News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#1545
Hai sa facem o harta "corecta" cu izocrone. Am nevoie de ajutor insa - este incredibil de greu de extras date din mersul trenurilor, datele sunt obfuscate pana la Dumnezeu si inapoi. Mai si sar cu "drepturile de autor", cand este clar ca datele din Mersul Trenurilor NU sunt protejate de drepturile de autor (faptele si datele nu sunt protejate de asa ceva - si faptul ca trenul 1920 pleaca la ora 19:10 este un simplu fapt real, nu "o opera intelectuala"). Primul pas este un script care poate face scraping de pe site sau poate extrage datele de pe API-ul infofer. Neaparat infofer, pentru ca cuprinde toti operatorii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dagda


TibiV

Quote
Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement pentru netranspunerea directivelor Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar

Comisia Europeană a iniţiat procedura de infringement împotriva României din cauza netranspunerii în legislaţia naţională a celor două directive aferente Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar, respectiv Directiva de siguranţă şi Directiva de interoperabilitate.

Potrivit unei informări a Ministerului Transporturilor (MT), transmisă la solicitarea AGERPRES, autorităţile române au primit din partea Executivului comunitar o scrisoare de somare în acest sens, care reprezintă prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar.
(...)
Multe detalii pe AGERPRES
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: NGC on October 25, 2017, 01:24:48 PM

[CN1005560] / 25.10.2018: "Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti ( proiectare +executie)"
    Depunere oferte: 03.12.2018
    Oferte deschise in 03.12.2018: 1 oferta
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 15.04.2019 conform anuntului de atribuire [CAN1014671] / 03.05.2019 catre PORR (loc 1)
    Valoare estimata:  51.060.897,49 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 50.493.829,66 RON fara TVA

[CN1008896] / 12.02.2019: "Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti ( proiectare +executie)"
    Depunere oferte: 25.03.2019
    Oferte deschise in 25.03.2019: 3 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 20.06.2019 conform anuntului de atribuire [CAN1017938] / 03.07.2019 catre ARCADA COMPANY (loc ?)
    Valoare estimata:  420.113.085,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 398.160.000,00 RON fara TVA


NGC,
cred ca a doua este legatura directa la OTP...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1549
Despre raposata linie Deva-Brad, a carei constructie a durat 50 de ani si a fost exploatata 10 ani... Sunt mandru ca am fost pe-acolo...

Si cateva poze interesante

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/video-constructiile-emblematice-calea-ferata-deva-brad-mega-proiectul-finalizat-cinci-decenii-1_5daca23a892c0bb0c6c166dd/index.html

dan tm

Aaa, ce artcol, se pare ca din cind in cind Adevarul  reia unele articole.

a mai scris despre linie si in 2016

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/calaul-prizonierilor-sovietici-lagarul-craciunesti-povestea-tortionarului-rusi-acuzat-moartea-700-ostatici-1_5763e7815ab6550cb809da8e/index.html

Problema este ca in zona viaductele metalice precum si sinele au fost scoase, au ramas doar viaductele de beton, or aricolul e plin de poze cu viaducte metalice.

Eu am fost in statia Ormindea, in perioada cind se demontau sinele, dar si viaductul de acces la tunel.Inainte de demontare am mers pe jos de la viaductul Luncoiu pina in gara Brad, pe linie.Exista o relatare pe internet a unui pasionat care a mers pe jos pe linie.

demontarea s-a facut de catre o firma din Constanta.

Pe alte forumuri feroviare sint informatii

https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/3557/#post-96913

http://trenuletz.forumz.ro/t314p135-209-mintia-brad



cristi5

Mai multe sportive din Timișoara care mergeau la un concurs în București s-au antrenat pe culoarul trenului din cauza unei întârzieri de 7 ore. Fetele au intrat printre ultimele în concurs, dar au reușit să câștige premii

https://www.g4media.ro/mai-multe-sportive-din-timisoara-care-participau-la-un-concurs-in-bucuresti-au-fost-obligate-sa-se-antreneze-pe-culoarul-trenului-din-cauza-unei-intarzieri-de-7-ore-fetele-au-intrat-printre-ultimele.html

dan tm

Trebuie sa spunem ca intirzierea a fost a unui tren ATC nu CFR.

Desi toate suturile le incaseaza CFR, nu doar CFR are trenuri.

frunzaverde

Un mic studiu de caz in globalizarea cailor ferate europene:

Trenul CFR IR1633 Bucuresti - Brasov, care are in compunerea permanenta doua vagoane imprumutate de la MAV START. Castiga si MAV (care isi creste utilizarea vagoanelor pe turnusurile internationale) si CFR (care mai face rost de vagoane). In ziua in care e facuta poza, trenul avea 2 x 21-91 Bmz MAV + 2 x CFR (din care unul 21-76, unul nu m-am uitat):



Trenul TFC direct Bucuresti - Buzau - Nehoiasu, inmatriculat de sucursala TFC din Germania, cu numar de inmatriculare german (D-TFC, 95 80 614). Ca si la vapoare, avioane si placute bulgaresti la masini, se practica si la trenuri steaguri de convenienta; odata cu Pachetul IV o sa fie tot mai simplu:



Si ce vedem noi aici? Vedem un vagon cisterna Zacns (dedicat pentru Jet A) proprietatea sucursalei elvetiene a unui grup francez de leasing, cu statie de domiciliu in Elvetia (pe care nu cred ca a vazut-o vreodata), care transporta combustibil in regim naveta dedicata pe o ruta de 150 km intre un port si un aeroport din Suedia. Vagonul este, de altfel, fabricat in Romania.



Si un mic bonus. S-a produs minunea - s-au schimbat macazurile si scos restrictiile din Nord peste macazuri (cu exceptia sch. 2, care restrictioneaza 2 linii):



In rest, trenuri multe in Nord, multe cu vagoane suplimentate. Or fi 19 calatori pe Brasov - Budapesta, pe tren de dimineata, dar pe asta erau poate si 1000 de oameni. Avea 704 locuri pe scaune, si s-a mers si in picioare - poate erau si 1000 de oameni in trenul asta:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Cum îti dai seama că vagonul e fabricat în RO? Că mă tot uit dar nu mă prind. Mulţumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Vezi placuta de deasupra osiei, in dreapta pozei. La fel in stanga, in dreptul tamponului.

frunzaverde

In realitate se vede mai bine, dar se vede si in poza facuta pe ceata si comprimata de imgur.

Fa zoom la poza in dreptul boghiului, unde scrie 2L. O sa vezi placuta fabricantului - se vede textul "astra vagoane / arad s.a. / Romania, 2006". E o placuta identica si pe cutia vagonului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

O fi citit pe placutele alea. Una e pe boghiu una pe sasiu spre tampon.Capacele la osii sint diferite asta am remarcat si nu are ancora aia laterala.

gruiarew

N-am putut descifra alea, şi sincer, nu ştiam că acolo trebuie să mă uit după ele. Mulţumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

Pentru ca era o promisiune mai veche, a durat ceva pentru ca am avut de cotrobait prin peste 500 de pagini de documente din diverse arhive din USA. Un foarte pe scurt rezumat despre Malaxa.

Nicolae Malaxa s-a nascut in data de 10 decembrie 1884 in Husi, fiind fiul unei familii mixte greco-romane, fiu al lui Constantin Malaxa (medic si ofiter) si al Roxandrei. Timp de 8 ani a urmat liceul din Iasi, iar apoi Universitatea din Iasi, a continuat studiile superioare la Institutul Politehnic din Karlsruhe, Germania, pe care il absolva ca inginer in 1912, an in care se reintoarce in Romania si infiinteaza cu ajutorul familiilor si prietenilor o mica fabrica de procesare a uleiului vegetal, dupa un an o instraineaza si se angajeaza la uzinele CFR ca inginer de mentenanta si reparatii ale materialului rulant.

In 20 februarie 1918 se casatoreste cu Natalia Craescu din Tecuci, alaturi de care are doi copii. O fata Irina nascuta in 11 august 1919 la Bucuresti si un baiat Constantin nascut pe 23 aprilie 1922 la Bucuresti.

Irina se casatoreste cu doctorul  George Palade in 12 iunie 1941. In urma mariajului rezultand doi copii Georgia, nascuta in data de 7 martie 1943 la Bucuresti si Philip Theodore nascut pe 27 februarie 1949 la New York. Trebuie precizat ca doctorul Palade a devenit un reputat cercetator in cadrul Rockefeller Institute.

In 1919 isi da demisia si in 1920 isi infiinteaza propriul atelier de reparat vagoane care in 1935 devine cel mai pare producator roman de trenuri si vagoane.

In 1927 in timpul conducerii Regelui Ferdinand se da o lege extrem de importanta care sparge monopolul german pe piata feroviara romana. Malaxa reuseste semnarea unui contract pe 20 de ani pentru productia de locomotive. Pe baza acestui contract Malaxa isi extinde portofoliul la productia de vagoane, automotoare, tramvaie, echipamente de franare, echipamente pentru industria petro-chimica, ajungand la apogeu sa aiba peste 11.000 de angajati

In 1936 compania se extinde cu ceea ce era cea mai moderna fabrica de tevi din Europa acelor vremuri. Toate acestea s-au desfasurat in timp ce Malaxa era intr-un razboi deschis cu cartelul european al otelului condus de Germania, cartel care se opunea cu tarie ca Romania sa dispuna de o astfel de dezvoltare a industriei feroviare si metalurgice. Insa cu mult efort si cu sprijin american Romania reuseste sa-si puna pe picioare o serioasa industrie a otelului.

Uzina producea 250.000 de tone de tevi de otel pe an, prin tehnologia americana Stiefel, fiind supravegheata si certificata (ca si calitate) de catre American Petroleum Institute.

A urmat scandalul Skoda vs Vickers si Malaxa profita de moment pentru a intra si in sectorul industriei de armament. In 1936 construieste uzina din muntii Carpati unde sunt anagjati 4.000 de oameni. Dupa razboi  productia in uzina fiind convertita in utilaje pentru industria petrolului, cea feroviara si alte utilaje si agregate industriale.

In 1939 imperiul Malaxa arata asa:

-N. Malaxa S.A.R. (locomotive)
-Uzina de tuburi si Otelarii
-Fabrica din Tohanul Vechi (munitie de razboi)
-peste 11.000 de angajati
-investitii imobiliare (de ex. blocul Malaxa)

In 1932 preia actiunile companiei austriece STEG de la uzinele din Resita, devenind posesorul a 10% din actiunile uzinei. Impreuna cu fratii Ausnit ajunge sa detina la comun 20% din actiuni. In acelasi an este ales administrator delegat, functie pe care o detine pana in 1941. In 1945 redevine membru al board-ului de directori , insa dupa plecarea in Statele Unite este indepartat de la conducere. Pe 8 noiembrie 1939 odata cu interzicerea Romaniei de a produce armament are loc impartirea actiunilor comune detinute de Ausnit si Malaxa sub denumirea de Centrind, companie cu sediul in Monaco si conturile la Londra. Din acest punct neintelegerile dintre Malaxa si Ausnit se transforma intr-un adevarat razboi.

Intre 1933 si 1941, Malaxa devine administrator delegat din partea guvernului roman la uzinele de armament Copsa-Cugir, uzine construite in anii '20 in parteneriat cu compania britanica Vickers, aici statul detinand 80% dintre actiuni. In 1936 britanicii isi vand actiunile catre corporatia cehoslovaca Zbrojovka, alaturi de actiunile detinute la Uzinele Resita.

In 1936 Uzinele Resita si Malaxa devin actionari majoritari ai companiei Astra care detinea doua uzine una la Arad si una la Brasov care produceau echipament feroviar, armament, munitie si alte echipamente industriale. Si aici intre 1936 si 1941, Malaxa detine functia de administrator delegat.

Separat Malaxa detinea o parte din actiunile minoritare al Societatii Nationale de Gaz Metan, a facut parte din conducerea Ford Motor Company Romania, a detinut actiuni la Santierul Naval Galati si la compania de recoltare si procesare a lemnului Closani.

In 1940 are loc lovitura de stat prin care Regele Carol II este indepartat, iar in decembrie noul guvern ii cere lui Malaxa sa predea uzinele catre germani, acesta refuza si se baricadeaza in locuinta sa fiind pazit de catre membrii Garzii de Fier. In 23 ianuarie 1941 este arestat iar fabricile sunt confiscate si date catre Hermann Goering Werke sub denumirea de Rogifer, Malaxa fiind amenitat cu moartea de insusi Baronul von Killinger, ambasador al Germaniei la Bucuresti. Pe 9 octombrie 1941 este eliberat si incepe lupta pentru recuperarea uzinelor. Abia pe 9 octombrie 1943 reuseste sa reintre in posesia actiunilor, iar in aprilie 1945 reintra si in posesia fizica a cladirilor.

Pe 25 august 1944 Romania intoarce armele, iar armata sovietica intra in tara noastra fara a intampina opozitie. Cu toate acestea rusii fac numeroase abuzuri si inca inainte de a fi semnat  armistiul de la Moscova, (armistitiu care in realitate dadea putere totala a URSS asupra Romaniei) din 12 septembrie 1944, armata sovietica deja jefuise Romania, marfuri, masinarii si echipamente mobile luand drumul catre URSS. Uzinele lui Malaxa, alaturi de cele britanice si americane sunt jefuite de sovietici, iar in noiembrie 1944, URSS -ul confisca si muta in Rusia intreaga uzina de tevi Malaxa

In memorandumul CIA se precizeaza ca Malaxa avea colaborari excelente cu companiile americane si intentiona sa aduca in Romania companii precum  Standard Oil, insa inceperea razboiului stopeaza aceste planuri. Discutiile sunt reluate in vara lui 1944 cand Malaxa se intalneste cu Henry Noel si negociaza intrarea americanilor in cadrul companiilor sale. Aceleasi discutii sunt purtate in 1945 cu Kaiser-Frazer pentru a incepe productia in Romania de automobile, camioane si tractoare. Lucrurile avanseaza in urma unei intalniri la Istanbul intre Malaxa si Lauren. Din pacate planurile au fost anulate din cauza schimbarii de atitudine a regimului comunist care devine unul 100% aservit URSS.

Pe 29 decembrie 1944, Malaxa pierde orice influenta asupra Uzinelor Resita, Ausnit devenit administrator delegat negociaza cu URSS fara a instiinta autoritatile romane si infiinteaza primul SovRom, unde sovieticii detineau 30% din actiuni. De altfel Ausnit alaturi de Gheorghe Tatarescu au fost la baza infiintarii majoritatii SovRom-urilor , Max Ausnit avand un interes major in SovRom Lemn prin care practic sovieticii preluau controlul industriei de cherestea.

In februarie 1945 desi oficial inca se duceau negocieri la Moscova, la Bucuresti soseste Vyshinski si in timpul serii cere o intrevedere cu Regele Mihai 1 pentru a-l indeparta de la putere pe premierul Radescu. Regele ii spune reprezentantului sovietic ca generalul a fost informat si ca se poarta discutii cu partidele politice. Vyshinski s-a uitat la ceas si a declarat ca Regele are la dispozitie 2 ore si 5 minute pentru a-l demite pe general. Cu toate acestea Regele Mihai reuseste sa amane o decizie pana in data de 1 martie cand Vyshinski se intoarce la Bucuresti si il anunta ca la Moscova s-a decis ca Petru Groza sa fie prim ministrul Romaniei. Imediat dupa inscaunarea teribilului guvern Groza fabrica de tevi Malaxa, la propunerea lui Ausnit este desfacuta in bucati si mutata in URSS.

Sosirea in Statele Unite in 1946 s-a facut in baza credintei ca Romania cu un ajutor major din partea americana va putea fi salvata de o dominare sovietica si chiar reuseste in 25 august 1947 semnarea unui contract cu International Harvester Corporation pentru construirea primelor uzine de tractoare si echipamente agricole in Romania. In acest sens sunt trimisi in Romania specialisti americani care sa pregateasca viitori angajati ai uzinelor. In acelas an, 1947, Malaxa reuseste sa negocieze cu Bethlehem Steel vanzare catre Romania la pret redus a achipamentelor necesare refacerii industriei petroliere. Actul a fost insa respins de catre guvernul comunist. Alte discutii la fel respinse de partea romana vizau contruirea la Tulcea a unui combinat de prelucrare a stufului si producere de celuloza pentru a compensa pierderile industriei lemnului ale carei produse luau drumul URSS.

Malaxa a sosit la New York in baza unei vize speciale, in data de 29 septembrie 1946, la bordul avionului TWA 86511 | Lockheed Constellation L-049 | "Star of Paris",  manifestul de zbor 2-130-15436.

In urma secetei din 1945 si 1946 care a avut efecte catastrofale in Romania, statul roman a cerut sprijin american, iar Malaxa a asigurat suma de credit necesara pentru ca Romania sa poata cumpara necesarul de seminte si porumb pentru a salva agricultura. Mai exact a platit cash 10.000 de dolari ca asigurare (bani pe care nu i-a mai recuperat) si prin Chase National Bank a girat pentru Romania 12.500.000 de dolari. In plus lichiditatea Romaniei a fost asigurata dupa succesul negocierilor prin deblocarea rezervelor de aur romanesc depus la New York.

In octombrie 1947 corporatia americana a lui Malaxa alaturi de numeroase companii americane au depus la legatia Romaniei de la New York un memorandum de dezvoltare a Romaniei vizand 3 puncte:

-electrificarea cailor ferate
-dezvoltarea industriei gazului natural, mai exact producerea  de formaldehyde, Romania urmand a deveni principalul furnizor al Statelor Unite. Pentru studiile necesare dezvoltarii industriei gazului natural in Romania, Malaxa a contractat serviciile companiei Electric Bond and Share
-dezvoltarea industriei carburantilor

Si in acest caz s-a lovit de refuzul guvernului roman. Aceeasi soarta au avut si negocierile cu Chrysler pentru o fabrica de automobile si camioane.

Din pacate insa incepand cu 1948 ofensiva comunista a devenit una nemiloasa distrugand tot ce se creease inainte de 1947, comunistii resping cererea lui Malaxa ca in schimbul ajutorului din partea Statelor Unite, timp de 10 ani uzinele romanesti sa nu fie nationalizate. De altfel prin actul criminal din 11 iunie 1948 toate proprietatile private sunt nationalizate.

La inceputul lui aprilie 1948, in mijlocul noptii sotia si fiul sau fug din Romania pentru a scapa de executie. Acestia, fara a avea a mancare sau alte bagaje la ei se ascund in cala unui vapor de cherestea care paraseste portul Constanta cu destinatia Istanbul, oras in care ajung pe 6 aprilie 1948. Aici Nicolae Malaxa reuseste sa le trimita banii necesari pentru a se refugia in Elvetia unde vor locui putin timp inainte de a se muta la Paris. Din Paris reusesc sa ajunga in Brazilia, mai exact in octombrie 1948 la Rio de Janeiro unde obtin cetatenia braziliana si abia in 12 februarie 1949 familia Malaxa este reunita la New York.