[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

Păi presupun că SF-ul trebuie să spună mai multe lucruri decât că trebuie, de genul "pe unde", "cât costă" etc... :)

sab

Da, asa cum ii spune si denumirea, Studiul de Fezabilitate ar trebui sa spuna, in primul rand, daca proiectul este fezabil, adica merita construit.

rizzuh

Aia stabileste studiul de prefezabilitate ;)

Terminologia nu are prea mult sens.

Ionut

Din prezentarea oficiala Metrorex de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.






TibiV

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 02:39:30 PM
Ah, şi de ce nu vor M suprateran până la Otopeni, de la centură încolo, cum a propus Comisia Europeană.

1. De la IKEA, pe o distanta de aprox. 1,5 km trebuie traversate Bd.dr.Librescu, Aleea Privighetorilor si DNCB/CFCB. Crezi ca se pot face traversari la nivel?
2. In localitatea Otopeni cum crezi ca se poate face linie de metrou supraterana? Daca o faci la nivel, atunci nu mai este metrou, este tramvai. Daca o faci pe estacade (cum vor sa faca CF pana la OTP), nu sunt convins ca va fi mult mai ieftin decat subteran...

Nu discut despre cat de logica/necsara/fezabila este M6 pana la OTP.
Dar solutia supraterana are doar doua subvariante:
- la nivel, adica o imposibilitate/idiotenie
- pe estacade, la care costurile nu cred ca vor fi mult mai mici decat la varianta subterana, iar vulnerabilitatea la conditiile meteo va fi enorma (metroul este singura forma de transport din Bucuresti care nu a fost afectata zilele astea de freezing rain...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Ochiometric nici eu nu vad unde ar fi loc, sincer sa fiu, dar probabil ca totusi Comisia Europeana, cand a refuzat varianta subterana si a propus suprateran, a avut si ea in vedere conditiile din teren.
Probabil s-au gandit la o constructie pe estacade (linia poate fi de altfel acoperita), cum mi se pare ca e si linia de metrou de la bulgari spre aeroport. S-ar putea sa gresesc, ca nu am timp si nici datele pt a aprofunda chestiunea, dar ma indoiesc profund ca ar costa la fel de mult ca o varianta subterana si nu atat din cauza tunelurilor, ci din cauza numeroaselor statii proiectate, in stil bucurestean, cu foarte multe spatii tehnice si o multitudine de accese in sine foarte utile, dar foarte scumpe si greu de realizat, cum demonstreaza tristul exemplu M 5 Dr Taberei.

TibiV

Quote from: Xenos on January 25, 2019, 05:14:24 PM
.. probabil ca totusi Comisia Europeana, cand a refuzat varianta subterana si a propus suprateran, a avut si ea in vedere conditiile din teren...
Comisia a avut in vedere costurile si fluxul de calatori.
Comisia nu crede ca "se merita" sa bagi bani in metrou Baneasa-OTP, si a refuzat sa finanteze sementul respectiv. Si probabil are dreptate.
Dar daca totusi faci Baneasa-OTP, ar fi de-a dreptul prostesc sa il faci altfel decat subteran.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Cum asa?
De ce nu il poti face pe estacade? Pretul este mult mai mic.
In Dubai de ce metroul este facut suprateran (pe estacade) pe mare parte din traseu, si doar in centru coboara in subteran?
De fapt, in multe orase, metroul merge si suprateran nu doar subteran.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

1. Nu cred ca in Dubai au freezing rain sau viscol...
2. Tie iti place cum arata acele estacade? Mie nu. Si nici nu as vrea sa imi treaca trenul prin fata ferestrei din 5 in 5 minute....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on January 25, 2019, 05:42:10 PM
1. Nu cred ca in Dubai au freezing rain sau viscol...

In Dubai n-au asemenea fenomene. Dar ele exista in Kiev, Sofia, Moscova, Stockholm, Helsinki sau Oslo. Si in toate acestea exista gramada de linii de metrou la suprafata si pe estacade.

Quote from: TibiV on January 25, 2019, 05:42:10 PM
2. Tie iti place cum arata acele estacade? Mie nu. Si nici nu as vrea sa imi treaca trenul prin fata ferestrei din 5 in 5 minute....

Costul unei estacade este mai putin de un sfert din costul unei solutii cu tunel. In plus, zona pe unde ar trece estacada nu e cine-stie-cat de ocupata, si in mare parte ocupate cu investitii modeste, gen dealership-uri de masini. De exemplu aici: https://goo.gl/maps/rjTmkjKzqZv se poate foarte usor urca pe estacade.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

1. In Dubai au furtuni de nisip.  Freezing rain si viscol...avem sub 7 zile pe an. Si metroul pe estacade merge si pe astfel de vreme.
2. Cam greu sa-ti treaca metroul prin fata geamului, de la Baneasa Mall la Otopeni. Ca despre asta vorbim, nu despre estacade in centru. Chiar si daca ai sta in Otopeni, pe partea stanga sunt doar cateva case. Dar, oricum, metroul asta are o utilitate indoielnica. Pentru aeroport trebuie prelungit M2 si facut proiectul pe CF.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#806
Uite de asta s-a codit UE sa finanteze tot proiectul, datorita cacofoniei stupide romano-romane.  :(
Eu nu vad decat o singura rezolvare, recursul la popor, sa se adune dona Firea si don Petrache si sa faca referendum pe Bucuresti-Ilfov in aceeasi zi cu alegerile europarlamentare si majoritatea sa decida. :)

subway

#807
Tibi, hai sa-ti bag eu niste <graunte> in traista, cu prietenul frunzaverde oricum nu ma inteleg, ca o tine <langa> desi ar trebui sa stie...
Pana dupa Aeroportul Baneasa exclus sa iesi <afara>...apoi, ce facem? O rampa de la -12m la +9m? La declivitatile admisibile (cam aceleasi ca la cfr) cam pe ce lungime ne intindem si pe zona asta de tranzitie cam cum mai treci la sol din dreapta in stanga?
Apoi mai departe ce facem, defrisam padurea Baneasa, plamanul verde al orasului?
Ca sa intram la loc in subteran inainte de CB?
Sa presupunem ca nu...
Dar abia de acum incep marile semne de intrebare, ca inainte de aeroportul OTP tot va trebui sa ne bagam la loc cu <capul la cutie>, si pentru asta sa <radem> tot ce e construit pe partea dreapta a DN1.
Oare ce <parere> au cetatenii din OTP despre asa o <solutie> minunata?
Pe ei s-a <obosit> cineva sa-i intrebe ce si cum vor? Sau opinia lor nu conteaza, aia sunt doar <sclavi pe plantatie> si trebuie sa se <supuna> fara cracnire la ce decreteaza mahalagiul de Bucuresti <taximetrist> in Obor???
Dar cum se va circula pe acest soi de <montaigne ruse> aka roller-coaster s-a intrebat cineva, care e <rezistenta liniei>?...intreaba-l te rog pe amicul frunzaverde...eu iti spun doar ca e ceva <similar> cu rezistenta electrica la circulatia curentului doar ca se refera la trenuri...
Mai vreti, ca mai am si m-am cam saturat de toata <zarva pseudo-expertilor> ce nu se mai termina nu din cauza UE ci a tembelismului autohton...
:(
Treaba cu zapada si poleiul e oricand rezolvabila, nu e vorba de asta ci de a elimina din discutii sterile o solutie fara cap si fara coada...
De costurile de expropriere nu mai pomenesc, calculati-le si singuri...
Si nici despre consecintele pe termen lung asupra unui orasel cu perspective <luminoase> precum OTP...
Tineti minte doar aceste cateva cuvinte, UE nu va finanta in veci un proiect daca nu e convinsa 100% ca acel proiect are <suport> popular oricat s-ar da de <rotunzi> guvernantii vremelnici...sau bagatorii de seama...ori <comisarii> sau <presedintii rotativi>...

Ionut

Declaratii oficiale Metrorex (Director Investitii - Constantin Mustatea). Ieri, SCS Transport.

Eu: Ce faceti cu sectiunea Baneasa-OTP din M6? Va concentrati pe alte proiecte/magistrale?
Mustatea: Nu este decizia Metrorex. Se decide in MT/Guvern.
Eu: Bine bine, OK, dar opinia dvs ca profesionist, care este?
Mustatea: Nu stiu/nu comentez. :|

Ionut

Declaratii oficiale Metrorex (Director Investitii - Constantin Mustatea). Ieri, SCS Transport.

T1 2019: lansare licitatie
Semestrul II 2019: semnare contract lucrari.
Inceput lucrari noiembrie 2019.
Final 2023 circulam.
Ba, esti nebun?!

Asta a fost ieri.

Azi, la CM POIM, l-am mai luat la o runda de intrebari... reproducere aproximativa din memorie.

Eu: Dle Mustatea, vorbiti de lucrari in 2019 pe M6.
Mustatea: Da, lucrari.
Eu: OK, dar nu aveti nici macar licitatie lansata. Cand lansati licitatia?
Mustatea: Lansam licitatia in T1 2019.
Eu: Dle Mustatea, vi se pare fezabil sa vorbiti de lucrari si dvs nu aveti lansata licitatia??!?!
Mustatea: OK, OK, haideti sa nu zicem lucrari, sa zicem ordin de incepere in 2019.
Eu: Dle Mustatea, totusi nu aveti licitatia lansata.
Mustatea: :|