[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

Ma tot gandeam -intr-o foarte viitoare perspectiva- cum se va impaca M6 cu linia CFR fara o evidenta canibalizare.
Reiterez ca mi se pare si acum o idiotenie masiva sa sapi atata tunel, in loc fie sa urci linia la suprafata ori sa gandesti o legatura feroviara inteligenta si atat; dar, inteleg ca faptu-i consumat.

La Viena de exemplu, ai CAT si OBB, care nu se canibalizeaza, desi exista o concurenta puternica:
- CAT-ul te duce in 15' in centru, pentru 14.9 EUR
- OBB te duce la gara centrala in cca 25'pentru 4 EUR (de unde poti sa iei metrou, metrou usor, tramvai, autobuze pentru a ajunge in centru)

Asa cum stau lucrurile acum la noi, evident ca n-as lua metroul 35' ca sa ajung fix in aceeasi gara de nord, unde ma duce un tren in 20', la preturi comparabile.

Pe de alta parte, cel putin in teorie, metroul ar putea castiga printr-o frecventa ridicata, daca sistemul actual feroviar in pendula nu se imbunatateste.

Ce ar fi de facut, dupa ce apare M.6.2:
- as activa linia Ploiesti (M300)-Buftea-Ploiesti-Aeroport Otopeni (schita 1). Astfel aceasta linie cu dead-end ar mai avea un sens pentru a exista.
Toti calatorii dinspre Prahova/ Buzau/ Brasov nu vor mai fi nevoiti sa schimbe in Gara de Nord. Fireste, in paralel, va ramane si o legatura Bucuresti-T1, cu o frecventa adaptata, poate se rezolva si problema magazelor etc.

- perspectiva extensie M.6 catre viitorul T2 (stiu ca s-a discutat)
- amorsa linie de metrou noua intre Aeroport Baneasa si Piata Presei, in perpsectiva conectarii la o linie de metrou pe relatia: Aeroporturi-Aurel Vlaicu2-Barbu Vacarescu-Dacia-Traian-Timpuri Noi 2-Vacaresti-Bd Ctin Brancoveanu-Luica-conexiune (parcare) DR9 (schita 2)

- linie CFR noua: Gara de nord-statie existenta Otopeni-statie noua T2 Aeroport Otopeni-statii noi: Tunari, Pipera s.a.-racord CF Buc-Constanta (si gara Obor) (schita 3)


 O:-)

sab

De ce crezi ca de la Aeroportul Otopeni pana la bifurcația pe care o propui este nevoie de un număr mare de metrouri ? Eu am dubii ca M6.2 va transporta suficienți calatori către aeroport si nu va circula cu metrourile goale.

EugenRo

Eu nu sustin continuarea in subteran a legaturii cu aeroportul, dar, din ce inteleg, e prea tarziu sa se opreasca/ modifice constructia M 6.2.
Cu siguranta ca -asa cum spuneam si la inceputul comentariului- in formatul actual, nu va fi trafic care sa justifice metroul vs tren, de la aeroport catre Bucuresti.

De aceea, bifurcatia M10 este gandita sa aduca mai mult trafic din jumatatea estica a Bucurestiul, printr-o magistrala care ar ajuta deopotriva M2 (prin degrevare) si M6 (prin acumulare), colectand din est si sud catre nord, cu posibilitate unei ramuri ulterioare (cand/ daca se justifica) pana spre Straulesti.

2 magistrale care sa colecteze calatori din cele 2 emisfere (vestica si estica) suprapunandu-se pe sectorul M 6.2 ar creste traficul si, inevitabil si frecventa.
Si numai frecventa ridicata si varietatea de destinatii directe m-ar determina pe mine, calatorul, sa aleg metroul si sa nu astept trenul, ca sa ajung in Bucuresti. Cam asta era rationamentul.

Altfel, doar sectiunea M 6.2 singura nu va aduce trafic suficient niciodata..

sab

#1458
Trenul se adresează exclusiv traficului către aeroport, in timp ce M6.2 se adresează si orașului Otopeni, pe care îl străbate, precum si celor câteva clădiri de birouri de pe DN1, dincolo de zona comerciala. Singurii calatori pe care se vor  "canibaliza" cele doua mijloace de transport sunt cei care zboară de pe aeroport.
Pe de alta parte eu nu îmi imaginez ca marele oraș Otopeni, cu cei aproximativ 10 mii de locuitori, ar genera suficient trafic pentru o linie de metrou. Darămite pentru doua...
Iar daca pui un metrou la 15-20 minute...nu mai ai nevoie de metrou.

AndreiB

Mai ales pe o sosea atat de lata unde puteai pune lejer un tramvai.

EugenRo

Retrag schita cu metroul M6.2 in secunda in care retrage si ministerul proiectul.  :D

sab

#1461
MT nu o vor retrage niciodata. Nu îmi dau seama de ce perseverează în acest proiect care are multe neajunsuri.
Pe de alta parte, un nou metrou care merge către OTP pe traseul sugerat de tine este foarte dificil de construit.
Trebuie sa ne gândim și la complexitatea pe care o induce aceasta derivatie, mai ales dificultatea de construcție dincolo de sos Ștefan cel Mare, către sud, unde este zona de case/ construcții vechi, care trebuie subtraversate. Nu ai loc de statii și nici nu știu câți calatori ar putea atrage din zonă de case. După bd Unirii se schimba treaba, însă ramane neajunsul ca este tot o axa N-S, dar intercalata între M2 și M4/6 oficial. Deja 3 metrouri N-S, din care doua ajung la OTP sunt cam multe.
Mai degrabă as face ca M8 (inelara) sa ajunga la OTP (eventual T2) și asa as rezolva si problema spinoasa a schimbului suplimentar care este indus de M6 actuala mai ales către M3.
M8 este o nebuloasa, nu știm unde va ajunge, varianta simpla care se prefigurează pe infrastructura existenta la Crângași este sa ajunga tot la D2, împreună cu M1.

TVlad

Spunea cineva ca acest "metrou" de Otopeni a fost gindit initial ca linie de tramvai, in prelungirea lui 41 ca o etapa ulterioara.
Pornind de la greseala de a numi pompos "metrou usor" linia 41, prin extensie, s-a ajuns ca aceasta a doua etapa de constructie sa se numeasca metrou propriu-zis. Mi se pare uluitor cum se persevereaza in asemenea prostie in conditiile in care avem cartiere ultra-dense inca neconectate la vreo magistrala de metrou (Rahova si Colentina in primul rind, apoi continuarea M4 catre gara Progresu).

sab

Eu nu stiu de vreun proiect cu tramvai. Doar metrou, mai întâi de la Aviatorilor, apoi de la Victoriei și, in final, de la 1Mai.
Trebuie sa ne gândim și ce ar fi însemnat o legătură prin linia 41, care ajunge doar în vestul Bucureștiului. Cineva din Titan,pana ajungea la 41.... :(

danutzu_1069

#1464
Distanta din centrul Istanbul-ului pana la noul aeroport este de cca 32 km in linie dreapta... De curând a fost inaugurat metroul SUBTERAN intre aceste doua puncte. ca fapt divers, aeroportul nu este punct terminus, ci metroul TRECE pe la aeroport.... Totul subteran....
este Linia M11, care are 69KM!! linie dubla, si 16 stații. (este adevărat ca nu este in funcțiune 100%, dar ajungi din oraș pana la aeroport...)
Deci, de ce mai discutam despre suprateran, tramvai, metrou ușor, etc??

paullie

Sa luam ca referinta 2019. Aerpotul Istanbul a fost tranzitat de 68,7 milioane de pasageri iar populatia Istanbul este 15,5 milioane. Otopeni tranzitat de 14,7 milioane la un Bucuresti cu aproximativ 2 milioane locuitori. Aici se mai aduce in discutie si traficul de cargo, nu stiu cifre, dar cu cât mai mare cu atât mai multi angajati pentru marfa.

Deci sincer nu cred ca incape comparatie Otopeni - Istanbul.

frunzaverde

@sab - proiectul de tramvai este foarte vechi, undeva in orizontul '96-'99, contemporan cu planul Udriste pentru tramvaie suburbane. A fost facut, daca nu ma insel, de Metroul SA, sub ceva denumire "tramvai rapid". O versiune apare desenata si in PUG2000, unde Sos. Bucuresti - Ploiesti si DN1 sunt desenate cu rezervatie centrala pentru tramvaie.

A devenit metrou in timpul colaborarii intre PMB/CGMB si JICA dupa finalizarea masterplanului (actiunea SAPROF), prin 2004-2007. Nu stiu ca variantele provenind din Aviatorilor sau Victoriei sa fi fost "realist" luate in calcul, ci doar ca alternative a priori nefezabile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

danutzu_1069

@paullie , eu nu compar traficul ci modalitatea de transport suprateran (cu tramvai)  vs subteran (metrou), precum si distanta fata de oras....
Era foarte logic ca la Istanbul sa se faca tren, suprateran, la distanta asa de mare....

frunzaverde

Turcia nu este vreun exemplu la investitii publice, mai ales in epoca Erdogan. Proiecte de prestigiu supra-dimensionate, construite pe baze foarte subrede cand vine vorba de infrastructura de baza. Si intotdeauna la costuri subestimate masiv, adesea de 5-6 ori. Si din nefericire se vede - si nu doar in ce s-a intamplat la cutremur - ci si dpdv economic -  economia turca e in colaps - foarte multe din investitiile de prestigiu sunt pur si simplu nerentabile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

danutzu_1069

@frunzaverde, sa înțeleg ca noul aeroport nu este rentabil? Al treilea pod peste Bosfor cu toata autostrada O7 nu este rentabila? (o fi pustie cu se spune(a) despre A2??)
Sau tunelul Evrasia? Sau rețeaua de metrou din Istanbul?

Este dureros sa pentru unii sa recunoască faptul ca stau mai bine la infrsatructura....
N-am vazut ca sa se inchida vreo bucata de autostrada, nou construita, pentru ca a luat-o la vale o bucata.....
Sa nu confundam constructiile civile cu cele industriale... nu lucreaza aceleasi firme....  ;)