News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Astazi la CM POIM ne-am "distrat" si pe tema M6. Printre multe discutii si dezbateri aprinse, in care am fost implicat, desigur :lol:, am pus si un pariu public cu dl Mustatea de la Metrorex si cu dl Catalin Costache (Director General Organism Intermediar Transport). Ei zic ca in 2019 se fac plati pentru M6. Dl Costache a fost rezervat cu privire la plati pentru LUCRARI, dar a insistat ca se vor face plati pentru alte lucruri (cum ar fi partea de proiectare, iar dl Mustatea a zis ca se vor face inclusiv pentru lucrari plati. Eu zic ca pentru lucrari NU se vor face plati. Iar pentru proiectare, la fel, eu zic ca NU se vor face. Poate se vor face pentru exproprieri. Poate. Dar NU se vor face pentru proiectare si nici pentru lucrari.

Vedem la 31.12.2019 cine a avut dreptate.

GDPR

Poate vor fi ceva lucrari de demolare aferente exproprierilor.

Ionut


subway

Depinde de cat de dibaci se misca Mrex si de durata necesara adjudecarii celor doua loturi de constructie prevazute...

Ionut

Tocmai asta a fost discuția de azi. Ca le va lua licitația un an de zile minim. Cand le-am zis verde în față ca Metrorex e la fel de varză la licitații ca CNAIR, dl Mustatea s-a supărat pe mine. O sa ii treaca.

Hai sa promitem mai puțin și să facem mai mult. Hai sa vedem ce zice Comisia, hai sa lansam licitatia, hai sa vedem cum stam cu contestațiile, apoi cum stam cu evaluarea ofertelor, apoi iar contestații și după aia stim daca in 2019 facem ceva plăti, proiectare sau lucrări.

Dar cer prea mult, se pare.

De promisiuni sunt satul.

GDPR

Mai intai trebuie sa se aprobe finantarea.

Ionut

^ Deznodământul in curand...

Quote from: Ionut on June 28, 2018, 10:06:07 AM
Comisia Europeana: in urmatoarele 2 saptamani ar trebui sa soseasca pe masa Metrorex/MT scrisoarea din partea Comisiei Europene in urma clarificarilor primite de la autoritatile romane.

Ghiciti ce o sa facem cand vine raspunsul. O sa-l cerem pe 544, evident.

voicul

Sa nu uitam ca si azi ar putea fi deschis A10, pentru ca e gata 100%, dar nu se poate. Deci se poate si sa nu se poata inceapa in 2019 lucrarile!

Metroul de Otopeni va fi săpat cu patru cârtiţe. Lucrările ar putea începe în primul semestru din 2019

Dacă la săpăturile pentru Metroul de Drumul Taberei constructorii au folosit două cârtiţe, la Metroul de Otopeni vor fi folosite patru, potrivit oficialilor Metrorex. Ei estimează că lucrările ar putea începe chiar de anul viitor, dacă anul acesta va fi scoasă la licitaţie construcţia mega-proiectului de peste 1 miliard de euro.

Oficialii Metrorex au dezvăluit noi detalii despre proiectul construirii liniei de metrou către Aerportul Otopeni cu ocazia întrunirii de săptpămâna trecută a Sub Comitetului Sectorial Transport privind proiectele finanţate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

,,În următoarele două săptămâni ar trebui să sosească pe masa Metrorex/MT scrisoarea din partea Comisiei Europene în urma clarificărilor primite de la autorităţile române", spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructură, care a participat la întrunirea respectivă.

Noul termen de lansare la licitaţie a Magistralei 6 de metrou este al doilea semestru al anului, potrivit prezentării oficiale a Metrorex la SCS Transport, publicată de Ciurea pe forumul API.

De asemenea, începerea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului viitor iar finalizarea lor în primul semestru din 2013, conform noului grafic de implementare a proiectului (foto jos).

Metrorex va lansa licitaţie seraparată pentru structură şi finisaje la M6, deoarece este cea mai bună soluţie pentru accelerarea lucrărilor, a explicat Constantin Mustăţea, directorul de investiţii al Metrorex, potrivit lui Ciurea.

La întrebarea reprezentantului API dacă lucrările vor fi lansate din ambele capete, aeroport si oraş, oficialul Metrorex a răspuns afirmativ şi a menţionat că lucrările vor fi realizate cu patru TBM-uri (tunnel boring machine) independente.

Spre comparaţie, la Metroul de Drumul Taberei au fost utilizate doar două TBM-uri: Sfânta Filofteia şi Sfânta Varvara. Economica.net a prezentat încă de anul trecut momentul ieşiri acestora la suprafaţă.

Tot spre deosebire de Metroul de Drumul Taberei, lucrările la structura de rezistenţă a Metroului de Otopeni vor fi împărţite în două loturi: de la 1 Mai până la staţia Tokyo, şi altul de la Tokyo până la Aeroportul Otopeni.

Reamintim că Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex. Cu studiul de fezabilitate revizut, Acordul de Mediu emis şi exproprierile declanşate, proiectul mai aşteaptă undă verde de la Comisia Europeană.

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Pentru pregătirea şi implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010), între Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 320 de milioane de euro). Valoarea împrumutului asigură finanţarea serviciilor de consultanţă, proiectare, supervizare lucrări şi parţial valoarea lucrărilor pentru execuţia structurii de rezistenţă (33%).

Sursa: http://www.economica.net/cand-va-incepe-si-va-fi-gata-metroul-de-otopeni_155505.html

Pelicanul

Problema majoră NU sunt TBM - urile, 4 sunt multe, sunt suficiente DOUĂ. Problema mare sunt stațiile. Și apoi după ce avem totul la roșu mai trebuie cel puțin 3 ( trei ) ani de muncă susținută ca totul să fie pus la punct.
O stație la roșu se construiește cam în 3 ani, așadar calculați și voi timpii reali și nu idioțenile cu care iese Metroflex ( am scris corect Metroflex ) la înaintare.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

Ionut

Comisar UE estimeaza un nou termen pentru Magistrala 6 de metrou

"Iniţial serviciile noastre au cerut câteva informaţii suplimentare iar acum proiectul este în evaloare. După finalizarea evaluării, DG Regio va putea lua o decizie finală, eu sper cât mai curând pentru a putea începe licitaţiile cât mai curând. [...] Au existat o serie de deficienţe legate de acest proiect în ceea ce priveşte programul care a fost prezentat iniţial [...] dar aşa cum am spus, autorităţile române au oferit toate clarificările necesare în ultimele luni. Sper că va fi un rezultat pozitiv", a declarat Comisarul european pentru politica regionala, Corina Creţu, în cadrul unei emisiuni a postului TV Antena 3.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Metroul de Otopeni, înapoi pe şine: Metrorex a transmis în SEAP documentaţia pentru construirea Magistralei 6

Metroul de Otopeni face un pas decisiv înainte. Documentaţia pentru construirea sa a ajuns în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi după ce va primi undă verde de la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice, Magistrala 6 de metrou va fi cel mai mare proiect de infrastructură din România scos la licitaţie în 2018.

"În data de 10 august 2018, entitatea contractantă Metrorex a transmis în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, documentaţia de atribuire cu nr. DF/1019755, având drept obiect contractul de proiectare şi execuţie lucrări Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)", a spus pentru ECONOMICA.NET Bogdan Puşcaş, preşedintele ANAP.

El nu a putut estima însă şi termenul în care va fi admisă spre publicare documentaţia respectivă, pentru că dacă vor fi identificate neconformităţi, acestea vor trebui remediate ulterior de către Metrorex, astfel că procesul de evaluare ex-ante se poate lungi.

economica.net

Ionut

Si Comisia Europeana ce-a zis? Mai are comentarii și intrebari? A început și Metrorex cu trimisul spre SEAP.

Valentin

#657
Ministerul Transporturilor: Comisia Europeană a acceptat să finanțeze proiectul magistralei de metrou M6 spre Aeroport

Comisia Europeană a anunțat Ministerul Transporturilor că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni). ,,În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare", transmite Ministerul Transporturilor. Valoarea totală a proiectului este de circa 1,4 miliade de euro.

Potrivit MT, valoarea finală pe care Comisia o va finața depinde și de discuțiile dintre autoritățile române, Comisia Europeană și Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei.
...

Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22700615-ministerul-transporturilor-comisia-european-acceptat-finan-eze-proiectul-magistralei-metrou-m6-spre-aeroport.html

PS: am imprumutat-o de la vecini (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=348&t=1597&start=182)


TibiV

Stiti ca eu sunt adeptul informatiei oficiale si directe, nu ce a inteles presa din comunicatul X....

Quote
MAGISTRALA 6 DE METROU, FINANȚATĂ PRIN FONDURI EUROPENE
Publicat: 13 Septembrie 2018

Comisia Europeană a anunțat Ministerul Transporturilor că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni).

În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Valoarea finală depinde și de discuțiile dintre autoritățile române, Comisia Europeană și Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei.

Obiectul cererii de finanțare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.

Valoarea totală a proiectului este 1 391 634 272 euro, iar cofinanțarea va fi asigurată din împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională, precum și din fonduri de la bugetul de stat.

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2110-13092018
Mama proștilor este mereu gravidă... :)