News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

sab

Asa este problema, traficul :lol: ? Bănuiesc ca te referi la cel auto.

PlayStation

da, traficul auto
din moment ce nu a construit nimeni un pasaj peste/sub CFR, sunt in mare parte riverani pe acea sosea

sab

#1682
Problema pentru care M6 nu a fost "intepat" in M2 nu tine de traficul auto. Sincer, acesta intereseaza cel mai putin.

Problemele pentru care s-a preferat solutia actuala si pentru care NICIODATA nu se va deriva M2 tin in principal, asa cum am explicat, de circulatia restrictionata pe M2 pe durata lucrarilor, pentru un an, daca nu chiar mai mult. Si asta FIX in zona cea mai aglomerata a M2. Nimeni nu isi asuma acest lucru. Daca s-ar pune problema sa se intample in sud, nu cred ca ar fi asa o mare problema.
O sa vedem pe pielea noastra ce inseamna asta cand M6 se va intepa in M4, o magistrala cu trafic si frecventa incomparabile cu M2. Iar pe M4 s-a construit un macaz "artificial", la Laminorului. In mod normal nu se justifica un macaz cu doar o statie inainte de capatul de linie unde oricum ai macaz, dar aici s-a facut doar pentru a ajuta la constructia M6.

Si, FOARTE IMPORTANT, pe un sens nu va fi niciun deranj pe M4, pentru ca avem acea amorsa gata-facuta pe sensul catre Straulesti. Cum ar fi fost ca la M2 sa fie deranj dublu, pe ambele sensuri? Pentru ca pe M2 nu avem nimic. Hai sa incercam sa ne imaginam...si totul...pentru ce ?

Practic, inteparea in M2 ar insemna ca de la Victoriei sa circule pe o linie pana la Pipera. Dus-intors. Asta inseamna cam 1 metrou la 10-12 min, minim. Sau, varianta 2, sa se circule cu o naveta Pipera- Aviatorilor, la Aviatorilor toata lumea coboara si se suie in metroul celalalt, dar care circula tot pe o linie pana la Victoriei, dupa care se va circula pe doua linii pana la Arghezi. De vis, ce iti poti dori mai mult de atat ?

Singurul exercitiu asemnator s-a facut la Nicolae Grigorescu in anii 2000, cand traficul la metrou nu era nici pe departe cel de azi, cand M3 nu mergea mai departe de Eroilor si, din ce imi aduc eu aminte, din Titan pana la Unirii se circula cu 3 metrouri. Insa acolo la NG nu imi este clar daca asta s-a dorit de la inceputul constructiei sau a fost o improvizatie pe parcurs. A se vedea circulatia diferita  de restul retelei (pe stanga), peronul nou adaugat la NG de o lungime foarte mare si cu un gard ciudat, apoi trecerea metroului pe cealalta parte si inteparea in M1.

P.S. Sos Nordului se "urca" pe pasajul Baneasa peste liniile CFR. Sau imi scapa mie ceva aici?

TibiV

#1683
Quote from: sab on June 11, 2024, 06:33:38 PMP.S. Sos Nordului se "urca" pe pasajul Baneasa peste liniile CFR. Sau imi scapa mie ceva aici?
https://www.google.com/maps/place/%C8%98oseaua+Nordului,+Bucure%C8%99ti/@44.4865245,26.0796369,2693m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40b2026860611355:0xac8ab3dccf760ef4!8m2!3d44.4823824!4d26.0878052!16s%2Fg%2F1td5psdf?entry=ttu

Da, iti scapa...
Soseaua Nordului a avut trecere la nivel cu M800, dupa care continua cu str. Elena Vacarescu pana la Podul Baneasa/DN1. (In WWII, 1944, au fost niste lupte acolo...)
Asta pana in anii '80, cand Ceausescu a "sistematizat" zona (inainte erau doar case, acum sunt doar blocuri) si a desfiintat trecerea la nivel. Practic acum nu se mai poate ajunge de pe Nordului la Podul Baneasa. Iesi doar la Aeroportul Baneasa pe N.Caramfil & Aerogarii (Aerogarii are pasajul peste M800).

O ramura M2-M6 pe sub Soseaua Nordului ar fi avur doar doua efecte:
- reducerea dramatica a capacitatii pe M2
- ratarea celor mai importante puncte de interes pana la Baneasa (GdN, Expozitiei, Piata Presei...)
Deci o mizerie inutila, si doar putin mai ieftina - acolo ramificatia ar fi trebuit sa fie facuta pe sub lacurile Baneasa si Floreasca... Does a bell ring?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#1684
Ai dreptate, am confundat eu cu Caramfil. Oricum, sa bagi metrou pe o strada unde pe o parte este parc este o risipa inutila de resurse.
In rest ai dreptate, cu o singura mentiune. Jonctiunea nu trebuia facuta pe sub lacuri, doar tunelurile. Jonctiunea s-ar fi facut in zona parcului Herastrau.
Nici sa subtraversezi un lac nu este asa simplu, in anii 80 s-a betonat o zona acolo cand s-au facut tunelurile M2. Bine, intre timp tehnica a mai evoluat, dar simplu nu este nici acum.

shift2rail

Dincolo de argumentele tehnice pro/contra, realitatea e incapatanata; va fi nevoie de nu mai putin de 3 transbordari de la Univ. la Otp:

https://m.zf.ro/analiza/analiza-luni-gandirea-intortocheata-transporturilor-calator-vrea-22408014

Sorinus

Mare scofala! Piata Victoriei e o statie chiar mica, desi e considerata mare nod. Compara cu noduri mari din Europa, unde mergi o gramada.

Apoi, la Basarab e si mai simplu.

Daca frecventele for fi decente, sub 5 minute, pe toate cele 3 magistrale din combinatie, timpii medii pierduti transbordand vor fi max 10 minute.

AndreiB

Nu vor fi 3 ci 2: La Victoriei si la Basarab.

Pe viitor va fi 1: la Hasdeu.

Sunt multe probleme cu M6, dar numarul de transbordari pana la Universitate e una secundara.

sab

#1688
Nu este deloc una secundara, chiar și când se va finaliza magistrala pana in sud. Dincolo de traseu, este o problema mare cu conexiunile la M4/6, asa cum s-a discutat de multe ori:
- cu M3 nu exista transbordare directa
- cu M2 transbordarea este prea departe dacă ai nevoie/vii în/din jumătatea nordica a M2
- cu M1 este departe la Basarab dacă vii din Titan de ex.

P.S. Asa sunt unii ziariști "documentati", citind singuri o harta. Insa  se grăbesc sa scrie articole,  deși nu au înțeles absolut deloc cum va circula M6, mai exact ca nu va pleca de la 1 Mai.
În era internetului era chiar asa greu o căutare pe Wikipedia,dacă ți se pare ciudata/ nu intelegi o harta?
Este simplu sa emiți opinii critice de genul "este greu de inteles", cand tu, ca ziarist, nu ești în stare sa te documentezi ... Probabil a avut un week-end obositor...

TibiV

Ai pretenții prea mari.
Unii nu reușesc să identifice N (Nordul) pe o hartă, tu vrei să înțeleagă funcționarea M6/M4...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

survola

^ Dacă vii de la stația Aurel Vlaicu, de exemplu, nu cred că vei lua metroul spre aeroport prin Gara de Nord, vei lua tramvaiul până la Aeroportul Băneasa.

sab

#1691
Sunt puține zonele de pe traseul M2 care îți oferă o alternativa la metrou. Da, la Aurel Vlaicu ai tramvaiul 5, dar la Pipera nu mai aceasta alternativă.

@TibiV
DA, de la un ziarist am pretenția sa se documenteze înainte de a scrie aberații. Dacă a intrebat la MT și i-au spus ca se fac 3 schimbări, atunci cineva de acolo ar trebui sa își dea demisia. Dacă nu a întrebat si este opinia personala a ziaristei, atunci ar fi bine sa își caute alta meserie. Ca la asta clar nu se pricepe.
Si noi ar trebui sa ne dam seama când un articol conține aberații și sa nu il postam "pe nemestecate". Doar am discutat de atâtea ori care este traseul M6 și ca NU se va schimba la 1 Mai.

@Sorinus
Am mari dubii ca pe M6 va fi vreodată o frecventa de 5 minute. Nu se justifica nici pe M6.1, care va mai avea cât de cât calatori....Pe M6.2 chiar deloc.

Sorinus

Oricum, cred ca nu-si imagineaza cineva ca M6 va ajunge la OTP in urmatorii 20-30 ani. Nici macar terminalul doi nu e pe rol.

Asa ca M6 deserveste, realist vorbind, Piata Presei si Mall-ul Baneasa. Daca stai pe linia lui M6, poti face o combinatie M6 pana la Baneasa si apoi autobuz pana la OTP si iesi cel mai rapid.

Dar altfel, utilitatea ei e limitata la ce-am zis mai sus.

Daca stai pe M1 sud si vrei sa ajungi la Baneasa, M6 e o idee buna, ca schimbi o data la Basarab si apoi cobori la mall. Daca stai pe M1 nord, e mai usor sa cobori la Stefan Cel Mare si sa iei tramvaiul 5 (in formula modernizata).

Daca stai in vestul orasului si ai treaba la Piata Presei, vei luat evident 41, altfel ocolul e f mare.

Point-ul meu e ca M6.1 e o linie secundara, infundata momentan, ca M4, ce nu are o importata mare la nivel de oras dar are la nivel de Sector 1.

Totul s-ar schimba o data cu extinderea M4 spre sud, dar iarasi, realist, este la 15 ani distanta.


M5 deocamdata e cam acelasi lucru, doar ca e intr-o zona cu densitate f mare de populatie.

Mi se pare ok ca astea sa fie feader pt M1 initial, pana acopera cat mai multe zone , iar apoi sa fie prelungite.

georgec

Am vazut din masina ca se lucreaza intens in zonele viitoarelor statii(am vazut la Decathlon Baneasa si la aeroportul Baneasa), poate primim si ceva poze, filmari... vin rar in Bucuresti si sunt pe graba.

satanistu

Pe metrouusor pun eu cat de des pot, acolo sunt si mai organizate topicurile, sa stau sa le urc si aici e prea mare bataia de cap.

In continuare cel mai bine stau statiile Expozitiei si Aeroport Baneasa, iar cea mai in urma e Gara Baneasa.