News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Valentin

vancouver, ce zici, daca mai permitem dezvoltarea in zona Pipera facem si M2.3? (a treia magistrala paralela)? Nu contesta nimeni aglomeratia pe M2, dar problema nu e 100000% ca trebuie sa ducem o alta magistrala exact tot acolo, de ce? pai:
1. Vei relaxa M2, vei avea impartirea intre cele 2, dar zona se va dezvolta in continuare, spatiu inca exista in zona, deci ce facem? ducem si M7 tot la Pipera? (cand vor fi la fel de pline liniile? dat fiind ca si la SUD se construieste in prostie?)
2. Pandemia asta e posibil sa modifice anumite date esentiale, cel putin la nivel de speculatie, foarte posibil ca unii angajatori sa si tina in continuare acasa angajatii (si dupa pandemie), ar fi mai important sa vedem ce se intampla (studiu).
3. Mai important ar fi sa dezvoltam alte zone de birouri (prin acces facil la metrou), cum ar fi Expozitiei (stiu ca pe aici trece M6 si in cazul prezentat de tine), plus terenurile din zona statiei Tokyo si nu numai, loc e, exista si cateva cladiri, nu foarte numeroase momentan!
4. Mai degraba flanchezi M2 prin 2 linii de metrou usor/tramvai (la Est si la Vest), precum ideea prezentata de Cristi N, poate poate gasim solutii sa ducem si 41 pe Bd. Aerogarii (stiu ca te pricepi la solutii cand cineva zice "nu se poate")

# ce vreau sa explic/arat, e ca trebuia studiat in detaliu daca se merita ca o magistrala sa plece din exact acelasi cartier si sa ajunga in acelasi loc ca si magistrala partenera.

sab

#1126
Chiar in acelasi loc nu ajunge, doar in acelasi cartier in sud.  :)
Ideea este ca M6 are 3 puncte slabe:
- lipsa conexiunii directe cu M3
- conexiunea cu M2 este departe
- traseul ocolit si "prin balarii"
Dar, intr-adevar, trebuie studiat daca este bine sau nu, eu vedeam ca M6 sa continue catre Baneasa, nu sa se opreasca in Pipera.

subway

Ai SF+finantare+licitatie in desfasurare, la treaba nu la frecat menta.

vancouver

#1128
Parerea mea este asa:

1. Pipera are nevoie neaparat de inca o linie de metrou. Din punctul meu de vedere asta se vede de la o posta, nu prea inteleg cum de nu vedeti aceasta necesitate, dar in fine (si dovada cea mai buna, aici pe forum avem tread special pentru problema Pipera: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1022.0 - putem discuta acolo mai departe acest subiect)

2. Daca ducem o alta linie de metrou fix la statia actuala Pipera, vor fi oameni care vor folosi ca sa schimbe magistralele. Ceea ce ar duce la o si mai mare incarcare a liniei M2 si a statiei Pipera existente - deci asa ceva nu trebuie facut. A doua linie de metrou spre Pipera nu trebuie sa aibe statie comuna cu actuala, ci sa deserveasca alt bazin de cladiri.

3. O gara de tren pe M800 la Pipera ar fi si ea de ajutor, dar doar o gara fara nimic altceva va fi slab utilizata. La acea gara trebuie sa ajunga ori un tramvai rapid, ori o linie de metrou.

4. M6 nu o sa aibe o prea buna legatura cu M2, M3 si M7, asa si? Va avea legaturi excelente cu: M5, M1, M41, M4, Gara de Nord, Gara Basarab si tramvaiele de pe podul Basarab, Gara Baneasa. Cam wow. Si legaturi bunicele cu M7 si M2. Numai si numai M3 lipseste din lista!

5. M6 fiind gandit pana la Otopeni, daca este oprit la Baneasa nu va avea probabil facilitatile normale ale unui cap de linie si oricum trebuie gasit si facut ceva in directia asta, fie spre Baneasa Shopping sau spre cartierul Pipera din Voluntari. Sau cum am sugerat eu, spre Pipera din Bucuresti. Si daca vrem sa fie ieftin putem sa facem o singura statie, nu 2, pe Bd. Serbanescu = Calea Vacareti. Si atunci in afara de statia aeroport Baneasa, care oricum este planificata in alta locatie, apar doar 3 statii in plus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

Nu contesta nimeni aglomeratia pe M2 si in zona Pipera si ca se cauta rezolvare, dar mesajul tau deja devine slogan electoral la Primarie. De unde ne apucam ca vad ca tu tot adaugi in lista ta de solutie magica si trenuri si gari si 3 linii de metrou si 2 tramvaie si metrou usor. Zi-o macar pe prima, aia care te ajuta pe tine personal cel mai mult cand ai treaba in Pipera si te lovesti de aglomeratie. Cand ai trecut pe acolo ultima oara si de ce anume te-ai lovit?
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

sab

#1130
@Vancouver
Legatura bunicica cu M2 ? Nimeni nu va lua M6 de la aeroport sa se duca pana la Eroii Revolutiei ca sa schimbe cu M2, daca are treaba in centru , sa zicem. . Va incarca eventual inutil M1 cu o schimbare in plus. Daca are treaba la Pipera nici atat.
Deci legaturile nu sunt asa bune decat daca stai in Berceni in zona M2 si vrei sa ajungi pe M6. Nici daca stau pe M1 in est nu este o mare fericire sa ocolesc pana la Basarab ca sa iau M6.
Cand faci o linie catre aeroport, mai ales ca nu ai cine stie ce trafic catre aeroport care sa justifice cu adevarat metrou, este bine sa te gandesti cu atentie la conexiuni. Altfel ne trezim ca o vor folosi foarte putini, dar va fi prea tarziu sa mai putem face ceva. Chiar si daca numai conexiunea cu M3 lipseste din lista, nu este normal sa lipseasca, atata timp cat exista posibilitati sa o faci.
Oricum pe parcurs va trebui sa existe si un alt capat de linie, cu toate facilitatile, pentru ca mie imi este clar ca nu toate garniturile trebuie sa ajunga la aeroport, ci doar o parte dintre ele. Nu avem calatori sa plimbam toate garniturile pana la aeroport. Iar din cei pe care ii avem, o parte vor folosi alte mijloace, din cauza conexiunilor proaste.


vancouver

@sab, ca sa ajungi de la aeroport in centru folosind M6 (presupunem iarasi ca se va face M6 la aeroport) va avea urmatoarele solutii:
- M6 + M5 (ajunge la Universitate, care acopera si centrul vechi, zona Calea Victoriei, Sala Palatului etc)
- M3 + M1 schimb la Gara Basarab (acelasi peron pentru Piata Victoriei-Stefan-Obor sau celalalt pentru Eroilor-Izvor-Unirii)
- tren aeroport + M1 (la fel ca anterior)
- autobuz aeroport direct pentru Piata Victoriei, Romana, Universitatea, Unirii (cu exceptia dopului de Arcul de Triumf, rar sunt probleme in trafic si s-ar putea sa ajunga de ex. la Victoriei chiar mai repede decat cu M6+M1, doar varianta tren+M1 o sa fie mai rapida, dar depinde cat de rar o sa circule trenul.

Alte dorinte?

Cat despre legatura cu M2 bunicica. Nu e bunicica, e GROZAVA.
1. Pentru ca Berceni (cartierul) + Popesti-Leordeni + Brancoveanu vor putea schimba la Eroii Revolutiei si sa mearga cu M6, de exemplu pentru GDN, fara sa mai aglomereze statia Piata Victoriei. Sau la facultatea de drept. Sau pe Calea Grivitei, etc.. Ca nu toata lumea merge fix numai de la aeroport in centru.
2. Pentru ca Progresului + Giurgiului + Ferentari vor putea schimba acum la Eroii Rev. sa mearga oriunde pe M2. Si invers.

Ceea ce e WOW. E mult mai mult decat ofera acum M5, care deserveste practic un singur cartier.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1132
@Lozzo, iarasi duci discutia in directii filosofice, complet off-topic. Cu intrebari stupide cand am fost eu in Pipera si alte din astea. Si care metrou sau DX ma ajuta pe mine personal. Pai tu nu auzi ca eu locuiesc in Germania si vin cu masina sau cu avionul si ma ia cineva cu masina. Si chiar si asa ma plimb prin tara, nu stau in Bucuresti in vacanta. Deci ce sa ma ajute, asa o intrebare ... $%QQ&

Eu vad in schimb cum s-a dezvoltat civilizatia vest-europeana, vad cum functioneaza aici transportul in comun si ce rol are in dezvoltarea societatii si mai ales in PIB (adica ce eficientizare uriasa a tuturor ramurilor economice aduce) si vreau sa ajut tarisoara din care vin sa faca la fel.

Aia ca nu sunt bani e un bull-shit total. Una la mana, ca acum 30-40 de ani PIB-ul in vest pe locuitor era mai mic decat acum in Romania, si atunci ei au facut masiv. Nu mai vorbim de cati bani primim de la UE. Si, cel mai important, planurile mele nu sunt pe 5 ani, ca aia e o mare problema la voi, planul cincinal si atat. Propunerile mele este pe 60-100 de ani.

Nimeni nu spune sa faci maine licitatia pentru M6 spre Pipera. Poti sa o faci si in 2070. Doar sa prevezi de acum cum va arata toata reteaua la final, ca sa nu mergi in directii gresite.

Oricum e o prostie sa vorbim de bani, ca varianta pana in Pipera e la jumate pret decat cea pana la aeroport!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

Pentru Pipera s-au facut investitii masive in linia de tramvai spre Aerogarii, linie ce zace nefolosita de ani de zile si se degradeaza stand!

AndreiB

@vancouver

Trebuie sa mai pui la socoteala ca M6 are deja un traseu foarte ocolit pana in Pipera (pe desenul tau). Avand in vedere ca toate magistralele care se intersecteaza cu M6 in centru (M7, M5) au corespondenta si cu M2, cred ca vor fi putini care vor prefera sa mearga M7 - M6 in Pipera vs. M7 - M2 via Unirii. Mai ales ca frecventa pe M2 va fi intotdeauna mai buna.

Depinzand de unde masori, traseul M6 - zona Pipera e de c. 15-17km vs c. 7km pe M2 (Unirii-Aurel Vlaicu), care se traduce intr-un timp dublu de calatorie.

Nu neg ca ar fi ideal sa avem inca o linie de metrou in Pipera, insa nu cred ca M6 e cea potrivita. O optiune pe care as considera-o eu ar fi o ramura a M7 pe traseul Doamna Ghica - Petricani, pentru ca ar lega direct Rahova de Pipera si ar fi o calatorie similara pentru M5 (via Universitate cu M2 sau via Mosilor cu M7). Desi si calatoria asta ar putea fi acoperita la fel de bine cu corespondenta cu tramvaiul rapid pe inelul median est in zona Doamna Ghica.

subway

#1135
Pe Dna Ghica-Petricani ai linie de tramvai...la ce ar folosi o linie de metrou prin pustietati?

Cristi N

Proiectul liniei de pe Aerogarii nu e terminat, mai e de facut bucla de la restaurantul Cocosatu - nu stiu daca au facut actele pentru terenul repectiv si de reabilitat linia de pe Barbu Vacarescu care acum e efectiv praf.

Pentru reabilitrarea B Vacarescu trebuie sa se hotarasca cum vor sa o faca: o muta pe o parte sau nu, fac legatura sau nu cu linia de pe D Pompeiu si daca implementeaza sens unic pe B. Vacarescu respectiv Floreasca. In plus linia ar trebui continuata prin fata aero Baneasa pana in curtea Ikea asa cum au propus cei de la MetrouUsor.

subway

#1137
Si cine-i impiedica?
Chestia cu tramvai la IKEA e doar dribling ieftin pentru a masca impotenta de a construi terminalul si P&R prevazute in proiect...

Cristi N

Pentru asta ar trebui sa-i intrebam pe ultimii 2 primari.
Capatul de la Ikea e o imbunatatire a solutiei initiale, navetistul ar scuti timpul pierdut la semaforul de la pasaj. Nu zic ca nu se poate functiona si cu bucla prevazuta initial dar ar fi mai bine cu extindere.

subway

Nu e o imbunatatire, e doar o scuza penibila si nefezabila pentru a nu face ceea ce trebuia facut demult...