News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Olimpia este cea mai scumpa parcare de la aeroport. Uita-te la parcarile mai ieftine, ex. Alana, alea-s mereu pline sau aproape pline.

danutzu_1069

Eu zic sa compari mere cu mere, nu cu pere.
Olimpia are si locuri acoperite, este betonata, supravegheata viedo, etc... Si nu depinde de traficul pe DN ca sa faci transferul din parcare la terminal.

horatiu.cosma

#1832
E park&ride la Străulești și e aproape gol. Și la fel ar fi și la Otopeni (cu mașini care să vine dinspre nord și să le lase acolo pentru a continua pe M6).

Pur și simplu nu ies cifrele. Nici azi, nici peste 10 ani, nici peste 20. Un metrou e un people mover de mare capacitate, care la orele de vârf ar trebui să ia 500 de oameni, peste 2 minute încă 500 și tot așa. Nu există aceste fluxuri între Băneasa și OTP și nu vor exista vreodată.

Am avut și în 2021 o dezbatere aprinsă cu Scrioșteanu, a venit cu toată echipa lui, am pus cifrele pe masă, le-am învârtit pe toate fețele și în final concluzia lui a fost ceva de genul "ăăă, păi desființăm trenul, liniile de autobuz, o bandă pe DN1 și punem taxă la mașini ca să îi obligăm pe toți să ia M6, poate așa ies cifrele".

Un metrou face sens (că rentabil nu e niciunul) dacă duce mulți oameni cea mai mare parte a zilei. De aia astfel de servicii vedem prin toată lumea în zonele puternic urbanizate, cu densitate mare, radiale spre centru, sau inele principale ale metropolelor, nu prin păduri și spre comune limitrofe.

Sunt o mână de aeroporturi prin lume care au legătură de metrou, dar unde vorbim de niște cifre de trafic de n ori mai mari ca la OTP. Marea majoritate a celor de dimensiunea OTP au tren/bus. Asta cu "să fie metrou la aeroport, că sună bine, e frumos, merităm și noi ce e mai bun" nu prea e un argument. Actualul trafic de pe OTP (chiar și pe niste prognoze de dublare în 15-20 de ani) poate fi acomodat fără probleme de tren + bus, eventual la tren se poate face dublarea aia pe o distanță mai mare până în GdN cu o fracțiune din banii pentru M6, îți crește capacitatea și frecvența la 20 de minute și e mai mult decât decent, mai rapid decât M6.

E clar că dacă M6.2 înaintează (de la bugetul de stat, că bani europeni nu sunt aici, iar împrumutul japonez de la buget se va rambursa), nu vor fi bani pentru altceva. Că bugetul nu e un sac fără fund, și de la anul va trebui strunit, că s-a cam dus deficitul în plop. Așa că o să mai stea la naftalină M5, care doare mult mai tare, acolo potențialul de trafic e sus de tot. Apropo, ați mai auzit ceva de SF-ul pentru M5 central?

sab

M5 a trecut de mult de SF, s-a incheiat proiectarea si urmeaza licitatia. Daca vor exista bani, cum bine spui.

In rest, nimic mai adevarat, sunt extrem de putine orase cu metrou la aeroport si nu se compara cu traficul de pe Otopeni. Nici comune/orase precum Corbeanca/Peris/Otopeni/etc nu vor aduce trafic de metrou .

Park&ride-ul Straulesti este gol si pentru ca M4 nu duce nicaieri. La fel va fi si cu M6. Nici macar dupa prelungire nu va strabate zone de interes, trebuie sa fim constienti de asta. Este important sa fie metrou, dar si mai important este daca el te duce undeva.

Intrebarea este ce mai este de facut acum , pentru ca se va construi.



danutzu_1069

@sab, "M5 a trecut de mult de SF, s-a incheiat proiectarea si urmeaza licitatia"

Mi-a scapat informatia asta, ai o sursa?

horatiu.cosma

Am greșit eu cu SF, mă refeream la acel contract de proiectare PTE, semnat în 2021, cu termen 2 ani.

Eurocopter

Quote from: sab on September 21, 2024, 10:39:26 PMIntrebarea este ce mai este de facut acum , pentru ca se va construi.[/b]

Din fericire nu mai este de făcut nimic. In cazul de față livrăm și noi infrastructură decentă înainte să implodeze totul "la suprafață".

Evident că se va face park and ride la Otopeni, exact cum se face la Teclu sau Preciziei pe trotuare pe sute de metri de-o parte și de alta a bulevardului, la Dimitrie Leonida/Berceni, sau chiar Străulești (care a ajuns deja la 40% grad de ocupare, pe o linie de metrou semnificativ marginală față de M6). Tot spun că M6 este judecat prin idei ancorate din perioada 2010-15, și statistici neactualizate cam tot de pe atunci, spre exemplu nimeni nu vorbește de câți oameni vor fi angajați prin 2032 in tot ce înseamnă hub-ul aeroportuar inclusiv business-uri conexe. Nimeni nu discută de conexiunea M4 secțiunea sud/M6 către aeroport și câți PAX mai vin de acolo. In general dezbaterea M5 vs M6 se face politic și fiecare pune pe masă cifrele care îi convin.

Nimeni în lumea asta nu livrează infrastructură mare care sa deservească din start de la inaugurare peste 50% din capacitate. Pai așa nu ar fi trebuit sa facem nici A10, nici M5 Eroilor-Drumul Taberei, nici DX12, că uite că la 3 ani de la inaugurări au doar 30% grad de încărcare/trafic.

M5 Eroilor-Iancului este o extensie utilă dar momentan ar salva doar vreo 10 minute față de M1, plus că există trolee noi-noute (urmează și articulate) cu bandă specială pe linia 61 Eroilor-Rosetti, deci nu mai implodeaza până la urmă nimic nici pe axa est-vest.


satanistu

Park+ride va exista la statia Bruxelles, mai exact cea de langa MC Otopeni (nu Prisma)

sab

#1838
@danutzu_1069

Licitația pentru lucrările de execuție a tronsonului Eroilor - Piața Iancului din Magistrala 5 de metrou va fi demarată anul viitor, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Metrorex. Termenul estimat pentru finalizarea proiectului este primăvara anului 2033.
Pentru realizarea Secțiunii II – Eroilor (PS Operă) – Piața Iancului, aferentă obiectivului de investiții Magistrala 5 (Drumul Taberei – Pantelimon), în prima etapă Metrorex S.A. a încheiat în anul 2021 un contract având ca obiect servicii de proiectare și asistență tehnică. La acest moment este finalizată etapa de proiectare pentru secțiunea Eroilor – Piața Iancului", a declarat pentru ECONOMICA.NET Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.

Sursa: https://www.economica.net/magistrala-5-eroilor-iancului_749732.

@Eurocopter

Nu trebuie sa compari M2 si M3 cu M6. M2 si M3 duc undeva, sunt magistrale importante,tranziteaza centrul si au conexiuni cu TOATE celelalte linii.M4/6...deocamdata este in pom, chiar si dupa prelungire va fi la fel.
Intrebarea este cati oameni din bazinul M6 chiar lucreaza pe traseul M6 sau au nevoie de schimb, pentru ca aici va fi balanta atractivitatii...Este clar ca cei de pe traseul M3 au fost pierduti cand s-a luat decizia traseului de prelungire catre sud.. Cei din Pipera erau dinainte pierduti.

La Leonida s-a facut parcare cu plata, nu se mai parcheaza asa cum stii, ca sa umple P&R lui Baluta de la Berceni si sa justifice prelungirea tembela la suprafata.Ma indoiesc ca Straulestui are 40% (cred ca iti place tie cifra asta... :))....Sincer.Poate acum sa se mai fi aglomerat putin, de cand au blocat zona la 1 Mai.

Plus ca studiile la care te referi  (cele cu 2032) nu cred ca iau in calcul un lucru important, munca de acasa in cel putin 50% din saptamana, care s-a cam impus ca standard.


AndreiB

M4/M6 sud este inutil fara M5. Traverseaza zone cu densitate redusa, cu potential redus de trafic O/D. Prima intersectie / zona densa e abia la Eroii Revolutiei.

Exact conexiunea cu M5 insa face reteaua mai utila, pentru ca iti deschide mult mai multe variante si bazine de populatie.

Si nu e vorba ca M5 iti salveaza 10min pana la Universitate. E vorba ca M5 iti permite schimbul cu M2 la Universitate, tramvai 21 la Mosilor si M1 la Iancului. Adica iti leaga mare parte din oras la 1 singur schimb de M5.

Metroul din Bucuresti are o problema grava de atractivitate (pax/km vs retele comparabile, gen Viena, Praga, Budapesta etc).

Pe langa statiile rare, problema majora sunt racordurile care se infunda in M1. O modalitate extrem de ineficienta de operare - trebuie sa oferi schimb de pe orice magistrala cu orice magistrala pentru a avea o retea conexa.

De aceea, prioritatea 0 pentru Metrorex ar trebui sa fie reteaua in zona centrala.

sab

#1840
Ce mi se pare mie interesant este ca exprimam pareri de genul "salvezi DOAR vreo 10 min".
1.pai 10 minute nu mi se pare deloc puțin, raportat la durata călătoriei
2.daca întrebam calatorii din Dr Taberei de ce nu folosesc M5, 90% îți vor spune ca este din cauza schimbării în plus. Ori segmentul central fix asta rezolva.
Iar M6, ce sa vezi...vine cu o schimbare în plus. M6 sud nu stiu este neapărat util cu M5, însă este clar inutil fără M5.2. Noroc ca M5.2 va fi deja executata când se va prelungi M6.
Dar, în ciuda a ceea ce s-a dovedit în Dr Taberei, ca schimbarea în plus face o magistrala neatractiva, noi ce facem din start la M4/6? O gândim din start fără legătură cu M3 si fara a doua legatura cu M1. De ce? Din teama de a ne lansa în lucrări mai dificile , pentru ca Metrorex nu concepe alt traseu decât prin zona semi-pustie de la Hașdeu la Puisor, doar pe asta îl are în cap și nu vede altceva. Altfel nu îmi explic, SF-ul arata clar ca legatura cu M3 îți aducea multi calatori.

etravel

#1841
Quote from: Eurocopter on September 18, 2024, 08:24:36 PM1. Avem MZA pe DN1 Otopeni-Baneasa de aprox. 80000 autovehicule, cu ore de varf 7-10am southbound si 16-19pm northbound generat de navetisti. Sunt într-o oarecare măsură navetisti care provin din catchment area Balotesti-Otopeni-Corbeanca (populație totală 50000 conform recensământului din 2021), ce ar putea utiliza metroul in regim park and ride ad-hoc. Imi e greu sa cred ca acel MZA de 80k este generat majoritar doar de aceste 3 localitati, deci zona reală de captare probabil este mult mai mare.
Observatia este corecta - acel MZA este generat de mult mai multe localitati . In primul rand de zona Tancabesti - Vladiceasca - Ciof(liceni) - Ghermanesti - Snagov - Gruiu - Lipia. De Saftica. De Balotesti - Caciulati. Pe partea cealalta, de Peris - Cocioc, mai ales de cand a fost blocata in modul istet in care a fost blocata intersectia Grivitei - Mihalache. Ba chiar stiu oameni care fac naveta tocmai de la Ploiesti cu masina. Nu mai spun de Corbeanca - Tamasi. Catchment area e deci mult mai mare decat la prima vedere.
Las la o parte ca zone ca Balotesti - Caciulati si cea care incepe la Tancabesti sunt in plina dezvoltare - veti gasi pe Google Maps strazi care in teren sunt deocamdata doar simple poteci in asteptarea asfaltarii, utilitatilor si constructiilor. Acel MZA va creste continuu odata cu localitatile respective.
Las la o parte si ca, cel putin pentru Balotesti - Caciulati si Ciofliceni - Snagov taficul generat e partial rezolvabil feroviar pentru ca in zona exista cale ferata la care doar trebuie un RK, eventual extinsa sa atinga si alte localitati. IMHO e un proiect cu prioritate zero, si care ar reduce volumul de trafic auto generat catre DN. 
In schimb, autoritatilor le-a ars de nicuşorisme inutile gen tren metropolitan la marea metropola Scrovistea, cu oprire in linie curenta, ca altundeva nici nu e si implicit redus capacitatea magistralei timp de mai multe zeci de minute si in mod repetat pe timpul zilei. Asta in timp ce zona e extrem de bine deservita de trenuri Regio care vin din mai multe directii. Sau penibila demonstratie TPBI cu tren "metropolitan" Gara de Nord - Gara Obor.
Quote from: Eurocopter on September 19, 2024, 01:11:31 PMMai este una supra-etajata in proiect pe terenul de langa sediul TAROM,
Mai mult ca sigur ca este un proiect cu finantare privata, pentru ca in prezent TAROM abia daca are dupa ce bea apa. Evident ca terenului i se putea da o destinatie mult mai buna decat atat.
Iar decapitalizeaza grindeanu' compania?
Quote from: horatiu.cosma on September 21, 2024, 09:13:54 PMAm avut și în 2021 o dezbatere aprinsă cu Scrioșteanu, a venit cu toată echipa lui, am pus cifrele pe masă, le-am învârtit pe toate fețele și în final concluzia lui a fost ceva de genul "ăăă, păi desființăm trenul, liniile de autobuz, o bandă pe DN1 și punem taxă la mașini ca să îi obligăm pe toți să ia M6, poate așa ies cifrele".
La asa panseuri nu l-a invitat nimeni sa plece acasa? Sau stimabilul era pe algoritm politic si deci de neatins?


sab

#1842
Pai cum altfel dacă nu politic? Competenta, la o asemenea idee? :D
Adevărul este ca, deși suntem oripilați de asa idei, poate sunt printre singurele de "rentabilizare" ale M6.2.


etravel

@satanistu, explica-mi si mie te rog, care este rostul plasarii statiei Bruxelles departe de cartiere rezidentiale, intr-un loc unde in general nu e nimic de interes, la piciorul podului Otopeni? Dar statia I.C. Bratianu, aflata fix in aceeasi situatie, intr-un loc similar?