Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Pai tocmai asta ziceam, bani aruncati pe fereastra, mai ceva ca Apata-Cata....ingrozitor. De ce nu vorbeste cineva cu ministrul Drula pe tema asta?

AlexxC

Ar fi frumos sa specificati ca sunt 3 miliarde RON , adica vreo 600 milioane euro .
Uite cum s-a ajuns la cele 3 miliarde: traseul se intinde pe o distanta de 107 km compusa din aproximativ 80km linie simpla (echivalentul a 50km de linie dubla) si 27 km linie dubla sau chiar tripla prin garile de pe traseu.
Dupa aceste calcule sumare avem echivalentul a 77 km linie dubla; inmultind aceasta distanta cu un cost orientativ de 7 mil euro/km = 539 mil euro = 88% din valoarea estimata....destul de aproape zic eu.

Pentru comparatie :
♦ Simeria - Coşlariu (74,43 km) aprox 7mil euro/km
◘ lotul Simeria - Vințu de Jos (41,40 km) Cost total 304 milioane euro
◘ lotul Vințu de Jos - Coșlariu - (33,03 km) Cost total 164 milioane euro


cristi5

Merci @AlexxC pt calcule

Ministrii trec, CFR ramane. Daca CFR a investit intr-un SF acum 5-10 mandate de ministru, si s-a chinuit sa obtina AM si toate avizele, trebuie sa ai un motiv serios sa arunci la gunoi acel SF.

In perioada asta invatam ce poate si ce nu poate face un ministru. Si intelegem cum se laudau ministrii trecuti cu chestii care s-ar fi intamplat si cu ei si fara ei, ca erau pregatite demult, mai lipsea un aviz.

Ministrul poate schimba strategii, poate in general schimba pt viitor. Poate ruga CFR sau CNAIR sa prioriteze X. Un secretar de stat sau consilier respectat poate sa miste lucruri.

Cu trecutul e mai greu. Au fost unii care cand au venit la putere au renegociat 2 ani un contract semnat, cu Bechtel. Rezultatele se vad in teren

Cetatean

Neoficial.
Strabag cred ca va ataca puternic. Au fost și sunt în căutare de oameni pe CF.
Astaldi și FCC, nu mai merg în asociere. Merge fiecare pe treaba lui.
Termene strânse,vreo 6-8 luni proiectare și execuție cam 3 ani!!!
Asta înseamnă că la anul prin octombrie,noiembrie am putea vedea ceva în execuție.

ionut.damian

^^ Un calcul foarte corect. Suplimentar, licitația actuală conține deja lucrările pentru ERTMS, spre deosebire de Sighisoara-Simeria, unde aceste lucrări au fost licitate separat.

frunzaverde

@cristi5 : Un SF nu implica nici o obligatie, dar absolut nici o obligatie de implementare sau finantare. Este absolut treaba politicului, si absolut mandatul politicului daca decide sa investeasca in baza SF-ului respectiv sau nu. Studiul de fezabilitate, de altfel, se adreseaza direct autoritatilor statului care finanteaza proiectul si "companiei" (parastatalului) respectiv. Este absolut fals ca un SF este un "commitment to invest" - nu a fost si nu este.

De altfel, s-au aruncat la gunoi mii de SF-uri in Romania - exista SF pentru toate prostiile posibile si imposibile. Si in multe cazuri exista multiple SF-uri : gen A3 Comarnic - Brasov, pentru care exista cel putin 3.

Commitment to invest este, in Romania, lansarea licitatiei de executie (FIDIC Rosu) sau de proiectare si executie (FIDIC Galben). Si chiar si acolo, este slab : exista atatea proiecte in Romania "committed" care insa nu sunt finantate pana mor de la sine. De exemplu calea ferata Valcele - Valcea, pentru care exista de 25 de ani un contract de executie in vigoare.

Ar fi absolut absurd ca un SF, care e un studii de solutii, sa fie o obligatie de investitii. Nu a fost gandit niciodata ca asa ceva; a fost gandit ca un studiu de solutii in vederea determinarii oportunitatii de finantare. Care se decide apoi la nivel politic, ca d-aia avem politicieni - ca sa prioritizeze investitiile in baza a ce au fost trimisi sa faca de un vot democratic, si nu doar o administratie permanenta nealeasa. Daca ar fi SF-urile un commitment to invest, practic alegerile ar fi fara sens, de la inceperea unui SF pana la implementarea finala si pusul in functiune trec 20-25 de ani...

Si nu este vorba de rugat o companie din subordine - este actionar unic la majoritatea "companiilor" (ca sunt companii doar cu numele; in realitate au fix 0 independenta reala. Asta e iar complet fals. MT finanteaza sau nu finanteaza un proiect - daca CFR sau CNAIR le pun la inaintare un proiect, MT decide daca il finanteaza sau nu, via legea bugetului, care include proiectele cu fonduri europene. Si directorii sunt mandatati in baza unor contracte de mandat (cu tinte de performanta - care sunt glume) sa duca la indeplinire politica guvernului. Care lista de investitii din buget nu e propusa de CNAIR sau CFR, ci de MT.

Romania, din punctul asta de vedere, nu este ca Suedia - unde ministerele sunt slabe si administratiile publice sunt puternice. Romania este o tara cu ministere mari si parastatale slabe. Si daca ai un ministru slab, si un minister destructurat, se duce totul dracu - vezi exemplul cu Dobre, in 2005-2007, la Transporturi, cand totul s-a blocat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

N-am zis ca SF e committment to invest, stiu ca nu e.

Dar nu e asa usor de uitat in sertar un SF+PT. E totusi o investitie.

frunzaverde

E foarte usor de uitat in sertar, sunt mii si mii. Autostrada Arad - Oradea, Drumul Satu Mare - Baia Mare, Comarnic - Brasov, Centrala Tarnita Lapusesti, Bucuresti 2000 si Esplanada... Nu avem PT pe Craiova - Calafat. Doar un SF. Dar si un PT se poate pune la sertar pentru zile mai bune sau abandona...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Din piata se aude ca documentatia Arad-Timisoara e extrem de proasta. Deci CFR face licitati FIDIC rosu pe documentatie proasta, si licitatii FIDIC galben (cum e asta) pe documentate foarte proasta... Si cu toate riscurile la antreprenor...

La Licitatia Arad-Timisoara pare sa se fi dat o decizie CAB
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170

Quote
Curtea de Apel Bucuresti CN1025423
Tip document: Decizie instanta
Tip decizie: Admise in parte
Data publicare: 28.05.2021 09:01
Document: [CN1025423/00900] HC-146-2020.pdf

Pronuntarea e in febuarie dar publicarea pare a fi ieri... Atat o fi luat motivarea? @NGC poate ne poti traduce ce s-a hotarit? Multumesc!

Au fost contestatii Thales si Siemens in 29 decembrie 2020. Din cate inteleg din contestatiile Siemens si Thales, se plang (cu aproape aceleasi cuvinte) ca Alstom are un avantaj, pentru ca are deja sisteme la Glogovat si le va fi mai usoara interfatarea. Siemens si Thales cer ca interfatarea sa fie facuta de CFR si atunci concurentii sunt tratati in mod egal. Se pare ca CFR a uitat de interfatare in documentatia initiala :) apoi au adaugat intr-o clarficare ca interfatarea se face de ofertant "pe riscul si cheltuiala lui".

Din cate inteleg CAB admite contestatiile Thales si Siemens, in parte.

PS: in continuare nu pare sa mearga descarcarea documentatiei, dar nu mai da eroare. Pare a fi blocat la "in asteptare generare arhiva". Poate vine zilele astea :) Nu exista niciun indicator ca se desfasoara vreo impachetare a arhivei sau ceva... Vai de ergonomia noastra...

cristi5

Am primit de la @District EA documentatia Arad-Timisoara asa cum era in decembrie 2020 (deci fara contestatiile si clarificarile survenite intre timp). Multumesc frumos!

http://pum.project-online.se/doclic/arad-caransebes/

sper ca am despachetat-o corect (la Avize este un director cu jud Timis dar nu si cu jud Arad)

cristi5

Quote from: cristi5 on May 29, 2021, 08:31:56 AM
Quote
Curtea de Apel Bucuresti CN1025423
Tip document: Decizie instanta
Tip decizie: Admise in parte
Data publicare: 28.05.2021 09:01
Document: [CN1025423/00900] HC-146-2020.pdf
Din cate inteleg CAB admite contestatiile Thales si Siemens, in parte.

Mai precis, in HC-146-2020.pdf  la pagina 43:



adica:
1) CFR trebuie sa includa in documentatie mentiuni privind conditiile de actualizare a softului CE la Glogovat

dar curtea nu admite alte cereri ale Thales si Siemens:
2) actualizarea nu va fi in sarcina CFR
3) nu se anuleaza procedura

Schimbarea centralizarii din Glogovat e probabil necesara (cel putin) din cauza noului racord Aradul Nou-Arad.

Powered by API/PUM imgur uploader

florin74

Avem pe SEAP si Caransebes-Lugoj-Timisoara

Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș – Lugoj"
Valoarea estimată fără TVA: 1.437.751.581,09 lei

"Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est"
Valoarea estimată fără TVA: 1.742.269.674,36 lei.

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100122100

bacovia


Xenos

Swietelsky și Wiebe, singurii care de fapt lucrează ca lumea pe feroviar, nu vor? În fine și poate pe km 614 - Deva și Astaldi/FCC....

alecu26

Swietelsky, Wiebe, Leonard Weiss fac doar suprastructura in general.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).