Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

"Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr.D" Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad""

Raspunsul consolidat din Decembrie 2020 il gasiti timp de 7 zile aici. Are 302 pagini. :D
In rest sunt anexe cu documente.

Phenol


RobertH


AndreiB

Cred ca are legatura cu denumirile diferite de la CFR Infrastructura (BAR) si CFR Calatori (harta). Exemplul clasic e Bucuresti-Timisoara, care e linia 100 in nomenclatura Infra si magistrala 900 in cea de la Calatori.

cristi5

@RobertH nu inteleg la ce-ti trebuie indicativul? Indicativul intern CFR difera deseori de cel aratat calatorilor in Mersul Trenurilor (310 pt Timisoara-Arad-Oradea), care eventual se pune pe OSM.

frunzaverde

Cred ca pe OSM ar trebui puse indicativele liniilor - care sunt entitati fizice, nu ale sectiilor (deci 218, nu 310 in cazul nostru). La sectii de circulatie (care reflecta numerele de tren, nu infrastructura fizica) e ambiguu pe de-o parte: Bucuresti - Ploiesti poate fi 1000, 300 sau 500, se tot schimba, si multe linii nu au sectii de circulatie pe ele.

@RobertH - nu esti mintit : e harta "sectiilor de circulatie", care este diferita de harta liniilor (infrastructurii fizice). Dupa cum vezi, Bucuresti - Ploiesti este 300+500 (+1000, dar probabil n-a mai incaput) pe harta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RobertH

Nu imi place ca pe OSM nu sunt relatii decat la 2-3 magistrale si nici nu sunt denumite. Am vrut sa aduc si feroviaru la nivelu rutierului de aia am mai si dublat linii in loc sa pun tracks=2 si pus abatute macar la magistralele importante. 

S-ar putea face niste harti interesante si pe fevoriar daca ar fi date recente si corecte.

cristi5

OK @RobertH daca scopul tau e sa faci relatii aunci un segment OSM poate face parte si din relatia 300 si din relatia 500 si din 1000 si problema semnalata de @frunzaverde e rezolvata.

Asta sigur ca ar permite ca tag-ul *name* sa fie indicativul liniei (folosit intern de CFR). Dar *cred* ca openrailwaymaps arata name. Si nu stiu daca un utilizator ORM ar intelege 218 in loc de 310. Daca cineva vrea sa introduca pe OSM indicativele interne CFR (eu nu prea vad utilitatea), poate face tot o relatie. Deci in cazul asta segmentele Arad-Timi ar fi parte din relatia "sectia 310" si din relatia "linia 218". Dar la name as lasa 310.

Cred ca sunt mai sus pe topic plansele cu traseul, de ex noile trasee la Arad, noi pasaje rutiere...

dan tm

Este o diferenta intre numerotarea liniilor la CFR Infrastructura si numerotarea si delimitarea liniilor, magistralelor, sectiilor de circulatie la CFR Calatori.

Asta s-a vazut(dezbatut si poate explicat ) la discutiile despre linia spre aeroport.

In Mersul trenurilor e destul de simplu, magistrala 700 Bucuresti Nord-Urziceni-Faurei -Galati.

insa pentru CFR Infrastructura nu este asa simplu, s-a exemplificat acolo ca fiecare fir nou construit in timp a primit o codificare

linia care trece din Pajura peste linia 300 spre Ploiesti este 301Q, linia care vine din stinga pe sub linia 300 este 301 L si tot asa, 300A 300G. linia care trece din Bucurestii Noi Gr. C spre Bucuresti Baneasa este 300Z. Ei bine in mers scrie la tabela 900 Bucurestii Noi si indicatia sa cauti pe tabela 800 unde trenul e dat din Bucuresti Baneasa daca vorbim de trenul Timisoara Nord-Mangalia. Dar in livret notatiile sint mult mai complexe.

de aceea la calatori linia Bucuresti Nord -Brazi -Ploiesti Vest este 300 iar daca e spre ploiesti Sud e 500, insa pe infrastructura ele au alte denumiri.
In mersul trenurilor e simplu, un tren opreste in halta Carpati, dar in livretul de mers scrie ca circula pe 3K pentru asigurare peron in Carpati h, idem daca circula pe 100 Y spre Videle poate da peron la Carpati.

La fel in Timisoara Nord,

daca un tren circula pe 133 Cenad in livret va avea notat Ram Ronat GrA si mai stiu eu ce, ram Pavilioanele CFR, pe cind daca circula alaturi pe 218 nu intilneste astea pina la Ronat Triaj Gr. D. Calatorul in mersul trenurilor pe 310 nu afla detaliile astea.

Plus ca daca se marcheaza pe o harta  publica diverse cai ferate e destul de firesc sa se treaca numerotarea din mersul trenurilor deoarece alea sint liniile cunoscute de catre public, altfel ce ar iesi combinat cu numele garilor diferit de al localitatilor?

(liniile 300 le-am notat la intimplare pentru discutie)

Linia 1000 este doar o modalitate a CFR Calatori de a pune laolalta trenurile Bucuresti-Ploiesti (300+500)


RobertH

Indicativul se pune cu ref=*. Pentru OSM ar avea sens sa fie puse din BAR pentru ca sunt linii fizice si separate. Se poate adauga de ex. name="Sectia 200A" si facute relatii pentru magistrale conform CFR Calatori ... poate asa impacam pe toata lumea :) .

Ps. cred ca toata discutia ar trebui mutata undeva la infrastructura feroviara. E prima data cand din cauza mea se ajunge la off-topic dar nu credeam ca e subiectul asa de controversat.


Cuneo

Dominic Fritz viseaza centura feroviara pe la marginea Timisoarei. Ii va cere ministrului Transporturilor sa 'imbunatateasca' traseul magistralei CFR Caransebes – Arad, planuita pentru modernizare in urmatorii 8 ani si jumatate

TIMISOARA. Trebuie 'upgradat' traseul magistralei de tren Caransebes – Timisoara – Arad, pentru modernizarea careia a fost deja lansata inca din toamna licitatia de proiectare si executie, crede primarul Dominic Fritz.
Acesta spune ca e nemultumit de actuala ruta si de faptul ca reabilitarea ar duce la dublarea liniei de cale ferata ce taie acum Timisoara in doua. De altfel, cu aceasta sina de tren si-au batut capul, fara succes, si administratiile Ciuhandu si Robu.
Dominic Fritz anunta ca se va intalni in Capitala cu colegul sau de partid ministrul USR al Transporturilor, Catalin Drula, venit din Bucuresti si ales deputat pe listele din Timis in alegerile de anul trecut. Ii va cere acestuia ca traseul sa fie reconfigurat, socotind ca doar asa va fi salvat orasul de la poluare.
Primarul vorbeste despre 'o centura feroviara pe la marginea orasului, ca sa nu treaca tot traficul de marfa prin Timisoara'.
,,Un alt subiect despre care o sa discut cu ministrul Transporturilor este magistrala de cale ferata Caransebes – Arad – Timisoara. Proiectul actual prevede un traseu care traverseaza Timisoara de la est la vest pe o lungime de 11 km. Prevede o dublare a liniei de tren si, ce e foarte important pentru noi, daca acolo trece tot traficul de marfa pe acest coridor, prin mijlocul orasului, asta va scadea foarte mult calitatea vietii in Timisoara si as vrea sa discut cu ministrul despre aceasta problema. O solutie minima ar fi o centura feroviara pe la marginea orasului, ca sa nu treaca prin oras,,, a spus marti primarul  Timisoarei Dominic Fritz.
Deocamdata, nu s-a incheiat licitatia Ministerului Transporturilor pentru proiectarea si executia actualei magistrale care este prevazuta a fi facuta prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM, in mai multe loturi, fiecare estimat la cateva miliarde de lei fara TVA. Durata lucrarii totale e de 102 luni, adica 8 ani si jumatate.
O centura feroviara pe la marginea Timisoarei, facuta de la zero, ar insemna niste costuri uriase, la care s-ar adauga cheltuieli foarte mari cu exproprierea terenurilor pe care ar trece linia de cale ferata. Si mai e nevoie si de o decizie a CSAT. Despre toate acestea insa Dominic Fritz nu a vorbit defel, dar va afla de la ministrul Transporturilor, chiar daca vor fi luate in calcul fondurile europene generoase prevazute pentru mobilitate in urmatorii ani, dar care presupun si o cofinantare consistenta din partea autoritatilor.
Va reamintim, in luna octombrie a anului trecut, la 10 ani de cand s-a vorbit prima oara despre necesitatea modernizarii acestui tronson de magistrala CFR, fost lansata licitatia pentru proiectare si executie.
Durata de implementare a proiectului magistralei Caransebes – Timisoara – Arad este de 8 ani si jumatate, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru executia lucrarilor, iar perioada de garantie de 60 de luni. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia segmentelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 kilometri pe ora.

https://www.opiniatimisoarei.ro/dominic-fritz-viseaza-centura-feroviara



RobertH

Tronsonul Timisoara-Arad e pe harta. Mai trebuie mici modicari dar in mare e corect.

In mare traseul ramane acelasi doar se muta in stanga-dreapta cativa metri.

Singura corectie mai serioasa e pe zona Vinga-Sagu


Singurul traseu complet nou e conexiunea cu M200.



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Multumim @RobertH!

La trecerea la nivel DN7 unde se va face pasaj, este actualmente trecere la nivel si cu tramvaiul. Cum se rezolva cu catenarele (AC vs DC, tensiuni total diferite)? Locomotivele si tramvaiele coboara pantograful si trec din intertie :)

———

Acuma despre Dominic Fritz, dumnealui trebuie
- sa inteleaga ca avizele date de primarul precedent raman valabile chiar daca a venit o noua conducere
- sa nu mai vada trenul ca un bau-bau cu linie dubla care trece prin mijlocul orasului ci ca pe o oportunitate mobilitatea urbana
- sa nu creada ca daca creste capcitatea de transport marfa, acea capacitate se va si "umple".

De fapt probabil stie toate astea dar vrea sa arate ca se ocupa. In fond daca e viteaz poate sa porneasca un SF pt centura feroviara Timisoara Nord si sa-l bage in PNRR

dobrogean

Traversare linie de cale ferata - tramvai exista pe linia Glogovat - Aradu Nou, care traverseaza linia de tramvai care iese din Arad spre Vladimirescu.
https://www.google.ro/maps/@46.1704237,21.3831282,18.38z

RobertH

Pai va fi pasaj si pentru tramvai.



Powered by API/PUM imgur uploader