News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

cristi5

Foarte de acord! Invatam adolescentii ca viata e simpla si moca. Apoi ii paleste pe la 25 de ani cand e nitel prea tarziu.

Si daca ar plati 25% din bilet, efectul de salvare al CF ar fi acelasi.

Multi din generatia de maturi actuala au ramas cu sechele de cand erau copii (in comunism) si nu mai vor sa auda de tren cat or trai. Sper ca la studentii df acum nu va fi cazul, chiar daca platesc ceva pe bilet...

Sorinus

Statul plateste pentru aceste calatorii ale studentilor, deci este o forma de subvenie mascata.

TibiV

Degeaba speri...

Studentii de acum folosesc CF doar pentru ca este mocangeala, sunt constienti ca (deocamdata) sunt saraci, asa ca folosesc prilejul de a se plimba moca cat pot...
Am "in ograda" doua exemplare...

Au calatorit cu trenul la greu in timpul studentiei, desi nu au apucat epoca "moca nelimitat"... (S-a bagat fix dupa ce au absolvit...)

Dar de cand au salarii (si permise de conducere auto) nu au mai "deranjat" companiile de transport feroviar...

La ultimul drum pe CF (erau deja salariati, dar inca nu avea nici unul permis si nici masina...) au fost suparati ca abia au incaput in tren din cauza studentilor cu gratuitate no-limit... Ca trenul a mers incet, ca AC-ul nu functiona, ca etc....

Putem face o intreaga discutie...
Parerea mea (personala - nu este o judecata , se bazeaza excclusiv pe analiza comportamentului tinerei generatii, din familie sau doar prieteni ai lor...) este ca trenul are X defecte:
1. "pute a saracie" (iar asta NU au mostenit-o de la mine, care sunt fan CF...)
2. habar nu ai cand pleaca si, mai ales, cand ajunge...
3. conectivitatea. Este OK daca vrei la Costinesti sau Neptun, dar daca vrei in Vama mai bine dai naibii trenul si pleci cu propria masina din Bucuresti....

Ar fi multe de discutat despre perceptia publica despre transportul feroviar, dar nu vreau sa abuzez...

@Sorinus,
"subventia" nu este deloc mascata.
Este foarte "pe fata", este cuprinsa in Legea Bugetului de Stat, in bugetul MT si in bugetul CFR Calatori.
Iar sumele respective nu contravin regulilor UE, pentru ca nu se acorda direct unui operator economic, ci unei categorii de utilizatori defavorizati ai serviciilor acelui operator economic... Este OK dpdv al UE...

Dar de ce studentii si de ce fara limita?
Asta este de fapt discutia....
Vezi cateva postari mai sus ce pareri au oamenii...
Aici intervine decizia autoritatilor nationale...
In cazul nostru, autoritatile nationale au decis ca studentii sunt defavorizati 24/24, 7/7, 365/365.... (Dar aia in scaun pe roti sunt defavorizati doar de 12 ori pe an...)
Dar definirea "categoriilor de utilizatori defavorizati" este strict treaba autoritatilor nationale.
Dpdv legal, statul roman poate decide sa ofere calatorii gratuite nelimitate blondelor cu ochi albastri, inalte de minim 1,65, cu varsta sub 30 de ani, dar care NU depasesc 60 kg pe cantar. Exact "genul clasic" de persoane defavorizate....  :lol:

Slava Domnului ca Livache si-a gasit "defavorizata" aproape de casa, ca altfel ii facea mocaciune si la TAROM...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Alte măsuri cuprinse în programul CFR SA sunt utilizarea eficientă a forţei de muncă la nivelul celor opt regionale de cale ferată, prin înfiinţarea atelierelor de reparaţii, cu personal specializat pentru intervenţii operative, începerea programului de reparaţii utilaje de cale ferată în centrele specializate din ţară, program care va contribui la îmbunătăţirea activităţii economice a firmelor româneşti de profil şi angajarea de personal specializat şi implementarea unor programe de pregătire profesională, finanţate din fonduri europene.

Adevarul

gruiarew

Îs curios de unde o să scoată personalul ăla specializat. Pe Asam Iași, îi urmăresc pe facebook de doi ani, de când a dat boala cu Daciile în mine, de atunci tot pun anunțuri că angajează sudori.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Mitingul ceferiștilor, pe o ploaie câinească. Sindicaliștii vor salarii mai mari și automotoare noi

Câteva sute de angajați din sistemul feroviar participă joi la mitingul ceferiștilor, în fața Ministerului Transporturilor, pe o ploaie câinească. Înarmați cu pancarte și vuvuzele, ceferiștii cer majorarea salariilor cu 50%, adoptarea statutului feroviarului și cumpărarea de automotoare noi.

Liderul sindical Rodrigo Maxim a declarat că angajaţii din sistemul feroviar cer majorarea salariilor cu 50%, investiţii în materialul rulant şi solicită ca CFR Călători să nu mai anuleze niciun tren. "Ne trebuie o majorare salarială de 50% din salariul de bază, pentru că vrem respect pentru ceferiști. La ora actuală jumătate din ceferiști sunt la salariul minim brut pe economie, sunt calificaţi, nu se poate să aibă salariul de necalificat şi cealaltă parte au salariile de bază brute până în salariul de necalificat din construcţii, de 3.000 de lei. Este inadmisibil ca ceferiștii care, nu cu mult timp în urmă, aveau salarii mai mari decât doctorii, mai mari decât cei din învăţământ, mai mari decât cei din construcţii, deci aveau printre cele mai mai salarii să ajungă acum la salarii de necalificaţi", a spus Rodrigo Maxim.

Detalii si fotografii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

MT publică proiectul de OUG pentru integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică până la data de 22.04.2019, ,,Proiectul de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind modificarea Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european", un proiect ce a adus încă de la sfârșitul anului 2018 procedura de infringement din partea CE, fapt care ar duce la penalități de 134.00 euro pe zi. Mai mult, din cauza aceste întârzieri, România riscă un proces la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Railbots reprezintă dronele de cale ferată care vor schimba modul de lucru în mentenanța rețelelor feroviare

Poate o mică flotă de drone să asigure siguranța și fiabilitatea căilor ferate și, în același timp, să ajute operatorii feroviari să economisească miliarde de euro în fiecare an? Acesta este viitorul foarte probabil al aplicării capabilităților de astăzi ale drone de a se asigura că milioane de kilometri de linii de cale ferată și de infrastructură din întreaga lume sunt în siguranță pentru pasageri și transport de marfă pe bază de date obținute non-stop.

Dronele sunt deja utilizate pentru a examina liniile electrice de înaltă tensiune. Dronele ar putea face exact același lucru pentru a inspecta liniile de cale ferată și alte aspecte vitale ale infrastructurii feroviare, cum ar fi alinierea liniilor și a punctelor de comutare. Cu cât pot fi inspectate mai regulat, cu atât siguranța, fiabilitatea și performanța vor fi îmbunătățite. Costurile vor fi reduse și operațiunile vor fi mai eficiente în toate domeniile.

Avantajele includ economii uriașe în ceea ce privește costurile de întreținere și o mai bună protecție a siguranței personalului feroviar. Se estimează că numai căile ferate europene cheltuiesc aproximativ 20 de miliarde de euro pe an pentru întreținere, inclusiv trimiterea personalului de întreținere, deseori noaptea, pentru inspectarea și repararea infrastructurii feroviare. Aceasta poate fi o operațiune periculoasă care ar putea fi evitată, cu ajutorul unor drone care să susțină eforturile echipajelor.

Prin integrarea tehnologiilor de vârf ale companiei Thales, inclusiv a senzorilor avansați și a senzorilor infraroșii, dronele ar putea să înceapă să furnizeze servicii de mare valoare pentru căile ferate, să detecteze crăpăturile pe șină sau defectele comutatoarelor, înainte ca acestea să poată provoca orice întrerupere sau pericol pentru siguranță.

Pentru a îndeplini aceste sarcini, dronele de cale ferată nu trebuie să zboare deasupra liniilor. În prezent, se lucrează la conceptul de Railbots, drondele de cale ferată ale viitorului. Ei se vor deplasa pe traseul din fața trenului și vor fi programați să ruleze autonom. Prin conectivitate și inteligență artificială, ei vor trimite în timp real informația și analiza oricăror anomalii pe care le-au detectat.

Dar adevărata revoluție va fi aceea de a folosi aceste Railbots pentru a ajuta trenurile să devină mai autonome. Dronele foarte mici, cu senzori avansați și AI, care călătoresc în fața trenului, ar putea să-l ghideze ca un copilot. Cu abilitatea lor de a vedea înainte, ar putea semnala orice problemă sau obstacol, inclusiv la trecerile rutiere, astfel încât trenurile de viteză să poată reacționa la timp.

Mobilitate.eu

tom_sawyer

#1388
Quote from: tom_sawyer on July 14, 2018, 04:13:49 PM
Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 10:49:57 PM
2 accidente identice stupide petrecute la interval de 2 saptamani:

1. 28 Iunie 2018
Întâmplare şocantă în gara Dumbrăveni din judeţul Sibiu: un tânăr de 21 de ani, student la teologie, s-a urcat pe un vagon de marfă şi a fost electrocutat după ce, se pare,spun anchetatorii, a încercat să-şi facă un selfie.

2. 13 Iulie 2018
Un tânăr de 19 ani a fost electrocutat în această după-amiază după ce s-a urcat pe un vagon al unui tren de marfă staţionat în gara din Braşov.

Se pare ca e un adevarat fenomen din pacate:

11 mai 2015
O tânără de 18 ani a murit electrocutată pentru un selfie. Adolescenta s-a urcat pe un vagon garat la marginea Iaşiului

28.07.2015
O adolescenta de 16 ani din Adjud a fost grav ranita, luni seara, dupa ce s-a urcat pe un vagon de tren pentru a-si face selfie si s-a electrocutat la firele de inalta tensiune, suferind arsuri pe mare parte a corpului.

01 Octombrie 2015
Tânăr electrocutat în gara Baciu. S-a urcat pe un vagon să-și facă un selfie

28 Mar 2017
Tragedie în gara din Buzău. S-a urcat pe un vagon să își facă un selfie și a murit electrocutat

02 Mai. 2017
Adolescentul care s-a electrocutat la începutul lunii martie pe podul de cale ferată din zona parcului Herăstrău în timp ce încerca să-și facă un selfie a murit

23/04/2017
În căutarea selfie-ului perfect, patru adolescenți s-au urcat pe un vagon de tren staționat în Halta Craiovița. Doi dintre ei, de 13 și 14 ani, s-au apropiat de cabluri, moment în care s-a format un arc electric care a descărcat în corpurile lor mii de volți.

24 aprilie 2017
Un tânăr de 16 ani, din Cluj-Napoca, se zbate între viață și moarte după ce s-a urcat pe un vagon dezafectat pentru a-și face o poză și s-a electrocutat. Incidentul a avut loc în localitatea clujeană Baciu

18 Iun. 2017
A murit copilul electrocutat în gara din Buzău. Băiatul de 12 ani s-a ales cu arsuri grave. Din motive încă necunoscute, copilul din localitatea Gherăseni s-a urcat pe un vagon dezafectat în gara din Buzău.

28 Aug 2017
Adolescent în stare gravă după ce s-a urcat pe un vagon de tren şi s-a electrocutat, în staţia CFR Aiud

E incredibil, inca un caz:

O tânără a murit electrocutată după ce s-a urcat pe un vagon de tren din Chitila să facă fotografii

Fata în vârstă de aproximativ 20 de ani a murit ca urmare a electrocutării pe un vagon de tren.

Potrivit Digi24, fata ar fi fost studentă la arhitectură.

hotnews.ro

yetiman

Din pacate au fost 2 cazuri saptamana asta:
QuoteModa selfiurilor pe vagoanele de tren a făcut zeci de victime. În urmă cu trei zile, în gara Buzău, un băiat de 15 ani a căutat acelaşi cadru şi a fost electrocutat. Tragedii s-au întâmplat şi în gări din Craiova, Focşani, Constanţa, Sibiu, sau Oneşti.

E  din articolul Digi24 legat de studenta de care zici. Studentă moartă, după un selfie pe vagon. Era însoțită de profesor și 14 colegi
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

catalin_i

E ceva care nu înțeleg: se urca pe acoperișul vagonului sau doar se cațără pe laterala? Cât trebuie sa depășescă partea cea mai de sus a vagonului ca să se producă arcul electric?

TibiV

Intre partea cea mai de sus a vagonului si catenara distanta este pe la 1,5 metri...
SUB inaltimea unui om normal. Si mult sub ceea ce poate sa duca un om normal cu +25kV sub picioare si -25kV la cap....
(Sau invers, ca la alternativ nu se stie niciodata....)
:(

Aia care supravietuiesc ar trebui aratati ca material didactic, ca maimutele la circ (ca oricum se aleg cu arsuri mai rele ca la Colectiv)....

Selfie-urile tind sa devina mai periculoase decat cancerul si SIDA la un loc....  >:(

Trist mi se pare faptul ca fata aia nu era o eleva la scoala profesionala de ospatari, era STUDENTA la ARHITECTURA....
Pana acum eram convins ca acolo nu ajung decat oameni inteligenti... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

catalin_i

Deci sa înțeleg ca arcul electric se produce cam pe la un metru distanță?

kitsune

#1393
Din câte îmi aduc aminte distanța de siguranță la linia de contact e de 70 cm iar distanța la care se poate produce arc electric e de 50 cm
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Quote from: catalin_i on April 20, 2019, 06:50:59 PM
Deci sa înțeleg ca arcul electric se produce cam pe la un metru distanță?
Depinde de multi factori....

Daca ai 9V, arcul se produce la niste sutimi de milimetri distanta.
Daca ai 27KV, arcul se poate produce si la 2 metri distanta (depinde de conditiile atmosferice, de exemplu umezeala...)

In plus, conteaza ENORM daca este vorba de CC sau CA (DC sau AC in terminologia anglo-americana) si de amperaj.
27.000 V in CC iti poate coafa parul.
27.000 V in CA iti deschide in mod sigur calea spre o lume mai buna, cu liniste si iertarea pacatelor (ca tot suntem in sezon...)

Iar amperajul este fundamental!
Nu am pus aparatul de masura nici pe caini, nici pe pisica...
Dar literatura de specialitate spune ca atunci cand mangai o pisica tensiunea electrostatica sare de 20kV.
Insa nu a murit nimeni electrocutat de pisica din casa. Tensiunea este enorma, amperajul este neglijabil.

In concluzie:
Cea mai sigura metoda este sa stai departe de sursele de curent...

(Probabil ca am mai amintit pe un alt topic despre legatura dintre inventatorul becului si scaunul electric...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)