[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

#1650
@strainu
Nu exista nici declaratie Metrorex si nu are nicio legatura cu M4. Pur si simplu asa este logic sa indice pe harta. Repet, pe harti scrie "linii in pregatire" si nu au ce sa "pregateasca" de la 1Mai la gara. Linia exista si se circula bine mersi pe ea...
Trebuie sa facem si noi diferenta intre o linie in pregatire/proiectare/executie si cum se va circula efectiv dupa ce linia va fi gata. Aici nu stim inca nimic, pot fi surprize (de ex nu toate metrourile M6 sa ajunga la Otopeni), insa nu are nicio logica ca M6 sa se limiteze la 1 Mai. Nu a fost niciodata vreo declaratie Metrorex ca se va circula asa, deci nu vad sensul acestei discutii.

Revenind la harti, diferenta este ca la hartile trecute (cum este si cea din 2011) scria "linii viitoare", ceea ce pentru un calator care citeste ar putea insemna cum se va circula. Acum (imagine mai jos) cred ei ca au rezolvat "incurcatura" si figureaza doar ce se va construi efectiv ("linii in pregatire"). De-ale Metrorex, chestii de "semantica", cand inca se vorbeste de M4 Racord X sau TL...

Dupa mine, pe o harta, mai ales pe una care se adreseaza calatorilor (cum sunt cele din metrouri), nu ar trebui sa arate o  linie care nu exista, deoare se poate crea confuzie. Trebuie sa arate doar reteaua existenta AZI, nu ce va exista, poate peste 10-20 ani, daca va exista... 




Powered by API/PUM imgur uploader

sab

#1651
Si iti mai arat ceva. In trecut exista o situatia oarecum similara, aceasta harta de prin 1989 (am mai aratat-o cu diverse ocazii..) :
Exemplul 1: fosta M3 era in constructie si figurata distinct, avand traseul D2-GdN. S-a oprit vreodata metroul de la Dristor2 sa intoarca la gara ? Nu, dar totuși "schimbai" magistrala la gara, cf hartii
Exemplul 2: ni se arata R1 de la NG incolo ca o linie separata. In final face parte din M3.

Deci trebuie sa stim sa deosebim un proiect de investitii de cum se va circula efectiv cu calatori...





Powered by API/PUM imgur uploader


BGP2597

Păi aici e problema cu hărțile, că Metrorex nu știe să deosebească o hartă a unor obiecte de investiții de o hartă a serviciilor comerciale de pe infrastructura care există și este în exploatare și face o salată cu de toate, să dea bine pe hârtie, să ia ochii ce bine o să fie acoperit Bucureștiul de metrou în 20 de ani.

M6 și M4 vor funcționa ca o singură magistrală cu ramificații, așa cum funcționează și M1/M3 sau mai similar cum funcționează M5 ca o magistrală cu 2 ramificații la un capăt. Obiectul de investiții M6 este 1 Mai - OTP, iar serviciul comercial M6 va fi GdN2 - OTP și pe măsură ce M4 se va extinde în sud vom avea 2 servicii M6: Progresul - OTP și M4: Progresul - Străulești cu traseu comun până la stația 1 Mai.

survola

M6, acest racord la racord.

sab

Da, deocamdată asa va fi, racord la racord. Dar nu avem ce sa facem, dacă ne-am concentrat la M6, în loc sa prelungim M4.
Dupa mine, M4 si M6 nici nu sunt doua magistrale, ci o  singura magistrala cu doua capete. Fix cum era M1 in 1990.

Ionut

Exact. De acord racord la racord.

De fapt, avem trei magistrale. M1, M2, M3. M4, M5 și M6 sunt/vor fi doar racorduri... până când M4 va ajunge măcar la Eroii Revoluției și M5 măcar la Iancului. M6... no comment.

strainu

Mulțumesc pentru exemple. Eu pun întrebările astea de multe ori pentru Wikipedia, unde nu vor ajunge fără surse oficiale.
 
Quote from: sab on June 03, 2024, 06:56:43 AMDeci trebuie sa stim sa deosebim un proiect de investitii de cum se va circula efectiv cu calatori...

Nu ar trebui să existe această nevoie! Pe de o parte, exact cum zicea BogdanPetrini, informațiile pentru călători trebuie să fie cele ce țin de traficul comercial. Pe de alta, deciziile de investiții au teoretic la bază niște studii de trafic de călători, care se fac luând în calcul un anumit traseu.

În realitate, toate raportează creșteri de trafic ca-n povești în "perioada de proiecție", de parcă demografia Bucureștiului ar mai fi cea din anii '80. Nu e ceva limitat la metrou, și la PMUD era la fel.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

#1657
Ba da. Pana in 2008 a fost în constructie M3 tronsonul NG-AS. Orice informare legata de lucrari a fost logic sa se refere strict la ce se construia. Nu puteam sa am comunicate referitoare la construcția M3 Preciziei- AS, era confuzant rau.
Circulația de după inaugurare a fost cu totul altceva:
- o perioada tronsonul a fost operat ca linie distincta, metroul mergea pana la NG peronul nou, apoi se întorcea
- după o perioada s-a circulat Preciziei- AS.

Asa este și acum cu M6. Construcția va fi strict de la 1 Mai incolo, cum se va circula va fi altceva. Posibil sa avem în final niște metrouri care sa nu ajungă la OTP,după ce se va construi și M6.2 pentru ca nu va fi cerere la aeroport/către orasul Otopeni de 1 metrou la 5min, sa spunem. Iar M6 va fi operat ca M6.A  și M6.B, de ex. Sau ca la M5, cu același indicativ, dar cu capete diferite.
Ce este prost, am zis, este sa îți prezinți visele pe o harta care arata unui calator unde poate sa ajungă AZI cu metroul. Dincolo de faptul ca poate incurca, naște și discuții ca cele de acum. 

Ionut

E ca și când ai pune pe Waze toate autostrăzile în execuție (vezi M6.1), în licitație (vezi M4) și în pregătire (vezi M5).

sab

Corect! Este cea mai buna analogie.

yetiman

@Ionut - Razi tu, razi.  :D

Dar eu am patit-o cu navigatia originala la Skoda, in urma cu ceva ani.
Pe A10, intre Aiud si Sebes autostrada era inca departe de a fi fost finalizata, dar navigatia ma tot trimitea pe ea.

Stii ce enervant poate fi sa iesi la Aiud de pe A pe DN, iar navigatia sa-ti tot spuna:
"Intoarceti unde aveti posibilitatea" ca sa te retrimita pe autostrada?
Si asta, de nenumarate ori, pana cand a binevoit sa ajunga la concluzia ca e mai rapid pe bucata de DN ramasa....

(si, identic, la intrarea dinspre Sebes spre Aiud....)

PS: Noroc ca Waze e mult mai prompt actualizat....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

@sab @TibiV
@ și cine mai vrea/poate

Îmi faceți o compilație pe scurt cu cele mai importante motive pentru care s-a ales M6 din 1 Mai/Pajura/GdN și nu din M2/Victoriei?

Știu și eu cel puțin 3 motive dar sa nu îmi scape ceva important. Mulțumesc.

Urgent vă rog, fără detalii cu liniuță.

shift2rail

^^ar trebui adaugata si M7 la harta de dorinte Metrorex, stadiu: "in pregatire" (whatever that means).

satanistu

#1663
Din ce am inteles eu si din ce am cules si prin alte parti, ar fi 2 motive principale:

Legatura directa cu Gara de Nord - pe modelul urci la Aeroport mai cobori la Gara.
Legatura cu Piata Victoriei ar fi sugrumat Piata Victoriei 1 si Piata Victoriei 2, prea multa lume ar fi schimbat acolo.

Din ce mai stiu exista si o pregatire a statiei 1 Mai care exista deja in prealabil ca sa plece metroul de la 1 Mai spre Otopeni.

=====

In opinia mea mi se pare ca s-a facut o prostie si ca magistrala putea pleca de la Piata Victoriei pe sub Bld Kisseleff unde ai o gramada de loc unde sa sapi si sa construiesti metrou pe directia Piata Victoriei 3 - Arcul de Triumf - Piata Presei Libere - Gara Baneasa - samd.

De ce sa pleci de la 1 Mai sa te duci spre Pajura care mai are inca o statie (Jiului), apoi sa te duci spre "Expozitiei" care defapt e intr-o parcare parasita, si sa urci iar spre Piata "Montreal"...

Nu mai zic ca metrourile vor veni o data la 10 minute pe racordurile separate, statiile care nu sunt comune.

Si inca o intrebare de 10 puncte! Ce vor face puturosii de la Metrorex cand o sa se deschida M6 pana la Otopeni? Aici nu merge cu program pana la 23, avioanele zboara indiferent de ora! Vor lucra ei non-stop??

Bucurestiul are cel mai scurt program la metrou, faceti comparatia cu alte state din Europa.

shift2rail

^era complicat sa mai adaugi un layer la Victoriei, dar se putea intepa fara probleme la Aviatorilor sau Aviatiei (proiectul initial al japonezilor, daca nu gresesc).