News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

#600
Comisia Europeană a transmis o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar şi de costu­rile pentru proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo. De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureştiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare de la început.

Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiţiei pentru construcţia acestei linii de metrou până la Otopeni, dar şi supraestimarea traficului de pasageri. Valoarea investiţiei în linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus), potrivit autorităţilor locale. Pro­iectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km şi cuprinde 12 staţii, ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 călători pe oră şi sens.

Mediafax.ro

Na ca am capatat raspuns, minunea de Craciun a durat fix 3 luni  8)

Quote from: adrian rosca on November 25, 2017, 08:15:36 AM
Sa vedem daca europenii astia vor fi convinsi de valorile de trafic din documentatie. Momentan atat din partea mea.


voicul

Mmm ... UE ne-a dat UE la acesta maculatura!
(scuzati)

Ionut

Cum răspunde METROREX criticilor dure ale Comisiei Europene după eşecul cu Magistrala 6: Va fi formulat un răspuns în termen de două luni

,,Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro (TVA inclus). În acest moment, finanţarea este asigurată: parţial de Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA), printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane Euro; parţial din bugetul de stat. În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene finanţarea proiectului "Magistrala M6. Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)" din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. În martie 2018, Comisia Europeană a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanţare transmisă", au precizat reprezentanţii METROREX, într-un comunicat de presă.

Totodată, aceştia au mai precizat că, în 14 martie, reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene cu privire la solicitările de clarificare cerute de către cei din urmă. "Vizează (clarificările n.r), în principal,următoarele: analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti; analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei; graficul de implementare a proiectului", arată Metrorex.

"În cadrul discuţiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări şi informaţiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare. În ceea ce priveşte implementarea proiectului, la acest moment se derulează procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere şi se continuă acţiunile prevăzute prin Acordul de Împrumut încheiat cu JICA, în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru contractarea lucrărilor de structură", a mai explicat sursa citată.

ZF

cristi5

#603
A citit si Baiazid scrisoarea de la Comisie, sau a auzit despre continutul ei.

http://www.contributors.ro/administratie/m6-magistrala-eronata/
Quote
În urmă cu câteva zile Comisia Europeană a transmis Ministerului Transporturilor o scrisoare prin care a cerut atât clarificări legate de traseul ales pentru viitoarea magistrală de metrou M6 spre Aeroportul Otopeni, dar şi în privința costu­rilor proiectului, estimat la acest moment la 1.3 miliarde EUR. Scrisoarea este de fapt o critică directă a proiectului și o sugestie, pentru cine înțelege, că proiectul M6 este GREȘIT conceput și NU va primi finanțarea europeană.

Se reiau apoi ideile cu legaturile pe CF la aeroport, pe care le-am expus si eu. Vorbeste si despre heirupism, ma bucur ca suntem de acord Legatura la Ploiesti, dar insista (corect) si pt Constanta. Mi se pare totusi ca legatura CF este un pic mai complicata decat o vede Baiazid, si anume nu se spune nimic despre dublare, despre avantajele garii de trecere, etc.

Acum realizez ca din punct de vedere al "cunostintelor generale ale populatiei" (sa nu zic manipulare), in Romania singurul transport rapid CF urban cunoscut este metroul din Bucuresti. Au mai existat trenuri locale (Brasov) sau tramvaie pe distanta mare (Sibiu-Rasinari, podgoria Aradului) dar sunt putin cunoscute si tot mai uitate. Metroul e cat de cat acceptabil in constiinta populara, trenul e murdar si intarziat, pentru saracime.

Ionut

Frumos ar fi sa se publice din oficiu aceste documente, atât scrisoarea de la Comisie cât și răspunsul Metrorex. Dar nuuuuu, trebuie să ne chinuim noi să le cerem pe 544, să ne refuze pe motive stupide și să stăm 1 an de zile în instanță cu proces pentru a obliga autoritățile să respecte dracului legea!

nenea_hartia

^ N-ar fi mai simplu s-o cereți direct la Comisie? @cutter are contacte pe acolo, vă poate îndruma unde să trimiteți cererea. Bineînțeles, în paralel se pot face demersurile de care zici și la Metrorex, altfel nu se învață minte, dar mă gândesc că pentru a obține mai rapid informația și a o pune pe forum ar fi mai bună sugestia mea.

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#607
Secretomania functionarilor romani e caraghioasa... Si dupa aia protejarea surselor, zici ca suntem cu totii un mare serviciu secret :lol: Sau un mega ziar de investigatie.

Deci e posibil sa se chinuie sa ascunda o scrisoare pe care ne-o poate da expeditorul... subway, nu ne-o poti arata dumneata?

rizzuh

Nu cred ca este ok pentru subway sa publice scrisoarea, daca o are. Nu este functionar al beneficiarului, ci angajat al proiectantului. Cum ar fi ca Tirrena Scavi sa publice din proprie initiativa PV-ul de suspendare a receptiei pe A10, in loc de CNAIR? La fel este si aici.

Aceste document trebuie cerut ori la comisie, ori la MT, ori la Metrorex. Eventual cutter ar putea sa faca o interpelare MT-ului. Daca este publicata pe site-ul Comisiei atunci este mai simplu ;)

cristi5

#609
Da, si astfel suntem la cheremul functionarilor statului anti-cetatean care publica numai informatiile care le convin. Nu ca firmele n-ar face la fel, de aici gluma mea cu subway. Scuze, am uitat smiley.

Diferenta este ca statul e obligat sa dea informatiile. Dar na, daca statul nu le da, ma gandeam ca face firma un gest umanitar :)

Ionut

Nu va mai agitati, am cerut deja la MFE, acolo unde a si trimis Comisia Europeana scrisoarea. Pentru ca prin MFE se depune cererea de finantare, aceasta cerere fiind cea care a generat acest raspuns al Comisiei. Pe de alta parte da, intr-un stat normal, cand Metrorex iese cu un comunicat de presa, publica automat, atasat, atat scrisoarea Comisiei cat si raspunsul preliminar al lor (daca exista).

cristi5

Quote from: cristi5 on March 18, 2018, 09:59:45 AM
A citit si Baiazid scrisoarea de la Comisie, sau a auzit despre continutul ei.

http://www.contributors.ro/administratie/m6-magistrala-eronata/

Destul de multe comentarii la articol (cu raspunsuri de la autor) daca vreti sa va distrati.

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Nu noi ii zicem. Își zice singur, acesta este pseudonimul pe care si l-a ales pentru forumul SSC.

Xenos

#614
Baiazid este un negativist notoriu și un căutător de atenție, eu nu mai pun bază în ce spune. Aproape deloc.

În ce privește traseul M6, dacă va fi să se facă, desigur că e mai tentant să pornească de la Piața Victoriei și să meargă pe 1 Mai. Numai că la intersecția cu Grivița dă de M4, nu văd cum încap acolo 2 stații și 2 rânduri de tunele de metrou...iar mai departe traseul e tot cel propus acum pentru M6 (nu văd cum ar putea să cotească la dreapta la un unghi de peste 90 de grade la Piața Domenii fără demolări prin zonă, care sunt excluse, așa că de fapt rămâne să ajungă la Piața Piesei Libere tot prin zona Expoziției), ceea ce înseamnă că:
1. în varianta 1 Mai, M6 ar acoperi o zonă mai populată, însă dezavantajul ar fi un traseu încă și mai lung decât cel proiectat în prezent și probabil multe sute de milioane de euro în plus, ca să nu mai vorbim de șantierul aferent, vreo 10 ani, pe Bd. 1 Mai;
2. Nu văd cum ar mai merge spre sud de la P.V. decât tot unificându-se pe Buzești cu M4. Așadar, M6 nu poate fi separată de M4. Din păcate M4 a fost făcută în stilul industrial comunist, în zona cu fabrici și uzine (acum închise sau în comă), nu acolo unde e și populație, dar asta nu mai putem schimba. Probabil rămâne mai realist proiectul actual, după mine. Mă întreb dacă n-ar mai putea tăia din toate stațiile alea din zona DN1.