[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

sab

Pai daca ne-am grabit ca fata mare la maritat sa luam acest imprumut...Deh, era o MAAARE prioritate aceasta linie in 2010. Asa cum este si acum, de altfel... Dar noi tot vrem sa o facem, nu conteaza ce spun altii, care nu vor sa ne finanteze fantasmagoriile.
Nu mai spun ca am luat imprumutul fara sa avem macar un proiect cat de cat aprobat... Abia acum, in ultimii ani s-a facut proiectul.

dr4qul4

oare tot asa va fi si cu PPP-urile?  :p
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#992
Quote from: TibiV on July 14, 2019, 10:18:57 PM
Am inteles ca in Tara Soarelui Rasare exista credite ipotecare pe 90 de ani. Faci tu creditul, il vor inchide stra-stra-nepotii....

Au existat in timpul bulei imobiliare din anii '80, si eraul folosite aproape exclusiv ca instrumente speculative; ideea era nu ca "a treia generatie va plati" ci ca la sfarsitul contractului banca va prelua casa inapoi (profiturile - care in timpul bulei erau "garantate" fiind impartite intre banca si "investitor"). S-a desumflat afacerea. Astazi standardul e 20-35 de ani; multe ipoteci japoneze sunt pe 10 ani. Creditele ipotecare pe termen nelimitat nu sunt o ciudatenie - la noi in Suedia sunt standardul - pana acum cativa ani regula era sa platesti 0% din principal (deci casa nu devenea niciodata "a ta"). Acum platesti o mica parte (intre 1 si 3% pe an amortizare).

Quote from: subway on July 15, 2019, 08:04:33 PM
Ipotecarele alea sunt cele mai fara de probleme pentru ca in Japonia constructiile sunt <maruntis> comparativ cu pretul fabulos al terenurilor...Abia asteapta bancherul sa nu rambursezi si sa-ti inhate terenul, ca <s-a scos> inmiit!!!

Preturile la imobiliare in Japonia sunt in stagnare de vreo 25 de ani. Pretul unui apartament (inclusiv cota de teren) in Tokyo este in continuare mai mic decat era (in yeni nominali) decat era in 1991. In afara Tokyo-ului situatia e mai grava. E adevarat ca dupa 2011, dupa "marea criza", preturile au crescut - si pentru prima oara in 25 de ani se pot face profituri din imobiliare, dar cresterea preturilor este mai slaba decat in orice alt oras global.

Quote from: TibiV on July 14, 2019, 10:18:57 PM
Indiferent ce se va intampla cu tara divinului Mikado, japonezul isi va plati ratele fix in moneda aia. Fara discutii ca leul romanesc era mai ieftin in urma cu 10 ani.

Nu, tocmai, leul romanesc era semnificativ mai scump, adica mai puternic acum 10 ani. Si muuult mai puternic acum 12-13 ani (in perioada pre-2008). Ideea e ca moneda japoneza e moneda de fuga - cand in lume sunt nori negri economici, investitorii isi scot banii din actiunile riscante, si cumpara JPY. Asta inseamna ca daca ai un credit in moneda japoneza (ori ca stat ori ca persoana fizica), cand economia va merge prost la nivel global (deci cand vei fi cel mai strans de punga) vei plati cel mai mult rata la banca... De asta BNR recomanda romanilor sa nu ia credite in monede de tipul asta (CHF, JPY etc.). Si de asta e o prostie ca statul roman sa se imprumute in asa ceva...

Quote from: TibiV on July 14, 2019, 10:18:57 PM
Cat timp nu vedem contractul, cu clauzele de curs (eventual inflatie) NU putem spune ca este sau nu "jaf la drumul mare".

Pai il putem vedea si citi aici : http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/124178

Eu am facut-o (e o discutie de acum un an jumatate fix pe thread-ul asta) si am ajuns la concluzia ca numai credit preferential de dezvoltare nu sunt... De altfel, practicile JICA sunt cunoscute in lumea ODA ca fiind cele mai "camataresti" - dobanzi mari, conditii de contractare foarte proaste si scumpe (inclusiv obligatie ca lucrarile sa fie facute cu contractori japonezi la preturi japoneze).

Astea sunt dobanzile in Japonia la credite (amalgamat comercial, retail si investitional) :
https://www.boj.or.jp/en/statistics/dl/loan/yaku/yaku1905.pdf

Si astea sunt dobanzile JICA in momentul de fata (Romania nu mai este eligibila) :
https://www.jica.go.jp/english/our_work/types_of_assistance/oda_loans/standard/index.html

Dupa cum vezi, sunt toate mai mici decat cele oferite creditului romanesc...

Quote from: TibiV on July 14, 2019, 10:18:57 PM
1. Banca te intreaba ce rentabilitate are Ferrari pe care il vrei, sau vila cu 3 etaje si piscina in curte?!.... Sau un iaht? Nu.

Nu la creditele comerciale. Dar la creditele de dezvoltare (ODA) exista o anumita raspundere a imprumutatorilor stat dezvoltat pentru ce imprumuta. Este o intreaga dezbatere legata de cat de departe ar trebui sa mearga raspunderea si cand creditul a fost folosit in scopuri nepotrivite, si cand creditele ar trebui anulate (pe pierderea imprumutatorului) din cauza lipsei de viabilitate a proiectului. Bineinteles, discutiile se aplica in general la tari ultra-nedezvoltate (LDC-uri).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

Raspuns primit de la Metrorex referitor la M6 (tronsonul Tokyo - Aeroport Otopeni):
"Urmare a adresei dumneavoastră, înregistrată la Metrorex cu numărul M.01/12868/22.08.2019, vă comunicăm următoarele:
Documentația de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție lucrări de structură de rezistență pentru tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni este pe circuitul de avizare în vederea lansării procedurii de licitație.
Finanțarea proiectului pentru acest tronson va fi asigurată din fonduri de la bugetul de stat și credit extern rambursabil.

Cu stimă,                         
DIRECTOR GENERAL,                                             
ing. Marin ALDEA"

alecu26

Pentru restul tronsonului cand e depunerea ofertelor?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

razvan96

Nu au finalizat de evaluat si selectat candidaturile ca sa ne anunte si cine e invitat sa depuna oferte.Pana acum se misca in ritmul lor obisnuit.

alecu26

aaa...dA. Uitasem ca, candidaturile au fost depuse. Adica se cam stiu consortiile interesate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Este evident ca vor fi gata sa transporte tifosii cu metroul de la OTP la GdN... Poate chiar la Stadionul National. Caci este la fel de evident ca vor termina pana atunci si M5 Eroilor-Pantelimon...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Ne mai depunem noi candidatura la vreun campionat de ceva. Apropo...polivalenta aia...nimic?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

subway

@razvan96
Ai idee cam cate pagini are dosarul unei astfel de candidaturi???

razvan96

Sincer, nu.Asa ca da-mi te rog o estimare. :p

Eu ziceam ca se misca in ritmul lor obisnuit pentru ca au dat la SCS Transport acel termen de finalizare a evaluarii candidaturilor pe 29 iulie si au intarziat.Cum fac cu absolut orice termen.Eu nu ii inteleg de ce nu evita sa dea termene asa stranse daca nu sunt siguri ca sunt in stare sa le respecte.

subway

#1001
La licitatia pentru M5 in prima etapa au fost cam 32000pagini iar in etapa finala 56000!!! N-am stat atunci sa masor cati metri cubi dar m-am gandit cu regret cati copaci au fost doborati inutil...
P.S.
Crezi ca-i doare gura sa promita marea cu sarea cand de fapt n-au nicio contributie palpabila si treaba o fac altii???
8)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Marin Aldea a informat privitor la Magistrala 6 1 Mai – Aeroport Henri Coandă că au fost primite 10 propuneri, iar în final vor rămâne șase finaliști, fiind vorba de o licitația cu precalificare. Pentru lotul 2, către Aeroportul Otopeni, documentația de licitație este în faza de finalizare și urmează să fie încărcată în SEAP. Durata lucrărilor va fi de patru ani.

Aldea pentru ClubFeroviar.ro

alecu26

Finantare pentru lotul 2? de unde oare?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).