[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

ionut.damian

Eu sunt curios daca M1 era utila in momentul in care s-a construit respectiva magistrala (anii 70). Cand iti planifici sa construiesti asa ceva, te gandesti la potential si la beneficiile pe termen mediu, nu la beneficiile din momentul respectiv. Dar pentru asta este nevoie de specialisti, viziune si gandire progresista. Pe primii ii avem, dar de restul ducem lipsa (in special in zona de decizie).

subway

#1216
Catalin are o problema cu eficientizarea exploatarii pe care in loc sa o rezolve o utilizeaza pentru blocarea si sabotarea dezvoltarii...
Ce paduri vede el intre Baneasa si Aeroport? Singura statie la padure e cea de la Academia de Politie care e amplasata acolo ca sa ofere acces si celor din Pipera-Tunari...

survola

Oricum ar fi, 5.2 e peste 6.2 la eficiență.

subway

Evident, dar nu are cum sa vada un proiect tehnic mai devreme de doi ani minim dupa care va urma epopeea licitatiei de executie, pe care nu o vad contractata in mandatul lui asa ca toata retorica sa e doar praf in ochi!

ionut.damian

#1219
^^Total de acord. Diferenta este ca la M5.2 in momentul asta nu avem nici macar proiect tehnic, pe cand la M6.2 avem tot ce trebuie (proiect tehnic, o parte din exproprieri, sursa de finantare JICA) insa licitatia de executie este blocata din vointa ministrului. De ce nu poate totusi acesta sa explice de ce nu putem face simultan mai multe lucrari (de ce una o exclude pe cealalta)? Argumentul cu finantarea (sau cu deficitul) in cazul acesta nu tine. Si ca sa mai clarific o chestiune, in acest moment suntem la 35% grad de absorbtie din fonduri europene (cu termen limita decembrie 2023). Aceasta ar fi sursa de bani pentru M5.2 (sau urmatorul POIM 2020-2026). La M6.2 avem creditul JICA. Prin urmare, cele doua proiecte nu sunt legate si nu au aceeasi sursa de finantare.

@subway: Proiectul tehnic actual permite prelungirea lui M6.2 cu inca o statie spre terminalul nou sau nu se mai poate face o extindere ulterioara?

dr4qul4

UE nu vrea sa finanteze decat pana la Mall Baneasa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Nu exista niciun proiect tehnic pe M6, e fidic galben.

subway

#1222
Se poate face dar doar la momentul potrivit cand am avea certitudinea punerii in functiune a unui nou terminal aeroportuar.
Problema de principiu ar fi alta, daca se justifica 3km de tunele pe camp pentru o statie terminus sau altfel spus nu vrem prin padure dar vrem prin lanul de porumb! :)
M6 are un proiect tehnic preliminar destul de detaliat.
Pentru prelungirea M4 nu s-a miscat niciun deget, nu s-a alocat niciun ban asa ca e alta gogorita...dl Drula nu va avea niciun proiect de metrou la Bucuresti in palmares iar la Cluj daca se va face ceva va fi meritul altora...

Goldmund

Quote from: ionut.damian on May 19, 2021, 05:04:20 PM
Eu sunt curios daca M1 era utila in momentul in care s-a construit respectiva magistrala (anii 70). Cand iti planifici sa construiesti asa ceva, te gandesti la potential si la beneficiile pe termen mediu, nu la beneficiile din momentul respectiv. Dar pentru asta este nevoie de specialisti, viziune si gandire progresista. Pe primii ii avem, dar de restul ducem lipsa (in special in zona de decizie).

Un alt exemplu ar fi M2, care a devenit f. aglomerata(partea de nord) odata cu dezvoltarea zonei respective. Bine ca a fost construita.

Cert este altceva:
Drula are pentru doua orase(si pentru Cluj) bani alocati pentru metrou, din programul CFM cca 600 milioane euro, 300 milioane pentru Bucuresti, 300 milioane pentru Cluj. Banii ajung pentru proiecte si ceva pregatiri de santier.
Parerea multor specialisti, Bucuresti are nevoie stringenta de cateva miliarde euro pentru M5.2, M4.2, M6 si poate M7(de care tot aminteste ministru, doar sa blocheze M6.2.....)

frunzaverde

Ce program CFM? Nu exista nici un asemenea program.

Exista trei tipuri de fonduri europene, in Romania:

- Fonduri structurale si de coeziune (FSC), care sunt fondurile de dezvoltare nerambursabile, date Romaniei de Comisia Europeana, in programe de 7 ani. Pe POIM s-a facut M5 Drumul Taberei.
- Connecting Europe Facility (CEF), cunoscut popular ca "Planul Juncker" sau "growth and jobs" dupa un infam discurs. Programul este pe cale sa se incheie - ultimii bani vor fi platiti undeva la mijlocul lui 2023, si e prea tarziu pentru proiecte noi pe el. Extensia, CEF2, este inca in negociere : initial nu doreau sa accepte proiecte punte, acum se mai gandesc (CEF1 a fost un esec).
- Facilitatea de Revenire si Rezilienta (RRF), cu varianta romaneasca PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), care e un plan de recuperare gandit altfel decat instrumentele structurale, ca plan pe termen scurt si foarte scurt, pentru revenire. Orientarea e pe rezultat, nu pe proiect, si rezultatele promise ("obiectivele") trebuie atinse cel tarziu in 2026. Parte din PNRR este rambursabila (majoritatea banilor!).

UE a decis sa finanteze doar prima bucata din M6 (M6.1), prin FSC.

M6.2 are un credit (adica rambursabil) in yeni japonezi. Moneda exotica, dobanda foarte, foarte mare - cat la un credit auto in Japonia (si in moneda anti-ciclica, adica cu atat mai rau) - eu unul nu l-am vazut niciodata benefic. Mai ales ca nu stim (si e pacat ca nu stim) ce vrem sa facem mai departe cu aeroportul ala - care pe an ce trece arata tot mai mult ca o autogara infecta si tot mai putin ca un aeroport eficient. Si planurile curente sunt pentru o dezvoltare split-field, diferita.

Daca n-ar fi dat chix total cu legatura feroviara, acum discutia cu M6 ar fi fost complet inutila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Si atunci ce facem, ramanem asa incremeniti in prostie?

AndreiB

#1226
Crestem capacitatea legaturii feroviere, prin dublarea portiuni de linie simpla dintre Mogosoaia si Gara de Nord. Dupa aceea, pe masura ce traficul aerian revine, crestem frecventa ramelor la (ideal) 20 de minute. Daca e nevoie de capacitate mai mare, comandam material rulant dedicat care sa foloseasca la maximum peronul. Daca e nevoie de si mai multa capacitate, introducem rame etajate.

subway

#1227
Si daca totusi apare intr-un viitor indepartat T2 ce propui???
Iar pana atunci ce facem, finantam cu subsidii grase o linie paguboasa si mai si bagam alti bani in ea???
Ca sa corectam ce? Ceva ce e practic de necorectat?
:(
Pe ce lume traim?

AndreiB

#1228
Indiferent ce solutie se alege pentru OTP T2, dublarea liniei intre Mogosoaia si Gara de Nord este benefica si necesara. Nu pierzi nimic din investitia asta, mai ales ca e utila ad infinitum pentru M700. Iarasi, materialul rulant cumparat este perfect refolosibil, ori la OTP T2 in caz ca se alege o solutie moderna (e.g. hibrida sau preferabil cu baterii), ori pe alte rute diesel daca nu (e.g. Bucuresti - Pitesti, alta ruta care necesita material rulant cu capacitate mai mare).

Singura chestie "risipita" ar fi subventiile de operare - dar nu are sens sa cresti frecventa pana nu isi revine traficul aerian, iar dupa revenirea traficului aerian nu "risipesti" nimic, fiind cerere suficienta la cei 15m de pasageri anuali pre pandemie.

Risipa (de fapt investitia prea mica) a fost solutia mult prea low cost feroviara pentru legarea de OTP T1 vs o solutie mai buna feroviara (nu metrou, imho). Insa pana la urma asta e "sunk cost". Solutia e sa maximizezi rentabilizarea pentru investitia facuta.

subway

#1229
Motivatia principala a fost cu totul alta, Euro2020 adica o idiotenie...o fudulie costisitoare si complet inutila...
Orice ai face cretinismul ramane, mersul la paleta pe linie simpla si imposibilitatea prelungirii spre T2.