Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94


cristi5

Asa cum am patit si cu Arad-Timisoara, pare ca descarcarea "arhiva" pentru Caransebes-Timisoara din SEAP nu merge. Eu unul nu reusesc. A incercat si @oc7avian

Daca reuseste cineva, le punem cu bucurie pe server! Sa poata @RobertH sa le puna pe harta.

Daca nu, poate le luam la mana, pana la urma sunt vreo 130 de click-uri... Pentru vechiul SEAP facusem un script care face click-urille automat...

RobertH


antonelu

La Arad - Timisoara, dupa cele aproape 4 luni de asteptare a motivarii deciziei CAB, CFR ia masuri remediere impuse si acum 2 zile iar o contestatie Siemens depusa. In 4 luni se face un an de documentatie pe SEAP si inca nu s-au depus ofertele.
Am citit in contestatie si desi nu sunt de specialitate, pare ca Siemens vrea sa arunce niste instalatii de semnalizare pe acest tronson si sa il lase pe CFR sa le lege la capete cu ceilalti Constructori, cum o sti, pe banii lui, ca pe el nu il intereseaza. Abordarea mi se pare o aberatie tehnica din punctul meu de vedere.
Credeti ca se mai termina lucrarea aceasta in PNRR, in aceste conditii?

cristi5

@antonelu vezi postarea mea din 1 iunie.

Da, actualizarea configurarii la Glogovat va fi inclusa in Arad-Timisoara. Nu, nu o va face CFR ci antreprenorul Arad-Timisoara.

Problema Siemens si Thales este ca Glogovat a fost facut de Alstom, deci pt Alstom reconfigurarea e mult mai simpla.

2026 probabil ca nu. Dar Arad-Timisoara era printre putinele proiecte pregatite la CFR, si EU cerea CF pe PNRR... Pregatite e un fel de-a spune, ca e proiectare doar la nivel de SF (pe CIV s-a lucrat cu SF + PT), si inteleg ca si SFul e de slaba calitate.

oc7avian

Completare legat de acest subiect: remediere a documentației. Găsit pe MU








Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm


vancouver

Asa cum am mai spus, ETCS nu va fi folosit inainte de 2060 in Romania, asa ca e absolut aberant sa se insiste cu imbecilitatea asta. Licitatiile trebuie sa se rezume la reabilitarea fizica, dublare, electrificare, gari, etc. cu BLA si indusi si doar pregatit terenul pentru ERTMS lev 2 (adica lasat loc pentru cabluri, etc... ce mai e necesar).

Si atunci dispare si nebunia cu Alstom + Siemens + Thales etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver pai licitatia e pornita, sanse zero sa o schimbi.

Daca te duci la MT sa insisti, si apoi la Comisie sa nu taie finantarea, poate reusesti sa scoti ETCS pe coridorul urmator. Personal nu-ti dau nicio sansa dar speranta moare ultima.

BLA/Indusi de care zici e depasit moral din 1970. Cam ca EAurile. Si acolo toti vrem locomotive noi. Toate vehiculele noi din EU vin echipate cu ETCS. Ups...

Si nu stiu cum calculezi 2060, din sursele mele ERTMS/ETCS va fi in functie oficial in Romania cand se termina procedura cu Notified Body pe 614-Arad-Curtici, care acum e in licitatie. Deci 2022 optimist, 2024 pesimist

Si faptul ca la Arad a durat un deceniu (2014-2024) nu inseamna deloc ca pe alte tronsoane va dura la fel de mult. La Arad CFR si-a definitivat cerintele ERTMS, mai ales functiile compatibile cu BLAI. Odata clarificate, nu e ca la civile, merge foarte repede sa fie copiate (si cerintele si implementarea lor) in alte parti. Ar trebui sa vedem deja acest efect pe Sighisoara-Simeria.

vancouver

Aceasta licitatie oricum se va impotmoli si se va ajunge la anularea procedurii. E stupid sa continuam aiura fara sa scoatem ERTMS din ecuatie.

Nu se circula nicaieri in Europa exclusiv cu ETCS / ERTMS, cu foarte foarte putine exceptii. Deci oricum nu se poate renunta la BLA. Asta cu depasirea morala e o eticheta. E foarte simplu sa lipesti etichete si e total fals sa folosesti etichele apoi ca argument. Deci nu e nimic depasit moral si se va mai folosi zeci bune de ani.

In Romania se circula bine mersi cu 140 pe BLA si ici colo si cu 150. Si exceptional si cu 160. Exact asta trebuie facut si mai departe. 150 e suficient pentru noi si asta merge inca fara probleme clasic. 160 poate sa ramana doar pe Bucuresti-Constanta si pe coridorul principal si doar la un numar redus de trenuri, cu sistemul actual de eliberare a unui numar mai mare de blocuri de linie in fata. In rest pe Bucuresti - Constanta se merge cu 150 si nu e nevoie de nici o masura speciala.

Pe Timisoara-Craiova si asa 160 nu se va putea din cauza geometriei decat pe max 40-50% din distanta, asa ca putem lejer sa reducem Vmax la 150 complet si sa renuntam la ERTMS.


Dar chiar si pe Arad-Timisoara, dat fiind ca inca nu s-au depus ofertele, eu zic ca inca se poate face schimbarea asta si lasa un timp suficient ca si alte firme sa se inscrie, care in varianta initiala poate nu aveau cum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB


cristi5

@vancouver

Speta asta Siemens-Thales nici macar nu e ETCS ci *centralizare*. Trebuie legata centralizarea Glogovat la Arad-Timisoara. Sau vrei sa renuntam si la centralizare electronica si sa ramanem in epoca de piatra?

Conform legii o licitatie lansata nu se poate opri chiar oricum. Iti explica @florin74.

De unde stii tu ca se va impotmoli licitatia? :lol:

@AndreiB eu unul nu cred ca o reabilitare de TEN va fi vreodata finantata de CE fara ERTMS. Si chiar daca ar fi o sansa de 0,0001% nimeni in Romania nu ar purta acea negociere. Ar fi culmea dupa ce avem Bv-Curtici ERTMS2 sa ne apucam de alta ciorba.

Dar stii cum e, pe forum orice se poate discuta

vancouver

Evident ca UE va finanta si fara ERTMS. In definitiv noi suntem UE. Deci trebuie doar sa ne intrebam noi pe noi daca se poate. De altfel UE a si spus (prin vocea PNRR) ca Romania a implementat pana acum ERTMS intr-o forma NEFUNCTIONALA. Ori daca merge asa mai departe, UE a spus ca NU MAI DA BANI.

Deci e invers, daca continuam sa insistam cu ERTMS, atunci o sa ni se opreasca finantarea. Pentru ca UE nu da bani pe ceva nefunctional!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver sunt sute si mii de km de ERTMS finantati de EU  care nu sunt functionali *inca*. Procesele de implementare pe feroviar sunt foarte lungi. Conservatorismul pe CF e urias. La Arad CFR a luat timp de gandire aproape un deceniu pana s-a hotarit cum vrea ERTMS peste BLAI. Dar odata hotarit, va putea generaliza usor pe restul reabilitarilor.

In plus premisa ta ca ERTMS din Ro e nefunctional e falsa. Este functional (Alstom nu mai are neconformitati la Arad) dar nu e oficial in functie, pentru asta mai e nevoie de o procedura care va fi executata de AFER sau de concurentul ei de la licitatie (o firma franceza), care il vor verifica si ii vor da unda verde.

Nu zic ca ERTMS ar fi perfect, nici vorba. Dar argumente populiste gen "noi suntem EU" nu schimba realitatea: Romania nu va indrazni sa ceara finantare de reabilitare CF fara ERTMS. Discutia cu EU e cu totul alta: cand scoatem inductorii? Cand dam jos stalpii cu semnale si ramanem la semnalizare in cabina? In conditiile astea discutia despre includerea in licitatii, pretul sau meritele tehnice ale ERTMS e pur si simplu degeaba. Ma rog nu e prima de pe forum si nici ultima.

vancouver

Poate ca pe altii ii convingi, dar eu raman la parerea mea. Trebuie facut intai doar reparatie sinelor, peroanelor, macazurilor, dublare de linie unde e simpla. Si atat. Cu sistemul de semnalizare existent. Si alta semnalizare pusa alta data. Asta e parerea mea. Nu ai cum sa mi-o schimbi, nu te mai chinui.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.