[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Nu - M6.2 depinde de resursele din M6.1. Oricum, e o discutie pur teoretica - in general executia cu TBM este mult mai rapida ca "cut-and-cover".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

cum adică, e cut and cover pe M6, unde?!

frunzaverde

Nu stiu de ce zice @shift2rail, vorbeam la modul general.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Doamne ferește. :lol:
Pe M6 (toate stațiile) planul este să închidă 2 benzi (din 6) pe DN1. Cel puțin așa era dat avizul de la CNAIR. Va fi deranj maxim. Dar să se facă "cut & cover" peste tot, în niciun caz. Va fi galerie deschisă ("cut & cover") doar în stații.

Cine a zis că se vor folosi TBM-urile de pe M6.1 la execuția M6.2?

shift2rail

Quote from: sab on March 21, 2023, 08:41:47 PMLucrările la M6 nu au început, cel mai probabil este a doua varianta. Oricum, la Podul Constanta se va veni cu TBM-ul catre statia 1Mai, cu excavator se va sapa doar pe sensul catre Otopeni

My bad, confuzia provine din referinta la podul Cta in citatul de mai sus: podul cf Baneasa peste DN1 este numit , uneori, 'podul Cta', dar probabil @sab se refera la un alt pod omonim...

frunzaverde

Podul Constanta este podul de la DN1A/Bucurestii Noi (langa statia de metrou 1 Mai / Piata Chibrit). Podul de la DN1 se numeste Podul Baneasa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

EugenRo

Nu mai reiau parerile impotriva sapaturii in subteran a M6 pana la Otopeni. Este deja tardiv.
Mai demult, am vazut si schite cu o linie CFR separata, catre viitorul T2.

De aici, incercarea de a mai da un sens liniei actuale (infundate) catre T1:
- singura sansa pe care o intrevad, pentru ca linia CFR catre aeroport sa fie rentabila este de a realiza SI o legatura directa M300/M500-Ploiesti-Buftea-T1 Aeroport, fara ca pasagerii sa mai treaca prin Bucuresti. Ar putea aduce calatori din Dambovita, Prahova (cel mai populat judet), Buzau, Braila, Galati.
Personal, cred ca este realizabila (culoarul/ ramificatia de la Buftea existand in teorie - ramane sa aflam mai multe de la cunoscatori).

frunzaverde

Dupa ce se va da in functiune M6.2 (si aici probabil vorbim de 7-8 ani), bineinteles ca rolul legaturii feroviare existente va trebui regandit. La fel cand va exista T2, in conditiile in care M6.2 nu va ajunge la T2 (idiotenia idioteniilor).

Probabil vor fi trenuri regulate spre Ploiesti si spre Giurgiu - (Ruse), inlocuindu-le pe cele de Bucuresti Nord. Exista deja propuneri - dar vorbim oricum de 2028-2030...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

survola

De ce nu s-ar putea prelungi ulterior M6 până la viitorul nou terminal?

frunzaverde

S-ar putea prelungi, dar nu vad cum cu usurinta.

Ar trebui inchisa statia de la T1, macar un timp, din harti nu pare ca au lasat nici un fel de amorse, nici un fel de front de lucru, nimic : unde se termina statia se termina si tunelul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Dincolo de faptul ca exista multe orașe mai importante ca București care nu au metrou pana la aeroport, acolo unde exista metrou sunt doua stații in aeroport ?
Cat despre tren catre alte judete...sa fim seriosi...cam cati calatori credeti ca ar aduce la aeroport si care ar fi frecventa unui tren Giurgiu-OTP?

shift2rail

La CDG o gara comuna TGV/RER e suficienta ptr a conecta toate terminalele prin intermediul navetei feroviare automate interne.

Dar e nevoie de o gara moderna sub Aero Otopeni: CFR+Metro.

frunzaverde

@sab : Oriunde ai doua terminale in regim "split-field" cum se prevede la Otopeni ai nevoie de un mijloc de transport de mare capacitate pe partea publica intre terminale, preferabil legat direct de oras.

Ce inseamna split field : inseamna ca ai doua sau mai multe terminale separate una de cealalta de infrastructura non-publica. Adica nu ai cum ajunge de la T1 la T2 fara a parasi aeroportul, adica practic ai doua aeroporturi distincte care folosesc aceleasi seturi de piste. Exemple: LHR T-2-3-5 si LHR T4, BER T1 si T5 (SXF), SYD (I si D), BCN (T1 si T2), ARN (T2 si T5), CDG (T1/3 si T2). Aeroportul Otopeni va deveni, daca se face T2, un aeroport split field: de la T1 la T2 va trebui sa mergi vreo 10 km pe DN1-A0-A3.

De ce ai nevoie de transport de mare capacitate?: Pentru ca terminalele functioneaza independent in lipsa unei astfel de legaturi. Pe cale de consecinta, orice eroare (ajungi la terminalul gresit) va insemna practic automat pierderea zborului, pentru ca fara o legatura directa intre terminale, va insemna ore de naveta intre terminale. Mai mult, orice schimbare de terminal (care e frecventa in aviatie, cresc si scad frecvente) va cauza un dezastru operational - trebuie sa dai de zeci de mii de pasageri, sa le spui sa vina in alt loc decat au fost informati anterior. Asa ca ai nevoie de asta ca solutia cu 2 terminale sa functioneze.

De ce ai nevoie de el pe partea publica?: Pentru simplul fapt ca terminalele functioneaza independent. Ajuns la terminalul gresit, nu vei putea trece in partea sterila pentru ca vei avea bagajul de cala nedepus. Si nu vei avea cum sa-l depui, pentru ca ghiseele pentru zborul tau sunt in terminalul gresit. La fel, personalul aeroportului adesea nu are acces la toate zonele private.

De ce e necesar sa fie legat direct de oras?: Pentru simplul fapt ca e mai eficient sa operezi un singur sistem de transport public decat trei diferite (oras - T1, oras - T2 si T1-T2), mai ales ca toate trei, in cam orice configuratie, vor circula relativ goale. Asa, cu un singur sistem, il vei consolida intr-unul singur, mai ieftin de operat si mai comod pentru calatori. E mult mai comod pentru Popescu sa ia "xxxx-ul de aeroport" si apoi sa afle acolo daca e T1, T2 sau T3 gara la care coboara, decat sa ia "xxxx-ul de T1 sau T2". Mai nasol e data "xxxx-ul de T1 pleaca de la Victoriei si cel de T2 de la Gara", atunci sa vezi haos.

Trebuie sa fie metrou?. Nu trebuie. Poate sa fie:

- tren - ar fi fost solutia ideala daca nu beleau belengherul cu solutia improvizata de-acum. Cum nu poti construi o estacada prin perimetrul aeroportului (sunt absolut sigur ca Airbus si Boeing si Embraer nu-si vor autoriza vreodata un avion sa ruleze sub o estacada, oricat de inalta, din motive de FOD incontrolabil), ca sa "tragi tren" va trebui sa demolezi toata estacada curenta si sa faci o statie subterana la T1.

S-ar putea improviza o solutie cu Mogosoaia ca statie de interschimb T1-T2 si un set de doua turnusuri Bucuresti - T2 - T1 - Bucuresti si Bucuresti - T1 - T2 - Bucuresti sau ceva similar, dar la fel, ar trebui masiv crescuta capacitatea liniei simple Diesel curente pentru o solutie rezonabila.

- metrou - asta e singura solutie curent posibila pentru un serviciu decent. Nu pentru ca ar fi nevoie de capacitatile astea, ci pentru ca ne-am impuscat frumos singuri furandu-ne caciula cu "statia Otopeni" si solutia de lumea a 3-a adoptata feroviar

- autobuz - capacitatea necesara pe OTP e deja prea mare pentru un serviciu autobuze. Ai putea avea un serviciu de buz rapid intre T1 si T2, problema e ca DN1 este incredibil de aglomerat, si calitatea serviciului va fi greu de mentinut. Si deja a infrastructura feroviara la aeroport.

- "altceva" - Otopeni nu e pe insula, asa ca salupe nu merg ca la Billy Bishop sau la Freetown, telecabine nu merg ca Bucurestiul e relativ plat, maglevuri si monoraiuri si alte prostii n-avem, ca deja avem metrou si tren.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Eu sunt deosebit de curios daca va mai trece vreo masina prin intersectia de la 1 Mai. Deranjul cu tevile de termoficare e nimic pe langa deranjul cu metroul, si deja e haos acolo zi lumina.

sab

#1499
In mod sigur nu se va închide toata intersecția deodată, ci se va construi pe bucăți. Nici la Eroilor nu s-a închis decât când a fost surparea aceea si au profitat sa facă si subtraversarea pentru noile ieșiri tot atunci.
Nici in anii 70, tot la Eroilor (când s-a făcut totul in excavație deschisa), nu s-a închis bulevardul, ci s-a construit un fel de pod.




Powered by API/PUM imgur uploader