[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

xenotium2

Ca tot vorbim de metrourile de pe M5:

https://b365.ro/probleme-misterioase-la-noul-metrou-de-la-alstom-bucati-din-ilfov-s-au-desprins-in-timpul-probelor-angajatii-metrorex-nu-si-explica-incidentul-560040/

QuoteS-au desprins piese din noul tren de metrou Alstom, ,,Ilfov"
Angajații Metrorex testează noul tren de metrou Alstom pentru, denumit ,,Ilfov", după ce se închide accesul călătorilor, după ora 23:00. În timpul probelor de aseară, s-a petrecut un incident straniu, scrie Club Feroviar. Potrivit informațiilor acestora, ar fi căzut patru captori de la vagoanele M2 și MP2, plus un capac de la panoul de frână de la R2.

sab

#2116
@Xenos
Uite un exemplu, o rama BM4 în probe la Leonida. In fiecare week-end se circula pe o singura linie de la Apărători pana la Berceni, pe cealaltă line "penduland" un metrou nou.
Orice model de tren model nou trebuie sa parcurga o distanta minima pentru a fi omologat. Cum trenurile M5 Alstom sunt de alt tip decât ce avem deja în circulatie, trebuie sa parcurgă acest proces de omologare înainte de a întra în serviciu activ, cu calatori




xenotium2

23 03 2025

Tokyo - coborau inelele, TBM-ul pare pe pozitii



Gara Baneasa




Restul de poze pe metrouusor.

Konter

Metrorex a semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de arhitectură, cale de rulare și instalații electromecanice și de curenți slabi (finisaje, șine și instalații) pentru întregul traseu al magistralei de metrou M6, 1 Mai –  Otopeni.
Singura ofertă depusă pentru atribuirea acestui contract a fost cea a asocierii Somet SA (lider), Salcef SpA, Theda Mar Design SRL, Tiab SA, UTI Construction and Facility Management SA, Altimate SA.
Valoarea contractului este de 1,9 miliarde lei cu TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din bugetul de stat prin Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Durata contractului este de 44 luni, din care 9 luni pentru etapa de proiectare.
Potrivit datelor din SEAP, valoarea estimată pentru acest contract era de peste 1,66 miliarde lei fără TVA.
Procedura de achiziție publică a fost inițiată sub incidența clauzei suspensive, contractul putând fi încheiat după ce autoritatea contractantă obține finanțare pentru acest proiect.
Pe lângă finisajele arhitecturale și calea de rulare, Instalațiile prevăzute în cadrul contractului sunt: Transport local călători (lifturi și escalatoare), electrice (tensiune înaltă, medie și joasă), ventilație, sanitare, protecție civilă, Curenți slabi (toate instalațiile fără cele de automatizare și siguranță a traficului și de informare dinamică, cum ar fi: control acces, sonorizare, telefonie, radiocomunicații, ceasoficare, detecție incendiu, antiefracție, fibră optică, etc.)
M6 este prima magistrală care traversează granița Capitalei în județul Ilfov

Xenos

Înțeleg de aici că sistemele de semnalizare se licitează separat? De ce? Și când?

Valentin

In principiu pentru ca trebuie sa ai calea de rulare (cu tot ce inseamna ea) gata, sa ai arhitectura (camerele dedicate sigurantei circulatiei) gata, sa ai instalatiile electrice gata. Altfel, daca ar fi inclus de acum ce ar face membrul asocierii 4 sau x ani pana sunt gata toate elementele de care au nevoie sa inceapa lucrul la semnalizare?

Cand? Pot sa inceapa si de acum si mai incolo - important e ca nu ai cum sa stii daca licitatia merge unsa sau o sa intre intr-un ciclu de contestatii (CNSC-CAB) cum sa intamplat pe M5.

danutzu_1069

Interesant este faptul ca astea : control acces, sonorizare, telefonie, radiocomunicații, ceasoficare, detecție incendiu, antiefracție, fibră optică, vor implica lucrări peste cele deja executate, adica gauri prin pereti, suporti pentru canale de cablu, etc...

Un exemplu si mai concret, pentru turnicheti, trebuie sa spargi pardoseala ca sa poti cabla...

Eu zic ca o sa vina si licitatia asta, in curand.

oc7avian

Reminder că centralizarea nu va fi doar pentru M6.1+2, ci și pentru M4. Inclusiv continuarea M4+M6 până la Progresu

Deci aici are o oarecare logică licitarea separată.

sab

Nu au de ce sa liciteze acul ce nu exista și nici măcar nu știm când se va construi...

shogom

Ieri pe la 17:30, pe DN1 in localitatea Potigrafu, sens spre București,  un trailer încărcat cu prefabricatele alea de beton de le pune TBM ul.
Nu vad unde ar fi putut sa meargă in afara de Tokyo.

M_Z

Fragmentarea asta e o idioțenie. Cum a zis și @danutzu_1069 ca să faci una dai peste cealaltă. Sa le faci pe amândouă împreună e fix un cui în talpă. Proiecte separate, firme separate , se calca unii pe alții și dai cu claimuri că nu poate să tragă cablul că nu a făcut celălalt peretele.
Evident poate fi făcut și un mare r...t că de ex. să tragă canalete de plastic peste placajul de granit. Nu m-ar mira.
Oricum a fost o idioțenie de la început cu licitarea asta fragmentata. Păi ce îți iei mașina pe bucăți? Șasiu de Ford, ușile de la Dacia și motorul de la Opel? Ca să nu mai zic că acum acest contract îl semnează  pe o sumă și o sa se lucreze peste 2,3,5 ani.


danutzu_1069

"BREAKING | Explozie la metrou, pe șantierul M6. unde se construiește stația Băneasa. Un bărbat rănit a fost transportat la Spitalul Elias din București | UPDATE

O explozie a avut loc pe șantierul Magistrala 6, în stația Băneasa, duminică dimineața, iar un muncitor de cetățenie turcă, în vârstă de 26 de ani, a fost rănit. Acesta a fost transportat la Spitalul Elias din București.

UPDATE: Metrorex vine cu noi informații despre incidentul din subteran:

Astăzi, 6 aprilie 2025, în jurul orei 10.00, în timpul procedurilor de testare la utilajul TBM la viitoarea stație de metrou Tokyo, un muncitor s-a dezechilibrat și s-a rănit ușor. A fost transportat la spital și au fost anunțate autoritățile. Muncitorul este în afara oricărui pericol.

UPDATE: Constantin Bujor, inspector – șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă București, a declarat pentru Gândul că:
""Vom solicita, luni, angajatorului, să ne prezinte un dosar cu toate datele. Nu este un accident cu vătămare corporală gravă, iar ancheta va fi făcută de către angajator, iar noi vom consemna faptele.""

Explozie pe șantierul Magistralei 6, în stația Băneasa
Duminică dimineață a avut loc o explozie pe șantierul Magistralei 6 de metrou, spre Otopeni, în stația Băneasa, potrivit Gândul.
Un muncitor de naționalitate turcă a fost rănit și, ulterior, transportat la Spitalul Elias, fiind conștient.
Din primele informații, se pare că un utilaj sub presiune, cel mai probabil hidraulic, a explodat, și l-a rănit pe bărbatul de 26 de ani.

Direcția Generală de Poliție a Municipiului București transmite, printr-un comunicat, următoarele:

""Astăzi, 6 aprilie 2025, polițiști din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București- Brigada de Poliție pentru Transportul Public au fost sesizați cu privire la faptul că la o magistrală de metrou, la care se execută lucrări, din Sectorul 1, ar fi avut loc o explozie.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiști din cadrul structurii de poliție care au procedat la asigurarea locului.
De asemenea la fața locului s-au deplasat și echipaje de prim-ajutor, dar și echipaje de pompieri din cadrul ISU-BIF.
În cauză, un bărbat, cetățean străin, a primit îngrijiri medicale, ulterior fiind transportat la spital, în stare stabilă, pentru îngrijiri medicale suplimentare.
Din primele verificări a reieșit faptul că explozia s-ar fi produs la un utilaj sub presiune și a surprins bărbatul în cauză.
Verificările sunt continuate de către polițiști din cadrul Brigăzii de Poliție pentru Transportul Public pentru stabilirea situației de fapt.""

Lucrările la Magistrala 6 a metroului din București (M6), pe secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt executate de Asocierea de constructori Alsim Alarko – Makyol, din Turcia.
"

Trebuie sa fi tare cu nervii ca sa citești si sa înțelegi articolul....

seby_01

#2128
Statia de la aeroport Baneasa, ieri. Unghiurile nu sunt cele mai bune, dar am inercat sa prind esenta :D








Powered by API/PUM imgur uploader

Piata Presei/Montreal. Pare ca forau un put.


Dan_s

Metroul de Otopeni: Mâine va fi lansată prima ,,cârtiță" care va săpa la secțiunea 1 Mai – Tokyo

QuoteMinistrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, va participa miercuri, 9 aprilie 2025, la lansarea primului TBM care va fi operațional, aferent secțiunii de sud (1 Mai-Tokyo) a Magistralei de Metrou M6, a anunțat marți Ministerul Transporturilor.

Metroul de Otopeni: Mâine va fi lansată prima
Evenimentul se va desfășura pe Platforma de șantier a viitoarei stații de metrou Tokyo, Șoseaua București – Ploiești nr. 73-81, începând cu ora 9:30.


Metrorex a transmis luna trecută imagini de pe șantierul secțiunii sudice a viitoarei magistrale de metrou M6. Piesele primei ,,cârtițe" fuseseră deja coborâte în zona stației Tokyo, de unde urmează să înceapă săpăturile luna viitoare, potrivit Metrorex.

,,Pe SECȚIUNEA SUD a viitoarei Magistrale de metrou M6, 1 Mai – Tokyo, lucrările continuă în ritm rapid în zona stației și a puțului de lansare de la viitoarea stație Tokyo", a anunțat Metrorex.

Echipamentele TBM au fost coborâte în zona viitoarei stații și au început procedurile de asamblare.

Săpăturile în tunel vor începe în aprilie, au menționat luna trecută cei de la Metrorex.

Metroul de Otopeni va avea 12 stații
Magistrala M6  va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.

Secțiunea Sud (Lotul 1.1) reprezintă segmentul cuprins între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km.

Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Secțiunea Sud cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

Magistrala M6  va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.

Economica
Dan Stanescu / Prahova, Ploiesti