[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu tot nu pot sa inteleg de ce vrem linie de metrou intre Otopeni si Gara de Nord cand avem deja linie de CF acolo?
Nu trebuie sa faca decat 2,2 km de cale ferata noua care sa treaca pe sub DN1 si o gara la aeroport. Exproprieri minime, pentru ca acolo oricum nu e nimic construit, fiind pe directia pistei. Si cu 3 Desiro au rezolvat problema.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Despre constructori puteti vorbi linistiti in thread-ul dedicat.
Va rog aici vorbim strict despre M6, nu M5.

GDPR

Quote from: panzer on September 28, 2016, 12:44:59 AM
Dar prea au "scaldat-o" cu apeductul de la Moghioros (vreo 18 luni de intarziere de acolo vin) ca sa mai incerce tot in Bucuresti. S-au uitat si ei pe unde nu e Apa Nova si au tras-o cu metroul pe acolo.

Nu prea ai dreptate, la podul Constanta sunt mega apeductele care iar trebuie subtraversate de M6. Poate mai tii minte ca la M4 subtraversarea respectivelor a durat aproape o vesnicie  ;)

TibiV

Quote from: panzer on September 28, 2016, 12:44:59 AM
la Otopeni trafic din parti 2.4 mil pasageri/an ~=6500 posibili pasageri/zi, cam 365/ora, 18h pe zi pentru ca noaptea nu prea sunt avioane.

Gresit...
Otopeni (OTP) a avut anul trecut 9,3 mil. pasageri iar anul asta, in Semestrul 1, a avut 4,9 milioane pax...
Sursa: http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/transportul_aeroportuar_de_pasageri_si_marfuri_in_sem1_2016_1.pdf

Baneasa a avut 2,2 milioane in 2015, desi nu mai are curse regulate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

133 313

Totul se reduce la faptul ca metroul este un sistem de transport ce necesita un trafic constant cu fluctuatii lunare relativ mici. Iar traficul de calatori la aeroport este distribuit foarte inegal pe anumite luni.
Raman la parerea ca M6 daca se executa nu poate avea acelasi tarif ca metroul intraurban. Nici macar autobuzul 783 nu are acelasi tarif ca liniile intraurbane.

Ionut

Doar intreb: putem afla (sau stim deja din studii facute serios) care este procentul de trafic de aeroport raportat la traficul total? Imi vine greu sa cred ca vom avea pe M6 doar trafic de aeroport, mai ales pe primele statii (din oras). Daca facem park & ride in zona centurii, de exemplu, putem atrage trafic suplimentar.

Cred ca deja discutiile astea sunt inutile. Mult mai utile ar fi discutiile de tipul "cum atragem trafic pe M6 din rutier", astfel incat cei care stau in zona metropolitana sa renunte la masini si sa mearga la birou in Pipera-Floresca pe sub pamant, evitand aglomeratia, nervii si poluarea de la suprafata.

133 313

#141
Na-i cum sa-i atragi pe pipereni la M6, cu dubla transbordare la Gara si Victoriei si ocolul aferent. Daca M6 era pentru ei se facea derivatie de la Aurel Vlaicu pe sub Serbanescu, Aerogarii, DN1.
M6 asa cum este el acum este legatura Aeroport-Gara. Se presupune ca trebuie sa-ti vina cu trenul toate orasele din jur care n-au aeroport. Ploiesti, Giurgiu, Calarasi, Alexandria, Urziceni, Targoviste, Buzau etc. etc. Nu traficul de la cateva multinationale care azi sunt, maine pot sa nu mai fie, prin relocare. Altfel nici japonezii nu se bagau pe el.

TibiV

Absolut corect, Ionut...
Cunosc multi oameni care locuiesc in nord (de la Otopeni pana la Corbeanca) si care vin zilnic cu masina in Bucuresti.
Park&ride ar fi solutia pentru astia...

Quote from: 133 313 on September 28, 2016, 12:02:23 PM
traficul de calatori la aeroport este distribuit foarte inegal pe anumite luni.


Traficul crescut in lunile de vara este normal, dar nici in rest nu ai "caderi" semnificative de trafic...
Iar anul asta au "sarit" de 1 milion e luna...

http://www.bucharestairports.ro/ro/evenimente/pasagerul-cu-numarul-1-000-000
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

tocmai asta e problema. M6 nu duce in zona Pipera-Aviatiei unde avem birouri. Si nu cred ca cineva isi va lasa masina la centura, va lua metroul pana la Baneasa si de acolo tramvaiul 5 pana in Aviatiei.
Si nici nu va merge pana la Basarab, sa schimbe spre Victoriei si din nou spre Pipera.

Daca vrei sa-i aduci pe cei din zona de nord in Aviatiei fara masina, atunci trebuie sa faci parc&ride la Metrou Pipera. nu pe M6.

Ok, vom avea pe traseu Damaroaia, Romexpo, bucharest business park, aeroport Baneasa si Mall Baneasa (de fapt am impresia ca statia va fi pe partea stanga a DN1 ca doar acolo expropriaza Mega Image Nu?). Dar vorbim de oameni care nu sunt obisnuiti sa mearga cu transportul in comun. Care dispun de masina si care fac 10-15 minute cu masina intre centura si Romexpo. Cum vrei tu sa-i convingi pe acestia sa-si lase masina la centura?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

133 313

Asta nu ma incalzeste, ba dimpotriva, sunt statistici mai vagi decat ma asteptam. Nu stim nici macar incotro o iau acesti pasageri in 4 directii cardinale... dar mai ales, cand vin si cand pleaca. De fapt numarul asta este un total de-a valma.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on September 28, 2016, 12:25:47 PM
Si nici nu va merge pana la Basarab, sa schimbe spre Victoriei si din nou spre Pipera.

Ba da.
De la 1 Mai este traseul M4 pana la GdN 2 (caci 1 Mai NU va fi ap de linie M6...)
Deci va opri in statia Basarab.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu ai inteles ce am vrut sa spun. Am vrut sa spun ca nimeni nu-si va lasa masina la centura ca sa schimbe 3 metrouri.
Stiu ca merge pana la Basarab. Dar de acolo trebuie sa schimbe de 2 ori metroul! intai la Basarab si dupa la Victoriei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Quote from: 133 313 on September 28, 2016, 10:21:06 AM
Sa avem pardon, ce treaba are apeductul de la Moghioros cu un TBM ce produce tasari neglijabile de-a dreptul...
Ce se intampla acum pe autostrazi cu un cimitir sau cu liliecii s-a intamplat si la Moghioros cu apeductul. Nu il citam pe Guru ca suntem in alta casa.

La autostrazi ne omoara firmele care au mai multi avocati decat lopeti, cei care au venit cu "un laptop" si fac totul cu contractori locali. Problema este ca nu sunt multi subcontractori cu TMBuri.

Quote from: dr4qul4 on September 28, 2016, 10:42:01 AM
Eu tot nu pot sa inteleg de ce vrem linie de metrou intre Otopeni si Gara de Nord cand avem deja linie de CF acolo?
Nimeni nu intelege.

Quote from: adrian rosca on September 28, 2016, 11:19:04 AM
Quote from: panzer on September 28, 2016, 12:44:59 AM
Dar prea au "scaldat-o" cu apeductul de la Moghioros (vreo 18 luni de intarziere de acolo vin) ca sa mai incerce tot in Bucuresti. S-au uitat si ei pe unde nu e Apa Nova si au tras-o cu metroul pe acolo.

Nu prea ai dreptate, la podul Constanta sunt mega apeductele care iar trebuie subtraversate de M6. Poate mai tii minte ca la M4 subtraversarea respectivelor a durat aproape o vesnicie  ;)
Corect Adrian. Uitasem.

@TibiV
Nu stiu de am ramas eu cifra aia de 2.4 mil, din vreun ziar mai putin informat. Merci de cifre. Insa nu cred sa le iasa cifrele oricat ar creste traficul pe Otopeni. Nu poti sa ai linia expres aproape goala si sa faci metrou. Cei care merg la aeroport in multe tari din lume prefera taxiurile din comoditate, ca deconteaza firma. Cei din provincine ar folosi mai degraba sistemul de autocare (Coach la Londra) sa nu mai aiba treaba in Bucuresti.

In plus ei fac calculele cam asa: avem 10.000 pasageri pe zi (sa zicem) deci o punem de un metrou. Nu pun niciodata si calculul de oportunitate: din Colentina la Unirii cati am avea? Sau din Colentina pana pe Giurgiului, sau Pantelimon Opera.

Ca doar asa ne-am ales si cu statiile cele 2 de pe Bucurestii Noi, unde si tramvaiul era cam gol fiind zona de case de fapt (blocuri sunt doar la bulevard 1 rand) iar bulevardul larg, oamenii foloseau masina preponderent. Dar sunt de acord ca orice proiect inceput trebuie terminat, altfel nu este 100% util.

Cat despre utilitatea park and ride-ului pot sa dau chiar exemplul meu: pot sa intru in Bucuresti si pe Chitila si pe Mogosoia si tb sa ajung in Pipera. Cand v-a fi gata parcarea de la Straulesti as face 1h cu metroul pana la birou. Va depinde mult de cat se va aglomera orasul, de intersectia DNCB/Otopeni si de conectarea A3 - FdG. La limita ca timp voi alege masina pe vreme buna.
La fel si pentru cei care lucreaza in AFI, tot 2 schimbari de metrou. Va fi insa mai bine pentru cei din birourile care se construiesc acum la Basarab (ideal pt ei) si Grozavesti.
Solutia cea mai buna (am mai spus-o de fapt) ar fi prelungirea lui M2 dupa DNCB. Asfel i-ai convinge sa lase masina acolo si pe cei din Pipera/Aurel Vlaicu si pe cei din Victoriei. Iar metroul ar fi folosit si mai eficient: dimineata trenul care vine din Pipera e gol. In plus comunele dormitor din zona ar fi conectate cu microbuzele lor la o alta statie, la Pipera deja este foarte aglomerat.

O concluzie a mea fara studii de trafic, prioritatile la Metrou:
- finalizare M5 pana in Pantelimon, cum am spus un proiect inceput trebuie terminat.
- tren pana la Otopeni si atat. Asta asa sa ne iasa M6 din cap. M6 ar putea fi facut pana la Park & ride-ul de la Baneasa si ar rezolva cam 80% din problemele de acum: Damaroia, PPL, Baneasa. Desi densitatea populatiei este cam mica. O a doua interstatie cu 41 insa s-ar putea dovedi f utila insa.
- prelungire M2 spre Nord, macar 2-3 statii.

Dupa care parerile specialistilor, dar personal as vedea legarea Colentina intr-un fel, macar pana la intersectia cu Fundeni, dupa care cam scade densitatea populatiei.

In paralel demararea constructiei de statii noi - o statie noua la Politehnica Rectorat. Actuala interstatie Politehnica/Lujerului e cam lunga. La nivel de statii noi discutia insa e cam lunga si nu pare sa intre in preocuparile Ministerului Transporturilor.

Actualele posibilitati tehnice cam spre un astfel de program eficient ar putea duce: 2 TBMuri pe o magistrala, si cel de-al treilea catre o extensie cu ansamblare/dezasamblare ca la M4. Iar statii noi sigur. Momentan nu este nici un proiect serios de infrastructura in zona Muntenia in afara de metrou si cele 3 pasaje in constructie de la Bucuresti.

Ionut

Pentru planuri de viitor/prioritatile Metrorex va rog folositi thread-ul potrivit, il gasiti in board-ul Metrorex. Aici vorbim doar de M6. Multumesc!

cezar-mario2012

 Pentru că se vorbea de traficul de pe Otopeni, o să postez și aici articolul:

  ,, Trafic aerian în creștere pe aeroporturile Capitalei in primele 8 luni

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele opt luni ale anului 2016, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 7.141.740 pasageri și 79.660 mișcări de aeronave (aterizări și decolări).

Din total, pe OTP s-au înregistrat 7.138.426 de pasageri şi 71.236 mişcări de aeronave. Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în perioada ianuarie – august 2016 a înregistrat o creştere de 16,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri în întreg anul 2016. Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 37 de companii aeriene ce ofera zboruri spre 92 de destinaţii.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european. Astfel, în primele opt luni ale anului 2016, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 10,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut."

http://aeronews.ro/trafic-aerian-in-crestere-pe-aeroporturile-capitalei-in-primele-8-luni/