[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

@Pelicanul, se vede ca ti-a fost lene sa citesti. Optiunea optimala de extindere a aeroportului OTP prevede:

1. Nu se demoleaza nimic
2. Actualul terminal se inchide pentru traficul comercial.
3. "Fingerul" va fi folosit ca "remote pier". Probabil aici vor fi trase low-costurile, DAR de aici autobuzul te va duce la T2.

Mie mi se pare incredibil ca facem o linie de metrou pentru aeroport fara sa-i intrebam inainte pe cei de la aeroport ce planuri de dezvoltare au, mai ales ca stim ca ei se gandesc sa inchida terminalul actual (pentru trafic comercial).

Nu am fost atat de pornit impotriva M6, pana cand am vazut ca singurul document oficial referitor la dezvoltarea aeroportului se bate cap in cap cu proiectul M6. E ca si cum am incepe sa facem maine autostrada  Bascov-Rm Valcea-Brezoi desi noi avem plan sa facem PiSi prin Curtea de Arges si Salatrucu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

pentru ca nu se face pentru Otopeni, doar este vandut ca si metrou pentru aeroport.

Doar nu te astepti sa-ti zica verde in fata de interesele imobiliare din zona. Mi-a luat o vreme sa ma prind...dar cam asta e concluzia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Adica asta?
Quote from: dr4qul4 on October 09, 2017, 11:07:54 PM
Extinderea M6 nu are nici o legatura cu aeroportul Otopeni. Poate are legatura cu Baneasa Mall si dezvoltarea anuntata acolo cu surle si trambite.

:D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#408
Quote from: TibiV on October 10, 2017, 12:41:58 AM
Iar demolarea T1...
WTF ?!?!...
Ca sa faci in locul T1... CE ANUME ?... Parcari pentru aia care vor sa mearga la "noul T2" ?... Sau pasune pentru Becali ?...
Nu are rost sa comentez asa ceva...

Tibi, te rog citeste studiul de fezabilitate. E chiar "refreshingly good". Optimul Hochtief era ca aeroportul sa nu se extinda cu cladirea noua plecari si finger-ul "vioara", ci sa ramana doar la formatul "etapa 2" (deci asa cum arata in 2008), si sa se demareze T2 imediat in partea de est a pistei.

Aeroporturi Bucuresti (cand inca era condus profesionist) si-a dat seama ca asta e Romania, si "imediat" inseamna in 20 de ani, si asa s-a ajuns la solutia de compromis cu inca o extindere a proiectului Astaldi - rezultand vioara si cladirea Plecari 2 (asa numita Optiune 4). Dupa a inceput scandalul si politizarea, si s-a dus totul pe copca.

Ideea era ca dupa orizontul "2022" (raportat la baseline 2008), adica 2033 (raportat la baseline azi), T1 va fi inchis si reconvertit in terminal pentru alte activitati aeronautice "de linie". De exemplu: terminal pentru zboruri charter; terminal GA, birouri pentru companii aeriene, eventual chiar terminal pentru ULCC-uri. Activitati care trebuie si ele extinse masiv daca estimarile de trafic date de Hochtief se concretizeaza si se ajung la 28-30 Mpax in 2035. Eu le-am crezut exagerate, dar prognoza lor de trafic e surprinzator de corecta pana acum.

In niciun caz nu trebuie complet demolat terminalul; dar o reconversie in altceva decat terminal normal, da. De asta s-a si ales o solutie "ieftina" pentru noua hala de plecari de la OTP. Solutia de care se vorbea atunci era ca "vioara" sa fie reconectata ca primul remote satellite la T2; T1 sa devina exclusiv GA, handling (handlerii vor avea nevoie de spatii noi), eventual MIL (mai ales ca USAF vrea sa-si extinda masiv prezenta pe OTP ca baza de transfer spre ME).

Quote from: TibiV on October 10, 2017, 12:41:58 AM
Inchiderea completa a BBU... da, asta mi se pare posibila, s-a facut deja 98%, privind cifrele de pasageri. Desi tot este o idiotenie.

Din punct de vedere al traficului pentru "metrou", situatia de acum e aceiasi cu un BBU inchis. Refactia pistei in 2007 garanteaza existenta fizica a BBU inca vreo 20 de ani de-acum incolo. Bau-baul Curtii de Conturi / Vacaroiu se asigura de asta.

Redeschiderea BBU la pasageri de linie eu n-o vad posibila. Terminalul curent nu poate procesa in conditii de minima decenta mai mult de 750.000 pax pe an. Si nici aia in conditii civilizate. Si singurul mod in care poti extinde terminalul e daramand (sau convertind) o parte din hangarele Romaero. Ceea ce ar fi o idiotenie si mai mare...

Quote from: Pelicanul on October 10, 2017, 10:02:55 AM
4) Tunelele din stația de metrou T 1 pot fi prelungite orișicând spre un eventual terminal T 2, indiferent unde va fi acest T 2. Asta dacă se considră a fi necesar.

Chiar nu citesti? O persoana identificata ca directorul proiectantului M6 spune ca M6 nu se poate prelungi spre T2. Punct.

Quote from: Pelicanul on October 10, 2017, 10:02:55 AM
5) Otopeniul are probleme mari cu întreținerea pistelor, una dintre ele a și fost scurtată la 2200 m, nu cred că se gândesc ei la un T 2 deocamdată.

E o situatie la fel de grava cu terminalele. AIHCB spune explicit ca terminalul curent are o capacitate de 6 milioane de pasageri si 2300 pax/ora-flux crush. Al 6 milion-lea pasager a fost procesat pe 11 iulie, nu pe 31 decembrie...

Se opereaza foarte aproape de crush (adica de punctul unde terminalul in sine nu mai poate procesa in siguranta pasageri), care a fost calculat de Astaldi undeva la 10.75-12 milioane pax. Azi dimineata au fost disponibile, intre 6 si 6:59 dimineata 2333 de scaune dinspre Otopeni, deci cu 33 de scaune peste capacitatea maxima "crush" a terminalului...

Quote from: subway on October 10, 2017, 12:14:27 AM
Asa ca fapt divers, Blue Air isi dorea aeroport propriu in sud...la maaare distanta de OTP!...dar cu legatura CF light rail la M4 Progresul!!!

A fost o petarda din epoca Iordache care a tinut cateva luni. Iordache e la puscarie, Blue Air-ul de acum nu mai e nici macar aceiasi companie aeriana care exista atunci (inclusiv inmatricularea a fost schimbata din JOR in BMS).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Pelicanul

Chiar nu citesti? O persoana identificata ca directorul proiectantului M6 spune ca M6 nu se poate prelungi spre T2. Punct.

Colega, ești în eroare...M 6 la nevoie poate să se extindă cât este necesar...Știu asta foarte bine și exact din sursa care e autorizată...
Problema mare este că Otopeniul nu știe nici când nici  unde va construi T 2...
Unde e amplasată acum stația de metrou e chiar locul ideal, și ce va servi inițial când M 6 va deveni funcțională și unde se va extinde, asta dacă va fi necesar / cerut de beneficiar.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

#410
Quote from: Pelicanul on October 10, 2017, 02:00:10 PM
Colega, ești în eroare...M 6 la nevoie poate să se extindă cât este necesar...Știu asta foarte bine și exact din sursa care e autorizată...

Cand directorul proiectantului spune direct pe forum ca nu se prevede nici o amorsa, si ca extinderea metroului cu inca o statie e "o porcarie" si nu se va face si nu se va putea face, de ce te-as crede pe tine?

Ce sursa "mai autorizata" decat directorul proiectantului exista? Eu zic ca nici una.

Aeroporturi Bucuresti stie unde se va construi T2. Exista documentatie care spune clar unde va avea loc constructia, si solutia adoptata de CNAB. Ca politrucul Mandrescu nu stie... ehem, treaba lui. Nu stie multe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

panzer

#411
Am fost printre primii care a contestat "nevoia" de M6 ca prioritate. Am spus-o clar ca se face pentru interese imobiliare si nu pe baze economice. Asta e foarte clar.

Discutia voastra pierde din vedere cateva puncte importante:
- odata extinderea M4 terminata si M5 la nivel de infrastructura "tunel" terminata, firmele si specialistii din domeniu ar trebui sa imigreze nu? Astfe incat cand va hotara gaina de la Bucuresti sa deranjeze 2 pensionari sa nu mai fie nici picior de tunelist in Romania. La fel cum nu se mai pot folosi scuturile comuniste, nu?
- Bucurestiul a blocat metroul pt ca nu e al lor de jupuit (vezi RATB) si pt ca deranjeaza publicul care nu judeca decat pe 2 ani. Va mai aduceti aminte de pensionarul din Drumul Taberei, care vroaia metroul blocat ca i-au taiat lui un pom? Cand reporterul i-a spus ca o sa reduca poluarea pe termen lung, ca tinerii o sa ajunga mai usor la munca, el a spus ca mai are 2 ani de trait si ca pomul ala era viata lui! (asta vizavi de parcul Moghioros). Astea fiind spuse oamenii s-au dus in Otopeni unde sunt bine primiti. Macar sa mai aiba de lucru in RO si nu in BG pana avanseaza un nou proiect.
- daca am protestat la autostrazi ca se fac doar pe bucati in functie de interesele locale m-ati umplut de dislike-uri. Ca orice bucata e buna. Cel mai recent bucata de  A3 intre Râşnov – Cristian. Care este beneficiul acestei bucati cand nici spre Bucuresti si nici spre Fagaras nu e nici un plan concret in viitorul apropiat. Bani aruncati pe A3 mai mult decat pe M6. Si totusi ati sarit ca arsi la Metrou si nu la A3. (Butonul de dislike e in stanga).

Inca odata: consider ca M5 (continuare), M4 (continuare) si M7 au o prioritate si un impact mult mai mare decat M6, atat ecologic dar mai ales economic.
Pe primul loc M7: Colentina si Rahova au fiecare mai multi locuitori decat Cluj-ul.
Locul doi M4 din acelasi motiv: Giurgiului e al 3lea cel mai populat cartier din Bucuresti fara Metrou.
Abia la final M5-ul pt ca Pantelimon are deja 1 statie de metrou, linie noua de tramvai si blocuri doar la stada.

Dar nu este un motiv sa improscam cu rahat in specialistii care il proiecteaza ci mai degraba in politicienii care iau decizii. Gaina de la Bucuresti nu va sustine niciodata un proiect de Metrou cum nu a facut-o nici Oprescu inainte. Caci altfel tunelestii din RO ar face cu placere M7 inainte de M6. La fel si-ar lua salariile si de la o magistrala si de la cealalta.

Oamenii de la Autostrazi au deblocat/impins cele mai avansate proiecte dpdv legal si tehnic cand au avut ocazia. Cum ar fi sa vin eu acum sa le spun ca sunt niste incompetenti si ca nu au inceput cu PiSi si A0 ci cu Gilau Nadaselu sau Sebes Turda? Ce nu stiti ca PiSi si A0 au un impact mult mai mare decat Gilau Nadaselu? Sau doar va prefaceti ca nu stiti? Din nou butonul de dislike e in stanga.

frunzaverde

#412
Quote from: panzer on October 10, 2017, 02:52:53 PM
- odata extinderea M4 terminata si M5 la nivel de infrastructura "tunel" terminata, firmele si specialistii din domeniu ar trebui sa imigreze nu?
[..]
La fel cum nu se mai pot folosi scuturile comuniste, nu?

Presupun ca ai vrut sa spui "emigreze". Constructia de metrouri si de tunele lungi feroviare nu este o activitate constanta in nici o tara; firmele care fac asta, si specialistii se muta (la nivel global) de colo-colo in functie de cerere. La M4 si M5 nu a fost nici o problema obtinerea de TBM-uri, specialisti si muncitori. Daca ai un proiect, si banii sa platesti, oameni vin; sunt obisnuiti sa se plimbe in toata lumea.

Pe urma, nu e ca si cum nu se vor construi tunele in Romania. Avem tunele (chiar si de 8 km) pe Apata - Cata, avem tunele pe Pitesti - Sibiu, avem tunele pe CoBra etc. Daca avem 2 miliarde de euro de aruncat intr-o magistrala de metrou inutila care duce unde planurile spun ca nici macar nu va mai fi aeroport, gasim tunele de facut in loc cu ei...

Quote from: panzer on October 10, 2017, 02:52:53 PM
Bucurestiul a blocat metroul pt ca nu e al lor de jupuit (vezi RATB) si pt ca deranjeaza publicul care nu judeca decat pe 2 ani. Va mai aduceti aminte de pensionarul din Drumul Taberei, care vroaia metroul blocat ca i-au taiat lui un pom?

Metrorex a blocat orice alta constructie de metrou in afara de M6, impingand cu forta M6 in fata a orice altceva. Nu exista nici un fel de proiect propus sau inaintat de Metrorex intr-un stadiu la care "Bucurestiul" sa poata bloca ceva.

Comportamentul Metrorex/MT in legatura cu M6 a fost similar cu cel pe care MT in epoca neagra Sova l-a avut pentru CoBra. Pana nu se face M6, blocam TOT altceva.

Quote from: panzer on October 10, 2017, 02:52:53 PM
daca am protestat la autostrazi ca se fac doar pe bucati in functie de interesele locale m-ati umplut de dislike-uri. Ca orice bucata e buna. Cel mai recent bucata de  A3 intre Râşnov – Cristian. Care este beneficiul acestei bucati cand nici spre Bucuresti si nici spre Fagaras nu e nici un plan concret in viitorul apropiat. Bani aruncati pe A3 mai mult decat pe M6. Si totusi ati sarit ca arsi la Metrou si nu la A3. (Butonul de dislike e in stanga).

M6 costa de vreo 20 de ori mai mult decat bucatica din A3. Doar ca bucatica aia din A3 este o bucata din A3-ul mai mare - adica are sens pe termen lung. Si da, exista planuri pentru A3 atat inspre sud cat si inspre nord. Nu sunt planuri imediate, dar A3 e prinsa in master-plan.

A6 contrazice masterplanul aeroportului. Intelegi diferenta?

Quote from: panzer on October 10, 2017, 02:52:53 PM
Dar nu este un motiv sa improscam cu rahat in specialistii care il proiecteaza ci mai degraba in politicienii care iau decizii. Gaina de la Bucuresti nu va sustine niciodata un proiect de Metrou cum nu a facut-o nici Oprescu inainte. Caci altfel tunelestii din RO ar face cu placere M7 inainte de M6. La fel si-ar lua salariile si de la o magistrala si de la cealalta.

Ce treaba are sustinerea de la Bucuresti in conditiile in care metroul nu are absolut NICI O TREABA cu PMB? Inclusiv la fonduri UE, metroul e prins explicit in acelasi loc cu autostrazile si cu caile ferate, la POIM, nu la POR.

Metrorex e cel care a impins inainte M6. Impreuna cu MT si cu JICA. Pe credite cu dobanzi de camata, nu pe bani UE. Nu, multumesc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

@panzer, Daca ar fi dupa mine as prefera sa extinda M2 ori prin Pipera, ori prin Cartierul Henri Coanda, pe sub aeroportul baneasa cu statie langa Baneasa Shopping City, Greenfield.
Daca vor sa o dea inainte cu M6, pentru ca este singurul proiect pregatit, atunci sa dea. Dar sa faca bine si sa mute statia de la aeroport sub T2. Nu sa liciteze cu statia sub T1 si sa ramana acolo. Dar e greu sa refaci proiectul, asa ca licitam prostia asta si vedem peste 10 ani cum vom lua autobuz de la T2 la T1, exact cum facem acum de la T1 la CF.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Doar o intrebare sa mai pun, ca vad ca-mi sunt mesajele sterse:

De ce nu s-a facut de la Baneasa, sau chiar mai din fata, linie la suprafata, sau pe estacade/viaducte? Nu de alta, dar e mult mai ieftin.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

subway

Din cauza autoritatii aeronautice...

subway

M5 tronsonul Iancului-Pantelimon are totul pregatit la nivel PTh dar s-a opus Operescu...

subway

Amplasamentul statiei terminus are toate aprobarile necesare inclusiv ale aeroportului!
;)

dr4qul4

Si poti sa-mi garantezi ca atunci cand vor vedea santierul la terminalul lor nu isi vor da seama ca ei aveau nevoie de statia aia altundeva?
Sunt sigur ca cei de la aeroport s-au acoperit de hartii, dar asta nu inseamna ca au si citit ce au semnat.

@Ionut, poate ar trebui ca API sa intrebe aeroportul otopeni daca au dat avizele necesare constructiei statiei. Si daca le-au dat ce vor face cu extinderea T2. Poate isi dau seama de pe acum ca au facut o greseala. Inca mai e timp sa o corecteze.
Sau paote raspund ca T2 se va face lipit de T1 si ne agitam degeaba.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Pot sa-ti garantez un singur lucru, orice investitie finantata din fonduri europene trebuie sa fie functionala, altfel risti sa dai banii inapoi
Din aceasta cauza nu se grabeste nici CNAIR sa faca un racord de autostrada in camp