[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1260
Ultima zi de contestații astăzi. Poate scăpăm fără...

LE: se pare că nu, Nume Contestator: ESTA CONSTRUCTION LLC DOGUS INSAAT VE TICARET AS, dosar 1898 (CNSC)

+ FCC CONTRUCCION SA, dosar 1905

NGC

Nici vorba de scapat fara contestatii. Au contestat asocierile conduse de ESTA CONSTRUCTION si FCC CONSTRUCCION.

ionut.damian

#1262
Conform informatiilor publice de la inceputul anului, Ministerul Transporturilor a solicitat suportul Bancii Europene de Investitii pentru a face o analiza a fezabilitatii proiectului magistralei M6, tronsonul Tokio-Aeroport Otopeni. De aceea, in data de 20 iulie, am transmis o solicitare catre Banca Europeana de Investitii, pentru a furniza informatii publice referitoare la rezultatele acestei analize. Mi-au raspuns 4 zile mai tarziu, spunandu-mi ca nu au voie sa dea informatii conform contractului cu MT, si mi-au spus sa ma adresez MT:

"We can confirm that we have been asked by the Ministry of Transport to perform a review of the socioeconomic analysis of the second section of the M6 line (between the stations Tokyo and Otopeni airport).

However, in accordance with the contractual provisions between the EIB and the Romanian authorities, we are not in a position to make information about the results of this analysis public. We would like to kindly invite you to contact the owner of the analysis, the Ministry of Transport and Infrastructure: http://www.mt.ro/web14/despre-noi/contact"

M-am adresat prin urmare MT. Ce credeti ca s-a intamplat, dupa implinirea termenului legal de 30 de zile? Nu am primit niciun raspuns.

theodor1998

Cum era cu sloganul mai aproape de cetatean?
Pana si Ministrii PNL si PSD raspundeau, poate nu cum trebuie de multe ori, dar macar raspundeau.
Oricum ma astept sa imi fie sters comentariul intrucat il atac pe Domnul Drula.
Dar una peste alta are o strategie ciudata, proiectele pe metrou par cam toate blocate.
M5 - Licitatie doar proiectare ( in loc sa fie proiectare si executie)
M6- Contestati, iar M6.2 pana la Aeroport blocat
M4 prins in PNRR desi nu exista licitatie sau ceva legat de acest proiect.

razvan96

Pai si care e stretegia aia ciudata cu M6, daca e in contestatii? :lol: Sau cu M5, unde licitatia de proiectare e veche de 2 ani si probabil abia acum se va incheia, daca Metroul SA nu a mers mai departe cu contestatia, la CAB.

theodor1998

#1265

Deci magistarala 6 ar fi construita integral pana la Aeroportul Otopeni, asta ar fi fost cea mai buna solutie.
De asemenea as fi inclus acest proiect pe PNRR intrucat este un proiect matur in comparatie cu Metroul lui Boc sau Magistrala 4.
Magistala 5, ar fi trebuit anulata din start vechea licitatie si lansata o licitatie noua care sa prevada inclusiv executie.

florin74

Imi explici si mie cum anulezi o licitatie in derulare fara un motiv legal?

theodor1998

Banuiesc ca se poate gasi o solutie legala pentru a o putea anula, mai ales daca licitatia dureaza de atatia ani.

razvan96

Asta cu banuiesc ca si alte derivate e o prostie atunci cand e uzual ca la Metrorex o licitatie sa dureze enorm. O anulai si ce? Reincepeai un nou caiet de sarcini ca sa stai si mai mult in licitație?In PNRR bunul simt ne spunea ca nu poate fi pus niciun proiect de metrou neinceput in teren, ca nu se va termina la timp. Aici actuala echipa a preluat aiurea prostiile fostei conduceri a ministerului.

ionut.damian

#1269
Personal, cel mai mult ma enerveaza incapacitatea de a duce ceva pana la capat. Toata aventura cu M6 a fost inceputa acum 15 ani, iar in momentul in care s-a ajuns la etapa de licitatie pt executie, factorul politic s-a sucit si a spus ca proiectul nu mai e bun. Pai evident ca datele problemei se schimba dupa 15 ani! Argumentul suprem, in cazul M6.2 a fost ca metroul nu ajunge la noul terminal de la Aeroportul Otopeni, prin urmare nu e gandit bine. De aceea, am adresat o intrebare in baza legii 544 si Companiei Aeroporturi Bucuresti, referitoare la pasii realizati de la inceputul anului si pana acum, pentru realizarea noului terminal. Raspunsul este socant:

"In luna Martie 2021, Guvernul Romaniei a aprobat Memorandumul promovat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, cu tema Aprobarea demararii analizelor preliminare de identificare a optiunilor de dezvoltare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti de catre Ministerul Transporturilor si infrastructurii, cu sprijinul Grupului Bancii Mondiale, prin Internationa Finance Corporation (IFC), analiza ce se afla in proces de desfasurare."

Asadar, in loc sa scoata odata la licitatie executia noului terminal, se fac alte studii!

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alex8

/\ Sau se așteaptă finalizarea exproprierilor și încredințarea pe 50 ani a aeroportului cu obligația de a executa un terminal.

Fred

Quote from: florin74 on August 25, 2021, 06:21:20 PM
Imi explici si mie cum anulezi o licitatie in derulare fara un motiv legal?
Prin schimbarea cerintelor de proiect. Orice proiect poate fi actualizat si ar putea fi modificat, atat din mers si in special daca nu e deja in lucru, toate companiile private fac asta in fiecare zi si se numeste flexibilitate, ca nu e tren pe sine sa mearga inainte fara posibilitati de actiune.

Pelicanul

 :|
Păi când scoți un proiect la licitație se presupune că în principiu nu-l mai schimbi ! Schimbarea după ce licitezi deja proiectul se numește neseriozitate, neprofesionalism și nu flexibilitate. Acum 500 de ani era de ajuns o strângere de mână pentru ca o înțelegere să rămână neschimbată, acum îți trebuie 100 de acte justificative / acoperitoare.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

florin74

Intr-adevar, ceea ce a propus/recomanzi era o modificare "minora". Adica sa prelungim  traseul pana la Otopeni, fata de ce e licitat acum pana la Baneasa. Inteleg ca e week-end, dar nici chiar asa.
Poti sa aduci clarificari la o licitatie, nu sa modifici radical proiectul
Sunt niste proceduri si reguli privind investiile si achizitiile  publice. Hai sa pastram totusi nivelul.