[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sab

#1845
Nu stiu de ce il intrebi pe satanistu, intreaba-i pe cei care au proiectat magistrala si pe sustinatorii ei.  :)

Insa incerc eu un raspuns. La Bruxelles s-au gandit ca mai "culeg" ceva calatori care ar veni pe Centura, poate de aceea este in plan si P&R acolo. Poate si o legatura cu calea ferata de centura, cine stie...

Pentru cea de-a doua statie din Otopeni (I.C. Bratianu) s-a ales un loc ferit, astfel incat sa nu fie sub DN1, sa nu blocheze traficul si sa fie oarecum la jumatatea distantei intre statia Otopeni (care este in centru) si statia Bruxelles de la DNCB. Daca nu faceau inca o statie, nu ieseau la numar si era prea mare distanta. Carcotasii ar putea spune ca amplasamentul statiei IC Bratianu a fost ales expres, deoarece metroul aduce dezvoltare si zona din jurul statie vor rasari "zgarie-nori" in curand.
Oricum, ca un oras de cca 10.000 locuitori sa aiba 2 statii de metrou este, cred, o premiera mondiala...


dudley

Nu stiu cand s-a facut proiectarea la M6, dar statia Bruxelles putea fi asezata mai bine ca sa deserveasca cartierul Greenfield care e o aglomeratie de 6-8K oameni (poate mai mult). Pana se termina executia probabil cartierul va creste la 10-12K. Macar daca o sa adauge ulteior o alta gura pe partea opusa, undeva unde este acum parcarea Arabesque, altfel se pierde usor un bazin mare de oameni.

sab

#1848
Greenfield nu este pe traseul M6, este la distanta de cca 2 km. Nu poti sa abati o linie de metrou sa deserveasca toate cartierele asa-zis "rezidentiale".
Oamenii aceia, cand s-au mutat acolo si-au dorit un anumit standard de viata, izolare si spatiu verde (padure). Asta a fost criteriul esential, pe care si l-au asumat, nu cum ajung rapid in Bucuresti. Altfel se mutau in Militari sau intr-un cartier conectat la transportul in comun.

Este mult prea departe parcarea sa mai fie adaugata ulterior vreo gura de metrou. Nu va mai sapa nimeni cca 300m pe sub DNCB si calea ferata.
Asta este, pentru cei de acolo ramane sa isi ia masina si sa parcheze la P&R de la Bruxelles. Decat nimic, este ceva...

AndreiB

Cred ca Greenfield are nevoie de un shuttle la 15min care sa lege cartierul de Gara Otopeni si statia M6. E relativ simplu de facut post M6.

oc7avian

Quote from: Eurocopter on September 22, 2024, 01:00:12 AMM5 Eroilor-Iancului este o extensie utilă dar momentan ar salva doar vreo 10 minute față de M1, plus că există trolee noi-noute (urmează și articulate) cu bandă specială pe linia 61 Eroilor-Rosetti, deci nu mai implodeaza până la urmă nimic nici pe axa est-vest.

Deci într-o zonă ultra-centrală cu atractivitate mare, unde metroul pe ocolite e deja sufocat (btw, se salvează mai mult de 10min), iar segmentul ar mai tăia din "ocolișurile" rețelei curente nu arde metroul. Merg alternative la suprafață, cu benzi unice și nici măcar complet tramvai.

Dar M6.2 arde în periferie și orice e imposibil la suprafață unde e o gălăgie de spațiu :lol:

Chiar nu e cinstită jongleria asta cu argumente preferențiale. Și știu perfect cum se circulă pe Eroilor - Iancului la suprafață, să nu pară că vorbesc din hărți.

satanistu

Extensia pana la macar Universitate ar fi foarte utila pentru ca ar elibera pasajul de corespondenta de la Piata Unirii.

panzer

Sunt unele statii de Metrou in Bucuresti aproape neintelese:
- Pacii: este full de bus-uri metropolitane. Parcari in zona = zero, conexiunea cu autogara Militari tot zero, ca ai vreo 10 minute pe jos + semafor la Maniu. Multi din Militari Rezidence iau bus-ul doar pana la Pacii, desi Preciziei e teoretic mai aproape.
- 1 Mai: similar. Si este saraca tot pe M4 ca si Straulesti. Nu pot sa inteleg neam de ce in loc sa aduci Bus-uri de Mogosoaia la Straulesti te chinui sa le duci la 1 Mai/Clabucet. Pe cei de pe Chitila ii inteleg.
- Obor: Obor culege foarte multi calatori veniti cu STV nu numai cu 21.

Am dat aceste exemple pentru ca in viata curenta oamenii se adapteaza, mult mai bine decat ne inchipuim noi acum. Doar food for thought.

PS: ma intreb daca cineva si-a pus intrebari de ce s-a facut M3 pana la Preciziei inaintea cartierului more or less? Cred ca mai aprope de inaugurarea lui M6 o sa vedem pe marginea lui dezvoltarea pe care o vedem acum de-a lungul FdG. Si eu cred ca si majoritatea de aici ca M6 a fost prioritizat din motive imobiliare, OTP a fost doar motivatia, iar M5.2 si M5.3 aveau prioritate dpdv trafic.
Si tot din motive politice M4.2 va lua fata lui M5.2, dar asta este doar o speculatie.

Konter

Contractul vizează Pachetul 2: Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și de curenți slabi, din proiectul de realizare a Legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni).
Autoritatea contractantă este Metrorex SA.
Valoarea totală estimată a contractului este de 1.668.847.816 lei fără TVA, iar durata sa este de 44 de luni.
Pentru atribuirea acestui contract a depus ofertă asocierea Somet (lider), Theda Mar Design SRL, TIAB, UTI Construction and Facility Management, Salcef SPA, Altimate.
Acest contract include lucrări de proiectare și execuţie lucrări de arhitectură, compartimentări și finisaje; proiectare achiziţie, instalare, testare și dare în exploatare a instalaţiilor electromecanice și de curenți slabi; proiectare, achiziţie, instalare, testare și dare în exploatare a Căii de rulare, inclusiv șina a 3-a și fir de contact aerian; proiectare și execuție lucrări de demontare și remontare a tuturor instalațiilor existente și a căii de rulare, pe zonele afectate de realizarea structurii de rezistență a racordului Magistralei 6 la Magistrala 4.
Oferta va fi în etapa de evaluare calificare tehnică și financiară până pe 3 decembrie 2024.

danutzu_1069

@panzer , tu faci referire la stații proiectate si executate in alta epoca, cand alta era gândirea.
Pe atunci gândirea era ca metroul sa deservească zonele industriale

etravel

Quote from: sab on September 22, 2024, 08:20:48 PMOricum, ca un oras de cca 10.000 locuitori sa aiba 2 statii de metrou este, cred, o premiera mondiala...
Gresit. Trei statii.

sab

#1856
Depinde cum vezi lucrurile, Bruxelles este teoretic pe teritoriul administrativ al Bucurestiului, dar intr-adevar deserveste Otopeniul.
Cu atat mai mult, trei statii pentru 10.000 locuitori. Asta da generozitate a statului roman...
Quote from: panzer on September 25, 2024, 04:12:13 PMPS: ma intreb daca cineva si-a pus intrebari de ce s-a facut M3 pana la Preciziei inaintea cartierului more or less?
Simplu, pentru ca pe acea vreme metroul nu se facea neaparat pentru rezidential, ci pentru industrie, asa cum spune si danutzu_1069. Daca aveai "fabrici si uzine" te alegeai cu metrou. Dovada ca Dr Taberei nu a avut metrou, desi era ditamai cartierul.
Alta dovada este reprezentata de cele doua racorduri incepute in 1989 (actuala M3 NG-AS si M4). Ce mari cartiere erau acolo ? In est doar o statie la 1 Decembrie 1918 mai erau locuinte, dupa care era "pustiu", incepea zona industriala. La M4 erau cateva blocuri razlete pe marginea Caii Grivitei si bd Bucurestii Noi, dar platformele industriale Zarea si Laminorului au atarnat greu.
Altfel s-ar fi inceput alte racorduri cu prioritate, de exemplu Colentina si Rahova, cartiere mari de sute de mii de locuitori. Erau in plan, dar au picat la "business-case" ca nu prea aveau industrie.
Cat despre M3 Militari, in 1983 cand s-a inaugurat metroul, cartierul era de mult inceput si construit in mare masura. Este adevarat s-au mai construit si ulterior blocuri, dar cartierul era inceput inca din anii 70. Zona Pacii s-a construit putin mai tarziu. Dar de aceea linia a fost dusa abatut catre Preciziei, pentru platforma industriala mare de acolo.

etravel

Quote from: sab on September 25, 2024, 08:52:47 PMDepinde cum vezi lucrurile, Bruxelles este teoretic pe teritoriul administrativ al Bucurestiului, dar intr-adevar deserveste Otopeniul.
Cu atat mai mult, trei statii pentru 10.000 locuitori. Asta da generozitate a statului roman...
Nu vreau cumva sa crezi ca am mania contradictiei, dar Bucuresti se opreste administrativ inainte de podul Otopeni (click pe link).
Bine, cu aeroportul ar fi chiar patru statii.  :lol:

sab

Aceeași sursa, daca te uiți pe harta, arata altceva, ca UM este în Bucuresti:



Oricum, puțin important, statia deservește Otopeniul. ;)