[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Pelicanul

La modul realist,  magistrala asta se va construi în 12 + ani. Minim.  ( De când va începe, dar deocamdată e liniște totală ! )   Până atunci se vor schimba multe, numai grija trenurilor nu o au ei la momentul actual !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

Quote from: punmeister on February 20, 2019, 08:17:42 PM
Ce mi se pare alarmant ar fi suma mica alocata pentru materialul rulant :(
Asa la o prima vedere 5,8mil lei/vagon fara tva nu ar fi o suma chiar asa de prapastioasa

Ionut

Totuși, 12 trenuri pentru 10 statii, 14.2 km, nu e prea putin?

medicul de garda

#858
Eu nu inteleg un lucru. Ok, vor sa contruiasca totul simultan, dar vor fi doua contracte diferite, cu doi constructori diferiti si doua mersuri potential diferite ale respectivelor contracte. In conditiile astea, intrebarea de 100 de puncte este: care este solutia aleasa la statia Tokio astfel incat intarzierea unui santier sa nu afecteze mersului celuilalt tronson???
Vor folosi ambii contructori acelasi PLS? Daca nu, s-a adaptat proiectul statiei Tokio astfel incat sa fie si PLS si PSS? Vor scoate pamantul excavat prin aceeasi statie? Va putea fi deschis primul tronson daca este (foarte probabil) finalizat inaintea celuilalt? Faptul ca automatizarea se face pe intreaga magistrala la ingrijoreaza profund, inseamna ca acel contract va avea toate scuzele sa o lalaie si sa nu se deschida nimic pana nu e gata tot M6!

Si daca tot sunt asa promti cei de la Metrorex, nu ar strica sa ii intrebam ce planuri au pentru M4, ca e imperativ sa modernizeze si acolo semnalizarea. Eu vad doua posibilitati: ori refac toata semnalizarea sa fie compatibila cu ce va implementa pe M6 + DImetronicul actual (si iese ceva asemanator cu M1+M3), ori refac strict tronsonul comun. Care este sursa de finantare preconizata pentru acest lucru?
Se intentioneaza modernizarea materialului rulant de pe M4? Stim cu totii ce probleme de cadentare a adus mixul IVA+Bombardier in trecut, sper ca nu intentioneaza sa repete greseala asta. Si trenurile noi presupun ca vor trebui sa astepte dupa refacerea semnalizarii, ca nu stiu daca Dimetronic e compatibil cu altceva...

LE: @Ionut, 12 trenuri pentru 15 statii, ca vorbim de intreaga M6, inclusiv portiunea comuna. E clar ce intervale de succedare preconizeaza ei  :lol:. Ori asta, ori fac capat intermediar la Tokio, si doar o parte din garnituri ajung la aeroport. Am o banuiala cu UE le-a aprobat strict cat le trebuie pentru tronsonul I. Inca un motiv pentru care trebuie lamurite intentiile lor cu M4...
Trust me, I'm an east-european doctor!

subway

#859
Daca nu ma inseala memoria, 12 trenuri au fost prevazute de la bun inceput, pentru etapa asta de la gara pana la moara ar cam fi de ajuns, ca nu cumpara nimeni trenuri <in exces> doar ca sa le tina <in garaj>.

Ionut

Am gresit. Sunt 12 statii pe M6. Nu stiu la ce ma gândeam. 6 cu 6. Plus 4 (1 Mai pana la GdN). Deci total 16 statii. 12 trenuri. 6 trenuri pe un fir. 6 trenuri la 16 statii... adică un tren la aproape 3 statii (6x3=18). Deci un tren la 8-10 minute. Serios? Nu prea pare OK. Sau e?

subway

#861
La etapa asta toate evaluarile zic ca da, sa le vedem noi circuland!
P.S.
Daca vrei o opinie mai neortodoxa si <carcotasa> eu as fi inclinat spre doua tipuri de material rulant, unul mai scurtut ca numar de vagoane pentru suburbanul de aeroport si altul <normal> pentru urban, ar fi permis frecvente superioare fara a transporta prea multa <greutate moarta>, dar daca a fost acceptat asa de <expertii UE> ma abtin de la eventuale critici.

GDPR

#862
Mai sunt si trenurile care vor circula in continuare spre Straulesti, probabil intercalat cu cele de pe M6. Chiar, astea la ce interval vor circula?
Iar Dimetronicul e chiar o problema, nu au cum sa-l desfiinteze doar intre GdN2-1 Mai, pentru ca IVE-le nu ar mai putea sa circule  pe acolo si ar fi nevoie de transbordare la 1 Mai. Sau schimba Dimetronicul pe tot M4, nu de alta dar de abia ce l-au montat?

Pelicanul

Quote from: subway on February 20, 2019, 10:11:23 PM
Daca nu ma inseala memoria, 12 trenuri au fost prevazute de la bun inceput, pentru etapa asta de la gara pana la moara ar cam fi de ajuns, ca nu cumpara nimeni trenuri <in exces> doar ca sa le tina <in garaj>.
Ceață în București.
Dar s-a construit un megadepou la Străulești. Oricum ceva din M 6 vom vedea după anul 2030 - 2035, așadar pentru cine s-a construit megadepoul de la Străulești acum ?
Și dacă M 6 e așa de aproape, ce mai caută Dimetronicul pe M 4 ? Montăm Dimetronicul ca să avem ce schimba când se va inaugura M 6 ?
Da, știu, M 6 habar nu avem la ora actuală cu ce sistem de semnalizare va veni. Halal planificare !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

#864
Colega ne mai lesi? Ca ceata e la matale.
De circulat se va circula cu automatizare moderna stil M5.
@Adi
E de vazut daca merita sa mai tinem dimetronicul+IVA ca si aceasta compatibilitate de downwards ne costa ceva si nu de colea, e ca si cum ai spune ca vrei sa rulezi programe MsDOS de 8biti pe IOS...
Ar mai fi si solutia de compromis, tronsonul comun sa fie dual-sisteme dar e mai imbarligata treaba.

GDPR

"Planificarea" a inceput cand au executat tunelurile spre Podul Constanta fara sa lase un buzunar de sosire dinspre M6. Da, stiu , la vremea aia M6 mergea pe la Piata Victoriei. Asa ca acum trebuie sa demoleze unul din tuneluri, iar circulatia pe M4 se va desfasura pe un singur fir pentru nu stiu cati ani.

subway

#866
Nu merge cu buzunareli, trebuie peron suplimentar ca la N. Grigorescu...amorsa s-a lasat pe firul de Otopeni. Exista totusi o logica in toate...
O:-)

GDPR

Din planuri parca nu reiese ca se face peron suplimentar la 1 Mai, ci o sa fie un macaz inainte de intrarea in statie.

subway

#868
Ne verificam cand iese documentatia de licitatie pe SICAP, ok?
Daca pui macaz inainte de Chibrit se vor astepta trenurile unul pe altul in tunel...
Mai sunt si alte <detalii si inconveniente majore>...
:(

AndreiB

Eu nu vad logica in a construi infrastructura fixa extrem de scumpa (tuneluri si statii subterane) si a o exploata cu trenuri la 10 min. Risipa colosala de bani. Magistralele noi de metrou ar trebui gandite pentru intervale de 2-3min, pentru a maximiza capacitatea infrastrcturii foarte scumpe. Daca M6 nu e capabil sa sustina o frecventa de <10 min, poate nu era tronsonul potrivit de metrou de construit acum...