News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xed


BIGRED1984

#2026
La Dr.Taberei au fost 9 ani ...sa zicem ca 2-3 s-a stat (au fost blocaje cu banii), hai ca poate astia merg mai repede prin camp, sa zicem ... dar 4-5 ani tot se lucreaza.
Cum inceputul, timid, il punem in 2023, tot 2027-2028 ar iesi ; dar atentie , doar structura. 
Sa speram ca intre timp se contracteaza si poate se apuca si de finisaje si sine si trenuri noi; mai e mult pana circula.

skinner

Quote from: sab on February 05, 2025, 01:10:34 PMSi inca nu au inceput lucrarile adevarate

Cu totii asteptam sa inceapa lucrarile adevarate, deja sunt 5 luni de restrictii si dupa cum vedeti bate vantul. >:(

xenotium2

Graba incepe atunci cand apasa pe butonul rosu si incepe TBM-ul sa sape.

Momentan la Tokyo nici macar nu e gata statia ca sa aduca TBM-ul.

Mai e....

danutzu_1069

^ Butonul de pornire este verde. Totdeauna și fără excepție... :)

carutasul

parcă ăla nuclearul era roșu. Dar am putea să îl considerăm de oprire... definitivă :)

etravel

#2031
Quote from: sab on February 05, 2025, 01:10:34 PMIn poze se vede foarte bine amploarea santierului, asta pentru cei care cred ca "se puteau lasa o banda-doua deschise"...
Fun fact: in zona afectata se aude insistent ca proiectantul lucrarii, care isi are sediul pe una din strazile din zona, strada afectata din plin de inteligenta deviere a traficului, isi muta sediul departe de zona intrucat colaboratorii, salariatii si contractorii s-au saturat sa isi consume ore in trafic incercand sa ajunga la sediu.
In rest, facultatea o poti absolvi si cu 10 dar si cu 5. Absolvind si cu 5, tot specialist care crede ca solutia lui e unica, ajungi.

sab

Repet, daca ai o alta solutie pentru trafic, expune-o si hai sa o discutam.

dr4qul4

exista vreo varianta de lucru? A studiat macar metrorex sau altcineva vreo alternativa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

skinner

Nu exista alta solutie de trafic in zona poate doar daca inchizi podul Constanta insa in aceasta situatie izolezi cartierele respective (Chitila, Bucurestii Noi). Si inchideai acum ca peste cine stie cat timp sa inchizi iar pentru reabilitarea podului. Frumos era ca institutiile sa se coordoneze: PMB / CFR sa refaca podul concomitent cu lucrarile la M6, PMB sa reabiliteze si intersectiile Chitilei cu Bucurestii Noi si Grivita cu Ion Mihalache (cu tot cu liniile de tramvai, retele, semaforizare) iar Sectorul 1 sa faca si ei reabilitari pe alei, spatii verzi sau ce fac ei. Dar nu ai cu cine.

Poate ar fi fost o solutie sa se faca etapizat lucrarile dar din punct de vedere tehnic nu stim daca era posibil sau daca era la ce costuri. Tehnic orice se poate dar prima intrebare este daca era prevazut in cerinte si a doua e legata de costuri.

Poate in prealabil mai carpeau stradutele si mai reglementau circulatia si transportul public: un sens unic pe ici pe colo, o cadenta mai mare la M4.

Din punctul meu de vedere singura solutie in situatia de fata este sa se accelereze lucrarile insa slabe sanse pentru ca nu stim daca proiectul are finantare, daca antreprenorul are capacitate si asa mai departe. Ca sa citez din raspunsul Metrorex transmis unei cunostinte care intreba daca se pot accelera cumva lucrarile: lucrarile se desfasoara conform graficului si pot aparea situatii imprevizibile. :troll:



etravel

Quote from: skinner on February 07, 2025, 01:27:28 PMSi inchideai acum ca peste cine stie cat timp sa inchizi iar pentru reabilitarea podului.
Sandramaua aia nu mai poate fi reabilitata pentru simplul fapt ca nu are niciu viitor. Fiind din 1938 e depasita din toate punctele de vedere. O relicva si atat. Acolo trebuie cam ca la gara Baneasa, o artera cu trei benzi pe sens si suprastructura moderna pentru calea ferata.

Quote from: sab on February 06, 2025, 10:40:51 PMRepet, daca ai o alta solutie pentru trafic, expune-o si hai sa o discutam.
Nu este rolul meu sa expun solutii pentru trafic. Solutia trebuie oferita de catre proiectantul lucrarii. Temele trebuiau facute dinainte, nu dupa ce a iesit ce a iesit.

sab

#2036
Dacă nu vedem alte solutii, hai sa nu sărim în sus.
Alte străzi decât cele care exista nu avea niciun proiectant unde sa vadă, indiferent ca a terminat facultatea cu 5 sau cu 10. Solutia a fost gasita și aplicata. Asta este zona, nu exista bulevard de back-up.
Se știa dinainte ce va fi, nu vad care este surpriza. Sau poate unii se asteptau la poduri hobanate provizorii de genul Basarab peste santiere, astfel încât sa se circule normal.
După ce vor fi făcute devierile de rețele,  cel mai probabil se va redeschide partial circulația pe sensul către Bucureștii Noi. Pana atunci se va circula asa cum cum se circula acum.
Ca nu se lucrează in ritm susținut este alta discuție și tine de stilul romanesc. Este valabil cam la toate șantierele, nu numai la metrou. Dar alta soluție pentru trafic NU exista. Ca nu vrem sa vedem asta și ne place sa criticam...asta este...

etravel

#2037
Quote from: sab on February 08, 2025, 08:36:12 AMDacă nu vedem alte solutii, hai sa nu sărim în sus.
Am spus ca nu este rolul meu sa expun alte solutii, nu ca nu sunt .
Hint: exista bulevarde de back up.

Quote from: sab on February 08, 2025, 08:36:12 AMDupă ce vor fi făcute devierile de rețele,  cel mai probabil se va redeschide partial circulația pe sensul către Bucureștii Noi.

Nici vechii proiectanti nu si-au facut temele cum trebuie, daca totul era gandit corect existau amorse pe ambele sensuri ale tunelului, nu caricatura singulara de acum. Actualul blocaj nu ar fi existat.
Dar daca se redeschide partial circulatia pe un sens, se va reduce din presiunea pusa pe trafic si pe locuitorii zonei.

sab

#2038
Se vede treaba ca nu cunosti istoria M4 si M6.

Cand s-a proiectat si s-a inceput constructia M4, M6 nici macar nu era in plan.
M6 a aparut in plan abia la cativa ani dupa 1990. Pe atunci M6 trebuia sa plece din Piata Victoriei, la momentul cand a fost inaugurata prima parte a M4, adica bucata pana la 1Mai. Asa ca nimeni nu avea vreun motiv sa faca vreo amorsa acolo, neexistand vreun M6 in plan in acea zona.
Abia cand se construia M4.2 (adica bucata de la 1Mai pana la Bazilescu) a venit ideea asta cu M6 derivat din M4 si a cazut planul cu Piata Victoriei. Atunci s-a facut amorsa de la Pod Constanta, pe un sens. Insa, atentie, acest lucru a fost facilitat de faptul M4 nu era construita deloc in zona de la Podul Constanta datorita prezentei apeductelor. Si, pentru ca tot s-a facut o sapatura deschisa, nu a fost mare lucru sa faci o amorsa.
Insa cealalta amorsa nu avea cum sa fie tot acolo pentru ca, dupa subtraversarea M4, M6 are nevoie de ceva spatiu sa ajunga la nivelul M4. Deci cealalta amorsa nu se putea face tot in zona in care s-a facut si prima, care era o zona a M4 unde inca se mai lucra. Deci "inteparea", chiar daca se facea tot atunci, se facea tot unde se face si acum si ar fi insemnat FIX ACELASI LUCRU. De ce ? Pentru ca tunelul M4 era deja construit. El a fost inceput din 1988-1989 si in mare parte a fost sapat pana la Revolutie. Ramasese bucata de la apeducte, cea mai dificila, unde nu si-au asumat riscul sa treaca cu scutul romanesc (care sapa manual, cum am explicat) pe sub apeducte si, daca se intampla ceva, sa ramana cea mai mare parte a Bucurestiului fara apa. Nici Ceausescu nu si-a asumat asa ceva. Asa ca s-a sapat tot cu scutul, mai putin acea portiune. Si, apropo, nici pe sub Podul Constanta nu s-a trecut cu scutul, ci s-a trecut prin lateralul lui. Scutul avea mari "erori" de sapare si de multe ori suprafata dintre inele si sapatura era lasata in voia sortii, sa se taseze natural. De aceea pana in 1989 multe strazi pe sub care s-a sapat metroul erau "valurite". Acest risc nu a fost asumat la apeducte si pe sub Pod Constanta. Se vede mai jos cum traseul M4 "fandeaza" in lateral, pentru a evita Podul Constanta si a trece prin stanga lui.

Mai jos, cu mov se vad cele doua puncte pe unde au fost lansate scuturile M4 ceausiste catre statia 1 Mai, respectiv pe sub calea ferata catre statia Jilului. Bucata dintre ele este cea cu apeducte si la care ma refer ca a fost santier deschis. Amorsa M6 facuta este cea din dreapta , la PS Carpati. Doar in acea bucata dintre cele doua puncte de lansare scuturi se putea face si a doua amorsa fara mare deranj la suprafata pentru circulatie, . Insa, dupa cum se vede, a doua amorsa nu pica acolo, asta este motivul pentru care nu s-a facut tot atunci.

Cu parerea ne putem da cu totii, insa trebuie sa mai ai si argumente...




Pe de alta parte, nimeni nu avea vreo certitudine ca M6 se va construi vreodata si ca, daca se va construi, va fi intr-adevat derivat din M4. Deci nimeni nu avea cum sa-si asume atunci ditamai santierul in mijlocul bulevardului, cu daramarea tunelului M4, asta ca sa o faca mai incolo, unde se face azi.
Si, repet, chiar daca ar fi facut atunci, era fix acelasi lucru ca acum. Diferenta era doar ca in anii 2000 erau mai putine masini si pe M4.2 nu se circula cu calatori.

Care sunt bulevardele de back-up ?

xenotium2

Proaspat de azi:

Tokyo



I.C. Bratianu



Aeroport Otopeni



Pentru toate pozele + niste updateuri pentru Washington/Interstatie Aeroport Baneasa-Tokyo - stiti unde le gasiti.  O:-)