[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Al treilea document primit
RASPUNSUL AUTORITATILOR ROMANE LA DOCUMENTUL AL DOILEA DE MAI SUS - 09.11.2018












Ionut

Al patrulea document primit
DECIZIA FINALA A COMISIEI - 12.02.2019







Ionut

Pentru clarificare, pentru cei care nu stiu in detaliu jargonul asta al fondurilor europene. Suma din ultimul document, 608.978.526 EUR este valoarea totala ELIGIBILA a proiectului, mai precis cat costa proiectul in componentele sale eligibile. Adica, mai pe romaneste, este costul proiectului acoperit de fonduri europene nerambursabile INCLUSIV cofinantarea statului care, in acest caz (POIM transport), este de 15%.

Daca din 608.978.526 EUR scadeti 15%, cofinantarea statului roman, veti vedea ca banii europeni "gratis" sunt de 517.631.747 EUR, adica 517 milioane euro, rotunjit, asa cum stiati deja. Mai simplu: UE ne da 517 milioane euro pentru M6 pentru 1 Mai-Tokyo (doar aici pot fi folositi, pentru lucrari pe bucata asta) si, in plus, acesti bani pot fi folositi si pentru trenurile de metrou (toate cele 12). E decizia Romaniei cum foloseste mai exact banii astia, ATAT TIMP cat ii baga in 1 Mai-Tokyo si trenuri.

rizzuh

Am citit pe sarite, dar imi place ca la intebarea ca de ce nu au tinut cont de terminalul 2 ei raspund ca M6 nu este gandit pentru aeroport, care are trafic nesemnificativ, ci pentru dezvoltarea zonei de nord, iar dupa in clarificari zic ca M6 este gandit ca o conexiune cu aeroportul, pe langa dezvoltarea zonei de nord. Pai ori este, ori nu este? :lol:

Ah, si mai zic ca AIHB va avea shuttle bus intre terminalul 1 si 2, nu fac statie la terminalul 2. Bravo baieti... 4, stati jos.

Ionut

Cred ca "partea de licitatie e finalizata" inseamna ca au terminat documentatia de licitatie pentru 1 Mai-Tokyo si vor sa lanseze.




Legatura cu aeroportul este un alt proiect important care va fi implementat din mai multe surse de finantare, anume fonduri UE, buget de stat, imprumut de la banci japoneze. "Salut determinarea colegilor de la CFR privind noua linie. Vom avea o mica zona de incidenta la statia terminus (de la aeroport – n.red.), dar am primit asigurari nu vor fi probleme. Linia are mai multe surse de finantare. Cea din partea C.E. e doar pentru jumatate, 517 mil. euro, e legatura intre magistrala 4 si Ikea Baneasa. Restul sa il facem cu bugetul de stat si imprumutul de la japonezi Magistrala 6 are 12 statii, 14,3 km si, ca noutate in ceea ce priveste lotul 1, partea de licitatie e finalizata. Va fi finalizata in perioada urmatoare, speram ca luna viitoare, si cea pentru lotul 2", afirma Mustatea.

Mustatea citat de ClubFeroviar.ro

razvan96

#905
Avem si licitatia.

Anunt de participare: [CN1009873] - "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo"
Valoare estimata:1.269.784.510 RON
Termen de depunere a ofertelor:18.04.2019
Este licitatie restransa.Numarul de candidati selectati preconizat este de 5-6.
Data estimata a expedierii invitatiilor de prezentare a ofertelor sau de participare catre candidatii selectati:22.05.2019.
Criterii de evaluare:Pret (40%), Metodologia de Proiectare și Execuție (40%), Experienta personalului (20%).

Ionut

Săptămâna viitoare pun documentația. Trebuie răbdare. :)

dr4qul4

Pret doar 40% pffff.
Numai noi putem cadea dintr-o extrema (100% pret) in alta. pretul ar trebui sa conteze intre 75 si 90% la o licitatie. Mai putin de atat doar daca accepta atat variante subterane cat si supraterane.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

riciu

Pai daca... pretul conteaza 75% - 90 %, rezulta... ca partea tehnica conteaza doar 25%-10%... Iar daca partea tehnica conteaza asa putin, va fi o lucrare ieftina si proasta... Zic si eu...

dr4qul4

 ??? Vorbim de metrou si de existenta unui SF. Trebuie sa proiecteze si sa execute 2 tuburi de tunel si cateva statii, dar nu dupa bunul plac. Nu pot aduce modificari substantiale SF-ului.
Iar 20% pt experienta, adica 50% din pret!!! mi se pare enorm.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

La "electrici" cineva a pus un PDF cu statia 1 Mai si racordul spre Pajura...
L-am transformat in JPG...
Oare au lasat amorsa si pentru sensul Pajura->1 Mai?...


Am si la rezolutie maxima, dar are aproape 10 MB.: https://i.imgur.com/k95aWKw.jpg

Oricum, va fi dandana mare...

Si imi plac precizarile astea...:

1. HABAR nu avem unde sunt de fapt retelele astea... Deci trebuie cautate manual.
2. Nu pune NIMENI mana pe cablurile STS... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#911
Quote from: subway on February 20, 2019, 10:55:24 PM
Nu merge cu buzunareli, trebuie peron suplimentar ca la N. Grigorescu...amorsa s-a lasat pe firul de Otopeni. Exista totusi o logica in toate...
O:-)
Quote from: adrian rosca on February 20, 2019, 11:00:35 PM
Din planuri parca nu reiese ca se face peron suplimentar la 1 Mai, ci o sa fie un macaz inainte de intrarea in statie.
Quote from: subway on February 20, 2019, 11:03:51 PM
Ne verificam cand iese documentatia de licitatie pe SICAP, ok?
Daca pui macaz inainte de Chibrit se vor astepta trenurile unul pe altul in tunel...
Mai sunt si alte <detalii si inconveniente majore>...
:(

Deci tot buzunariti am ramas, iar trenurile o sa se astepte unul pe altul in tunel. Multumiri deosebite echipei de proiect in frunte cu directorul adjunct, ce  sa zic!  >:( Chiar nu stiu de ce ne-ai trimis pe piste false.

GDPR

Quote from: TibiV on March 15, 2019, 06:09:08 PM
Oare au lasat amorsa si pentru sensul Pajura->1 Mai?...

Raspunsul e nu, tunelul existent va fi demolat si se va construi o galerie noua in locul lui. Iar daca te uiti pe restul planurilor, o sa vezi ca si amorsa spre Pajura va fi partial demolata. Nici nu vreau sa ma gandesc cum va fi afectata circulatia trenurilor pe M4. Si mai ales pe ce perioada. >:(

TibiV

Placerea-placerilor...
:(
Dar, pana la urma, tu sperai ca la Straulesti vei scapa mai ieftin decat cei din Drumul Taberei?!?!... Na belea !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#914
Subiectul este spinos.
1) Daca se face doar o amorsa spre Podul Constanta (ca in plansa), circulatia trenurilor pe M4 va fi afectata, dar mai putin timp si doar pe interstatia Jiului--1Mai, sensul de la Jiului la 1 Mai.
Dezavantajul este ca trenurile M4 si M6 se vor astepta fie in tunel, fie  la statia de de 1Mai (Jiului pe M4, respectiv Pajura pe M6). Asta ii va dezavantaja pe cei care vor sa schimbe M4 cu M6.
2) Daca se face peron suplimentar, atunci:
- va fi ca statiile Eroilor/NG, trenurile stationeaza la peron (singurul avantaj)
- circulatia rutiera va fi afectata grav, santierul fiind de durata, pe o portiune mare si pe mijlocul bulevardului.
- va trebui probabil demolat/refacut un acces in statie, cel de pe latura vestica a statiei
- circulatia metrourilor va fi grav afectata, deoarece trebuie cumva sa te intepi cu linia de la noul peron in zona macazurilor existente inainte de statia 1Mai (sau putin dupa ele, depinde de cota la care se face noul peron, la acelasi nivel cu cele existente sau mai sus ca la NG). Acest lucru va da peste cap circulatia pe tronsonul GdN2-1Mai, acolo nemaiexistand alt macaz.

Sunt foarte curios cum se va circula, fara transbordare, adica normal pe ambele linii pana inainte de 1 Mai, dupa care de la 1Mai pana la Laminorului pe o singura linie, apoi Laminorului-Straulesti pe 2 linii ?
Sau cu mai multe navete ?
De ce oare nu or fi facut si amorsa respectiva pe vremea santierului M4 ? Era mai simplu atunci.... Da, o sa se spuna ca nu se stia de solutia pentru M6, ca erau bani in plus care puteau sa se piarda daca se adopta o alta solutie la M6, etc. Dar eu zic ca era mult mai bine sa se faca atunci, daca tot era santier si nu se circula pe M4.