[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

>Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preţ, cea mai importantă componentă fiind cea tehnică, cu o pondere de 60%, iar cea financiară va avea o pondere de 40%.

https://www.economica.net/metroul-de-otopeni-patru-asocieri-de-firme-din-china-turcia-rusia-spania-i-italia-au-depus-oferte-pentru-construc-ia-primei-sec-iuni_194240.html

nu prea inteleg afirmatia asta din articol:
>Amintim că 10 candidaţi s-au înscris inițial la licitaţia pentru "Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo".
ce s-a intamplat cu cei 10 si de ce au ramas doar 4 acum?

florin74

#1111
S-au selectat 6, si din cei 6 doar 4 au depus oferte . A fost cu precalificare, cum este si pe PiSi2 si 3. Si cred ca si Mesesul e tot cu precalificare

mirceaeliade

ah ok, cel putin in principiu ar trebui sa fie mai putini jucatori care sa faca contestatii cum s-a intamplat pe A0

vancouver

M6 SPRE AEROPORT PE LINIE MOARTA = OK

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24552671-ministrul-transporturilor-catalin-drula-interviu-hotnews-live-autostrazi-cai-ferate-metrou-2021.htm

QuoteS-a concentrat energie pe această linie spre aeroport. M6 de la centrul comercial Otopeni ar duce la actualul terminal care urmează a fi abandonat. Viziunea de acum 5 ani, vii, ajungi la terminalul 2, iei un autobuz, treci prin clădirea aeroportului, urci în metrou și ajungi în 35 de min până la Gara de mord.
M6 trebuie să ne uităm foarte atent la el. Hai să nu facem o investiție care sună bine de PR

Sunt de acord cu Dl. Drula, sustin 100% ideea de a verifica inca o data daca chiar e util sau nu.

Mai ales ca se poate creste frecventa pe trenul spre aeroport. Eu am studiat problema in amanunt, si se poate la 20 min. Dl. Drula a spus ca se poate monta un macaz si atunci se poate ajunge la 2 pe ora. Bun si 2 pe ora, mai bun ar fi 3 pe ora. Si cu asta ar fi la nivel de tren suburban.


PROPUNERE MODIFICARE TRASEU M6 DE LA BANEASA SPRE PIPERA, IN LOC DE OTOPENI.

Ca atare M6 limitat la Baneasa sau chiar schimbat traseul de la Baneasa, sa mearga spre Pipera, pe traseul tramvaiului 5 si apoi sub Bd. Pipera, cu capat undeva unde e acum autobaza Pipera sau unde e baza Holcim Pipera. Acolo construit si o statie pe M800, care sa comunice cu statia de metrou.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Nu te complici? Ai M2 in zona aia. Nu e mai simplu sa faci extensie la M2? Sau sa faci un nou racord ce pleaca de la Aurel Vlaicu?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@dr4qul4: M2 este supra supra aglomerat. Este nevoi ca de aer de o a doua linie de metrou / tramvai rapid / tren / tren suburban sau egal ce, care sa aduca / preia dezvoltarea de birouri din Pipera.



Cam asa ar veni:



Asa, acum sariti pe mine, nu se poate pentru ca:

- proiectul e deja inceput si se termina altfel
- aprobare deja de la UE si nu se mai poate schimba nimic (UE + biblia sunt sfinte)
- virajul e imposibil si prea stramt
- ajunge pe sub cladiri, imposibil in Bucuresti, ca e solul plin cu particule de aer
- Romania nu e China
- Romania nu e Japonia

si inca alte 30 de motive pentru care nu se poate. Multumesc. Va puteti abtine sa comentati, oricum nu insist cu idee si nu o sa o sustin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#1116
Traseul pe care l-ai desenat poate fi foarte usor acoperit de o linie de tramvai rapida (pe Dimitrie Pompeiu, dar tot pana la Gara Pipera).

Capatul actual de la Baneasa mai are avantajul ca ofera suficient loc pentru a organiza un terminal de linii regionale si P+R. Sunt 100% de acord ca e nevoie de capacitate de transport in plus in Pipera. Solutia ideala cred ca este un tramvai rapid in partea de est a orasului, pe inelul median - care poate continua si pana la Aeroport Baneasa, cu un usor ocol prin Gara Pipera.

Pana atunci, ca solutie intermediara, redeschiderea tramvaiului 5 (dupa reabilitarea liniei) si o corespondenta intermodala la statia Stefan cel Mare ar prelua o mare parte din calatorii venind dinspre Dristor pe M1, care inainte schimbau la Victoriei pentru M2.

TibiV

In urma cu foarte multi am lucrat in Baneasa.

Cand veneam de acasa (din Titan) la Stefan Cel Mare schimbam metroul M1 cu tramvaiul 5, care circula decent (7-8 minute la orele de varf).
La plecare, in cazul in care aveam treaba in centru, mergeam Baneasa-Aurel Vlaicu cu tramvaiul 5, si de acolo M2.

Tramvaiul 5 ar fi o solutie absolut de bun simt. Mai ales ca "pe vremea mea" in jurul statiei de metrou Aurel Vlaicu nu era practic nimic. Acum este full (cladiri de birouri, sedii de banci, Promenada Mall)...

Iar daca s-ar uni linia de pe Pompeiu cu cea de Barbu Vacarescu, ai avea o varianta in plus. Desigur, cu o linie reabilitata si tramvaie de 36 de metri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

#1118
Pentru Baneasa - Pipera ar fi foarte utila linia propusa de cei de la MetrouUsor, practic e un 41 in oglinda si pe steroizi. Cu tramvaie moderne si linie separata de trafic ar rezolva destul de bine naveta pe toata zona de est a orasului.





Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Propunerea este de bun simt. Imi place cum este trasata linia de tramvai. As propune retrasarea bulevardului Ovidiu Hateganu de la pasaj in linie dreapta pana in apropierea terminalului Romprim.

dr4qul4

@vancouver, una din problemele actuale ale M2 este ca nu se poate face schimbul destul de repede la Pipera. Un racord simplu ar creste numarul de trenuri.
La Baza STB se va construi spitalul Metropolitan. Langa avem inmatricularile auto. Asadar s-ar merita un nou racord. Si da, se poate conecta si cu o gara.
Nu va creste fecventa la Pipera, dar va reduce din presiune ( o parte vor alege noile statii) si va creste frecventa la Aurel Vlaicu unde este mai rau.
Mai exista o varianta: facem o bucla (linie simpla) intre Depou Pipera - Gara Pipera- Spital-Permise-Aurel Vlaicu. Astfel trenurile vor circula fara oprire. Iar costul pt linie simpla este destul de mic. Zona este mica, asa ca de la Permise poti merge pe jos pana la gara (daca nu vrei sa schimbi la AV).

Cu ocazia asta rezolvam si problema accesului unic de la Aurel Vlaicu, unde va fi nevoie de o statie mai mare si de inca un peron. Dar ghici ce: acolo ai loc sa te desfasori. Poti baga linistit un TBM.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Ideal ar fi fost ca M6 de la Romexpo sa se indrepte direct catre Aurel Vlaicu (statie noua si corespondenta cu M2) si de acolo catre Baneasa sau OTP. Insa mi s-a spus ca nu se poate lua acea curba la Aurel Vlaicu catre Baneasa. Pacat, pentru ca M6 este asa aproape.
Nu se va face vreodata derivatie/ plecare din M2 pentru ca ar deranja frecventa M2 Pana la urma este singura care functioneaza bine. Cu mici modificari la macazurile de la capete ar putea sa scada frecventa, insa daca ai a doua magistala care ajunge acolo, cred ca nu mai ai nevoie de 90 secunde pe M2.



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

@sab, care ar fi motivul pentru care nu ai merge mai departe inainte pe Bd. Pipera si vrei sa intorci spre Baneasa? Ca in rest ideea e buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

sab

#1123
Propunerea a fost facuta cand M6 ajungea in Baneasa si la OTP, eu doar am propus un mic "ocol".
Daca duci M6 pe sos Pipera, trebuie sa ajungi si la birourile din Pipera de Voluntari.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on January 21, 2021, 06:53:55 PM
@vancouver, (...)

OOO, ce bine ca ai scris ceva pe subiect asta. Daca tu zici ca nu se poate, atunci m-am linistit si stiu sigur ca se poate.  :p

Alternative
:  ooo, da, si alea exista. In loc de metrou peste tot se poate face metrou usor / tramvai rapid. Cu tramvaie de 36 sau 72m. Sau ca la Budapesta, de 100m. Dar stai, ca in loc de tramvai se poate face si troleibuz. Tot electric, tot separat de trafic (pe calea care altfel era a tramvaiului). Mult mai ieftin, ca nu mai pui si intretii sine. DAR STAI  :lol: , ca in loc de troleibuz, mai nou se poate autobuz pur electric. Tot cu cale separata total de trafic, deci nu autobuz oarecare, ci autobuz rapid, un fel de metrou usor cu roti de cauciuc si fara catenara. Inca o data mai ieftin si mai flexibil: poate oricand sa se depaseasca unul pe altul sau sa mearga pe traseu schimbat daca e ceva. Si circula autobuze la 1 minut, cu capacitate cat metroul la 6-7 minute. Si nici nu mai trebuie sa urci scarile  ;)

Deci la 2% din costul metroului cumperi autobuze electrice, asfaltezi banda unde acum merg tramvaie, costuri de intretinere aproape zero, combustibil zero... wow. De ce mai facem metrou?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.