[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

GDPR

Propunere alocare bugetara 2019 M6: 291.81 milioane lei.

Ionut

Sunt curios ce vor face de banii astia in 2019 pe M6.

GDPR

Probabil ca intentia e sa semneze contractul de executie pana la sfarsitul anului si sa plateasca avansul. Dar mai e mult pana departe :)

Ionut

Avans?  :lol:

Pentru asta trebuie lansare licitație, depunere oferte, evaluare oferte, contestații, desemnare câștigător, contestații, semnare contract (cu tot ce impune asta, documente, garantie) și, daca nu mă înșel, ordin de începere și apoi plata avans.

Toate astea în 11 luni de zile. Dati-mi voie sa nu cred în astfel de minuni.

GDPR


Ionut

Mi-a șoptit Horatiu ca la M6 suma aia e gândită pentru exproprieri. Asa are sens, ca sunt sute de milioane terenurile necesare.

subway

Pai cele doua trebuie sa se desfasoare in paralel astfel ca la data ordinului de incepere Mrex sa poata pune la dispozitie amplasamentele...

subway

#817
Comisia Europeană: Finanţare de 517 milioane de euro de la Fondul de Coeziune pentru Magistrala 6 de metrou


https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/02/13/comisia-europeana-finantare-de-517-milioane-de-euro-de-la-fondul-de-coeziune-pentru-magistrala-6-de-metrou--257363


Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), informează un comunicat al Executivului comunitar.

Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).

Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.

"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", potrivit comunicatului remis AGERPRES pe 13 septembrie 2018.

Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Ady Ivaşcu)

t4v1

Am o intrebare vis a vis de scrisoarea obtinuta de la MFE in noiembrie 2018 https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=43.msg221032#msg221032

In ea apar mentionate "Option 7", "Option 8" si "Option 9" care sunt aparent alte variante de traseu pentru M6.

De ex: "It is not clear why ridership is lower on Option 7 as it would be much better positioned to serve residential areas to the east of DN1 that are currently being developed and will be more densley populated than the selected alignment along the DN1 road; The same concern may be raised with regards to Option 8 (to the west of DN1) ".

A vazut cineva toate aceste 9 variante? Au fost in dezbatere publica? Inteleg eu gresit?

subway

Aveti aici si comunicatul oficial:

https://ec.europa.eu/romania/news/20190 ... rala_m6_ro

Comisarul european Corina Crețu a aprobat miercuri, 13 februarie, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major ,,Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)", ce a fost inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
13/02/2019

,,Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Crețu referitor la proiect.

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

Persoană de contact:

Dana Berinde, membru de cabinet, Comisia Europeană, tel.: +32 2 29 88365

voicul

Inteleg "Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an."

Dar e vreo sansa ca macar in 31 decembrie 2019 sa inceapa lucrarile?

Ionut

Nu, nu e nicio sansa, evident. Pentru ca trebuie sa faci licitatie.

t4v1

#822
^^
Conform aceleiasi scrisori se pare ca traseul curent e "option 1" din 9: "There are insufficient grounds to justify the selection of option 1 and as to the choice made to solely object this alternative to a detailed cost-benefit-analysis instead of it being one of a number of options subject to such an analysis...".

subway

Daca ai caietele de sarcini si DL pregatite mai iti trebuie doar buget ca sa dai drumul la licitatie si in noua luni ai putea avea si contract semnat.
Problema cred ca e in alta parte, la acordul JICA si cofinantarea celui de-al doilea tronson, poate le faci o intrebare in ce stadiu sunt.
;)

horatiu.cosma

Nu trebuie buget pentru a se da drumul la licitație. CNAIR/CFR lansează pe bandă rulantă proiecte fără buget cu clauză suspensivă, de ce nu ar putea-o face și Metrorex? Mare e grădina administrativ-birocratică-neasumatoare-de-răspundere a Domnului!