[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Valentin

Rezumat: M6.1 finantabila de UE, nu trebuie sabotata sub nicio forma, M6.2 nici macar n-a fost scoasa la licitatie (ceea ce inseamna ca ne putem astepta la minim 1-2 ani de la publicarea pe sicap pana la prima sapa) in timpul asta, proiectarea pe M5.2 s-ar afla in faza finala (poate chiar gata cine stie), deci clar, se poate prioritiza M5.2 VS M6.2, subliniez ca pare o confuzie. M4SUD daca ar fi sa se scoata azi la licitatie PT-ul, asta ar dura la fel, sa zicem 2 ani (de la licitare la finalizare), mai adaugi inca 1-2 ani pt licitatia de executie (se fac deja 4 ani) , iar acesti ani pot oricand sa creasca ca valoare din diverse motive, asa ca eu zic ca e posibila executia M5.2 si M6.2 relativ simultan, avem pe M6.2 un imprumut acordat de japonezi, deci de ce sa nu profitam de acesta? legat de al doilea terminal, nu vad de ce nu s-ar putea scoate sa zicem o actualizare de PT strict pe capatul de la Otopeni daca ne deranjeaza asa mult? (legat de terminalul care se va construi in X ani)

Deci, nu vad problema? Avem finantare europeana pe M6.1 , M5.2 probabil pe M4SUD si finantare japoneza pe M6.2, deci nu vad de ce trebuie sa ne zgarcim cu timpul (in ani) avand in vedere ca banii exista si sunt disponibili? Am vazut, si stiu ca M6.2 trece prin zone relativ nepopulate, dar, exista oricand loc de imbunatatire! In Otopeni exista suficient spatiu de extindere (daca e sa vorbim de rezidential)  si exista spatii si pentru cladiri de birouri (office), asa ca mai degraba aici e o problema clasica de tipul "oul sau gaina?" dat fiind ca magistrala ea insasi va moderniza/incuraja modernizarea zonelor prin care trece... e o discutie complexa.

subway

#1156
Zona zisa pustie e doar padurea Baneasa, vrea cineva sa defrisam centura verde a capitalei sau cat a mai ramas din ea? In rest tot M6 e situat in imensa majoritate in domeniul public, costuri de expropriere zero barat.
Cu M4sud mai sunt pasi de facut, urbanism, mediu, expropieri, abia apoi cerere de finantare UE (pana acum a fost pe grant elvetian deci tot cu costuri zero la bugetul national) si abia apoi licitatii de PT si executie. Avand in vedere lungimea ar trebui si linia asta impartita in doua tronsoane, nu merge dintr-o singura bucata.

ionut.damian

Pentru M6.2 s-a negociat intens cu JICA iar finantarea a fost pana la urma acordata. De bine de rau, M6.2 are toate formalitatile asigurate, ii lipseste doar lansarea licitatiei. Nu inteleg de ce ne tot razgandim de o suta de ori. In ritmul acesta nu se face nimic. Ne-am bucurat toti cand a fost numit Cutter, in speranta ca va da drumul la proiecte, nu ca le va bloca! Pana la urma, daca am compara studiul de trafic de pe M6 cu cel de la metroul din Cluj, nu inteleg cum de acela este fezabil, iar M6 nu.

subway

Negocierea cu JICA a avut drept scop sa mute tot imprumutul pe M6.2 desi acordul de imprumut prevedea altceva si nu a fost deloc usoara mai ales dupa afrontul impardonabil adus primului lor ministru, sa nu va inchipuiti ca japonezii nu au mandria lor...

ionut.damian

Situatia actuala este exclusiv din vina Metrorex. Acceptul JICA s-a dat in luna August a anului trecut. De atunci si pana acum, licitatia pentru M6.2 se putea lansa fara probleme, daca nu se moscaiau ingrozitor cei de la Metrorex. Acum sa le fie de bine....

panzer

Am revazut interviul. Doar la adresa Metrorex a fost dl Ministru foarte acid. 10% din bugetul MT se duce pe subventii la Metrou, si-au marit salariile in criza, etc.
Totul imi miroase a "divide", a politicianism: re-prioritizam. A dat exemplu cu M6.2 care e greu de justificat intr-adevar.

Dar cred ca e problema e mai "adanca" decat la prima vedere. Stim ca sindicatele de la Metrou sunt si puternice si politizate. I-as transmite dlui ministru ca din cauza pandemiei si a traficului foarte redus are o sansa unica sa faca ordine la Metrorex fara sa paralizeze Bucurestiul. Poate intelege mesajul.

alecu26

A respins ANAP documentația pt Băneasa Otopeni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ionut.damian

#1162
E a doua oara cand se intampla asta (prima tentativa a fost prin august). Metrorex a mai revizut odata documentatia de licitatie, a trimis-o la JICA spre aprobare, JICA si-a dat acceptul (intr-un timp record as putea spune), Metrorex a retrimis in decembrie documentatia catre ANAP, iar aceasta a fost din nou respinsa. Asta demonstreaza inca odata nivelul de profesionalism al celor din Metrorex. Practic, toate licitatiile din ultima perioada au avut un sfarsit tragic (a se vedea proiectul de modernizare a M2).

Mersul trenurilor

Pai nu inteleg de ce ar fi necesar metrou pe sub pamant, sub pamant doar in puncte necesare zic eu.

alecu26

ANAP nu cred ca se pronunta pe chestii tehnice. What is next? Sa zica ca acolo pare cam multa armatura?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


Ionut

^ Da, găsiți inclusiv declarațiile mele acolo.

dargauda

^^
acelas cacaiala cu care neam obisnuit de 30 de ani ,luam un proiect de aici si o mutam acolo,facem studi de fezabilitate si proiecte,doar si asta costa bani ,de asta sintem noi buni o grimada de bani aruncati pe apa zimbetei

Valentin

#1168
Ce pompos suna "reprioritizarea" asta, de parca M6.2 si M5.2+M5.3 nu se pot construi in paralel. Si M5 si M6 au finantare, chit ca vorbim de ("imprumutul") japonezilor pe M6.2, nu e ca si cum statul face toata M6.2 de una singura sa luam la bani super marunti investitia.
Deci ce presupune reprioritizarea? MT nu are suficienti oameni ca sa sustina birocratic ambele proiecte sau? Reprioritizarea scade timpul de proiectare si executie pe M5 si nu stiu eu? De ce nu se pot implementa in paralel?
Fara suparare, opiniile sunt valide impotriva proiectului, dar doar din pricina PREZENTULUI, vad ca nu prea putem gandi si in perspectiva, M4 la Straulesti a crescut numarul de investitii in zona dpdv rezidential, iar cu M6 ar putea fi o zona interesant de locuit pentru cei ce vor lucra in zona expozitiei. Exista suficient teren pentru dezvoltare in zona orasului Otopeni, inca exista teren construibil prin zona in care va trece M6. Fara suparare, dar eu sunt de acord cu subway guru, sacrificarea proiectului care oricum SE va justifica intr-un viitor este o greseala. Cine opreste MREX si MT sa modifice PT pentru a tine cont de noul terminal? Solutii exista, daca deranjul e dat de capatul actual.
Repet: reprioritizarea NU va reduce timpul de implementare al altor magistrale si NU vad motivul pentru care sa nu se continue proiectul. Mereu s-a discutat despre hai sa facem unde e nevoie, da, de acord, facem M5, dar putem in acelasi timp, fiindca avem banii, sa gandim si pentru PREZENT si pentru VIITOR.

rizzuh

Japonezii ne imprumuta banii, nu este niciun grant, trebuie sa ii dam inapoi.