[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

satanistu

#1815
In weekend sper sa mi fac timp sa trec si sa pun poze de peste tot.

Cand am trecut luni - la ora 21:30 lucrau la Tokyo.

Anul asta oricum iese din calcul pentru lansarea TBM. => in momentul de fata exista un drum care trece fix prin mijlocul statiei (drumul care duce din DN1 la Mega Image si cladirea de birouri) si pentru care nici acum nu exista o solutie sa fie mutat. Deci acolo nu exista nici grinda de ghidaj, nici pereti mulati, absolut nimic, acel drum taie statia aia in doua.

Mai am o presupunere - ca statia Tokyo o sa fie facuta din doua bucati.

=> Conform https://www.metrorex.ro/uploads/Coridor%20expropriere%20M6_1%20Mai%20-%20Tokyo.pdf => jumatate din statia Tokyo e desenata cu albastru inchis (partea nordica) si partea sudica e desenata cu albastru deschis. Drumul e fix unde culoarea albastru inchis intalneste culoarea albastru deschis. Exista miscare puternica la partea sudica, poate asta e planul de bataie, nu stiu ce sa zic.

Urmaresc la toate statiile daca incep sa toarne tavanul statiei, momentan nu am vazut nicaieri semne pentru asta.

AndreiB

@Eurocopter

Eu nu cred ca vom vedea o convertire reala in 2032 cum ai descris tu, din urmatoarele motive:

1. Populatia care aglomereaza DN1 cu masinile este extrem de dispersata - Corbeanca, Balotesti, Saftica, Peris etc, cu o trama stradala care face imposibila deservirea cu autobuze feeder; last mile tot cu masina va ramane
2. Nu exista posibilitatea de a face un P+R real decat la Mall Baneasa. Teoretic ai putea face la OTP dar distrugi unit economics a parcarilor pentru Aeroport (o sursa importanta de venituri) daca le contopesti cu parcari de navetisti. Daca ai venit cu masina pana la Baneasa ai ratat mare parte din raison d'etre al metroului pe DN1
3. Nu stiu de ce vezi trenul ca pe o optiune marginala dpdv al capacitatii. Astazi, din pix ai putea dubla capacitatea trenului operand toate trasele cu doua automotoare Desiro cuplate. Cu interventii minime ai putea creste capacitatea cu 33% prin dublari selective care sa permita 2tph. Intr-un scenariu de orizont 203x, ai putea face doua imbunatatiri majore cu cheltuieli minime:

a) Dublare folosind Fir III K si racord nou prin zona ex-triaj
b) Achizitie de material rulant nou de 5 vagoane (max care incape) de mare capacitate, ideal BEMU

Asta ti-ar permite capacitati foarte mari in perioada de interes 6:00-00:00

Pe sens: 2tph x 5 vagoane x 80 de persoane = 800pax per ora pe sens

Sunt probabil 3000pax pe ora la OTP (presupunand 20m pasageri concentrati in orele core): ar permite o cota de piata a trenului de 26% (comparabil cu Heathrow Express).

4. DN1 are potential de a fi operat ca un coridor de BRT, cu preconditia redirectionarii traficului rutier pe radialele nou construite, atata vreme cat ai doua benzi continue de transport in comun de la aeroport pana la Aviatorilor

oc7avian

Quote from: Eurocopter on September 18, 2024, 08:24:36 PM2. Bazat pe actualele cifre de trafic, aeroportul OTP genereaza singur aprox 45000 de pasageri/zi, iar infrastructura aeroportuara angajeaza in zona aproximativ 5000 de oameni (deci 10000pax/zi). STB + CFR asigura in prezent capacitate de aproximativ 25000 pax/zi (la grad de ocupare mediu 90% sa zicem). Practic deja avem deficit pe transportul in comun doar pt aeroport de 30000pax/zi.

Diavolul se ascunde în detalii: presupui că metroul va funcționa 24/7. Destule zboruri astăzi nu ar permite utilizarea metroului pentru că e închis (ex cele matinale).

Iar toată argumentația că aici trebuie să investim are prin comparație do nothing pe alte moduri de transport. Ceea ce denaturează. Că întrebarea e de fapt Am un miliard. De unde încep?. Iar noi în planificarea noastră mirifică ne-am apucat de metrou înainte să apucăm să dublăm CF și să luăm niște rame dedicate. Idem se găseau multe soluții ieftine și la busuri. Că d-aia noaptea când nu e trafic 100-le merge brici și lumea nu mai prioritizează trenul.

Era bine să prioritizăm altfel bucata Tokyo - Otopeni și investiții mult mai mici ne-ar fi oferit răgaz. Și dacă tot vorbești de T2, să ducem metroul direct acolo. Așa uite că facem metrou cu bottleneck. Că transferul spre T1 va fi cu bus/tren, nu?

dr4qul4

E ok sa aduci contraargumete pentru unele proeicte. Dar e timpul sa te opresti dupa ce incepe constructia.
Din acel moment tot ce conteaza e sa se termine cat mai repede si sa cautam solutii sa o punem in valoare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Eurocopter

Am spus mai sus de ce nu cred ca M6 concureaza trenul, chiar daca "pare" ca sunt servicii cu aceleasi O/D. STB+tren+M6 trebuie sa fie complementare si pana la urma cam asa este in orice tara civilizata. STB va ramane atractiv in afara orelor de functionare a metroului, pentru acel banc de plecari de la 6am si sosirile de la 2am. In 2030 fara M6, DN1 va duce in continuare o armata de Ubere catre OTP care va contribui cu minim vreo 20k la MZA-ul ala de aproape 100k. Degeaba cresti frecventa la autobuze pentru ca serviciul nu va mai fi atractiv la timpii aia de parcurs in orele de varf si in continuare cine are cat dare de mana cheama urgent un Uber. Banda speciala pt autobuze pe DN1 nu veti vedea in timpul vietilor noastre. Pe scurt, vreo 80% din PAX de aeroport ramane dependent de masina, ceea ce oricum o dam, este jale.

@AndreiB , la OTP tocmai a inceput constructia parcarii P+4 din stanga terminalului de plecari cu 660 de locuri, care practic va lasa Olimpia aproape goala (cea privata de 1500 de locuri). Mai este una supra-etajata in proiect pe terenul de langa sediul TAROM, plus salbele de parcari private de-a lungul DN, deci infrastructura de park & ride este deja practic existenta la momentul deschiderii M6. Da, park and ride-urile au impact marginal, dar 2000 de masini/directie scoase din trafic la ora de varf sunt totusi o imbunatatire semnificativa. Practica pe M2 ne arata ca park and ride-ul nou de 350 de locuri este full si mai sunt parcate zilnic cateva sute masini de masini in parcarile dintre statiile Berceni si Dimitrie Leonida. Daca lucrez la Piata Presei, Victoriei, Stefan cel Mare chiar si Cotroceni/Eroilor, trebuie sa fiu absolut batut in cap sa nu las masina la Otopeni indiferent ca vin de la Peris, Saftica sau Snagov.

Dublarea frecventei la tren, da, este o solutie dar pare asa o discutie interminabila tot cu orizont 2030 de operationalizare. Plus ca nu te conecteaza eficient la hub-urile de birouri, nu te conecteaza cu Piata Presei de unde pleaca 41 si autobuzele catre centru, nu te conecteaza cu linia 5 de tramvai care te duce in 10min de la Baneasa la hub-ul din Floreasca. Deci in realitate trenul te duce probabil in 20-30 minute suplimentare ca timpi de parcurs catre birou fata de M6, ceea ce iarasi nu mi se pare atractiv pentru naveta zilnica. Sa faci last mile + 75-90min cu transportul in comun (tren+metrou/bus) one-way pana la birou este un rahat asa ca mai bine stai cu fundul in masina 1h+ si asculti podcast-uri...

AndreiB

#1820
Nu e o problema de nr. de locuri de parcare, ci de pret.

OTP tarifeaza 100 de lei pe zi la parcarile pe termen lung.

O parcare de navetist va tarifa probabil <5 lei pe zi, ca sa atraga shift P+R.

Daca tu transformi parcarea de la OTP in parcare de navetisti, distrugi venitul cauzat de parcarea pe termen lung (sau scurt, daca e accesibila de la terminal).

In materia calatoriilor spre Aeroport, ai 3 categorii de calatori

1. Casa - Aeroport (pax + angajati)

Cele mai mari cartiere din Bucuresti sunt Berceni, Militari/DT si Titan. Cata vreme M6 incepe de la Gara si fara M5 conexiunile raman proaste vs tren. Probabil ca decizia e determinata de frecventa / ora de plecare.

2. Turisti

Aceasta categorie are nevoie de acces in centru (Romana- Universitate - Unirii). In afara de 100 care are avantajul calatoriei directe, trenul cred ca e preferabil - calatorie mai rapida, experienta mai simpla.

3. Business (care se duce de la / la birou)

Aceasta categorie e foarte de nisa in Bucuresti. Ai 4 zone de birou in Bucuresti:

1. Victoriei > trenul +1 statie cu metroul e mai rapid, simplu si eficient
2. Grozavesti > trenul + pe jos sau cu tramvaiul e mai rapid, simplu si eficient
3. Pipera > sincer, cred ca Uber via A0 si A3 e imbatabil. Altfel, M6 + tramvaiul 5
4. PPL > M6 imbatabil

CapitanulPtk

"Daca tu transformi parcarea de la OTP in parcare de navetisti, distrugi venitul cauzat de parcarea pe termen lung (sau scurt, daca e accesibila de la terminal)." vad ca tot insisti cu aceasta non-problema. Exista o solutie eleganta care se aplica deja in tarile din Vest: scanat biletul de metrou folosit in aceeasi zi si redus pretul parcarii P&R, altfel platesti pretul full.

https://www.iamsterdam.com/en/travel-stay/getting-around/park-and-ride

Xenos

M6 va fi o alternativa mult mai buna pt navetistii de o zi cand in zona Expozitiei o sa mai apara birouri, pe de-o parte, si cand va fi prelungita pana in centru si va avea legaturi cu M5 si M 1/3, pe de alta parte, nu mai zic de prelungirea pana pe sos. Progresului.

AndreiB

@CapitanulPtk

Tu ai o parcare de 100 de locuri pe care o vinzi cu 100 de lei pe zi = 10k lei pe zi.

vs.

Tu ai o parcare de 100 de locuri pe care o vinzi cu 100 de lei pentru aeroport pe 5 locuri si 5 lei pentru 95 de locuri P&R = 975 lei pe zi.

TibiV

Iar tu insisti cu o non-solutie:

Quote from: CapitanulPtk on September 19, 2024, 03:32:43 PMvad ca tot insisti cu aceasta non-problema. Exista o solutie eleganta care se aplica deja in tarile din Vest: scanat biletul de metrou folosit in aceeasi zi si redus pretul parcarii P&R, altfel platesti pretul full.

Daca ajungi la OTP cu metroul (sau cu trenul, whatever...) la ce mama naibii iti mai trebuie parcare P&R ?!?!...

Ah, OK, te referi doar la "navetistii" din Corbeanca & samd...

Dar aici nu ma bag (desi am colegi din categoria de mai sus). Dar daca nu s-au gandit mai bine (si le-a permis si portofelul) cand au ales "locatia", sa fie sanatosi!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Sunt multi care nu vor lua metroul catre aeroport si vor prefera masina. Daca ai bagaje sau nu ai metrou aproape (adica 1 mil de oameni doar din zona Bucurestiului) vei merge cu masina.
De ce credeti ca sunt atatea firme care ofera parcare pe termen lung, cu transfer la/de la aeroport? Parcarile alea sunt pline, desi parca te costa 100 lei + 10 lei/zi iar masiuna ta va sta in soare, intr-un loc pazit doar la iesire si le lasi si cheile pe mana.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

#1826
Exact! Vor merge destul de putini cu M6 dacă au bagaje, mai ales ca M6 va avea conexiuni proaste cu restul liniilor, am tot discutat subiectul.

Sunt de acord cu TibiV legat de "navetistii din Corbeanca". Ei nu vor lua metroul nici morti. S-au mutat acolo ca să fuga de aglomerație, au un "standard mental" care refuza călătoria cu metroul.
Am mai spus, luați ca exemplu Bd Iuliu Maniu, extrem de aglomerat, dar care are metrou. De ce acei oameni nu lasă masina? Este o absurditate sa presupui ca, daca faci metrou, după un an vei avea grad de incarcare 40%. Pur și simplu DN1 NU ESTE O ZONA DE METROU, nu are aglomerații urbane importante care sa justifice o linie de capacitate mare.
Nu exista vreun Park &ride proiectat pe traseul M6 (nici nu ar avea unde sa se faca), despre ce "navetisti" in afara de cei din Otopeni tot vorbim? Despre cei care vor lua un autobuz/ maxitaxi din comuna lor pana la metrou, pentru ca apoi sa mai ia inca vreo 2 metrouri sau autobuze?

M6 nu va ajunge niciodată la T2, trebuie sa ne obișnuim si cu aceasta idee, nu stiu de ce tot apare.

@ Xenos
Care "conexiune cu M1/3", ca nu ca exista SI NU VA EXISTA, iar o luam de la capăt? Tu te vezi din Militari venind pana la Eroilor, apoi schimbând cu M5 pt o statie, apoi așteptând M6? Nici macar nu stim cum va circula, eu unul nu cred ca toate metrourile M6 vor ajunge la OTP, ca nu au de ce.

adi_vlad

Au inceput sa lucreze in 2 schimburi la PSS 1 mai (pana la ora 24) de vreo doua saptamani, ba chiar si dupa ora 24 pentru transport de agregate in santier. Pare ca aproape au finalizat relocarea de utilitati si au inceput lucrulul la peretii de sprijin. Incerc sa fac niste poze astazi

Eurocopter

#1828
@AndreiB

Esti in eroare. Olimpia are grad de ocupare maxim 20% in prezent la preturile de acum. Cand e gata parcarea perete in perete cu terminalul de plecari te las pe tine sa ne spui cam ce grad de ocupare crezi ca va mai avea Olimpia, chiar si cu 20% discount. Deci avem infrastructura gata pt park and ride, trebuie doar sa negocieze TPBI.

AndreiB

#1829
Sper ca nu crezi ca din navetisti isi face Olympia RoI...

Si, pentru claritate, inca o data. Problema nu e ca nu e loc de navetisti. Problema e ca daca tu oferi o parcare cu 5 lei pe zi, ai distrus business case-ul tuturor celorlalte parcari din incinta aeroportului, parcari care genereaza un venit decent pentru OTP.