[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Pai da, sa facem CF, asta urla toti inginerii....si asta iti arata si Europa ca e primordial sa faci. Metrou.....e discutabil.

Iar campionate organizezi daca-ti permiti sa ai orase si stadioane fantoma, sau daca infrastructura cvasiexista (vezi Franta, Germania, Spania, Sua). Eu nu vad asa mare lucru si mandrie in ale organiza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Grecia e cel mai bun exemplu. Dupa olimpiada din 2004, mare parte din facilitati nu au fost folosite. Peisajul in zilele noastre e dezolant, seamana cu Cernobylul. Merita sa investim miliarde pentru elefanti albi?

Io

+2 Frunzaverde si Alecu26

Cit despre gazduiri de campionate de fotbal, in ce ma priveste rog a se slabi. Astea, campionatele, imaginea Romaniei in lume si alte abureli de gen nu sint argumente care sa tina in comparatie cu problemele de fond:
- rezolvarea legaturii normale si civilizate intre OTP (tinind cont de constructia terminalului nou) si Capitala;
- dezvoltarea ulterioara pe termen lung catre Nord a orasului.

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cezar-mario2012

 Dacă a-ți sta în București și ar trebui să mergeți la aeroport, ce a-ți prefera să folosiți în orele de vârf?  Pe vremea când trenul mergea la aeroport de la gară am discutat cu mecanicul câți pasageri a dus în ziua aceea, cursele erau o data pe oră, iar transferul cu microbuzul nu era chiar incomod. Discuția a avut loc la ora 16:00, înainte de plecarea într-o nou cursă. Pe toate cursele până în acel moment a avut 5 pasageri, iar cursa de 16:00 nu avea nici unul.
Nu putem compara trenul Gara de Nord-Otopeni cu alte legături feroviare din alte țări. Câteva exemple Barcelona, din aeroport până în centru la Passeig de Gràcia sunt 4 stați  cu tren R2 și mai merge încă multe stați, durată 21 min. Frankfurt Aeroport - Gara Centrală cu tren S9, 4 stați, durată 11 min, dar trenul are opriri în 21 de stați, Amsterdam Aeroport - Amsterdam Central, NS Intercity 3 stați, 15 min.

Care este idea, un tren dedicat Gara de Nord-Otopeni nu va avea succesul scontat, chiar cu gară în aeroport. Adică eu plec din Colentina, iau tramvaiul 21, 3 stații schim cu metroul M3 la Obor,  merg tot trei stați, cobor la metrou Gara de Nord, mă duc în gara la casa de bilete, poate este și coadă ți apoi mă duc la tren care nu are peronul așa aproape, toate astea cu bagaje după mine. Ce ziceți a-ți face asta?  Eu nu, dacă ar fi metrou, aș lua metroul, chiar dacă biletul este mai scump. La ora actuală prefer taxiul, dar dacă prinzi un accident pe DN1 ce faci?

GDPR

Pana la urma doar patru meciuri mari si late sunt prevazute a se desfasura in 2020 in Romania. E interesant de vazut daca pierdem sau nu dreptul de organizare a lor, acum ca ambele conditii referitoare la infrastructura (M6 si PiSi) nu vor putea fi indeplinite.

TibiV

Mutăm meciurile la Cluj... :D
Care va avea sigur măcar o ieşire din ţară pe autostradă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Oare daca ar gandi la fel si conducatorii celorlalte 10-12 orase care mai organizeaza CE de fotbal? Doar la noi e scump si nu are rost sa organizam competitii internationale ca nu merita M6 sau celelalte 3 stadione care trebuie construite sau modernizate pt CE... If you want to be big think big... Si e clar ca metroul e mult mai comod decat CF... Apoi nu e doar CE ci si alte evenimente culturale gen Enescu si alte sporturi etc. Trebuie sa ai toata infrastructura pusa la punct nu doar un stadion, o sala de teatru sau de concerte... Tara asta trebuie sa iasa cu ceva in lume... Si cum sa organizezi ceva daca duci oamenii cu autobuzul sau taxi de la aeroport? Plus ca zona se va dezvolta in 10-15 ani si va fi nevoie si de metrou...
Pt ce mai criticam Cnadnr ca face debleu in loc tunel ca e mai ieftin si nu stiu sa faca... Sa nu uitam ca Polonia a organizat un campionat si a asigurat infrastructura pt 4 stadioane... Noi nu putem sau nu vrem pt unul... Si tot e o duc mai bine ca noi... In toata lumea e o lupta pt competitii si evenimente de tot felul doar noi vedem paguba cu organizarea lor...

alecu26

@Cezar, exact asta e si argumentul contra metroului. Tu esti utilizatorul tip al unei posibile legaturi metrou-aeroport sau cu trenul. Fa acel exercitiu considerând un metrou care pleaca din statia 1 mai....sau de unde va pleca (macar de ar fi Victoria).

Diferenta e ca pe CF e o zecime costul....din cel de metrou. Iar traficul va fi tot cam acelasi adica foarte mic.

Nu prea avem turisti saraci in Bucuresti care sa se uite la 10 euro cat costa un taxi si sa cheltuie 2 euro pe metrou+tren, sau alte legaturi.

In rest, toti potentialii clienti, isi vor permite cei zece euro sa mearga la aeroport sau exista alte variante.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#98
 Varianta actuală este proastă, cred că va pleca din Gara de Nord 2, dar va ocoli, acest metrou ar trebui să deservească în mod normal pe bucureșteni. Varianta ideală ar fi să vina din Unirea 2-Universitate-Romană-Victoriei-Aviatorilor- iar de aici traseu nou- Arcul de Triumf-Casa Presei-Gara Băneasa-Aeroportul Băneasa-Mall Băneasa-INMH-Academia de Poliție-Centură-Otopeni Centru-Aeroport. Până la mall să circule la intervale mai dese, iar de acolo la intervale de 30 min. Cam peste tot unde este metrou la aeroport acesta este intervalul. Trenul chiar dacă este mai ieftin se va dovedi o investiție inutilă, nu va fi folosit decât de puțină lume. Trebuie să privim în viitor ce poate deservi mai bine zona(care este în dezvoltare accentuată, se construies atât birouri, cât și rezidențiale)metroul sau tren. 

alecu26

mda, toata lumea intelege ce vreau sa spun dar ma lupt cu morile de vânt. Problemele din tara au fost rezolvate si avem unde sa ingropam 1 miliard de euro.

Cat despre think big....nu merci. Am mai facut Romania o Casa a poporului, si un canal Dunare-Marea Neagra.

Da, sa organizam competii, dar nu sa investim un miliard de euro si asta sa fie principalul motiv. Plus ca 100% nu mai avem cum prinde actualul campionatul din 2020. Poate 2024 dar si ala deja e contratimp. Drumul taberei va dura aproximativ 8 ani de la lansare licitatie la primi pasageri.

Întrebarea mea e alta: de ce din 2010 pana azi Metrorex nu a organizat nici o alta licitatie???? Unde e Eroilor-Universitate? Unde e Univeristate-Iancului?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

 Pe mine nu mă interesează din punct de vedere al meciurilor, oricum chiar dacă se apucă mâine tot 10 ani o să le ia. Eu nu am zis că să-l facă acum tot. Noi ne scremem să facem un proiect pentru tunelurile de pe LD 2 de trei ani, ce credeți că se vor apuca maine de această linie? Sunt doar declarați politice, este necesar pentru viitor, eu zic că da. De ce, Bucureștiul se dezvolta mult pe nord mai ales pe lângă DN1, traficul și acum este mare, dar în viitor se va bloca. De ce nu dam drumul la celelalte licitați? Din doua motive, lipsa banilor și doi din frica față de proiect.  Zona pe unde ar trebui să tracă metroul est foarte șubredă, pericolul de prăbușire este major, uitați-vă ce s-a întâmplat la Eroilor și aici nu sunt clădiri mari.

Gendan

Quote from: cezar-mario2012 on March 16, 2016, 11:58:10 AM
Pe vremea când trenul mergea la aeroport de la gară am discutat cu mecanicul câți pasageri a dus în ziua aceea, cursele erau o data pe oră, iar transferul cu microbuzul nu era chiar incomod.

Se intampla acum cativa ani, ma intorceam de departe. Am zis ca hai sa incerc trenul. 7 lei biletul, ok, toate bune, doamna amabila imi spune sa astept transferul. Sigur.
Imagineaza-ti cum a trebuit sa le explic prietenilor mei veniti din Taiwan ca trebuie sa te astepti sa vina un singur microbuz fara locuri de bagaje care te duce in camp unde ai de urcat destul de mult pana la peron ca sa te imbarci in ceva tren cu navetisti din Urziceni. Ok, partea cu trenul nu are legatura cu transferul, e cireasa de pe tort. Dar solutia actuala nu e decenta.

Ce imi mai amintesc si mi s-a parut good case practice, Viena. Tren de la aeroport, am asteptat cam 10' pana a plecat, si ne-a lasat aproape de o statie de metrou, maxim 150-200m. Pe jos era trasata o linie verde pe care sa o urmarim pana in statie si aia a fost. Chiar elegant. Dar trenul era in aeroport. La modul, in terminal. Si mergea sanatos. Nu dura peste o ora un transfer. 

clau

Think big ... Nu la Casa poporului sau alte megalomanii... M6 chiar nu e o prostie... E ok si cf dar sa faca ceva... Iar daca pana acum am facut putine lucruri de proasta calitate si a durat 10 ani un proiect sau nu am avut bani si vointa... Nu inseamna ca trebuie sa gandim ca tot asa o sa intample si in viitor...

cezar-mario2012

 La Viena sunt doua trenuri, cel normal care oprește în 14 stați până la Wien Mitte și expresul care este direct până la Mitte, primul era 4,25 euro, iar al doilea 12 euro. În marea majoritate a țărilor occidentale gara centrală, este chiar centrală. Gara de Nord nu este așa centrală. Acum depinde ce numim centrul Bucureștiului, dacă este la Universitate, este ceva de mers până la gară. De la Mitte până în centru sunt două stați de metru, dar poți merge și pe jos, sunt doar 1000 de metri până la Stephansplatz.