News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

miahi

Nu cred ca se supara nimeni daca ne mai lasi din cand in cand cate un link la postarile de pe metrouusor si aici...


rio tinto

sar si eu ca musca-n lapte, necitind ce s-a discutat anterior.

Nu era vorba ca terminalul actual otopeni e la capacitate si ca tren/autobuz/taxi actual satsisface cererea actuala si vitoare?
Nu era vorba ca daca se extinde ceva spre nord era M2 in continuare din Pipera inspre viitorul terminal 2?

Acum, la ora actuala terminalul 1 e sufocat, e gata. Nu mai incape 1 pasager in plus acolo. Nu inteleg ce se intampla :)

shift2rail

Quote from: rio tinto on June 20, 2024, 10:31:07 AMNu era vorba ca daca se extinde ceva spre nord era M2 in continuare din Pipera inspre viitorul terminal 2?


efectiv, s-au format doua tabere pe forum: partizanii actualei solutii alambicate via 1 Mai si sustinatorii prelungirii M2 din Pipera direct catre aeroport. a doua varianta e hiperintuitiva ptr publicul roman si, mai ales, strain, dar are dezavantajul major ca nu deserveste gara+aero Baneasa. probabil e nevoie de ambele linii pe termen mediu.

AndreiB

Pana la construirea T2, cred ca s-ar putea lejer construi o anexa pentru zboruri ULCC spre spatiul Schengen la nordul terminalului plecari.

Teren exista, si legatura pentru autobuze de platforma. Cred ca ar fi gata mult mai repede decat T2 si ar putea folosi toata infrastructura actuala.

GAC

la sud-vest de terminalul vioara mai exista un teren trapezoidal aflat intre pista sudica si taxiways, numa bun pentru inca o vioara, poate chiar viola, violoncel, chiar contrabas, preferabil cu acces pasageri subteran, ca sa creasca eficienta noului terminal. astfel, de la acest terminal, distanta pana la pista e minima; mai important, nu va fi nevoie de inca o statie de metrou/tren, accesul se va face de la ce e existent (in proiect M6). Mentionez ca 2 piste sunt arhisuficiente pt un aeroport ca Bucuresti. 3 piste e nevoie doar pt noduri regionale cu zboruri jumbo-jet (transatlantice / transcontinentale). nici in 50 de ani nu va fi nevoie de 3 piste...

Sorinus

As extinde M2 la supfrafata cu statii la Petricani, Popasului si Cosmopolis. M6 l-as duce pana in Greenfield, inca o statie si deservesti inca 6000 locuitori.

Pt Aeroport, facut cum trebuie M700 sa ai frecventa de 20 minute si ajunge.

satanistu

#1702
Iarasi se repeta aceleasi discutii sterile fara sens si rost care nu au niciun fel de productivitate.

Da, era vorba ca M6 sa fie cancelled, in special cand a venit Drula la MT. Pe buna dreptate, omul a vrut sa mute focusul pe M4, chiar l-au pus in PNRR, numai ca au omis faptul ca nu erau documentele/studiile pregatite.

Ca sa nu pierdem banii, din nou pe buna dreptate, PSD cand a revenit la putere a schimbat in PNRR - M4 cu M6 1 Mai-Tokyo (doar structura atentie!! fara finsaje/cale rulare etc.)

Pe modelul - hai sa facem ceva inutil/partial util (pt locuitorii cartierului Baneasa), decat sa nu facem deloc, din nou, pe buna dreptate.

Problema sunt politicienii care vor sa continue M6 de la Tokyo spre Otopeni, in loc sa bage bani in M5 care are deja PT-ul facut pentru bucata centrala sau sa miste fundul la M4.

cavver

Quote from: GAC on June 20, 2024, 11:38:05 AMla sud-vest de terminalul vioara mai exista un teren trapezoidal aflat intre pista sudica si taxiways, numa bun pentru inca o vioara, poate chiar viola, violoncel, chiar contrabas, preferabil cu acces pasageri subteran, ca sa creasca eficienta noului terminal.
Vrabia mălai visează. Vezi penultima pagină din documentul din link: https://www.bucharestairports.ro/files/news_files/INVESTMENT_PLAN_2023_ENG_-_edy_LQ.pdf


alexandru101

Nu ma pricep, cum e in realitate progresul? Ei zic ca sunt in termen, Miclaus zicea ca in August-Septembrie se apuca de tunel.

satanistu

#1706
E slabut.

Ca sa iti faci o idee, progresul unei statii consta in -

defrisari
deviare utilitati
grinda de ghidaj
pereti mulati
radier
sapat
radier -1
sapat+betonat peretii statiei
radier -2+betonat peretii statiei

Majoritatea statiilor nu au grinda de ghidaj gata, iar peretii mulati sunt prezenti din ce am vazut doar la Expozitiei si Aeroport Baneasa. Au adus doua kelly si la PPL dar mai au mult.

La Tokyo-statia cea mai importanta prin care se vor baga TBMurile pentru sapat suntem la grinda de ghidaj si am vazut incercari timide de pereti mulati.

Sansele sa se apuce de sapat in August-Septembrie avand in vedere ca saptamana viitoare vine Iulie, sunt concedii si canicula sunt minime. Statia Tokyo e mult prea in urma ca sa poata sa porneasca ceva.

satanistu

Scuze pt dublupost dar am incarcat poze noi de azi de la Gara Baneasa, Tokyo si niste interstatii.

Le gasiti aici: https://forum.metrouusor.com/ViewForum?forumId=576

Se misca exact cum se misca si pe A0, cu frana de mana trasa. Dupa ce termina cu A0, sper ca muta toti muncitorii la metrou, altfel la revedere PNRR!

satanistu

Triplu post, dar se inchid 2 benzi intre fantana Miorita si podul peste calea ferata.

https://www.facebook.com/metrorexoficial.ro

Konter

" În decembrie 2023 a fost demarată organizarea de șantier pentru primul tronson al magistralei 6 de metrou: secțiunea 1 Mai – Tokyo (Complex Băneasa).
O jumătate de an mai târziu, progresul lucrărilor se prezintă astfel:
Stațiile Expoziției și Aeroport Băneasa au avansat cel mai mult. Aici se lucrează intens la instalarea pereților mulați, inclusiv în weekend.
Celelalte stații sunt în stadii incipiente: se pregătește montarea grinzilor de ghidaj prin săparea așa-numitelor ,,tranșee". Cea mai mare problemă este la stația Tokyo, unde a fost necesară devierea unui apeduct zonal, iar progresul lent de aici poate afecta întregul proiect, întrucât aici va fi executat Puțul Lansare Scut (PLS), pe unde vor fi introduse instalațiile TBM (Tunnel Boring Machine) pentru forarea tunelurilor. Din fericire, lucrările la PLS sunt puțin mai avansate decât la stație și se lucrează la pereții mulați.
Toate interstațiile au perimetrul asigurat, însă doar la o parte din ele se desfășoară lucrări de instalare a coloanelor forate. Este vorba de interstațiile Pajura – Expoziției și Piața Montreal – Gara Băneasa, dar și la Puțul Scoatere Scut (PSS) Carpați, unde va fi extrasă una dintre cele două instalații TBM. În luna iulie este preconizată începerea lucrărilor la celălalt puț, PSS 1 Mai – o lucrare complexă ce va implica restricții majore de circulație în zona 1Mai și demolarea parțială a tunelului existent al magistralei M4, ceea ce va afecta circulația magistralei.
Metroul spre Otopeni are progres lent

Imaginea per ansamblu nu este deloc încurajatoare: progres lent, mai ales la obiectivul intermediar principal (lansarea TBM-urilor și demararea forajelor pentru cele două galerii). Amintim că lucrarea este finanțată prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR), iar termenul impus pentru finalizarea lucrărilor la structurile de rezistență este decembrie 2026. În ritmul actual, acest termen riscă să fie depășit. În plus, licitația pentru execuția finisajelor, respectiv montarea șinelor și a instalațiilor conexe este întârziată, fiind recent anulată."
Sursa