[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ghrt

@sab, în acest caz tare mă tem că unicul rost al GdN - Tokio va fi de tichie de mărgăritar la un cartier cu pretenţii. Victoriei - Montreal va lua cam 20 de minute cu o cadenţă bună şi pe M1 şi pe M6 (ceea ce nu cred că va fi cazul în lipsa unui trafic susţinut) şi devine preferabil de departe autobuzul, mai ales dacă îi fac banda aia dedicată. Un al doilea Saligny - 1 Decembrie, dar care a avut alte circumstanţe.

Nespecialistul din mine vede alte priorităţi, dar mi-ar fi plăcut să fie legături prin metrou cu suburbiile bucureştene, Otopeniul fiind prima.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: subway on November 11, 2018, 12:08:04 AM
Nu-i problema in ce ma priveste, dar as vrea sa-ti atrag atentia ca la sud de Dunare, intr-o birocratie balcanica similara, la Sofia s-au construit doua magistrale de metrou de la zero, inclusiv legatura cu aeroportul lor, ala de amarasteni!

La Sofia avem urmatoarele deosebiri fata de Bucuresti:

1. La Sofia intai au construit un terminal nou, situat intr-o alta locatie fata de vechiul terminal. Dupa care, la cativa ani, au legat metroul de respectivul terminal nou. La Bucuresti, proiectantii metroului au ignorat cu desavarsire faptul ca aeroportul planuieste un nou terminal intr-o alta locatie, faptul ca terminalul vechi e planuit la inchidere pe termen mediu-lung, faptul ca terminalul vechi de deja depasit de trafic etc... Si apoi incearca sa ne convinga pe forumuri cum aeroportul Otopeni nu are nevoie de un nou terminal... UE nu e chiar usor de prostit, se pare. Cum nu suntem nici noi.

1-0 pentru proiectantii din Sofia.

2. La Sofia distanta intre aeroport si centrul orasului este mai putin de 1/2 din cea din Bucuresti. Si, la Sofia, spre deosebire de propunerea din Bucuresti, portiunea din retea care nu se gaseste in zona ultra-densa a orasului (micro-raioane cu blocuri), adica ultimii 2 km si ultimele doua statii inainte de aeroport au fost construite suprateran, nu subteran, la costuri rezonabile...

2-0 pentru proiectantii din Sofia.

3. La Sofia linia de metrou leaga aeroportul de centrul orasului, nu doar de o gara pozitionata excentric, intr-un loc aflat departe de toate centrele de interes ale orasului, precum propunerea din Bucuresti... Dar bine, poate proiectantii metroului din Sofia nu au comparat solutia lor mult-iubita cu cai-verzi-pe-pereti gen maglevuri, demolat tot orasul etc. doar sa le iasa calculul, indiferent de utilitatea reala a proiectului.

Si urbanistii si proiectantii din Sofia nu scot perle si petarde din gura gen adevaratul nod intermodal e la Basarab. Unde dracu e ala nod intermodal? Acolo e o bucla penibila de intoarcere pentru autobuze si tramvaie, in care nu exista loc de nimic (nici macar de un minim de confort urban), si un pod de tranzit (complet izolat de "bucla") in care s-a construit o statie de tramvai... Am fost in comune din tari un pic mai rasarite ca Romania care aveau "noduri intermodale" mai de doamne-ajuta decat descriere asta...

3-0 pentru proiectantii din Sofia.

Simplu, nu? In curand vine Ionut, sa mai dea niste "goluri" bine-meritate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Mai jos gasiti scrisoarea ceruta de noi in aprilie 2018. MFE ne-a refuzat accesul, i-am dat in judecata si in septembrie instanta ne-a dat dreptate. Saptamana trecuta MFE ne-a trimis documentul (nu au facut recurs). Vom cere si restul de corespondenta. Pana atunci, delectati-va cu pozitia si scrisoarea... eu chiar sper sa se inteleaga mesajul trimis de la Bruxelles.




API pe Facebook - este important sa dati un share/sau o reactie

Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată DOAR PE JUMĂTATE din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa).

Decizia vine în urma eșecului autorităților române de a lămuri îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) prin scrisoarea ("Request for Clarifications") trimisă la București în 16.02.2018. Pentru accesul la document, Asociația Pro Infrastructură a trebuit să dea în judecată Ministerul Fondurilor Europene (MFE) și instanța ne-a dat dreptate pe 13.09.2018.

MFE nu a făcut recurs și săptămâna trecută am primit documentul (atașat la acest comunicat). Este o mică-mare victorie a organizației noastre în misiunea continuă de a aduce transparență în felul în care se derulează investițiile majore de infrastructură de transport în România.

În scrisoare, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice" (alături de altele secundare) în vederea obținerii finanțării nerambursabile, dintre care două extrem de grave: absența unei analize de opțiuni veritabile și estimarea costurilor la un nivel prea scăzut.

În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere. La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).

Din februarie și până în septembrie, au fost mai multe runde de dialog între partea română și specialiștii europeni. Deznodământul? Marți, 06.11.2018, ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a confirmat public că vom primi bani doar pentru sectorul 1 Mai-Tokyo (Mall Băneasa), adică 6 stații din totalul de 12.

Valoarea totală estimată este de aproximativ 6,35 miliarde lei (inclusiv TVA), din care fondurile europene vor acoperi doar 2,36 miliarde. În jur de 416,5 milioane lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat, iar aproape 1,46 miliarde lei vor veni din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei). Vinerea trecută cererea de finanțare a fost retrimisă la Bruxelles pe noile coordonate.

În stilul caracteristic, responsabilii din minister sunt complet nerealiști, precizând termenul de 31.12.2023 pentru implementarea investiției, lucrările urmând să fie demarate în 2019. În opinia noastră, aceste promisiuni sunt fanteziste, mai ales dacă ne uităm la întârzierile de pe Magistrala M5 Drumul Taberei-Eroilor (începută la sfârșitul lui 2011 și încă nefinalizată).

Solicităm oficialilor din Ministerul Transporturilor România și Metrorex să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene și să se concentreze pe accelerarea proiectelor pe Magistralele 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere dense, cu trafic semnificativ, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6.














cavver


sab

Quote from: ghrt on November 12, 2018, 01:17:52 AM
în acest caz tare mă tem că unicul rost al GdN - Tokio va fi de tichie de mărgăritar la un cartier cu pretenţii.
Intreaga M6 este o tichie de margaritar, in conditiile in care avem cartiere extrem de aglomerate lipsite de metrou.  Una extrem de scumpa.

Ionut

#740
Cam pe la 10:20 in dimineata asta o sa intru live la Antena 3 (cred, sau Antena 1? :lol:) sa explic niste informatii despre M6.

A fost foarte scurt. :) Am ramas mirat ca dna/dra anchor de la A3 era mai pesimista decat mine. :lol: O sta in Drumul Taberei?! :lol:

ghrt

Bună ideea cu concentrat pe alte proiecte. Poate ca API să schimbe ceva.
Personal sunt mai pesimist. Cred ca sunt puține șanse ca Min Transporturilor să miște ceva pentru bucureșteni, din cauza conflictului politic.
În plus, ar trebui înghițite niște orgolii, ceea ce e total improbabil.
Poate fac măcar niște extensii decente, cu 1-2 stații, la magistralele existente, ca să nu fie complet pierduți următorii 10-15 ani.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Am dat interviu telefonic pe tema M6 si la Europa FM. De asemenea, am dat detalii si la Antena 1 pentru stiri/Observator. Nu o sa apara vocea mea, dar o sa fie reportaj pe baza pozitiei API si explicatiilor date de mine azi. Am insistat sa se inteleaga ca avem sansa sa ne focalizam pe alte magistrale acum, alte sectoare care servesc densitati mult mai mari de populatie (le aveti in pozitie). Sper sa iasa bine stirile.

Ionut

Foarte misto a preluat si Hotnews. Probabil si multi altii.

alecu26

Quote from: subway on October 05, 2017, 05:41:29 PM
De ce nu ar da?...porcarie e doar in mintea mataluta...
:(

A durat cam un an sa fie clar dar uite ca UE nu prea da bani pentru porcarii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

^ un dus rece bine venit pt "profesionisti" din structurile statului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

subway

#746
Acea scrisoare e din 2februarie, nu reprezinta decizia actuala a comisiei. Stirea adevarata e ca UE da bani.
De atunci si pana azi s-au mai intamplat lucruri, s-au transmis toate clarificarile solicitate, comisia a raspuns pe 12septembrie favorabil iar pe 9noiembrie s-a transmis cererea oficiala de finantare conform celor convenite cu ei. Abia astept sa vedem anuntul de licitatie pe SEAP!
;)

Ionut

Sigur ca da bani, pentru 1 Mai-Tokyo. :) Si noi am cerut pentru 1 Mai-Otopeni. Corect.

subway

Daca ar fi fost o porcarie n-ar fi dat niciun sfantz.
Ai facut cererea si pentru restul corespondentei sau ne multumim cu hartii vechi?

Ionut

Stai linistit ca o sa cer toata corespondenta. Sau poate mi-o trimiti tu, sa mai salvam din timp.