[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miahi

#765
^

Ok, deci problema principala ar fi fluxul de calatori extra care vor venii in PV1 si PV2 pentru a continua calatoria spre Baneasa / Otopeni .
Nu este posibil cum a zis @dr4qul4 sa se faca un "split":  unele trenuri spre Baneasa altele spre Pipera ? In acest mod aglomeratia "extra" in PV1 nu prea ar exista.
Ma gandesc ca poate cu ceva planificari si efort ar fi si ceva solutii sa faca transferul din PV2 in PV1 mai "fluent" .

Si daca ar fi sa discutam si de alte solutii de tip "split" atunci de ce nu s-ar face direct de la Aviatorilor o ramaura spre Baneasa ? Cu urmatoarea statie la Piata Presei, urmand traseul din proiectul actual.

Am inteles ca ideea initiala era sa se lege Gara de Aeroport, dar parese ca nu e viabila via metrou, asa ca de ce acum in ceasul al 12 lea nu se poate schimba traseul de la Piata Presei spre oras ?

P.S.
Sunt constient ca au fost evaluate multe variante de traseu si a fost ales acesta de la 1 Mai spre Baneasa, dar cred ca ar fi util sa aflam de ce celelate variante nu sunt viabile.


Cristi N

Majoritatea calatorilor de pe M2 au ca destinatie/punct de plecare statiile: Pipera si Aurel Vlaicu. Daca scoti chiar si un tren din 3 sau 4 ca sa il duci spre Baneasa va iesi haos complet.

sab

Eu cred ca vorbim de lucruri diferite. Una este o magistrala distincta cu capat in Piata Victoriei. Altceva este derivarea unei linii din M2 de la Victoriei, Aviatorilor sau Aurel Vlaicu. Si cu totul altceva este prelungirea M2 de la Pipera. 
Solutia cu statie terminus la Victoriei are dezavantajul ca celelalte magistrale de la Victoriei trebuie sa preia calatorii si nu exista capacitate la ora de varf.
Derivarea din M2 la orice statie de pe parcurs are marele dezavantaj ca va fi haos pe perioada lucrarilor de racordare a liniei noi la cea existenta, cam 1 an de zile. Si nu iti permiti asta la M2.
Singura solutie cu sanse ar fi cea de prelungire de la Pipera, dar tot va exista un deranj atunci cand metroul de la aeroport vrea sa intre in statia Pipera si va avea linia ocupata de unul cu capat la Pipera.
Toate solutiile probbabil ca s-au analizat si s-a decis ca este mai bine sa nu "deranjezi" M2.
A ramas solutia cu linie care sa mearga pe la gara, pentru ca in majoritatea oraselor exista conexiune directa gara-aeroport.  Numai ca, dupa parerea mea, la cati calatori vor sa ajunga la aeroport si dacca vrem sa ajunga la gara, ne trebuie tren, nu metrou.

dr4qul4


Pipera nu e o statie normala. Eu zic ca s-ar putea modifica statia, astfel incat sa avem peron separat pentru cele care au capatul acolo si cele care continua catre aeroport.
Parca avem 4 statii pt garare (cand eram mic am colindat toate statiile M2 pentru ca statea la aurel vlaicu si cam asta era distractia  :lol:)
In felul acesta s-ar rezolva si problema cu timpul necesar pt rebrusare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

În lipsa planului OTP T2 (care ar putea fi făcut de pe acum, nu cred să coste aşa de mult) nu vorbim de metrou la aeroport, ci de metrou la cartierul / mallul Băneasa.

Iar dacă T2 va fi în Dimieni cred că vor trebui create nişte linii de transport în comun care să acopere capacitatea estimată pe termen mediu spre lung. Iar acestea nu au de ce să aibe legătură cu cartierul Băneasa sau Gara de Nord.
IMHO cel mai bine se construieşte ceva suprateren cu zone îngropate între gara Buftea, care poate fi extinsă, linia spre Urziceni şi T2. Ar fi vreo 15km, astăzi aproape tot traseul este teren arabil sau pădure pe Maps.
Pentru bucureşteni, cred că ar fi optimă o linie de autobuz pe A0, A3 şi care să întoarcă pe Ştefan cel Mare/ Dinamo, pe bandă unică pentru transportul în comun, care să preia şi călători de pe M1 de la staţia omonimă. Dacă tot e să visez, se poate prelungi şi M2 de la Pipera cu o staţie, astfel încât să fie un Park & Ride la intrarea A0 în Bucureşti iar autobuzul să aibă staţie acolo.
Cred că ar fi o soluţie elegantă şi cu costuri rezonabile. Dar nu mai vorbim de M6.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: ghrt on November 16, 2018, 12:38:19 AM
În lipsa planului OTP T2 (care ar putea fi făcut de pe acum, nu cred să coste aşa de mult) nu vorbim de metrou la aeroport

Locatia T2 este clara. Exista un studiu de fezabilitate cu planse detaliate (o parte, rezolutie proasta, ca atat avem acces puse pe forum), exista indicatori tehnico-economici aprobati - stim clar unde se va face T2.

Aici :

https://www.google.com/maps/@44.5723892,26.1206816,48m/data=!3m1!1e3

Si planul de dezvoltare e simplu : T2 modular, cu pana la 25 milioane capacitate, construit modul-dupa-modul pana cand nu mai e nevoie de T1. Apoi inchis T1 si convertit in altceva. Cea mai simpla solutie de conectare e pur feroviara, si e partial prevazuta in doua SF-uri, SF-ul din 2007 de legare a T1 la CFR, si SF-ul propriu-zis al aeroportului.

Daca le punem pe ambele la un loc, se obtin doua statii subterane, una la T1, alta la T2, cu legatura la M700 atat spre Balotesti cat si spre Urziceni. Bineinteles, la momentul ala erau pur si simplu lnii pe harta; dar asta e solutia logica, si cea mai ieftina pentru volumele si tipul de trafic care trebuie transportat.



Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Oricum jumătatea lui M6 până la Tokyo nu are noimă dacă nu e sigur că se poate face şi restul (către T1 ŞI T2, evident). Atunci ar trebui abandonat proiectul şi făcute M4 sud şi M5 central, iar legătura cu aeroportul asigurată feroviar.
Cum bine s-a subliniat, de vreme ce M6 se va lega de restul reţelei la Basarab, nu sunt câştiguri suplimentare majore pentru această rută către aeroport.

sab

Ba are noima. Este singurul tronson pentru care se justifica investitia in metrou. Pentru aeroport este suficient trenul, asa cum au majoritatea oraselor. Vedem daca nu va circula si trenul destul de gol...

dr4qul4

Cat timp taxiul va fi  10-20 de euro, nu se va inghesui nimeni la tren/metrou/autobuz.
Aratati-mi voi un alt aeroport din UE, unde taxiul pana in oras este atat de ieftin. Si, chiar si cu un oras atat de aglomerat, tot este cel mai rapid mijloc de transport.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

Daca nu se justifica metrou la OTP atunci macar inca o cale rutiera de acces  (legaura cu A3) trebuie facuta urgent.
Mi s-a intamplat sa pierd avion din cauza de blocaj total pe DN1 timp de o ora din cauza uni accident.


sab

Cu atat mai mult este o ABERATIE sa faci metrou pana la aeroport.

voicul

Exact: noima are pana la mall Baneasa (si din perspectiva viitoare de niste zgarie nori - Pipera 2 - pe la Romexpo).
Ca alte tronsoane ar fi mai urgente ... alta poveste.

ghrt

Bre, cum să faci metrou pentru viitoare clădiri de birouri când n-ai metrou (sau e prea aglomerat) pentru clădirile şi cartierele actuale. Cât despre accesul la Băneasa, se face ok cu maşina şi autobuzul, noroc cu DN1.

Quote from: frunzaverde on November 16, 2018, 01:13:45 AM

Locatia T2 este clara. Exista un studiu de fezabilitate cu planse detaliate (o parte, rezolutie proasta, ca atat avem acces puse pe forum), exista indicatori tehnico-economici aprobati - stim clar unde se va face T2.
[...]
Daca le punem pe ambele la un loc, se obtin doua statii subterane, una la T1, alta la T2, cu legatura la M700 atat spre Balotesti cat si spre Urziceni. Bineinteles, la momentul ala erau pur si simplu lnii pe harta; dar asta e solutia logica, si cea mai ieftina pentru volumele si tipul de trafic care trebuie transportat.

Am vrut să spun să ar trebuie să existe proiect complet, autorizat, in ideea de a construi şi staţia aia subterană o dată cu primul modul din T2.

Legătura din M700 va determina timp suplimentar exagerat pentru călătorii CFR care vin de pe celelalte magistrale, o legătură cu Buftea ar ajuta măcar M200.

Cont (aproape) inactiv.

voicul

^Planificare, viziune, e clar unde se dezvolta B.
Intradevar ar fi ceva inedit pentru ca noi nici dupa ce e mega super aglomerat nu facem mare lucru.

Oricum mie imi pare un esec total M6 - adica nu cred ca o sa se faca si DACA se face va avea utilitate mult mai mica fata de alte M-uri.

ghrt

La partea cu utilitatea te contrazic, va fi mult mai utilă decât 1 Decembrie - Anghel Saligny deoarece la staţia Tokio e magazinul Ikea şi mai nou accesul se face prin nişte turnicheţi spaţioşi.
Cont (aproape) inactiv.