News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Cred ca avem nevoie de un topic gen "aberatii feroviare" unde sa punem toate deraierile, furturile de cabluri, mecanicii care trebuie sa se dea jos sa vorbeasca cu cantonierul inainte sa poata trece, paharelele cu zaibar din varful (sau baza?) pantei etc etc

https://www.facebook.com/374979375984476/posts/1269573156525089?sfns=1

Ionut

Aici este thread-ul pentru aberatii feroviare, discutiile ca-n gara. :) Mi se pare ciudat ca voi aveti de multe ori discutii foarte misto pe acest thread, discutii tehnice. Incercati, va rog, sa le aveti pe thread-urile dedicate, cele tehnice. Nu intotdeauna am energie sa le mut sau sa inteleg ce vreti sa ziceti, de fapt.

dan tm

Acuma si tu, sti cum e, uneori in gara se mai incing si discutii argumentate tehnic.

Cristi N

Am o curiozitate legata de intersectia linilor de tramvai cu cele de tren de la Arad: link

Mai exact nu inteleg cum fac cu catenarele celor 2. Din ce se vede pe maps catenara tramvaiului are cate un separator inainte si dupa intersectie si apoi urca deasupra celei a trenului. Vatmanul poate cobora pantograful din cabina sau cum procedeaza?

dan tm

Este pe un forum raspunsul explicat tehnic. Pina il aflu, iti spun asa, vulgar cum se face: locomotiva circula cu pantograful coborit.

Cristi N

Mersi pentru explicatie, a fost mai mult decat lamuritoare.
M-am uitat inca odata pe maps, initial am vazut eu prost, in zona incrucisarii ambele catenare sunt la acelasi nivel si legate impreuna. Bineinteles exista separatoare inainte si dupa incrucisare pentru fiecare.

dan tm

Am gasit explicatiile tehnice.

https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/3946/page-3#post-123772

@dantm
Referitor la traversarea de la statia Glogovat pot sa va spun ca am facut servici 8 ani ca IDM dispozitor in acea statie si ulterior pe functii superioare ramurii de trafic("Miscare") si sa va explic faptul ca acolo este o intersectie a caii ferate CFR normale (1435 mm) cu cele doua linii de tramvai (cate una pentru fiecare sens de mers spre/dinspre Arad) . liniile de tramvai sunt prevazute cu linii de evitare pentru fiecare sens de mers aceste linii de evitare fiind prevazute la capete cu parapet pentru evitarea situatiei in care tramvaiul nu ar opri la semnal sau bariera . Pe vremea cand eu facem servici acolo acarul CFR care deserveste cabina nr.3 Traversare (asa cum este ea denumita) atunci cand primea o comanda de intrare / iesire a unui tren in/din directia Aradul Nou , manipula macazele centralizate elctromecanic (CEM - adica prin parghii cu transmisie de cabluri) pe linia de evitare a tramvaiului (cu parapet) inchidea bariera la tramvai si de la sosea , manipula niste separatori ai liniei de contact (intersectia liniei de contact CFR 27.000 V cu cea de tramvai) si dupa ce toate aceste operatii au fost executare se blocau printr-un camp electromagnetic intr-un bloc de centralizare (tip SBW)rezultatul final fiind acordarea unui consimtamant electric (de la un releu rezultant) care permitea punerea pe liber a semnalului de intrare/iesire din/in directia Aradul Nou in instalatia CED a statiei Glogovat .
Dupa modernizarea cabinei adica in stadiul actual , macazele sunt centralizate elctrodinamic (actionate cu motor electric) comandate de pe un mic pupitru CED Tip "Domino" .Pentru efectuarea unui parcurs acarul manipuleaza de pe pupitru macazele pe linia de evitare a tramvaielor , nu mai exista bariere dar sau amplasat semnale luminoase la tramvai care trec "pe oprire" cand macazele sunt manipulate pe linia de evitare , inchide bariera SAT , si rezultatul final este acordarea unui consimtamant in instalatia CED a statie Glogovat pentru punerea pe liber a semnalului de intrare/iesire. In noua varianta linia de contact era scoasa de sub tensiune pe portiunea aferenta .
Binenteles toate aceste operatii raman blocate in blocul de centralizare a cabinei 3 Traversare pana dupa trecerea trenului sau anularea semnalului de intrare/iesire si despiedicarea parcursului conform instructiei de manipulare a instalatiei .
Datorita faptului ca revizia la linia de contact care se intersecteaza-tren/tramvai , nu se prezentau si partea de la compania de tramvaie la datele si orele stabilite , s-au produs diverse avarii si ruperi de pantografe la locomotive fapt care au produs oprirea trenului peste pasajul respectiv care afectau si trecerea la nivel pe drumul european Deva - Arad - Nadlac-spre Ungaria.
Aceste inconveniente au condus la trecerea la o alta faza si anume obligarea mecanicului de a cobora pantograful locomotivei pe acea portiune de linie cu semnalizare conforma CFR in aces sens .
Si ca tacamul sa fie complet....mai exista un alt inconvenient...imaginativa o incrucisare de linii paralele de 1435 mm cu linii paralele de 1000 mm . In urma intersectiei intre sine daca tinem cont si de spatiile necesare pentru trecerea "buzei bandajului" de la rotile trenului si a tramvaiului veti observa ca rezulta cupoane de sina de circa 850 mm care datorita lungimii lor ar necesita niste incucisari de linie speciale cu sina care sa nu fie sub forma de "ciuperca" deoarece daca sectionezi ciuperca sinei pentru a permite 'buzei bandajului" sa treaca de pe o portiune pe alta...ramane practic ca parte de rezistenta doar partea subtire din forma"ciupercii sinei" .
Sper sa fiu inteles...daca nu o sa revin pentru cei interesati....acest incoveninet slabeste rezistenta mecanica a intersectiei in aceste zone de trecere si daca in tren exista vagoane cu "brocuri" sau "locuri plane" pe bandajele rotilor...care bat ca ciocanul (poate ati avut ocazia sa auziti ) acele batai produc de fapt socuri mecanice in acele zone slabite ale intersectiei.....si produc ruperea sau fisurarea sinelor de legatura si acomponentelor . In aceste conditii pentru a reduce eceste efecte....s-a introdus si limitare de viteza de 30 km/h....
Deci ce conditii mai vitrege se mai pot crea in acea zona...De aceea mecanicii care fac servici pe acea ruta trebuie sa fie foarte dibaci sa stie sa demareze....sa franeze astfel incat in zona sa nu depaseasca limitarea de 30 km/h , sa coboare pantograful si sa ruleze din inertie circa 180 m cu 30km/h cu tonajul aferent al unui tren normal in circulatie 1800-200 tone si sa ajunga din nou la zona cu fir de contact care sai permita alimentarea.... (trebuie insa sa va spun ca aproximativ la 250 m de cabina in ambele sensuri exista si semnale de parcurs .....daca trenul este nevoit sa opreasca la aceste semnale, si apoi sa demareze....inchipuitiva acolo adevarata meserie de mecanic de locomotiva !!! )
Cam asa stau lucrurile in zona "Cabinei 3 Traversare " a statiei Glogovat...

cristi5

#1372
Instalatie customizata facuta in comunism...

Imi inchipui daca se facea azi cat s-ar fi plimbat hartiile intre Arad, Timisoara si Bucuresti, intre consiliul judetean Arad (parca tramvaiul acolo e al judetului), societatea de transport local (IJTL pe vremea mea), regionala Timisoara, CFR, MT, furnizorul de electricitate al trenului, al tramvaiului, constructor, consultant, relocari de utilitati si cine mai stie cine.

De fapt, daca nu se muta tramvaiul pe pasajul DN7 fix asta se va intampla la reabilitare.

dan tm

Crezi ca ar fi in stare sa desfiinteze tramvaiul?

si asa l-au desfiintat de la Radna si Pincota.

Cristi N

Multumesc foarte mult Dan pentru toata explicatia si cautarea in "arhiva". Deja ma doare capul cat de complicata e treaba pentru mecanicul de locmotiva.

dan tm

uite aici o trecere, poti observa ca mecanicul ,,se convinge" ca pantograful face contact.

Ionut

Dosarul Mită la CFR. O fostă consilieră a lui Ovidiu Silaghi, pusă sub control judiciar

DNA anunță că a dispus măsura controlului judiciar împotriva a trei persoane, printre care și o consilieră a fostului ministru al Transporturilor Ovidiu Silaghi, în Dosarul Mită la CFR. Este vorba de o anchetă care vizează o mită de două milioane de euro pentru deblocarea plăților către o companie care a efectuat lucrări de reabilitare a tronsonului de cale ferată București – Constanța.

Printre cei vizați de anchetă se numără Szechely Mihaela Vasilica, fost consilier al ministrului Transporturilor de la acea vreme Ovidiu Silaghi, acuzată că a pretins sume de bani de la un reprezentant al companiei de construcții, iar în perioada 2012 –2015 a primit, prin intermediul firmei TEAM DELTA PROIECT pe care o controla, suma de 9.410.375,7 lei. Potrivit DNA, o parte din comisionul încasat, respectiv suma de 1.011.550 euro, a fost transferat în contul unor firme belgiene de consultanță, după care a fost folosită pentru plata unor servicii de publicitate prestate în cadrul campaniei electorale ocazionate de alegerile parlamentare din anul 2012. DNA mai precizează că prezentul dosar s-a constituit ca urmare a unei cereri de asistență juridică formulată de autoritățile belgiene, iar ancheta se desfășoară în cadrul unei echipe comune de investigații. Investigația a fost realizată cu sprijinul OLAF și al Eurojust.

Trebuie menționat faptul că, tot în legătură cu Magistala 800 de cale ferată București – Constanța, DNA l-a trimis în judecată pe 15 martie pe Josef Hornegger, reprezentantul consorțiului de firme austriece Swietelsky – Wiebe – Takenaka acuzate că l-au mituit pe fostul ministru al Finanțelor Sebastian Vlădescu. Josef Hornegger și-a recunoscut faptele și a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției, potrivit comunicatului DNA.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Mi se pare groasa rau daca s-a ajuns la asa ceva....

Petitie online pentru introducerea unui număr limitat de călătorii gratuite pentru studenți: https://www.petitieonline.com/vrem_numr_limitat_de_cltorii_pe_tren_pentru_studeni.

Iata si un articol DC News pe această temă:https://www.dcnews.ro/studenti-gratuitate-pe-tren-alternative-care-ar-putea-sa-inlocuiasca-sistemul-nelimitat-de-calatorii_630794.html
QuoteStudenți, gratuitate pe tren. Alternative care ar putea să înlocuiască sistemul NELIMITAT de călătorii

După lansarea petiției "Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți", au urmat foarte multe mesaje din partea românilor care sunt de acord cu această propunere.

În timp ce studenții, indiferent de vârstă, călătoresc cu trenul nelimitat oricând, oriunde, la orice oră, în sistemul "fără număr", oamenii cu handicap sunt umiliți, că despre altceva nu poate fi vorba. Oamenii cu handicap au dreptul la doar 12 călătorii gratuite pe an! 12, în timp ce pentru studenți nu există nicio limită.

Iată ce ne-au scris românii după ce au semnat petiția "Vrem număr limitat de călătorii GRATUITE pe tren pentru studenți". Printre aceste mesaje găsiți și câteva propuneri la actualul sistem gratuitate:


1. Semnez pentru ca m-am confruntat cu aceeasi situatie chiar mai rau, toti studentii din bucuresti bat Valea Prahovei (pleaca dimineata si se intorc seara) iar toti studentii din provincie (~200km) fac zilnic naveta la cursuri.

2. Nu consider normal o gratuitate nelimitata pe alte rute decat cea catre domiciliul din buletin sau spre locul unde invata. Pentru alte rute sa se plateasca bilet integral sau la 50%. Daca se ramane la aceeasi varianta nelimitatat, orice rezervare neonorata sa aduca o amenda egala cu suma ce s-ar plati pe un bilet.

3. Călătoriile trebuie făcute în vacanțe sau în zilele legal libere, altfel pot fi un îndemn de absențe de la cursuri în favoarea absenței pregătirii științifice.

4. Studenților sa li se acorde de către Universitatea la care învață foi de drum doar pentru perioada vacantei, dus-întors de la localitate de domiciliu la orașul în care este universitatea pe care o urmează și cu condiția sa fie bursieri. Așa vom susține pregătirea de calitate nu chiulul și mediocritate. Cei mai nepregătiti și cu pretenții nu produc nimic.

5. Studentii nu trebuie sa aiba mai mult de 6 calatorii gratuite pe an, doar de la locul de domiciliu la locul de studiu. Nicaieri in Occident nu exista asemenea gratuitati nelimitate.

6. In afara de cele spuse aici, studentii au posibilitatea sa faca rezervari multiple, blocând locurile care par putea fi vandute pe bani unor calatori. credeti-ma, e fapt real, un student si-a rezervat calatorie spre Bucuresti in fiecare zi a saptamanii, spunând ca nu stie "cand are chef sa ajung ala gara".

7. Un salariat plateste biletul integral, un pensionar are dreptul la 3 calatorii gratuite dus-intors/an, in rest plateste integral. M-am confruntat cu situatia de a sta in picioare pe relatia Fetesti, sotia pe relatia Ucea_Sibiu. O calatorie dus-intors/luna catre localitatea de bastina este suficient.

8. Este O MARE BATAIE DE JOC, DE 1000 DE ORI MI S-A INTAMPLAT SI MIE, FAMILIEI SI SOTIEI, SA AM BANI SI SA NU FIE BILETE (CA LE-AU LUAT STUDENTII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ESTE REVOLTATPARE SITUATIA! Sa le dea gratuitate, dar nu oricand si oriunde!!!!!!!

9. Este o porcărie care discriminează restul populației.

10. În timpul studentiei mele, aveam gratuitate dus-intors la facultate, din localiatea de domiciliu. Insa, doar la inceputul anului universitar, la sfarsitul anului universitar si in vacantele legale.

11. Sunt studenta, insa mi se pare o măsură stupida. Trenurile sunt supra aglomerate, si asa cu vagoane putine, condițiile sunt execrabile si asta pentru ca nu mai intra niciun ban in CFR.

12. Eu sunt o persoana cu handicap grav și sunt direct afectat! Cei cu handicap de ce nu au călătorii nelimitate?!...Este bătaie de joc!

13. Situația de acum e revoltătoare. Trebuie schimbată urgent!

14. Trebuie un echilibru... Trebuie să fie o măsură. Am platit bilet, am loc. Studentul vrea să meargă gratis? Foarte bine! Mediile peste nouă.... Daca nu, plătește redus... Iar locul, suplimentar.... Părerea mea. Pâine fără muncă, nu ! Muncă fără pâine, nu! Simplu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan_s

#1378
Au gasit unii "buba". Dar o petitie sa bagam la racoare toti ministrii, directorii si alti bagatori de seama in MT si CFR care in ultimii 30 de ani nu au facut nimic macar sa intretina materialul rulant al CFR, nu mai spun de achizitia de vagoane noi la standarde actuale. :bash:
Oricum rutele sunt aglomerate de studenti vineri si duminica seara. In restul zilelor nu studentii sunt de vina pentru lipsa vagoanelor.

P.S. Masura gratuitatii nu a fost introdusa pentru beneficiul studentilor ci am impresia sa este o subventie "agreata" de EU pentru a salva transportul feroviar de calatori.

gruiarew

Mocangeala nu cred că ajută pe nimeni cu nimic. Eu zic că era suficient o reducere de 50, hai 75% dacă era cu on-line. Să știe bitangul că în viața asta nimic nu-i pe gratis.
Oricum, de câte ori am fost cu trenul și au fost studenți au făcut o mizerie și o larmă de nedescris.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis