News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

satanistu

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=6890 => Poze de la Otopeni de pe 1 septembrie 2024

https://forum.metrouusor.com/ViewForum?forumId=576 => aici gasiti poze de la Montreal/Gara Baneasa/Aeroport Baneasa/PSS 1 Mai de pe 31 august 2024


GIV

#1801
Jurnal de șantier M6: a doua jumătate a lunii August, 2024


Dan_s

QuoteParcarea din fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă București se închide
Începând de luni, 09.09.2024, ora 9.00, parcarea din fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă București se va închide, ca urmare a demarării lucrărilor de execuție la viitoarea stație de metrou "Aeroport Otopeni".

Parcarea din fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă București se închide
Începând de luni, 09.09.2024, ora 9.00, parcarea din fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă București se va închide, ca urmare a demarării lucrărilor de execuție la viitoarea stație de metrou "Aeroport Otopeni", informează Compania Națională Aeroporturi București.

Pasagerii care vor dori să parcheze cât mai aproape de terminalul Plecări vor putea accesa parcarea situată în rondul central (parcarea P3), care va funcționa în regim "short-term".

De asemenea, compania spune că are în derulare o serie de proiecte pentru sporirea capacității de parcare pentru pasageri.

Secțiunea Nord a Magistralei 6 de metrou a primit Autorizația de Construire, a anunțat vineri Metrorex. Amintim că pentru secțiunea sudică a M6, lucrările au început deja.
Metrorex a obținut în august Autorizația de Construire pentru Lotul 1.2 al Magistralei 6 de metrou, marcând un pas semnificativ în avansarea Proiectului ,,Magistrala 6. 1 Mai – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni".

Acest segment al M6, denumit Secțiunea Nord, va lega capitala României de principala poartă aeriană, Aeroportul Internațional Henri Coandă, asigurând astfel o conexiune vitală în cadrul rețelei de transport european (TEN-T).

Lucrarea este realizată de asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA, în baza contractului de proiectare și execuție lucrări de structură de rezistență semnat cu Metrorex S.A. pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km între Stațiile Tokyo și Aeroport Otopeni.

economica.net

satanistu

Am dat o raita de la Washington pana la Aeroport Otopeni.

Se lucreaza peste tot inafara de Bruxelles (langa MC Otopeni) si Paris (langa liceul francez)

La Washington au pus garduri si se pregatesc pt devierea traficului - momentan nu au defrisat nimic.
La Otopeni au inceput sa goleasca cele doua terase ale restaurantelor La Iancu si Lucky Pizza si au adus containere pt muncitori.
La I C Bratianu au adus o foreza (?).
La Aeroport Otopeni au ingradit mai mult de parcarea de la plecari si chiar au inceput sa sparga asfaltul.

Mi se pare ca muncesc mai cu spor si mai ordonat/organizat decat ceilalti turci de pe sectiunea sudica, poate mi se pare..

Sapt viitoare sper sa vin si cu poze.

GIV

Ce misto ca vorbim de washington   Bruxelles  Paris   la bucuresti :lol:

Xed

Am avut astazi drum prin Otopeni si va las o poza de la intersectia DN1 cu 23 August. Altfel, am mai observat 2 topografi care faceau masuratori la capatul pasajului de peste DNCB, in partea dinspre Otopeni.


Sorinus

Scuze, am pierdut eu ceva. Parca UE nu finanteaza Baneasa-Aeroport OTP, pe motiv ca...nu renteaza. Deci nu ma asteptam chiar sa inceapa acest tronson. Deci, de unde bani?

alexandru101

#1807
Cred ca de aici. Un tronson cu bani europeni, celalat cu bani japonezi. Banii pentru arhitectura, trenuri etc, cred ca de la bugetul de stat.

paullie

De la japoneji. Rambursabili toti plus o foarte mica dobânda.  :bash:

sab

#1809
Plus comision de neutilizare a sumelor, platit anual de statul roman din 2010, de când s-a semnat contractul.

satanistu

#1810
De la Chibrit pana la Ikea - prin PNRR la rosu. Finisaje/sine etc. - nu stiu.

De la Ikea pana la Otopeni - de la japonezi.

Magistrala oricum in sine e o mizerie si o jignire pentru bucurestenii care chiar au nevoie de metrou. (Rahova/Colentina/continuare M5 pentru eliberarea statiei Piata Unirii,etc)

Pe DN1 de la Ikea pana la Otopeni e plin de constructii pentru rezidentiale.

Asemenea langa statia Expozitiei.

Magistrala cu dedicatie! Fara numar!


Eurocopter

#1812
Quote from: satanistu on September 16, 2024, 11:49:41 PMMagistrala oricum in sine e o mizerie si o jignire pentru bucurestenii care chiar au nevoie de metrou. (Rahova/Colentina/continuare M5 pentru eliberarea statiei Piata Unirii,etc)

Pe DN1 de la Ikea pana la Otopeni e plin de constructii pentru rezidentiale.

Asemenea langa statia Expozitiei.

Magistrala cu dedicatie! Fara numar!

Argumentele astea la lansasem noi la inceputurile API acum 8-9 ani cand dezbaterea M5 vs M6 spunea categoric si pe buna dreptate ca prima trebuie sa fie prioritara si implementata in orizont de anul 2025, si atentie, M6 implementata in orizont de 2030+. Prin prisma faptului ca M5 nu a fost impinsa de factorul politic, implementarea M6 a ramas cumva in fata, dar la orizont de 2032 cand va fi operationala, M6 va fi totusi si ea la fel de categoric necesara.

Nu avem cum sa sustinem ca suntem pro-infrastructura si in acelasi timp ca principala radiala de intrare in Bucuresti care se apropie 100.000 MZA si conecteaza principalul aeroport al tarii, nu are nevoie de o linie de transport in comun de mare capacitate, asta indiferent cat de mult se dezvolta segmentul rezidential de-a lungul ei.

Hai sa impartim in situatia din prezent vs situatia in orizont 2032.

Situatia din prezent:
1. Avem MZA pe DN1 Otopeni-Baneasa de aprox. 80000 autovehicule, cu ore de varf 7-10am southbound si 16-19pm northbound generat de navetisti. Sunt într-o oarecare măsură navetisti care provin din catchment area Balotesti-Otopeni-Corbeanca (populație totală 50000 conform recensământului din 2021), ce ar putea utiliza metroul in regim park and ride ad-hoc. Imi e greu sa cred ca acel MZA de 80k este generat majoritar doar de aceste 3 localitati, deci zona reală de captare probabil este mult mai mare.

2. Bazat pe actualele cifre de trafic, aeroportul OTP genereaza singur aprox 45000 de pasageri/zi, iar infrastructura aeroportuara angajeaza in zona aproximativ 5000 de oameni (deci 10000pax/zi). STB + CFR asigura in prezent capacitate de aproximativ 25000 pax/zi (la grad de ocupare mediu 90% sa zicem). Practic deja avem deficit pe transportul in comun doar pt aeroport de 30000pax/zi.

3. Din punct de vedere transport in comun pe relatia Piata Presei - Otopeni si raportandu-ne la PAX ce nu au de a face cu aeroportul, deci excluzand linia 100, in prezent avem 4 linii de autobuz STB de capacitate si frecventa redusa, respectiv 443, 446, 447, 448. Astea insumeaza o capacitate orara de aprox 360pax/directie si timp de parcurs in medie 45minute. Este o situatie absolut CATASTROFALA pe o radiala intraurbana care generaza deja 80k MZA. Este de departe cea mai prost deservita zona a capitalei de catre transportul in comun si singura intrare principala in Bucuresti nedeservita de mijloc de transport de mare capacitate.

Situatia la orizont 2032 pe cand ar putea fi M6 operational:
1. MZA ajunge la 100.000, valurile de varf de trafic ajung la 8h/zi.
2. Timpii de parcurs STB posibil sa ajunga la 75-90min pe relatia Unirii-Aeroport si la 60min pe relatia Piata Presei-Aeroport. Practic imensul STAU de la Victoriei pana la Aeroport nu mai face atractiv serviciul. Blocaj total.
3. Trenul este deja demult depasit si nu asigura conectivitatea cu hub-ul principal de transport in comun din nord de la Piata Presei, deci ramane o optiune marginala, mai mult point-to-point.
4. Aeroportul in 2032 trece de 20mil. pax anual/70000k pe zi si posibil ca numarul total de angajati in infrastructura aeroportuara sa sara si el de 10000 cu tot cu baza 90/NATO. Asta intr-o estimare conservatoare in care nu este inaugurat T2 pana atunci. Cu primul modul de T2 inaugurat, traficul estimat ar fi de 25mil. pax anual si un plus de 5000 de angajati in infrastructuri conexe. In 2040 sunt estimati 30mil. PAX la OTP.

In concluzie, haideti sa nu mai tratam totul in modul capra vecinului ca pe o competitie M5/M6. Sunt ultra necesare si intarziate amandoua. Da, e nedrept ca nu avem in implementare deja si M5, dar asta nu inseamna ca in orizont de 2030+ nu este absolut nevoie si de M6. Sunt dispus sa pun si pariu cu oricine ca M6 va avea grad de ocupare de minim 40% in 2032, daca se va inaugura pana in 2031.





TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shogom

Care o mai fi evolutia( cate grinzi, pereti mulati etc) la statiile dintre Expozitiei si mall Baneasa? Vizual, din DN1, pare ca e miscare mai mereu la foreze si la Kelly uri.