[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#75
Quote from: TibiV on March 02, 2016, 10:54:34 PM
Ultima dată când am trecut pe acolo vechiul pod era încă bine-mersi... :(

"Bine-mersi" e cam mult spus. Podul era extrem de degradat - a fost lovit de atatea ori de diverse camioane, inclusiv indoit urat de tot, incat nu mai era sigur in exploatare dpdv structural.

S-a circulat multa vreme cu 5 km/h, sub supraveghere permanenta. La un moment-dat au facut mici reparatii, si s-a dat drumul cu 15 km/h, tot cu supraveghere. Trebuia inlocuit, era prioritate 0.

Lucrarea par in stadiu destul de avansat, dat fiind ca au inceput in iunie, si au avut o gramada de lucrari (daramat pod vechi, sapat, construit). Sa se fi oprit din cauza finantarii?

Acum circulatia se face pe Chitila - Buciumeni - Mogosoaia; desi e un ocol destul de lung, diferenta de timp nu e foarte mare fata de situatia cu podul degradat; desi nici linia pe Buciumeni nu e cine-stie-ce (si are un aer apocaliptic cu catenara degradata...)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

La fel de "bine-mersi" ca în urmă cu 20 de ani, când aveam o "amică" în Mogoșoaia şi circulam mai des pe DN1A... :)

Dar clar mi se pare că se mişcă încet...
Acolo în mod normal ar fi 4-5 luni de muncă, şi deja au jumătate de an...

Din fericire podul este lat (3 fire?...) dar undeva după pod, rămâne linie simplă.

Dacă vrem CF Otopeni în loc de M6, este clar că linia va trebui dublată măcar până la aeroport.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on March 02, 2016, 11:56:40 PM
Din fericire podul este lat (3 fire?...) dar undeva după pod, rămâne linie simplă.

Erau 3, raman 2.

Quote from: TibiV on March 02, 2016, 11:56:40 PM
Dacă vrem CF Otopeni în loc de M6, este clar că linia va trebui dublată măcar până la aeroport.

Linia e dubla de la ramificatia cu M1000 pana la Mogosoaia. Doar unul din fire este folosit, celalalt subtraversa M1000, avea acces in triaj, apoi se conecta in M1000 dupa Pajura, azi fiind complet dezafectat, dar relativ usor de convertit in fir principal cu investitii relativ mici (subtraversarea M1000 exista, avantajele fiind comparabile cu ale unui nod de autostrada fata de o intersectie T).

De la Mogosoaia la Otopeni linia e simpla, dar toate podurile si podetele pana la Balotesti (cel putin) sunt construite pentru cale dubla (inclusiv podul peste DN1).

Oricum, chiar si pe linia in configuratie actuala se poate asigura usor un serviciu la 20 minute; daca se construieste o gara tip "tranzit" (cum ar fi normal, dat fiind ca Otopeni ar fi pe o magistrala feroviara care ar aduce trafic dinspre Braila-Galati spre OTP), traficul curent poate fi usor ajustat sa intre "in pattern" (de exemplu, ai serviciu la :20, :40 si :00 intre Gara de Nord si Otopeni; la si :20 poate fi un tren care are ca destinatie Galati sau Slobozia, nu e nevoie ca trenul de aeroport sa fie doar "de aeroport").
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

"De la Mogosoaia la Otopeni linia e simpla, dar toate podurile si podetele pana la Balotesti (cel putin) sunt construite pentru cale dubla (inclusiv podul peste DN1)."

De linia simplă ştiam, de poduri şi podeţe nu ştiam, dar este o veste mai mult decât bună... :)

Trenuri de/de la Galaţi... De ce nu ? Dar în timp....
Dar hai să vedem întâi un decent GdN-Otopeni-GdN la 20 de minute...
Şi oricum am senzația că nu vom folosi trenuri "de Galați", cu inevitabilele paporniţe cu praz şi găini, pe luxosul OTP....
E ca şi când ai trimite trenul de Olteniţa la OTP în loc de Gara Obor... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

#79
Quote
Sa se fi oprit din cauza finantarii?

Da, chiar acum cateva zile imi spunea cineva ca au trimis scrisoare la CF privind fondurile si asigurarea finantarii (conform contract, conform FIDIC), si CFR nu raspunde. Nici da, nici ba. Si consecinta e ca toti au scazut ritmul, deoarece nu sunt siguri ca vor primii bani si când. Si e vorba de cheltuieli foarte mari, deoarece urmeaza tablierul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

eu trec pe acolo cam 1 data pe luna....totusi, ce vedeti in poza e acolo din noiembrie. Mai putin vopseaua albastra de pe armaturi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

medicul de garda

Ca tot vorbim despre extensii de metrou si legaturi cu aeroportul, Ministerul Transporturilor ma uimeste prin felul in care, pe langa incapacitatea de a face un studiu de trafic calumea (care sa demonstreze clar inutilitatea M6 dincolo de Mall Baneasa si urgenta constructiei legaturii cu trenul), nu sunt nici macar capabili sa isi coordoneze propriile proiecte. Ma refer la planul de extensie al Aeroportului Henry Coanda, stabilit de multi ani, cu etape care pana acum s-au respectat intocmai (extensia terminalului de plecari, fingerul, parcari suplimentare). Urmatoarea etapa consta in constructia unui terminal nou, in celalalt capat al pistelor, adiacent DJ200B. Terminal de dimensiuni mai mari decat actualul, care va prelua grosul curselor, actualul ramanand pentru low-cost (daca imi aduc aminte bine...). Orizontul de timp pentru chestia asta ma astept sa fie de vreo 10-15 ani, la ritmul de crestere al OTP.

La planul asta ma refer:



In conditiile astea, nu era mai bine sa o lase mai usor cu M6, care oricum ar dura vreo 10 ani pana la finalizare si sa se concentreze pe un plan de extensie al M2 prin Pipera, Tunari spre noul terminal, pe termen mediu-lung? Extensie care ar aduce mult mai multi calatori decat M6, e mult mai directa (taie diagonal centrul) si rapida (statii putine, fara ocoluri) si are avantajul ca o parte semnificativa din traseu poate fi supraterana, chiar la sol prin padure (delimitata ca garduri, evident), deci mai ieftin. La prima vedere, traseul ar avea vreo 11,5 km (fata de 14 km ai M6), din care doar primii 5km ar fi ingropati, restul ar putea fi supraterani. Sau daca nu se gaseste spatiu sau avem NIMBY in Tunari, mai ingropam 2km pe teritoriul comunei, ca sa ii putem face statie la Primarie . Sau chiar o putem ocoli cu totul, suprateran. A da, si ultima jumatate de km pana la aeroport ingropata, ca avem interdictie la structuri inalte pe linia pistelor. Statiile propuse de mine sunt: Petricani (langa M800)- Giratoriu Pipera/Emil Racovita - Drumul Potcoavei - Iancu Nicolae - Scoala Americana (pe estacade) - Tunari (centru sau periferie, in functie de traseu) - Aeroport Henry Coanda T2. Eventual se poate face extensia si catre T1, daca aeroportul nu isi creeaza propriul mod de legatura intre terminale.


Ce parere aveti?? Pentru T1 ar ramane linia de tren dedicata cu statie subterana (legatura directa si RAPIDA cu Gara de Nord), iar pe partea cealalta linie de metrou directa spre centru, fara a crea ramurele pe M2 care ar nenoroci magistrala. Evident, nu toate trenurile trebuie sa ajunga pana la capat, majoritatea ar intoarce undeva in Pipera, dupa zona de birouri. Extensia spre giratoriu oricum trebuie facuta urgent si e in planurile Metrorex, restul de 9,5 km sunt bonus. Iar M6 s-ar face, dar doar pana la Baneasa Shopping Center, constructia ei nemaifiind o prioritate, putand fi amanata pentru deceniul urmator.
Estimez costurile undeva la jumatate fata de M6, constructia mai rapida datorita numarului redus de statii, unele supraterane, iar traficul de pasageri potential cred ca ar justifica finantarea europeana, mai ales daca le prezentam un proiect coerent, ce tine cont de extensia OTP sau chiar la pachet cu aceasta. Daca se extinde si catre T1, magistrala ar putea fi inceputa cat mai curand, independent de inceperea constructiei T2, dar tinand cont de amprenta lui la sol.

Poate reusiti sa faceti o sugestie catre MT cu chestia asta  :D
Trust me, I'm an east-european doctor!

alexbb

Cred ca frunzaverde a propus ceva foarte asemanator daca se vrea neaparat metrou pana la aeroport, cu niste statii in plus in pustietate pentru dezvoltari imobiliare. Comparativ cu cealalta varianta de traseu pentru metrou, este clar mai ieftina, dar nu stiu si daca ar putea fi profitabil. Din pacate mi se pare ca nu exista un plan concret de dezvoltare regionala pentru Bucuresti/Ilfov. Fiecare cum il taie capul pe tarlaua lui.  :bash:

TibiV


Quote from: frunzaverde on November 24, 2015, 04:57:37 PM
Daca CHIAR vrem metrou greu inspre nord, ce ziceti de urmatoarea solutie:

- de la statia Pipera, trenurile pleaca inspre Nord, pe un traseu supra-teran, paralel cu traseul A3.
- se construiesc 4-5 statii: Pipera 2 (Swan/Global City) - Popasului Nod - "Fara Nume" - DNCB Nod. Pustietatea o zonam, cu noduri la autostrada, si cu strazi si utilitati arteriale pornind din nodul respectiv, pentru uz comercial (birouri) si industrial ultra-dens. Practic oferim spatiu logistic si infrastructura pentru extinderea zonei Pipera inspre nord (plus componente logistice si industriale grele), care sa faca densitati de metrou.
- de la DNCB, metroul merge supra-teran, cu doua-trei statii planificate in pustietate pana la aeroport fara oprire. La statiile alea intepam autostrada A3 cu noduri si sprijinim cartiere suburbane mediu-dense, care sa beneficieze de metrou.

Costurile ar fi 1/5 din cele de acum, cu avantajul ca incurajaza dezvoltare ulterioara la nivel metrou (nu trece prin zone semi-protejate, deja dezvoltate si cu densitati ultra scazute), e supra-teran, si, mai mult, magistrala conecteaza DIRECT la Universitate-Unirii.

Cu restul de bani, conectam M2 cu un racord din Aviatorilor la Piata Presei. Si imbunatatim infrastructura pentru o frecventa de 45-90 secunde intre trenuri pe M2, pentru a asigura capacitatea.

Asta daca chiar vrem metrou.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexbb

Quote from: TibiV on March 10, 2016, 07:44:56 PM
Quote from: frunzaverde on November 24, 2015, 04:57:37 PM
- se construiesc 4-5 statii: Pipera 2 (Swan/Global City) - Popasului Nod - "Fara Nume" - DNCB Nod.

Multumesc TibiV, data viitoare o sa dau o cautare  :).
Cred ca pentru prima statie la Swan/Global City s-ar putea cere sponsorizare de la firmele de birouri din zona  :D. Ar economisi ceva bani din scoaterea autobuzelor care fac dute-vino intre Swan si statia de metrou Pipera. In plus zi de zi sunt foarte multi pietoni care merg pe jos intre calea ferata si Swan fara sa fie acolo un trotuar, sau macar loc pe unde sa treci fara sa fii ori stropit de masini cand ploua, ori umplut de praf cand nu ploua. Dezvoltare in bataie de joc...

Ionut

Quote from: adrian rosca on March 15, 2016, 07:23:30 PM
M6 nu mai are legatura cu campionatul European din 2020 sau cu Arena Nationala, intrucat nu se poate finaliza pana in 2020. S-au prins si oamenii din sport de treaba asta:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Metroul+lasa+in+ofsaid+Campionatul+European

Ma astept sa iasa vreun oficial pe la televizor si o sa zica ca au gresit si ca sigur va fi gata tot pana in 2020, cum au facut si in cazul PiSi. Btw, nu l-am auzit pe @cutter ca subscrie la termenul de 2021 vehiculat de MT/CNADNR. Bravo lui!

clau

CE de fotbal din 2020 ar trebui sa fie un factor mobilizator atat pt M6  sau prelungire CF cat si pentru PISI... Chiar daca trebuie sa se alinieze planetele pentru a mai putea organiza CE in 2020 ar trebuie ca toate fortele de orice natura din tara asta sa se uneasca si sa faca tot posibilul sa alinieze planetele...
Acum daca tot e forum am zis sa-mi spun si eu parerea despre M6. Spun din start ca sunt pentru prelungirea CF pana la aeroport pt ca e mai ieftin, mai usor de facut si traficul nu justifica economic M6. Dar.... studiind ce au scris aici unii care se pricep mai mult ca mine am ajuns la concluzia ca M6 este genul de investitie care poate aduce alt gen de beneficii decat cele economice Bucurestiului si chiar tarii. Si nu ma refer doar la CE de fotbal. Uitandu-ma la traseu prin M6 avem ocazia sa legam la metrou doua aeroporturi(chiar daca aeroportul din Baneasa e cum e), Romexpo, Mall Baneasa, orasul Otopeni, cartier Baneasa... si toate astea de gara de nord... Nu prea am vazut metropola in Europa care sa poata lega prin o singura linie toate astea.Ideea e ca de M6 se pot folosi si calatori din alte localitati din tara si nu numai... iar organizarea CE e o sansa pentru a promova Romania... Si nu e doar CE de fotbal... Toate competitiile mari CE sau CM de orice sport in viitor o sa presupuna existenta M6... si mai sunt si alte beneficii enumerate aici de altii.... Acum repet eu sunt in primul rand pentru prelungire CF dar daca se face M6 o sa accept... cu conditia sa nu taie finantare de la linii gen M5 care ajuta locuitorii din Pantelimon...
Si mai e si imaginea Bucurestiului in ochii strainilor care in loc de un mijloc civilizat de transport trebuie sa ia un taxi sau un autobuz care sta in trafic de multe ori... Apropo eu era sa pierd un avion odata din cauza ambuteiajelor(era un accident pe traseu)

alecu26

Aici as putea pune unul din citatele mele favorite: Singurul lucru care il invatam din istorie e ca nu invatam nimic din istorie.

Uitam de la mana pana la gura de dezastrele economice generate de Campionate si Olimpiade in tari ca si Brazilia, Grecia, Polonia si sigur mai gasim exemple.

Construim metroul pentru motivele gresite, iar sustinatorii lui sunt tot mai vocali in ultimile zile:
- ne trebuie pentru campionatul de fotbal.
- trebuie sa-l facem ca platim aiurea la creditul de la JBIC.

Rezultatul va fi o investitie de cateva miliarde de euro, care nu va fi gata pentru scopul principal propus, si in care, datorita lipsei traficului...cele cateva sute de mii de euro platite acum la japonezi vor fi joaca de copil fata de cheltuielile cu operarea si intretinerea unei linii a carui trafic este o fractiune minuscula din cel necesar chiar si pentru un break even.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

clau

Atunci hai sa facem prelungirea CF pana la aeroport... Tot trebuie facut ceva... Iar legat de campionate si olimpiade daca sunt paguboase pentru ce se mai bat statele sa le organizeze? Eu cred ca investitiile astea aduc alt gen de beneficii unei tari decat economice... Bine nici sa facem ca Brazilia sau Rusia la Soci... dar nici sa nu mai facem nimic pentru ca sunt costuri...

clau

Ori CF ori M6 tot dezbatem si discutam si asta fac si politicienii... Un exemplu e cu PISI si COBRA ani de zile unii vroiau una altii alta si pana la urma am pierdut timp si nu am facut nimic... La fel si cu M6 sau CF tot discutam 5-10-15 ani si nu mai facem nimic... Pana sa criticam state care au facut ceva chiar daca unele investitii nu sunt rentabile acum, ar trebui sa ne uitam la noi care doar ne certam, vorbim, analizam, promitem si nu facem nimic...