[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Eu am o mare intrebare. Cum facem cu modernizarea semnalizarii pe intregul M4? Caci e clar ca nu va fi compatibil Dimetronicul cu orice automatizare mai noua ce se va instala pe M6. Sa nu uitam ca M6 va fi Gara de Nord - Tokio- "Aeroport Otopeni", asa ca e imperativ ca cele doua sa fie compatibile, si garniturile sa poata trece la viteza comerciala cu calatori intre cele doua sisteme. Si daca au de gand, oare e eligibil proiectul? Avand in vedere ca Dimetronicul a fost instalat recent.
De unde rezulta a doua problema: ce facem cu IVA de pe M4?? Nu sunt prevazute fonduri si pentru inlocuirea materialului rulant? Caci 12 garnituri pe M6 ajung strict pentru M6 si ideal ar fi ca M4 sa aiba acelasi material rulant.
Si intrebarea a treia: pentru achizitie de garnituri aferenta M6, oare Metrorex va prevede si o optiune pentru garnituri suplimentare, in caz ca se decid totusi sa faca si restul de M6? Cum s-a facut la achizitia de CAF pentru M2. Altfel, daca nu le prevad din start, exista riscul foarte mare sa avem 2 sau 3 tipuri diferite de garnituri pe M4+M6. Daca le prevad, e riscul sa se supere UE ca amesteca partea eligibila cu cea neeligibila. Complicata situatia...
Trust me, I'm an east-european doctor!

subway

Eu zic ca-ti faci prea multe griji, UE si BEI au finantat din greu la M4.

GDPR

^^Iti spun eu cum e: in aer. Chiar crezi ca lucrarile se pot face cu fonduri bugetare? Iar de un nou imprumut nici nu poate fi vorba, din motive de deficit.

subway

#828
Au mai fost situatii din astea aparent imposibile si s-au gasit solutii de fiecare data...
Daca vrei, poti!
;)
P.S.
Pentru T1 au acum finantare completa. Daca pentru T2 se aduna finantare pentru partea de constructii e suficient pentru moment.
Daca ar fi fost dupa toti <expertii> lui peste si toti chibitii self-bagatori in seama n-ai fi avut azi statie de metrou <la scara> la tine in Straulesti, nici Park&Ride, nici depou si nici nimic de nimic, nici macar strada asfaltata cum se cade!
:)

subway

#829
COMUNICATE DE PRESĂ
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb: Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă

https://www.caleaeuropeana.ro/ministrul-fondurilor-europene-rovana-plumb-salut-aprobarea-de-catre-comisia-europeana-a-proiectului-pentru-constructia-liniei-de-metrou-m6-bucuresti-aeroportul-henri-coanda/



Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a salutat miercuri aprobarea de către Comisia Europeană a finanțării Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Coandă, după ce comisarul Corina Crețu a aprobat acordarea de fonduri europene de peste jumătate miliard de euro pentru construcția magistralei de metrou până la Aeroportul Otopeni.

"Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă, atât de așteptat de bucureșteni. Este încununarea unei munci de peste 2 ani a colegilor mei care gestionează Programul Operațional Infrastructură Mare, a experților Metrorex și Ministerului Transporturilor, precum și a partenerilor noștri de la Comisia Europeană, cărora le mulțumesc. Așteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanță pentru creșterea mobilității la nivelul municipiului București și județului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă", a declarat Plumb, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Proiectul, în valoare totală de 1,391 miliarde euro (inclusiv TVA), vizează lucrările aferente secțiunii dintre stațiile 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, în lungime de 14,2 km. Vor fi finanțate, de asemenea, lucrările pentru 12 stații de metrou și 12 trenuri de călători.

Finanțarea aprobată din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 este de 608,97 milioane euro (fără TVA).

Contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, reprezintă 517,63 milioane euro.

P.S.
Ionut, uite <scara pusa> chiar de sefa lor ca sa-i iei <la intrebari>!
:)

Ionut

Scara pusa? :o Zi tu intrebarile ca eu le trimit. :) Mi le poti da si in privat, daca nu vrei sa te arate careva cu degetul.

subway

#831
Ma refeream la asta:
Așteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanță pentru creșterea mobilității la nivelul municipiului București și județului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă"
Intrebarea e simpla: Cand lanseaza licitatia de lucrari de constructii? Ce mai asteapta? Ce finantare au in momentul de fata pentru fiecare dintre cele doua tronsoane? Dar pentru instalatii? Dar pentru cele 12trenuri? Ce au de gand si in ce stadiu sunt cu exproprierile?...ca in rest au toate avizele, acordurile si aprobarile legale...Macar sa stie tot poporul cum stam...si ceasul <ticaie>...in rest v-am spus ca sunt un om <liber> de orice <obligatii>, altele decat probitatea profesionala...
:)

v.ghiorghica

#832
^
Am impresia ca pentru trenuri  si sistemul de automatizare trebuie facute intai caiete de sarcini. Suma asta va fi inghitita de constructia in sine, mai mult ca sigur.
Sistemul de automatizare trebuie sa fie compatibil cu echipamentul imbarcat al trenurilor de pe M4. Cam cum e CAF-ul si Bombardierul, care functioneaza pe aceeasi infrastructura CTC, diferentele fiind minore. Ar trebui totusi sa renunte la harburile de acum 40 ani care genereaza costuri imense cu mentenanta.

Ionut

Am vorbit azi pe camera despre M6 atat pentru Digi24 cat si la Antena 1. La A1 iese azi reportaj, la Digi24 azi sau maine, vedem. Am explicat multe, sper sa faca reportaj cum trebuie. De asemenea, iesim si cu pozitie API in seara asta.

Ionut

API pe Facebook

Ieri, Comisia Europeană a aprobat suma de 517 milioane de euro pentru DOAR JUMĂTATE din Magistrala M6 de metrou, adică primele 6 stații, între 1 Mai și Tokyo (zona Mall Băneasa).

În 12.11.2018 (link: http://bit.ly/2DIJ0sa), v-am explicat pe larg de ce s-a luat această decizie, fiind nevoiți să dăm în judecată Ministerul Fondurilor Europene ca să obținem un document emis de oficialii de la Bruxelles.

Pe hârtie, linia M6 are 14,2 km între 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, distanță deservită de 12 stații. Valoarea totală estimată este de aproximativ 1,4 miliarde de euro (TVA inclusă).

Mai avem cele 317 milioane de euro din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei), gândite să acopere toată magistrala. Este neclar dacă, în noile condiții, partenerii japonezi își vor ajusta și ei contribuția. Nici nu mai vorbim de costurile neeligibile (plătite 100% de stat), cele mai importante fiind exproprierile care se vor ridica la sute de milioane de lei.

Așadar, acum autoritățile sunt obligate să-și refacă socotelile! În plus, trebuie să decidă dacă se vor încăpățâna să înceapă toată magistrala alocând suplimentar foarte mulți bani de la buget și/sau din noi împrumuturi.

Încă o dată, solicităm responsabililor din Ministerul Transporturilor România și Metrorex să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene, să își regândească strategia și să-și concentreze resursele pe accelerarea Magistralelor 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere foarte dense, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6.

subway

#835
Raportate la intreg traseul exproprierile erau eligibile pe fonduri UE, nu pe fonduri Jica, acum nu mai stiu, ar trebui verificat, tinand cont si de faptul ca terenurile lui Popoviciu au reintrat inapoi la stat.

rizzuh

Exproprierile nu cred ca au fost vreodata eligibile la decontare din fonduri UE, pe niciun proiect.

panzer

S-ar putea sa ne aliniem sa spunem Tronsonul 1 Mai - Baneasa. Nu stie nici Dumnezeu ca statia de la Mall Baneasa se numeste Tokio si vad ca apare in toate hartiile si cumunicatele.

Ionut

Am vorbit azi pe larg despre M6 si la Adevarul. Mi-au zis ca vor da luni o analiza/un material mai lung si vor cita la greu API. :)

Pelicanul

Stația Tokyo NU este la Mall Băneasa ! De la stația de metrou la Mall sunt vreo 700 m, până la IKEA ceva mai puțin !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...