News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

GAC

eu ma intreb cand o sa fie lansate licitatiile pentru finisaje si mai ales trenuri.
turcii au inceput binisor si pare ca merge, treaba cu TBM ma astept sa tina max 1 an pana la tokyo... ma astept ca mosu'25 sa ne aduca in sac structura in linii mari gata.
o licitatie in mai putin de 1 an ar fi o mare performanta.

satanistu

Din ce stiu ambele licitatii - pt finisaje si trenuri sunt suspendate.

Nu mi se pare ca turcii se misca binisor.

Binisor era daca toate statiile sau cel putin Tokyo/Aeroport Baneasa si TBM-ul era lansat in septembrie.

Dupa cum vad lucrurile, TBM-urile vor porni abia in primavara anului viitor!

In momentul de fata, repet, Tokyo nu are nici macar peretii mulati gata!

sab

#1727
@GAC Problema este ca TBM-urile se lanseaza...fix de la Tokyo. De acolo încep săpăturile pe ambele fire. Si, asa cum spune satanistu....nu stau deloc bine la Tokyo.
Asta dacă nu au schimbat ceva și le lanseaza din alta parte.

danutzu_1069

Astea nu-s asa usor de mutat dintr-o parte in alta.. De acolo ncep si le scot la 1 Mai (locatia nu data... :)  )
Plus ca locatia /constructia pentru PLS are o configuratie aparte,..

sab

#1729
Nu are neaparat o configuratie aparte, poate sa fie orice statie.
Sa ne amintim ca la M5.1  PLS-ul a fost statia Academia Militara. Problema este ca locatia trebuie sa fie ferita, cu loc de depozitare, sa poti sa scoti pamantul acolo si sa introduci inelele de tunel+alte materiale.
La M4 daca imi aduc aminte au introdus TBM-ul pe la vechiul punct de scut semimecanizat de la Zarea.

panzer

Eu imi amintesc ca la M4 au tot scos si bagat TMB-ul la fiecare statie. Il tot demontau si montau la loc. Dar incep sa am probleme cu memoria.  ;)

sab

#1731
TBM-ul se traslateaza prin stație, nu ai cum sa-l scoți la un capăt și sa-l bagi cca 100m mai incolo, la celalalt capăt. :).
Dar îți aduci bine aminte ceva. Au fost 4 lansări de TBM, doua către sud, spre Zarea și doua către nord spre Straulesti. Toate 4 au fost făcute pe la statia Laminorului.
Asta pentru ca in final nu au adus al doilea TBM , trebuiau sa fie doua...

TibiV

La M4 au lucrat cu un singur TBM pentru ca celelalte doua lucrau la M5... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

satanistu

Nu au cum sa mute PLS.

Si daca ar face asta, sa zicem ca il muta la Aeroport Baneasa (care e cea mai avansata statie) - urmatoarea statie este Gara Baneasa, care nici ea nu e gata! TBM-ul trebuie sa gaseasca statia gata cand trece, daca nu, trece ca si cum nu ar fi statie, pune inele, apoi cand statia e gata, lucratorii trebuie sa desfaca inelele. E mai multa bataie de cap asa.

In plus, trebuie sapat si de la Aeroport Baneasa la Tokyo si de acolo sa fie scoase (pt ca de la Tokyo spre Aerop Otopeni e alt constructor, alt contract). Nu ti permiti sa scoti de mai multe ori TBM-urile si sa le bagi de mai multe ori.

Repet, asteptati sa termine A0 pana la nodul A2, apoi probabil o sa se mute toti aici. Daca nici dupa ce termina nu se schimba nimic aici, pierdem garantat banii din PNRR (nu ca am fi departe).

Xenos

Mi se pare extrem de optimistă estimarea lui GAC. Structura stațiilor va lua până spre 2026, lansare TBM cel devreme final 2025, după mine; finisaje mai vorbim din 2026 încolo.

sab

N-as spune ca este asa costisitor sa scoți și sa bagi TBM-ul, din moment ce asa am făcut și la M5 si la M4. La M5 am sapat cu 2 TBM-uri către Dr. Taberei, apoi le-am reintrodus si am sapat către Eroilor. La M4 a fost un singur TBM introdus de 4 ori. Practic acum ar fi o premiera sa se introducă TBM-ul chiar pe la capatul liniei și sa sape "intins" pana la capat.
Nici eu nu cred ca muta PLS-ul, însă ce vreau sa spun este ca nu ar fi imposibil.

satanistu

Update Aeroport Baneasa:

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=6874&PageNum=3

QuoteDupa mai mult de o luna in care nu am mai trecut, progresul mi se pare aproape "invizibil", sau poate au facut altele si nu se vad cu un ochi atehnic (adica al meu).

Au inchis complet alveola unde era statia de autobuz, iar pe Str Gratioasa nici acum nu au turnat grinda de ghidaj (ce sa mai vorbesc de PM?).

satanistu

Sursa : FB Metrorex
QuoteIn zile cu temperaturi caniculare, orice activitate devine mai grea.
👍🏻Cu toate acestea, lucrările pentru Secțiunea de Sud a Magistralei 6 se derulează în ritm susținut.
Ⓜ️Proiectele mari se fac prin eforturi mari!
✍🏻Iată cum arată jurnalul de șantier în prima parte a lunii iulie:
✅La viitoarea stație Tokyo, s-au executat 181m de pereți de ghidaj și 21 panouri de pereți mulați (dintr-un număr de 112).
✅În curând, vor începe lucrările pentru piloți forați la interstația Aeroport Băneasa - Tokyo.
✅La viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au executat 22 panouri de pereți mulați (dintr-un număr de 65). Pentru Accesul A, s-au executat 67 piloți forați (dintr-un număr de 150, iar pentru Accesul B, 141 piloți forați (dintr-un număr de 177). Se lucrează la devierea rețelelor de telecomunicații și apă.
✅220m de pereți de ghidaj dintr-un total de 325m și două panouri de pereți mulați (din totalul de 54) s-au executat la viitoarea stație Gara Băneasa.
✅La interstația Piața Montreal - Gara Băneasa, s-au executat 91 piloți forați dintr-un număr de 187.
✅La viitoarea stație Piața Montreal, s-au executat 6 panouri de pereți mulați (dintr-un total de 64).
✅Lucrările de deviere utilități sunt în curs de desfășurare la viitoarea stație Expoziției; aici s-au executat 540m de pereți de ghidaj dintr-un total de 630m, 30 de panouri de pereți mulați (din 122) pentru caseta stației și 3 panouri de pereți mulați (din 20) pentru substația electrică.
✅S-au executat toți piloții forați și a început excavarea pentru grinzile de coronament la interstația Pajura – Expoziției.
✅La viitoarea stație Pajura, s-au executat 421m de pereți de ghidaj dintr-un total de 523m, iar echipamentul pentru forarea piloților este adus pe șantier pe parcursul lunii în curs.
✅La interstația 1 Mai - Pajura, s-au executat 14 piloți forați dintr-un total de 32.
✅Organizarea de șantier principală, amplasată în proximitatea viitoarei stații Tokyo, lângă Aeroportul Băneasa, este operațională prin prezența tuturor părților implicate în lucrările pentru Secțiunea Sud, 1 Mai - Tokyo: S.C. METROREX S.A., Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, CONSORȚIUL INTERNAȚIONAL PADECO CO., LTD., ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL CO., LTD., METROUL S.A.

Deci in statia Tokyo au 21 de panouri de pereti mulati executati din 112.

Mai avem dubii ca anul asta nu baga niciun TBM?

voicul

Yo cred ca daca ar face la montaj secventa si mai mica, ceva flash-uri p'acolo ar termina maine totul.

Aproape ca nu intelegi nimic.

satanistu