Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ianos_cristian82

#960
Acum doua zile in statia Lugoj au inceput lucrarile pe Lotul 2 Lugoj - Timisoara Est:




Powered by API/PUM imgur uploader

Cei de la FCC lucrau in statia Remetea Mare
Urmatoarea poza este din statia Topolovat





Powered by API/PUM imgur uploader

In drumul spre Lugoj am vazut sine puse intre linia de tren





Powered by API/PUM imgur uploader

a.l.x

Quote from: CDV07 on September 26, 2023, 01:13:12 AMS-au anulat toate licitațiile pentru reabilitarea liniei Craiova-Caransebeș...

 S-a aruncat proiectul la gunoi? Ce păzesc de nu aprobă indicatorii noi?

catalin_inc5

Unde pot gasi informatii despre tronsoanele care se vor dubla din M100 ? De asemenea ma intereseaza si pe M300 Episcopia BH-Cluj.

Am vazut aici pe forum informatii despre dublarea liniei pe diferite tronsoane dar sincer nu mai regasesc postarea si nu stiu daca era doar o sintetizare a informatiei facuta de vreun coleg de forum sau era chiar textul dintr-un document oficial de la CFR. (Chiar, face CFR o astfel de sintetizare ? :o )

Tare ma tem ca Orsova-Caransebes nu se va dubla si nu inteleg de ce.

De asemenea, unde pot gasi informatii despre traficul sau estimarile de trafic pe fiecare linie. As fi curios sa vad statistici de trafic de calatori si marfa pe liniile din Vestul Romaniei, adica M100, 200 si 300.



rezin

Caută pe paginile din urmă , ex. paginile 53,55 de la acestă secțiune precum și altele, pentru magistrala 300 între Cluj Napoca și Oradea ,vezi pagina 13 de la secțiunea respectivă!

antonelu

Mai se întâmplă ceva cu tronsoanele nelicitate din Coridorul Orient/Est-Mediteranean Caransebeș - Craiova și Craiova - Calafat și cu bucata din Rin-Dunăre Craiova - București?! Sau le-am îngropat de tot, nu de alta dar fac parte din rețeaua TEN-T centrală și dacă nu le terminăm până în 2030 plătim bani la infringement!

Konter

Ministerul Transporturilor a modificat indicatorii pentru modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș, rezultând o valoare aproape dublă față de cea la care fuseseră lansate anterior licitațiile ce au fost anulate din lipsă de ofertanți. De asemenea, au fost modificate și unele soluții constructive ale proiectului.

Studiul de Fezabilitate realizat de Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF analizează traseul căii ferate existent care începe de la stația Craiova de la km 248 + 760 și se termină înainte de intrarea în Stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226,165 km, fiind linie electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova-Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174km). Pe această linie circulă atât trenuri de călători, cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 de puncte de secționare (stații CF și halte).
Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electromecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Starea tehnică a căii ferate lasă mult de dorit
După darea în exploatare a liniei, aceasta a trecut printr-un lung proces de modernizare în ceea ce privește suprastructura, lucrările de artă,  instalațiile de tracțiune și semnalizare. În anul 1951 s-a realizat dublarea liniei CF pe tronsonul Craiova-Filiași, în lungime de 36 km.
Starea actuală tehnică a liniei feroviare Craiova-Caransebeș nu răspunde cerințelor standardelor TEN-T și prescripțiilor STI, aflându-se în condiții de mentenanță reduse, majoritatea structurilor sale fiind aproape de limita duratei de viață tehnică. Aceasta nu respectă noile reglementări și norme europene, având zone de instabilitate și prezentând riscuri geotehnice, hidrologice, hidrogeologice.

Modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș va costa patru miliarde de euro

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a înaintat devizul general actualizat pe total obiectiv de investiții, precum și devizele aferente celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.
Soluțiile tehnice s-au modificat față de solutiile stabilite la faza studiului de fezabilitate, fiind făcute adaptări minore pentru implementarea ERTMS nivel 2, adaptări generate de împărțirea tronsonului de cale ferată în șase loturi teritoriale. Astfel, în ceea ce privește cantitatea de RBC (Radio Bloc Center), aceasta a fost suplimentată de la patru bucăți la șase bucăți.

Dar să vedem ce modificări de preț au apărut. În prima variantă, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei. Din aceasta, lucrările propriu-zise de construcții-montaj erau stabilite la valoarea de 1.598.227.606,24 lei.
Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcții-montaj sunt acum evalutate la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

În septembrie 2023, la licitațiile de modernizare a celor 230 de kilometri dintre Craiova și Caransebeș nu s-a primit nicio ofertă, așa cum a scris atunci Club Feroviar. Aceasta în condițiile în care România s-a angajat să termine modernizarea până în 2027 când expiră Programul operațional. Patru licitații, două pentru câte două loturi de cale ferată, două pentru câte un lot, au fost anulate la acel moment, după ce CFR nu a primit nicio ofertă.

Apoi, la finele lunii octombrie, ministrul Transporturilor anunța de la Timișoara, unde se pregătea să petreacă weekend-ul cu familia, că în una-două săptămâni vor fi reaprobați în ședință de Guvern  indicatorii economici ai celor șase tronsoane de cale ferată, "ceea ce va permite reluarea licitației cât de repede". Cele două săptămâni s-au făcut însă aproape cinci luni.

https://clubferoviar.ro/indicatorii-pentru-modernizarea-liniei-ferate-craiova-caransebes/

https://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5191-hg21032024dtf

Xenos

Facem în esență RK pe amplasament pe 4 MILIARDE de euro? Cu banii ăștia Deutsche Bahn a făcut trase cu totul noi de ICE, mare viteză.
Știu, un pic alte prețuri...dar chiar și așa....și știu că e și varianta Balota...care însă nu are cum să sară de 500 mil euro.

40-0802-5

Șpăgi, inflație, incompentență... O:-) Degeaba au făcut nemții cu miliardul de euro nu sțiu ce investiție, că ei n-au lăsat infra să li se degradeze în ultimul hal, așteptând un ipotetic RK parte dintr-un coridor TEN-T.

DB-ul n-a avut (prea mulți) indivizi ca unii de pe niște forumuri mioritice, care să susțină acum vreo 10 ani, că ,, nu facem dom'ne RK la M900 fiindcă se cheltuie bani aiurea; ne dă UE buget pentru coridoreală în 2020..." .

Restul poveștii o sțim cu toții.  :D 

Cetatean

Dupa 3 ture de injuraturi,scris sters 3 mesaje m-am calmat.
Cand s-au scos licitatiile am zis ca e prea scurt termenul pentru depunerea ofertelor si am fost apostrofat. Ca toti constructorii stiu deja proiectul.
Il rasfoisem la un moment dat,SF-ul cred. Ar fi interesant sa vedem si Pt-ul.

Oricum,valoare uriasa e data si de lucrarile de consolidare si refaceri. As fi curios strict de zona Orsova-Severin,ce valoare a lucrarilor s-a estimat.
Daca nu gasim 6 constructori ok,o sa stea inchis traseul asta 5-6 ani ca ochiu. Doar asa ca un gand,loturile de Severin la Caransebes,unde e un singur fir,daca o sa fie inchidere totala vor depinde de celelate sa-si aduca sina si utilaje de cale. E o licrare foarte grea dpdv logistic

Pe langa asta,dintre constructorii aflati in Ro,n-are cine sa se mai ocupe si de asta. Si nici in urmatorii 3-4 ani.

oc7avian

Bună dimineața: zona montană costă. Vaaai, alții ar fi... NU

Dar da, în mod normal o parte din acele lucrări erau făcute deja. Nu așteptau magicul coridor

florin74

Februarie 2024
Lot 1 Caransebeș - Lugoj, Asocierea Rail Works Fizic 0.00%, FInanciar 0.00%
Lot 2 Lugoj - Timișoara Est. FCC, Fizic 2.50%, FInanciar 9.45%
Lot 3 Timișoara Est -Ronaț Triaj Gr.D, Webuild Fizic 1.00%, FInanciar 9.75%
Lot 4 Ronat Triaj D - Arad Webuild Fizic 0.90%, FInanciar 2.46%

antonelu

Quote from: Cetatean on March 22, 2024, 10:36:49 PMIl rasfoisem la un moment dat,SF-ul cred. Ar fi interesant sa vedem si Pt-ul.


Proiectul tehnic îl va realiza viitorul Antreprenor, pentru că este o licitație PROIECTARE + EXECUȚIE

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean", lucrare de utilitate publică de interes național



MT


2,87 miliarde € fără TVA







Powered by API/PUM imgur uploader


Cetatean

Ireal ce sume arunca astia din pix! Fantastic! Ce usor. Cat punem ba in anul 4? 7 miliarde.
Tradus in 1.4 miliarde euro la 6 contracte...ceea ce inseamna lucrari in jur 19.3 milioane euro pe luna! Cand or zbura porcii din Dunare...daca au estimat 5 ani,inseamna lejer 10 ani de executie.