[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valentin

#1425
^^ Playstation

Si cu frecventa cum faci? Sa zicem ca spre cartier mai e cum mai e, dar spre zona de birouri cum faci? Nu o sa poti sa asiguri o frecventa la tren la 2 min ca acum, asta implica suplimentar o aglomerare si mai mare la Victoriei, chit ca faci conexiunea la Aviatorilor, oamenii o sa astepte pentru directia dorita, in loc sa o separi. Pe langa asta, sa nu uitam ca pe M2 este nevoie de modernizarea urgenta a caii si altor instalatii, gandeste-te ce inseamna asta, in loc sa ai o alternativa paralela (M4 - E.Revolutiei -> Baneasa**-> linia 5 STB).

#edit: in oricare situatie, orice conexiune cu M2 ar fi fost o catastrofa, iar gandirea liniei M6 a avut loc inainte de pandemie, deci in situatia aglomeratiilor clasice la Unirii/Victoriei.

sab

#1426
@Xenos, la mine se deschide corect link-ul, cu schița după mesaj, dar repostez schița cu explicații suplimentare.
Ce trebuie reținut este ca stația 1Mai va ramane la fel, tot cu 2 linii, iar M6 va intra in stație la aceeași linie la care intra acum M4.






ghrt

M2 o mai duce până când e gata M4? Cred că acea modernizare, dacă se va face, va implica rute de transport la suprafaţă, ceea ce presupune benzi unice şi flotă serioasă de autobuze. Autobuzele deocamdată nu există, cu benzile unice e greu.
Cont (aproape) inactiv.

stangabriel

Ieri am vazut o foreza mica, langa trecerea de pietoni de la Fantana Miorita , spre est. Insa erau puncte cu lucrari si in fata Garii Baneasa.

Xenos

Intrebarea mea ar fi daca au prevazut o ocupare rationala a spatiilor in asa fel incat sa se circule decent si la Chibrit, si pe Expozitiei, si pe DN1. Suprafata hasurata de mai sus din intersectia de la Chibrit e o gluma, ar insemna un blocaj total.

sab

#1430
Zona hașurată este zona afectată de lucrări. Nu înseamnă că toată acea zona va fi închisă si, totodată, nu înseamnă că zonele care vor fi închise vor fi închise toate deodată.
Cel mai probabil lucrarea va fi făcută pe bucăți, adică separat PSS de zona de tunel M4 care trebuie demontată.
Dar DA, trebuie sa ne așteptăm la ceva similar cu Moghioroș ca amploare.
Ce nu înțeleg eu este de ce nu au făcut lucrarea când încă nu se inaugurase M4 tronson 2 (1 Mai-Bazilescu). Atunci puteau lucra fără sa afecteze circulația M4 si traficul era cu totul altul decât azi. Macar demontarea tunelului si construirea amorsei sa fi facut-o atunci. Nu se mai afecta circulatia M4 acum pentru multe luni. Dar unde nu este cap...

liviubalan31

Din ce am auzit în altă parte, racordul m6 e făcut când a fost făcut M4 1 mai - parc bazilescu, și o să deranj doar când o să fie scot tbm-ul de acolo. Și stația nu va avea peron diferit cum e la Nicolae Grigorescu.

sab

#1432
N-ai auzit deloc bine. Si nu ai citit ce am postat eu, cu poze si explicații.
Exista amorsa doar pe un un singur sens, la Pod Constanta. Poza cu acea amorsa fără macaz este la pag 93.Doar ca M6 va avea 2 linii, iar pe linia cealaltă nu este absolut nimic.
Schița de mai sus este oficiala si arata amploarea lucrării de la stația 1Mai, nu este doar de scos TBM-ul, deși si acela va fi scos in mijlocul străzii. Va dura pe puțin câteva luni, timp in care M4 va circula pe o singura linie intre 1Mai si Jiului.
Problema este ca urmatorul macaz dupa 1 Mai este tocmai la Laminorului.

sab

Mai pun o schiță, in care se vede clar ce există si ce nu există.
M4 are tuneluri circulare de la ieșirea din stația 1Mai până in dreptul străzii Bucegi. De acolo, pană la liniile CFR există galerie. Cine știe povestea, a fost o lucrare complexă, de subtraversare a apeductelor existente in zona si, pentru ca vechile scuturi romanești nu permiteau niste săpături exacte, existând tasări mari, le-a fost teama ca vor fi afectate apeductele in cazul săpăturilor cu scutul.
Amorsa existenta este in apropierea liniilor CFR si este vizibila.

Pe sensul celălalt lucrarea care trebuie efectuata este similara celei de pe M1 când a fost racordata M3 intre Grigorescu si Dristor 1, pentru cei care își amintesc.
Cine nu crede ca NU exista nimic pe M4 pe acest sens poate sa ia metroul de la Jiului pana la 1Mai sa se convingă. :)



Powered by API/PUM imgur uploader

sab

Și, apropo de faptul ca statia 1Mai NU va avea un nou peron, la care sa între M6 (similar cu N. Grigorescu sau Eroilor), cred ca este ușor sa ne dam seama ce înseamnă asta.
Se va stationa în tunel sau la statia de dinainte de 1 Mai, fie pe M4, fie pe M6, atunci când se va întâmpla sa se întâlnească cele 2 metrouri.

AndreiB

La ce frecvente slabe sunt pe M4 nu cred ca va fi o problema.

sab

#1436
Si pe M1 si M3 frecventa acum este de cca 7 minute. Totuși se intampla cateodata sa ajunga ambele metrouri la Eroilor sau la Grigorescu. In viata reala nu ai cum sa le sincronizezi.

Nu trebuie sa ne raportam neapărat la ce este acum, poate pe viitor vom dori frecventa ridicata pe M4.

Ca și calator este destul de neplăcut sa staționezi 1-2 min degeaba în tunel sau la peron. Poate in acest timp făceai schimbul M4-M6. Dacă metrourile pe M4 sunt rare, cu atât este mai neplăcută situația, sa mai aștepți 10 min.

AndreiB

#1437
De ce ai schimba M6 cu M4 la 1 Mai? Toate trenurile M6 continua spre sud.

Cum sa nu ai cum sa sincronizezi trenurile? Faci trasele astfel incat M4 sa ajunga la xx:03 si M6 sa ajunga la xx:06. Oricum trebuie sa faci asta pentru a avea o frecventa decenta de intervale pe tronsonul comun (GdN - 1 Mai).

Daca ai intarzieri ajustezi traficul in timp real din dispercerat. Ambele ramuri nordice ale M4 si M6 au o densitate extrem de scazuta - cred ca potentialul va ramane scazut multa vreme. Daca e nevoie pe viitor, se poate adauga.

sab

#1438
Știi bine ca la noi nu ai cum sa sincronizezi metrourile. De ex pe M3 exista un grafic afișat care nu se respecta aproape niciodată. Fie sunt mai mulți calatori și durează pana se închid ușile,  fie altele sunt motivele, dar nu se respecta graficul standard afișat pe monitoare. Nu suntem in Japonia, astfel încât întârzierile sa fie excepții, la noi asta este regula.
Revenind la M6, nu ma refeream sa schimbi M4 cu M6 catre sud, ci catre nord.
De ex vii de la Bazilescu și vrei sa ajungi la Băneasa sau la Otopeni în viitor. Schimbul se va face la 1 Mai, dar pentru ca linia este ocupata, metroul M4 staționează undeva pe traseu, iar când ajungi la 1 Mai constați ca tocmai a plecat  M6 de cateva secunde. Dacă intervalul va fi rar, atunci stai 10-15 min pana la urmatorul. Totul pentru ca nu vom avea un peron la care M4 sa intre separat de M6.
Este fix imbecilitatea care se face acum cateodata cu M1 și M3, ca să nu se întâlnească la Eroilor în stație (deși au peroane separate...), metrourile staționează la Politehnica sau la Grozavesti, timp în care pierzi "legatura".

AndreiB

Asta presupune ca orarul e corelat pentru a incuraja schimbul asta. Altfel orice alta intarziere poate rupe legatura, chiar daca exista un peron III. Personal as sugera ca in loc sa investim capex trebuie sa adresam cauzele nerespectarii orarului. Ambele magistrale sunt extrem de simple, fara jonctiuni la nivel si noi - intarzierile ar trebui sa fie ceva foarte rar...

Inteleg conceptul, dar pentru legatura diametrala cred ca un autobuz via Damaroaia ar fi o legatura mai rapida.