News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

#870
Problema e ca nu ai suficienti calatori catre Aeroport ca sa pui trenuri la 2-3 minute. Arunci banii pe curent si pe intretinerea trenurilor/sinelor degeaba, se vor plimba trenurile cu cativa calatori fiecare. Si in Atena si in Londra sunt linii cu intervale mari, de cateva minute (M3 Atena intervale de 10-15 minute in oras dupa amiaza, in Londra ieste multe cu intervale mari, dar cum au multe racorduri/segmente comune, in oras au intervale mici).

Metroul din Atena se bazeaza pe AC, pentru ca liniile merg si pe la suprafata, iar statiile au o ventilatie de rahat. Te coci vara 15 minute in statie daca ai pierdut trenul.

Ionut

Ajungem la concluzia veche... daca nu ai trafic pentru tren de metrou la 3-4-5 minute, nu investi. Mai ales ca avem alte magistrale unde incarci trenurile si la 1 minut la orele de varf. Ma rog, discutia este degeaba acum, decizia e luata.

Xenos

Decizia e luată...cumulul sumelor din tabelul licitaţiilor anunţate este cam de 4,5 mld lei, deci aproape 1 mld euro! Aceşti bani ar reabilita sute de km de cale ferată sau ar ajunge pentru M5 central şi M 4 central-sud, în bună parte, dar în fine...
Sunt din ce în ce mai convins că M 6 nu merită decât pe fonduri europene!

rizzuh

Nici pe fonduri nu se merita daca le poti utiliza pentru ceva cu impact mai mare, fondurile nu sunt nelimitate.

AndreiB

#874
@rizzuh

De acord cu tine - locuiesc in Londra :). Numai ca toate liniile cu interval mare din Londra sunt extensii la suprafata, multe construite dealungul magistralelor existente de cai ferate sau ca dezvoltare speculativa rezidentiala (Metroland in Nord).

Exemplul aplicat M6 ar fi un M4 care sa iasa la suprafata dupa CB si sa urmareasca un traseu suprateran paralel cu M700 pana la OTP, unde ar intra in subteran, cu multe trenuri oprite la Straulesti. Ca optiune low cost insa, parca optiunea trenului direct la Gara e din start mai buna si mai ieftina. S-au cramponat de M6 cu o obsesie comunista.

Nu exista linie in Londra in tunel cu frecventa de 10 min. Nu am verificat, dar nu cred ca exista linie in tunel cu frecventa mai mare de 3 min. Investitiile "noi" facute (e.g. Crossrail, Victoria, extensia Jubilee) au frecvente incredibile - pana la 30tph. Nu ar face absolut nimeni metrou pentru frecventa de 4tph (15 min) cum cred ca ar fi extensia M6 Tokyo-OTP.

Ionut

E o mica-mare problema: in tabelul trimis ieri, costul estimat este de 851 mil euro fara TVA, adica 1013 mil euro cu TVA. Dar estimatul dat de Metrorex la CM POIM in 29-30.01.2019 este mult mai mare, de 1392 mil euro cu TVA. E o diferenta de aproximativ 380 milioane euro (TVA inclusa).

Mda, vom da pozitie diseara. Indiferent cum o dai, tot nu iese. Ceva nu se pupa.

subway

Nu e mai simplu sa-i intrebi direct, ca am vazut ca au raspuns rapid la ultima interpelare.

TibiV

#877
Nu vreau sa ma dau destept, chiar nu am urmarit calculele astea....
Dar cei aprox. 380 mil. euro nu ar putea fi creditul JICA?
A carui valoare este destul de incerta....
Si pentru care statul roman a platiti dobanzi (chiar daca NU l-a folosit)... Deci stie cineva cati bani mai luam pe JICA?
Iar daca astia vor o felie mai mare de la Soare Rasare, suplimentarea este foarte improbabila...
Nu de alta, dar inteleg de la oameni din primul esalon ca atunci cand a venit trimisul pe pamant al divinului Mikado, premierul romaniei era ocupat sa isi stranga din birou ghivecele cu flori... O:-)

https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-22985603-tudose-tvr-1-cum-naiba-mai-vad-premierul-japoniei-timp-strangem-ficusul.htm

PS
Ficusul este o floare, nu?....
Niciodata nu am fost bun la zoologie... :-[

PS
Cu scuzele de rigoare, ionut, dar ce au facut astia din tara noastra (a noastra, nu a lor!...)
:puke:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

De la JICA sunt 317 milioane. Bine, vedem ce suma finala va fi renegociata. Dar nu ai înțeles. Este diferenta de 380 milioane euro între costurile totale estimate comunicate de Metrorex.

Pelicanul

Quote from: subway on February 20, 2019, 10:55:24 PM
Nu merge cu buzunareli, trebuie peron suplimentar ca la N. Grigorescu...amorsa s-a lasat pe firul de Otopeni. Exista totusi o logica in toate...
O:-)
E logica lucrului prost gândit. De ce au apărut schițe oficiale marca Metroul cu buzunare ? Ca și cu Dimetronicul care-l montează acum ca să-l dezactiveze când se va inaugura Otopeniul și așa cineva a făcut niște buzunare ca să ia leafa pe o lună de pomană.  Cum a justificat respectivul buzunarele ? Hai n-o da cotită, schițele există și au fost publicate dincolo și poartă semnătura Metroul SA. Bine, schița ca atare n-a costat o grămadă de bani, dar la ce v-ați gândit când ați propus stația 1 Mai numai cu 2 linii  în varianta M 4 + M6 ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

In acele estimari sunt prinse si exproprierile?

Ionut

Exproprieri de 380 milioane de euro?

subway

Nu, de diferenta pana la creditul Jica...ar trebui sa existe o justificare ca nu te poti juca cu 380milioane

Pelicanul

#883
Guru, varianta 1 Mai cu buzunare a fost propusă de d-l ing Constantin Bogdan, șef departament ing Vlăsceanu Marius. Cei doi ingineri sunt de la Metroul SA, nu-i așa ? Așa scrie pe desenele  care circulă / au circulat pe NET.
Repet, desenul ca atare puțin probabil  să fi costat prea mult, mă interesează justificarea soluției.
Și dacă se face al treilea peron, va fi ca la NG, va alerga lumea de la un peron la altul să prindă trenul spre GdN 2 - Giurgiului.
Și da, revin, nu știu de ce ești așa de optimist cu datele de punere în funcțiune ale lui M 6 ?
Panourile alea cu Aici în 3 ani va fi stația ta de metrou mai sunt atârnate de gardurile șantierelor din Dr. Taberei...Crezi că la M 6 va fi altcumva ? Pe ce te bazei ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

Quote from: Pelicanul on February 21, 2019, 03:41:52 PM
Și dacă se face al treilea peron, va fi ca la NG, va alerga lumea de la un peron la altul să prindă trenul spre GdN 2 - Giurgiului.

Cum adica? Din toate documentele circulatia va fi alternativa GdN -> Baneasa -> Otopeni respectiv GdN -> Laminorului. Nu are nimeni de ce sa alerge sa prinda vreun tren spre Gara de Nord, singurii care vor schimba la 1 Mai vor fi cei care vin de la Laminorului si vor sa mearga la Otopeni si viceversa. Adica extrem, extrem de putina lume.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!