[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rizzuh

#690
Quote from: voicul on November 06, 2018, 09:10:26 PM
Si care a fost logica cand sa ales staita 1 Mai ca inceput de linie?
De ce nu au ales Straulesti ca pare la fel de incomod?

Dupa 1 Mai s-au lasat amorse cand s-a construit M4, asta este logica. Finalizata dupa planurile de hartie, reteaua va fi M4 Progresul - Straulesti si M6 Progresul - Aeroport, cu tronsonul comun Progresul - 1 Mai.
De ce s-au lasat amorse la 1 Mai poate ne spune subway, daca stie :)

Quote from: TibiV on November 07, 2018, 09:15:15 AM
Trenurile de pe M4/M6 NU au cum sa ajunga la Dristor (2 sau 1).

Ba au cum sa ajunga, dar nu e practic. Este o linie de legatura intre M4 si M1, intre Basarab si Gara de Nord 1. Este o singura linie si ar trebui traversate o gramada de macazuri, deci ar bloca circulatia minute bune, dar este posibil. Nu stiu sigur daca exista macaz in zona GdN sa intrii de pe linia de legatura pe linia cu directia Dristor 2 sau trebuie sa circuli pe falsa / sa rebruseze in remiza, ceea ce ar fi si mai nasol :P

Linia aia este folosita cel mai des cand duc/aduc trenuri catre/de la depoul Ciurel. Am vazut ocazional cate o IVA care vine dinspre Crangasi, intoarce la Petrache Poenaru si intra in depou.

miahi

Daca pica varianta cu metroul pana la Otopeni, atunci de ce nu ar pica tot traseul actual? Care mai este logica sa pleci de la 1 Mai avand in vedere conditia de existenta a liniei pe acest traseu era sa lege Gara de Aeroport.  Sau vor zice ca traseul ramane batut in cuie si se va construi de la Baneasa pana la Otopeni cand vor venii vremuri mai bune ?


GDPR

#692
Pai de ce am refuza bani moca, europeni? Iar la un moment dat, se va face si continuarea M4 spre sud, asa ca M6 are premizele sa nu ramana un ciot penibil. Si da, extinderea spre aeroport ar putea si ea fi facuta mai devreme sau mai tarziu.

TibiV

#693
Quote from: rizzuh on November 07, 2018, 10:47:16 AM
Ba au cum sa ajunga, dar nu e practic. Este o linie de legatura intre M4 si M1, intre Basarab si Gara de Nord 1. Este o singura linie si ar trebui traversate o gramada de macazuri, deci ar bloca circulatia minute bune, dar este posibil.
Da, este adevarat, dar este o linie simpla, strict pentru manevre (asa se duc si se intorc la/de la depou trenurile de pe M4).
Dar nu este o linie pe care sa poata opera trenurile cu calatori...

Este exact ca linia de legatura M1-M5 de la Eroilor... Este linia pe care s-au transportat (noaptea) sinele pentru M5 (aduse de la IMGB !...)
Dar existenta acestei linii NU face posibila existenta unor trenuri Raul Doamnei - Republica....

LE
Quote from: Ionut on September 08, 2018, 03:51:09 PM
De pe peronul statiei Eroilor (noua statie, deci Eroilor 2), facem doua poze spre galerii/tuneluri:
(...)
2. Spre peronul Eroilor 2 (spre PSS Opera) si in DREAPTA (tunel rotund, lumina galbena) se vede accesul pe tunelul de legatura intre Eroilor 2 si Eroilor 1.

Nu as crea o ruta de metrou care sa foloseasca tunelul rotund cu lumina galbena... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

^

Asta am zis si eu. Se poate circula pe linia aia, chiar si cu calatori, strict tehnic vorbind, dar incurci circulatia foarte foarte rau pe restul magistralei, pentru ca a fost gandita strict ca o linie tehnologica :)

Rute gen Progresul - Dristor 2, Basarab - Pipera, Raul Doamnei - Piata Unirii nu sunt posibile in trafic normal cu calatori, dar se pot transfera trenuri pe acele rute din remize si depouri.

subway

Toate magistralele au depoul lor dedicat dar...atelierele de reparatii sunt doar la Militari

Vlad94

#696
QuoteDa, este adevarat, dar este o linie simpla, strict pentru manevre (asa se duc si se intorc la/de la depou trenurile de pe M4).
Eu propun utilizarea liniei de manevra existente pentru sensul GdN 1-1 Mai, iar pt 1 Mai-GdN1, propun un macaz intre M4 si M1 imediat dupa peronul drept al statiei Basarab(sens spre Gdn1). Se poate urmari aceasta schita a utilizatorului rosetti61, de pe forumul tramclub.


TibiV

Imagineaza-ti ca nu sunt ca liniile CF din GdN.... Plate, toate la nivel....
Poate sunt diferente de nivel de 6-7 metri.
Si poate traseele sunt "suprapuse" pe harta 2D, dar diferenta de nivel ramane de 6-7 metri pe harta 3D....
Pune tu un macaz acolo...
:lol: :lol: :lol:

Intreaba-l pe subway...

Nu sunt "de meserie", dar urmaresc subiectul de multa vreme, la "specialisti".
Ceea ce propui tu, evident, se poate face...
Dar ar costa (acum) cam cat un sfert din M6... Si care ar fi rostul ?!?!....

Poate nu v-ati prins, dar pe "subteran" este muuuuult mai complicat (si mai costisitor) decat echivalentul suprateran pe traseul unei autostrazi....

Comparati doar costul per kilometru intre metrou si autostrada.
Metroul "iese la pret" drept cel mai adanc si mai lung tunel de autostrada....
(Ceea ce si este.... ;) Insa DOAR UN FIR de autostrada... Half-ptofile  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Nu stiam ca peroanele M1 si M4 sunt la cote diferite, nu am vazut statia Basarab decat din metrou, o singura data.  :-[
Am crezut ca poate daca ar fi fost la nivel si ar fi fost spatiu intre peron si galerie s-ar fi putut monta un macaz.

sab

#699
Peroanele M4 si M1 la Basarab sunt la aceeasi cota. Insa, pentru a face un macaz pentru o linie cu calatori (pe care sa nu se mearga cu cativa km/h) este nevoie de cca 100m. Pe care nu ii ai, pentru ca, la plecarea din Basarab, M1 coboara abrubt si ai acea diferenta de cca 5-6m de care vorbeste TibiV. De aceea este imposibil montarea unui macaz acolo.   
Quote from: voicul on November 06, 2018, 09:10:26 PM
Si care a fost logica cand sa ales staita 1 Mai ca inceput de linie?
De ce nu au ales Straulesti ca pare la fel de incomod?
Este o eroare de interpretare. Statia 1 Mai NU este si nu va fi "inceput" de linie".
Pur si simplu M6 este mentionata in documente ca fiind 1Mai-Otopeni pentru ca de la  1 Mai va incepe constructia NOUA (tronsonul GdN2-1Mai este deja construit). Insa linia va fi GdN2-Otopeni. Sau GdN2-Tokyo, pentru inceput, pentru ca , dupa ultimele vesti de la Comisia Europeana, nu se va construi decat pana la Mall Baneasa intr-o prima faza. Ce va fi in viitor, vom vedea.
Quote from: rizzuh on November 07, 2018, 10:47:16 AM
De ce s-au lasat amorse la 1 Mai poate ne spune subway, daca stie :)
Pentru ca la momentul cand le-a venit ideea sa duca M6 la gara si nu la Piata Victoriei , cum era planul pana atunci, tronsonul 1Mai-Bazilescu era in constructie, asa ca le-a fost usor sa faca o mica amorsa intr-o zona in care se lucra in excavatie deschisa, mai exact in apropiere de Podul Constanta.
ATENTIE . Din pacate, este vorba de o singura amorsa care exista, cea catre Otopeni, nu de "amorse". Pentru racodarea sensului Otopeni-1Mai va trebui oprita circulatia pe M4 si facut ceva similar cu ce s-a facut intre Grigorescu si Dristor. Adica sapat, demontat tunelul existent si "inteparea" M6 in M4, asa cum M3 se "inteapa" in M1 . Lucrare destul de mare....
Straulesti nu putea fi ales ca loc de unde sa inceapa M6 pentru ca rateaza poate unicul punct de maxim interes de pe traseul M6, anume Piata Presei Libere. Si asa, traseul actual este putin fortat ca sa se ajunga totusi la Piata Presei...

carutasul

Bine, macazul respectiv n-ar fi avut rol decât provizoriu, pentru că prelungirea liniei până la Cișmigiu ar rezolva fără complicații problema accesului în centru. Mie chiar mi se pare că ar fi trebuit cumva prioritizate aceste două sau câte stații trebuie să fie până în zona centrală, așa numărul de călatori ar crește brusc...

subway

Uita de orice macaz pe zona aia, e tehnic imposibil

subway

#702
Investitia M6 se numeste legatura retelei de metrou cu Otopeni si are aprobarea de principiu a comisiei europene ca atare.
De ce au decis sa finanteze in actualul cincinal doar jumatate e usor de ghicit.
Prelungirea M4 spre sud e subiectul unei alte investitii ce se afla in faza de elaborare a studiului de fezabilitate finantat printr-un grant elvetian

sab

Oricum, nu are niciun rost sa duci M6 sa Dristor 2. Mai bine ducem acolo inelara de sud, atunci cand se va construi, este"natural" si avem amorsele de la Crangasi deja executate din 1987. Singurul lucru care ar putea sa se faca la M6 este sa se modifice putin traseul. Sau lungimea... ;)
Finantarea de la Comisia Europeana are legatura si cu eficienta. Parerea mea...Oricum va trebui gasita o schema de circulatie pe M6 care sa tina cont de nevoile diferite pe diverse tronsoane. Nu poti sa duci toate metrourile la aeroport, mai ales daca vom avea si tren acolo. Ar fi o risipa extrema...

carutasul

Da, am înțeles că e imposibil, voiam doar să spun că rolul lui era oricum relativ provizoriu. Știu că există acel sf pe rol ( avem și topic de M4) doar am vrut să spun că acele două stații până la Cișmigiu mi s-ar părea bani mai bine cheltuiți decât orice altă investiție pentru magistrala asta ( bine, nu știu tehnic dacă se justifică să aduci cârtița doar pentru atât și ce alte variante ar fi) . Investiția M4 pare destul de îndepărtată în timp, și până atunci magistrala asta nu e valorificată la valoarea ei, cel puțin așa îmi pare mie. Asta și pentru că GdN nu e gândită deloc ca un nod adevărat pentru transportul în comun.