News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Intr-un univers ipotetic paralel, aveai si 41 si 5 extinse la OTP. Ofereai si legatura directa Pipera - OTP, si legatura mai facila cu M2, si legatura mai buna cu estul orasului (M1 pana la Stefan cel Mare, de acolo tramvai 5). Si la un pret mult mai mic decat megalomania de M6.

frunzaverde

#1471
@AndreiB - e foarte nebuloasa amintirea mea, si probabil si ideea in sine era foarte vaga, dat fiind saracia generalizata a epocii, dar din cat tin eu minte, cam asta era planul - "41" modernizat extins pana la Otopeni.

Stiu ca varianta care a iesit pana la urma din 41 a fost mult mai subtire decat propunerea initiala. Una din chestiile de care s-a tot zis, in diverse formule, dar nu s-a facut a fost o legatura "la peron" 41/M1 la Crangasi. S-a renuntat, s-a facut doar o gura de metrou clasica, si a iesit meschinaria curenta. Alta chestie care a fost atunci data ca temporara a fost folosirea tramvaielor conventionale - se gandeau clar la vehicule mult mai rapide, dat fiind catenara si sina tip 49 pe terasament (ambele solutii scumpe si inestetice care nu aduc beneficii la vehicule gen tramvai).

Solutia clar n-ar merge astazi - "metroul usor" bucurestean a fost implementat ca tramvai urban clasic cu mici imbunatatiri nici macar la nivelul tramvaiului din Paris sau Croydon. Capacitatea unui tramvai normal nu are cum sa ajunga la traficul curent de la Otopeni (sunt limite "hard" date de substatiile de tractiune), si legaturile via 41 si 5 sunt modeste. Plus ca e politic imposibil si tehnic extrem de dificil - in 2005-7 s-a decis conversia DN1 pe bucata Pod Herastrau - Otopeni in drum expres urban (cu pasaje denivelate, separari de sens), o reconversie in bulevard urban nu cred ca are mari sanse.

Solutia care mie imi pare rezonabila in momentul asta este o reconfigurare a improvizatiei curente cu estacada diesel intr-un tunel subteran cu linie dubla care sa deserveasca si T1 si T2, cand si daca s-or apuca de T2.

@danutzu_1069 - off topic, dar in Turcia, politicile extrem de proaste, intre care investitiile publice extrem de proaste si paguboase ale guvernului au dus la inflatie galopanta, salarii in picaj si o economie in colaps. Salariul mediu in Turcia a ajuns cat salariul minim in Romania (net la net).

Si da, O7 si podul peste Bosfor sunt incredibil de neprofitabile - stim asta pentru ca Astaldi aproape a intrat in faliment in parte importanta din cauza concesiunii podului asta. Atat autostrada cat si podul sunt supradimensionate cu vreo 500% fata de cererea reala, care cerere e foarte modesta, O7 ocolind orasul pe la distante extrem de mari, fiind atractiva doar pentru TIR-urile in tranzit. E un drum 4+4 cu trafic de 1+1, cel mult de 2+2 subtire, care nu degreveaza nici orasul, nu ajuta nici TIR-urile (care, inainte de inflatie, aveau de plata taxe considerate "camata").

Aeroportul Istanbul este si el o investitie neprofitabila pentru stat. Stim ca s-au bagat mai multi bani in el plus infrastructura conexa decat s-a angajat consortiul sa plateasca ca taxa de concesiune pe 25 de ani. Traficul este imens, adevarat, dar in mare parte sustinut de Turkish airlines, care nu plateste nici macar la nivelul acoperirii costurilor de operare efective (subventie indirecta). Aeroporturile din zone turistice sau defavorizate sunt subventionate direct - charterele cu turisti sunt subventionate pana la 6000$ de guvernul turc, indiferent de operator. Mie-mi convine ca statul turc sa-mi subventioneze calatoriile si vacantele, dar turcilor care castiga 2-300 euro pe luna nu cred ca le convine, si nici n-ar trebui. Ca ies in pierdere. La fel, au construit o retea de trenuri de mare viteza, dar au demolat terminusurile urbane in Istanbul - reducand masiv atractivitatea a fix ce-au construit. In afara Istanbulului, HSR-ul nu are nici un fel de servicii de alimentare, nici macar locale in orase mare. Asa ca chiar si 9 tpz nu se pot umple, ca nu are cine sa le umple. Si tot maxi taxiul (dolmus) e la putere. Iar marfa? Marfa e mai gatuita azi pe feroviar decat a fost si in anii '80...

Si da, infrastructura rutiera este mai buna ca in Romania, dar a fost mai buna dintotdeauna, inca din epoca in care tarile romane erau o colonie a Imperiului Otoman. Probabil ecartul maxim a fost nu acum, ci in anii '90.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ
28.02.2023
 
 
Metrorex anunță desemnarea câștigătorului procedurii de atribuire, prin licitație retrânsă, a contractului de achiziție sectorială având ca obiect: ,,Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni", pe baza criteriului de atribuire ,,Cel mai bun raport calitate – preț".  Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
Informarea privind rezultatul procedurii de atribuire a fost transmisă astăzi, 28.02.2023, ora 14.30 în Sistemul de Achiziții Publice (SEAP).
Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA.
Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.
 
Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are următorii indicatori tehnici: 7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.
Proiectul Magistrala 6 "Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă" cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național.
 
Cu stimă
DIRECTOR GENERAL,
Ec. Mariana MICLĂUȘ

http://www.metrorex.ro/_read793-1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

Plansa generala:



Plansa situatie cu statiile pana la OTP:

























Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

Proiectul finantat de JICA prinde doar statiile si galeriile pana l Otopeni, fara "suprastructura"?

oc7avian

Întreaga M6 e licitată așa. Deci nu vom circula prea curând pe acolo. Nu suprastructură, nu finisaje, nu semnalizare

tom_sawyer


survola

Nu s-a mai contestat de nimeni.
Au toți suficient de lucru acum  8)

Sorinus

Acum cateva zile erau baieti cu veste portocalii de faceau masuratori pe la podul Constanta. Poate are legatura cu M6, altceva nu-mi imaginez ca se face in zona (podul doar ce l-au reparat).

sab

Te referi la podul CFR de lângă Gara Băneasa sau chiar la ceea ce este cunoscut ca "Podul Constanta", cel de pe Calea Griviței, unde M6 se va desparți de M4?

Sorinus

Ma refeream la cel de la 1 Mai. Astazi se lucra in mai multe puncte din intersectie, am apucat sa vad 3 locuri pe partea cu Calea Grivitei. Se sapa cu escavatoare d-alea mai mici.

Nu scria nimic pe ei, deci nu stiu daca erau de la Metrou sau altceva. Dar dupa amploarea lucrarilor, pot fi doar Metrou sau Termoficare.

sab

#1481
Lucrările la M6 nu au început, cel mai probabil este a doua varianta. Oricum, la Podul Constanta se va veni cu TBM-ul catre statia 1Mai, cu excavator se va sapa doar pe sensul catre Otopeni, lipit de actuala amorsa lăsată pe M4.
Dar, pana la excavator, trebuie sa se facă mai întâi  pereții mulați ai structurii pentru PSS, apoi se va sapa groapa cu excavatorul si se va lansa TBM-ul către stația Pajura.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Quote from: Sorinus on March 21, 2023, 01:31:26 PMMa refeream la cel de la 1 Mai. Astazi se lucra in mai multe puncte din intersectie, am apucat sa vad 3 locuri pe partea cu Calea Grivitei. Se sapa cu escavatoare d-alea mai mici.
E santier pentru reabilitarea termoficarii la blocurile din zona, nu pentru metrou. 
Imaginea e de vinerea trecuta.



shift2rail

#1484
Sectorul Baneasa-Aero Otopeni va putea fi utilizat independent de cel catre 1 Mai? Prezum ca excavatoarele se vor misca mai bine decat 'cartita'...