[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Valentin

Voi modifica, ideea era ca avem o sursa de finantare, nu neaparat termenul folosit.

oc7avian

Noul terminal e la 3km distanță. Mutarea traseului presupune dintr-un punct reluarea studiilor etc. Nu faci PT fără foraje noi pe posibile trasee, de exemplu. Deci pe bucata aia pornești de la 0. Așa poți studia și dacă prelungirea M2 ar fi mai eficientă pentru noul terminal.

Iar pe relația Otopeni - Piața Presei Libere ai rutier complet denivelat, fără viraje bruște. Bus Rapid Transit ar putea fi implementat mult mai ieftin cu capacitate decentă. Evident, nu că zic eu, ci dacă confirmă un studiu. Soluția universală pentru transport nu e metroul, iar dacă el nu e, nimic nu mai există drept alternativă bună.

TibiV

Quote from: Valentin on February 04, 2021, 12:34:47 PM
...Mereu s-a discutat despre hai sa facem unde e nevoie, da, de acord, facem M5, dar putem in acelasi timp, fiindca avem banii, sa gandim si pentru PREZENT si pentru VIITOR.

Eu sunt unul dintre putinii membri ai forumului care nu s-au "impotrivit cu fermitate" proiectului M6.2
Dar argumentul tau "avem banii" este cam subtire...
Nu, nu avem banii... In cel mai bun caz, avem doar 1/4 din banii necesari, de la "Imperiul Soarelui Rasare" - insa doar ca imprumut.
Restul de 3/4 din bani... de unde ar veni?!...

Aici discutia este foarte "complexa"...
Se spune ca "de ce sa facem metrou, cand noua linie feroviara OTP-GdN te duce in Gara de Nord in 20 de minute?"....
Dar se uita momentele cand pe tabela de SOSIRI din GdN apar intarzieri de 30-35 de minute la trenul de la OTP...
(Probabil la OTP sunt afisate intarzieri similare dinspre GdN...)

Vorbim de un "amalgam" de "nenorociri"... Pe feroviar NU ai LINIE DUBLA (acum). Deci NU poti reduce timpul dintre doua "curse".

Pe "partea opusa", de ce sa duci o linie de metrou la un terminal care in (cel mult) 10 ani se va desfiinta?!?!....

Dpdv tehnic, se poate!
(SIC @vancouver - se poate!...)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

O precizare, imprumutul JICA acopera 30% din costul intregului proiect. Prin redirectionarea in totalitate a sumei catre tronsonul M6.2 Tokyo-Otopeni acoperirea financiara devine 60%.

dr4qul4

asta daca ne incadram in buget! pe M5 am facut-o? sau inca nu au venit claimurile?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: subway on February 04, 2021, 04:21:36 PM
O precizare, imprumutul JICA acopera 30% din costul intregului proiect. Prin redirectionarea in totalitate a sumei catre tronsonul M6.2 Tokyo-Otopeni acoperirea financiara devine 60%.

Doua precizari:
1. Imprumutul JICA acoperea 30% din costul intregului proiect atunci cand a fost acordat. Acum - cel mult 25%.
2. Parca impumutul JICA era/este doar pentru tuneluri/statii?... Fara semnalizari si material rulant. Cool....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#1176
Ai un argument valabil bazat pe cursul yen/euro?
A doua asertiune e falsa, nu exista astfel de restrictionari...si asta de la bun inceput.

vladioan_bv

mi se pare ca discutia din ultimele zile continua doar pe ideea a ceea ce ar trebui sa fie prioritar. ok. din ce am inteles, se vrea ca prioritate continuarea m5. cum se vor accelera lucrurile in acest sens? sau ne rezumam doar la tachinari intre minister si metrorex in ceea ce priveste rezultatele financiare? 

subway

Niciun ministru, nici actualul, nici fostii si nici viitorii nu au parghiile legale de a accelera ceva pe M5, astea sunt povesti de adormit copiii. Singurele parghii disponibile sunt de a pune piedici si a baga strambe.

TibiV

@subway,

Nu, n-am nici un argument pe "cursul yen-euro".
1. Singurul argument este ca in ultimii 10-15 ani, costurile in "lei-tramvai" au crescut intruna, fara sa se uite pe FOREX...
2. Este bine ca a doua asertiune este falsa. Dar scade "ab-initio" procentul acoperit de japonezi din valoarea totala REALA, care cuprinde tot - de la "cartite" la rame de metrou...

LE
Ai postat "proaspat"...
Pai atunci sa desfiintam Ministerul Transporturilor, ca nu are parghii...
Si ministerele Educatiei, Sanatatii, Mediului samd. Nici astea nu au parghii si leviere.

Pastram doar Finantele, ca are parghia ANAF...  ;)
"Death and taxes..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#1180
Daca nu esti de acord cu ce am afirmat spune-mi tu argumentat care ar fi acele minunate parghii!
Demonstreaza-mi ca eu as fi miop si nu un oarecare ministru mai guraliv.
:)

vancouver

#1181
Quote from: TibiV on February 04, 2021, 03:32:27 PM
Dpdv tehnic, se poate!
(SIC @vancouver - se poate!...)

Atentie, eu tot ce spun ca se poate, se refera la EFICIENTIZARI. Ca sa ajung mai repede de la A la B, ca economia Romaniei sa mearga mai bine. Deseori ca sa se faca economie in final! Rar vin cu chestii exorbitante si atat. De ex. daca mutam M6 la Pipera, sunt doar 2 statii in plus fata de situatia ca-l ducem la Baneasa si chiar 2 statii in minus fata de cazul ca-l ducem la Otopeni. Nu e nimic exorbitant.

Si cam e o diferenta intre a duce oamenii la cumparaturi la Baneasa Shopping City (majoritatea oricum vor veni cu masina, portbagaj, etc) si a duce oamenii eficient la birou in Pipera. La shopping nu conteaza daca intarzie 20-30 de minute, dar la servici e altceva, e timp pierdut, PIB in ansamblu mai mic!

Dar e bine ca nimeni nu sustine mutarea M6 la Pipera. Ca doar avem tramvaiul 5, cu capacitate de 9.000 de calatori pe ora (daca ar circula) si viteza comerciala 10-15 km/h, fata de metrou cu 50.000 de calatori pe ora si viteza comerciala 25-40 km/h! Si fata de ca. 100.000 care deja lucreaza in Pipera!

Da-ti-i inainte cu cumparaturile la Baneasa. Bravo. CA SE POATE! TEHNIC. Vivat tramvaiul 5 hâc hâc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

#1182
Hai sa vorbim un pic si despre prosteala ca daca iei trenul faci doar 20min.. Nu e deloc asa, faci 40min asteptare la peron plus 20min adica fix o ora! Doar pana la gara!!!
In timpul asta cu metroul esti demult acasa oriunde ai locui.

vancouver

Partial corect. Partial color...

- M6 GDN - aeroport: ca. 30-35 de minute
- si pt. M6 in general va trebui sa schibi undeva (exceptie cei care vor locui de-a lungul M6). Schimbul asta dureaza si el 5 minute (la tren cam 10 min).
- la trenul de aeroport nu astepti 40 de minute, ci MAX 40 min, ceea ce este o diferenta. La 40 interval te uiti la orar inainte sa pleci de acasa. In medie poti sa spui ca stai 15 minute.
- trenul de aeroporort circula acum la 40 de min, dar fara absolut nici o problema poate fi bagat la 20 de minute (da, CU investitii suplimentare, evident - dar de cel putin 10 ori mai mici decat investitiile in metrou)

Comparatia corecta este intre un tren spre aeroport la 20 de min. in viitor si un metrou la aeroport la 10 minute.

M6: 5min schimb, 5min asteptare, 30 calatorie = 40 MIN
Tren: 10 min schimb, 10min asteptare, 20 calatorie = 40 MIN


EGALITATE! La investitii de 10-15 ori mai mici, intretinere de 5-10 ori mai ieftina.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nirolf

@vancouver Eu sunt de acord cu M6 în Pipera, am propus chiar eu acum ceva vreme asta, dar propunerea a trecut neobservată atunci. Eu aș vedea însă un capăt comun cu un M2 prelungit lângă A3 - (încă) este acolo loc pentru un nod intermodal unde ai putea aduce și autobuzele regionale din nord + park&ride (fiind direct lângă autostradă sunt sigur că ar avea succes comparativ cu cel de la Străulești). Conexiunea M2-M6 ar permite și schimbul pentru zona de birouri de pe Bd. Pipera/Băneasa și ar face nodul și mai atractiv pentru cei care ar renunța astfel să circule cu mașina prin oraș: legătura directă cu zona de birouri Piața Presei/Expoziției + Gara de Nord.
Știu că zici că așa aglomerezi M2, dar sunt de părere că simplul fapt că duci M6 în Pipera îl va degreva destul (va prelua o mare parte din călătorii din vestul orașului, care vor evita astfel schimbul la Victoriei) și nu are sens să forțezi oamenii din sud să o ia pe un M6 ocolit pentru ei.