News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Țineți minte că M6 și M4 vor avea traseu comun spre Eroii Revoluției (M2) și apoi spre Giurgiului.

Într-un final apoteotic, evident.

TibiV

#1666
Pur si simplu la Piata Victoriei nu aveai loc pentru "inca un strat / layer de metrou".
Presupunand ca ai fi putut sapa "Piata Victoriei 3" sub PV1, PV2, si pasajul rutier (fara sa intrerupi/bulibasesti circulatia la metrou si la suprafata timp de doar 3 ani  :lol: ), ar fi trebuit sa fie CAP DE LINIE - adica mega statie, cu rebrusare...

Caci sa faci M6 ca ramificatie a M2 (singura posibila) ar fi fost nebunie - M2 oricum abia face fata...
Ramificatie la M1/M3?!?!... Really?!... M1/M3 este caracatita?...

Dupa umila mea parere, varianta aleasa este cea mai buna tinand seama de reteaua de metrou ("greaua mostenire") ramasa de la impuscatu'...
Sunt convins ca altii au alte pareri, dar mie mi se pare destul de clar. Cu 1 Mai este o "dechidere" pentru inca o linie (M4 spre CFR Progresu).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#1667
Povestea cu mutatul M6 de la Victoriei este simpla :
1) au mai studiat "ei" si au vazut ca in alte tari exista o legatura directa aeroport-gara principala
2) la Victoriei nu era greu sa adaugi o statie si un nivel. Nu trebuie sa sapi sub statiile existente, ci in lateralul lor.
Problemele sunt de alta natura. Nodul de acolo nu are capacitatea sa mai preia trafic, la modul cum a fost gandit si ce modificari s-au facut ulterior. Sa nu uitam ca statia M1 are o singura scara fixa si 2 rulante, plus cele 2 rulante mai noi care deservesc in principal peronul de Pipera. Este o prostie colosala acolo.
3) Poate cel mai important motiv. De la Pta Victoriei era mai greu de continuat catre sud . Cele mai multe sanse erau ca M6 sa ramana cu statie terminus acolo, ceea ce avea impact in punctul de mai sus, toti calatorii trebuiau preluati de M1 si M2.
Nu era imposibil sa continui, dar pe unde ? Pe Lascar Catargiu ai M2, deci cade din start. Pe Buzesti ai deja galeria M1, trebuia dublat traseul pana la gara si apoi o jonctiune cu M4, ca acum. Rămânea sa mergi pe sub Calea Victoriei. Destul de bine, pentru ca străbătea centrul, dar erau greutati mari care tineau de latimea strazii (a se vedea ce se intampla cu M5, unde pana la urma se fac statii cu peroane suprapuse) și de clădirile șubrede. Plus ca la un momentdat si Calea Victoriei se infunda in Dambovita, urma o zona pe sub cladiri...greu.


@satanistu
"Pregatirea" este o amarata de amorsa pe un sens, facuta pentru ca fix cand se construia M4 acolo le-a venit ideea asta cu schimbarea de traseu pentru M6
Pe sensul celalalt nu avem nimic, se va face ceeea ce s-a facut intre NG si Dristor 1 (demolare tunel si macaz de "intepare" M6 in M4). Aici va fi lucrarea cea mai dificila, cu oprirea circulatiei M4 pe un sens cel putin vreo 6 luni.
Amorsa de pe M4 de la Pod Constanța este o consecința a deciziei de schimbare a traseului, nu un motiv care a influențat decizia.


TibiV

Quote from: sab on June 06, 2024, 05:18:08 PM@satanistu
"Pregatirea" este o amarata de amorsa pe un sens, facuta pentru ca fix cand se construia M4 acolo le-a venit ideea asta cu schimbarea de traseu pentru M6
Pe sensul celalalt nu avem nimic, se va face ceeea ce s-a facut intre NG si Dristor 1 (demolare tunel si macaz de "intepare" M6 in M4). Aici va fi lucrarea cea mai dificila, cu oprirea circulatiei M4 pe un sens cel putin vreo 6 luni.
Amorsa de pe M4 de la Pod Constanța este o consecința a deciziei de schimbare a traseului, nu un motiv care a influențat decizia.

Asa este...
Dar imagineaza-ti ce ar fi insemnat sa opresti circulatia M2 / M1/M3 (si probabil traficul rutier) cateva luni... in buricul Capitalei, la Piata Victoriei...

Deci hai sa lasam visele umede...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#1669
În varianta cu M6 la Victoriei se intampla ca la Eroilor, se trecea pe sub ce exista acum, nu printre construcțiile subterane. Sau nu se trecea pe sub nimic,dacă era statie terminus la Victoriei. Deci nu se oprea circulația metroului niciun minut.
Pasajele pietonale de corespondenta nu opreau nici ele circulația metroului.
La suprafața sigur era deranj, dar se găsea un loc mai ferit de statie la Antipa. Plus ca avem ditamai spațiul nefolosit în centrul pieței, se gaseau soluții de deviere.

Nu s-a pus vreodată problema ca M6 sa se unească cu M1/3, deci nu se pune problema sa se fi oprit traficul vreun minut nici in alta varianta de traseu.

Cu M2 s-a pus problema la prima varianta de traseu (Aviatorilor), dar au abandonat-o rapid și s-au hotărât la un traseu cu capăt la Aviatorilor si statie separata tocmai ca să nu deranjeze circulația pe M2. A picat și acesta destul de repede,pentru ca în aceasta varianta M6 trecea prin zone pustii, parcuri si păduri. Nu ca acum ar trece prin mari densități urbane, însă traseul pe Mihalache era mai bun din acest punct de vedere fata de Aviatorilor.

Actualul traseu este mai ușor,sa recunoaștem,  însă are mari minusuri legate de lipsa conexiunii cu M3 si conexiunea cu M2 destul de departe. Parca mergea încă o "impletire" cu M2 la Aurel Vlaicu.
Este adevărat la 1 Mai nu este Victoriei, însă nu va fi ușor mici acolo sa sapi în mijlocul bulevardului și sa scoți TBM-ul.


sab

Quote from: satanistu on June 06, 2024, 01:46:51 PMCe vor face puturosii de la Metrorex cand o sa se deschida M6 pana la Otopeni? Aici nu merge cu program pana la 23, avioanele zboara indiferent de ora! Vor lucra ei non-stop??

Nu, se va folosi trenul. Ca Bucurestiul are cel mai mare trafic de aeropoprt si are nevoie si de tren si de metrou sa acopere cererea uriasa. :lol:
Noi nici cu un metrou la 20 min nu acoperim cererea de pe M6, nu mai spun ca nu toti care aterizeaza vor lua metroul ca sa face cel putin o schimbare, daca nu doua.
Timpul va spune cine a avut dreptate...

dr4qul4

 Eu sunt de parere ca se putea intepa la Aurel Vlaicu si de acolo sa fi mers spre Otopeni, ori prin Baneasa la T1, ori prin Pipera unde mergea si o gara noua.
Ar fi functionat ca o magistrala cu 2 capete: Pipera si Otopeni. S-ar fi rarit trenurile spre Pipera
Prin Baneasa ajungea si la Mall Baneasa si la Otopeni, dar nu ar fi evitat Romexpo.
Cred ca s-a dorit o legatura Gara - Romexpo - Aeroport- Aeroport, de aici si traseul serpuit..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

#1672
Era imposibil sa te intepi acolo fara sa afectezi circulatia M2 pe cel putin un an, fix in zona unde este traficul cel mai mare (Pipera-Aurel Vlaicu). Orice intepare pe traseul M2 fi adus un mare haos pe cea mai circulata magistrala. Aurel Vlaicu este egal cu Aviatorilor, nicio diferenta unde te legai.
Singurul loc unde puteai sa te legi era dupa rebrusmentul de la Pipera, sa nu afectezi deloc circulatia. Practic sa prelungesti M2, dar era un traseu nefiresc, nu te mai puteai intoarce catre Baneasa si Otopeni.

Traseul serpuit actual este dat de statia de la Piata Presei. Un punct pe care l-au considerat esential. Si asa este, tramvaiul 41 va fi o mare sursa de calatori pentru aceasta magistrala, care oricum va suferi la acest capitol.
Romexpo nu mi se pare esentiala pentru decizie, nu era nimic acolo cand s-a decis traseul. Acum au profitat unii si au ridicat niste cladiri de birouri prin apropiere, ramane de vazut cat de accesibila va fi statia pentru ei.

panzer

Cel putin in Bucuresti, M6 va fi un liant pentru reteaua de tramvaie: conexiunea cu 41 la PPL, dar mai ales conexiunea cu 5 la Baneasa. M-as bucura sa le vad facute cum trebuie. Conexiunea cu 1/10 de la Victoriei mi se pare o gluma.


sab

#1674
Vezi ce înseamnă sa-si impună un ageamiu parerea? Dacă se construia proiectul inițial, aveai stație în pasaj cu scari de coboarare direct din pasaj la metrou.
Problema M6 nu este ca nu ca are conexiuni bune cu tramvaiele, problema sunt însăși conexiunile cu celelalte linii de metrou.

dr4qul4

Aviatorilor nu este egal cu Aurel Vlaicu!
Daca te intepai la Aviatorilor, dupa constructie, reduceai drastic frecventa trenurilor care ajungeau la Aurel Vlaicu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Este acelasi lucru din punct de vedere al deranjului pe perioada lucrarilor, la asta m-am referit.
Oricum, daca este sa te legi acolo, nu prea ai cum sa te legi decat inainte de Aurel Vlaicu, adica intre Aviatorilor si Aurel Vlacu. Dupa Aurel Vlaicu era imposibil, din statie se iese in curba de dreapta , deci nu ai cum sa te intepi acolo sa o iei pe sub sos Pipera decat cu niste eforturi/ demolari colosale si circulatie restrictionata catre Pipera pe perioade mari. Daca era curba de stanga mai mergea, dar de dreapta este imposibil.

Plus ca , foarte important, NU exista macaz in apropiere de Aurel Vlaicu , care sa ajute la rebrusare. Cred ca ultimul macaz este la Victoriei. Deci de acolo s-ar fi circulat restrictionat.

Am figurat posibilele "intepari" in M2. Singura viabila era dupa Pipera.





shift2rail

^ ce s-ar fi pierdut printr-o continuare a M2 din Pipera catre OTP?

sab

Orice punct de interes de pe traseul actual. Plus legatura directa cu trenul.

PlayStation

O eventuala conexiune M6-M2 nu s ar putea realiza pe sub Soseaua Nordului?
Pare varianta care ar incurca cel mai putin traficul.