News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

antonelu

@cristi5: Bineinteles ca Antreprenorii sunt nemultumiti si cauta nod in papura CFR. Doar s-au invatat de-a lungul timpului sa finalizeze lucrari cu 3-5 ani intarziere, fara penalizari, cu profituri grase si preturi umflate fata de restul europei, claim-uri fara numar si procese prin instante prin care umfla "pretul cel mai mic" contractual.

Cetatean

Sa nu mai vorbim de câți bani se obțin ulterior prin intermediul firmelor specializate, prin claimuri.
Și pe fidic rosu s-a permis pe coridor 'optimizare'.
Din cauza unor soluții de care a știut constructorul sa se lege, ca mai apoi sa reducă din suma unui obiect, dar sa tragă de timp. Pentru ca se aproba greu orice,avand în vedere cate comisii tre' sa pună stampila.
Un alt aspect important, la fidic rosu, proiectarea e la beneficiar. Ce faci daca proiectantul nu mai exista, cand te apuci sa lucrezi. După cum știm, proiectele sunt, varza.

cristi5

Majoritatea intarzierilor pe care le-am vazut, odata luate la bani marunti, reiese ca CFR e de vina. La fel si claim-uri. Chiar daca vorbim de un proiect prost pe care l-au receptionat si apoi cand nu s-a potrivit cu ce e in teren au dat din colt in colt.

Dar sigur, sa injuram capitalistii e mai usor decat sa inbunatatim resursa umana la CFR, care inteleg ca (si) la ora asta e depasita de lucrarile multiple aflate in pregatire si de cele aflate in desfasurare.

etravel


TibiV

Quote from: frunzaverde on February 26, 2021, 11:09:22 PM
Apropo, nu, nu ramane nici Bucuresti - Craiova la RK. Tocmai au lansat studiu coridorist, demolare + reconstructie, 160 km/h. Azi.

frunzaverde vorbeste despre asta:

Quote
CFR SA: 97,2 milioane de lei pentru prima etapă a programului demodernizare a tronsonului de cale ferată BUCUREȘTI - CRAIOVA

Bucureşti, 26 februarie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţiile deschise, în valoare totală de 97,2 miloane de lei, pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice necesaremodernizării liniei de cale ferată BUCUREȘTI - CRAIOVA, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Studiile de fezabilitateși Proiectele Tehnice se vor realiza pe 2 subsecțiuni, și anume: BUCUREȘTI NORD - ROȘIORI NORD (subsecțiunea 1, în lungime de 96 km) și ROȘIORI NORD - CRAIOVA (subsecțiunea 2, în lungime de 110,2 km) și au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

Obiectivul generalal celor 2 contracte de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul BUCUREȘTI - CRAIOVA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
► creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
►creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea estimată a contractelor este de 45.555.581,25 RON, fără TVA, pentru subsecțiunea 1 BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD și 51.724.566 RON, fără TVA, pentru subsecțiunea 2 ROȘIORI NORD – CRAIOVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata contractulelor este de 23 de luni.

Anunţurile de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiiile de atribuire sunt disponibile înSistemul Electronic al Achizitiilor Publice(SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.Termenul limită pentru primirea ofertelor este 05.04.2021.


http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5593-26-februarie-2021-cfr-sa-97-2-milioane-de-lei-pentru-prima-etapa-a-programului-de-modernizare-a-tronsonului-de-cale-ferata-bucuresti-craiova
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate de Guvern în ședința din 28 aprilie 2021

6. HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat, componentă a coridorului Orient/Est – Mediteranean", lucrare de utilitate publică de interes național

gov.ro

cristi5

Banuiesc ca hotararile de guvern sunt publice, poate o punem aici.

cristi5

M-am uitat un pic la proiectul Craiova-Calafat cu 160 km/h... Indicatorii Tehnico-Economici inteleg ca prevad pret 3 miliarde de lei.

Acordul de mediu este emis in 2013 ! 5 variante de viteza pt a asigura raze de curbura de 1500m. Linie simpla.

http://apmdj-old.anpm.ro/anunt_privind_emiterea_acordului_de_mediu_reabilitare_cf_craiova_calafat_cn_cfr-112102


http://apmdj-old.anpm.ro/upload/116583_Proiect%20AcM_Reabilitare%20CF%20Craiova-Calafat_CN%20CFR.pdf

dan tm

poate întreb prostii: cum e coret ,,schimătorii de cale" cum e în document sau schimbătoarele de cale?

se foloseste expresia ,,curbe înguste"?

varianta W5 propune mutarea unui pod,,cîțiva centimetri" și econimisește 16 metri deși în tabel nu mai scrie. mutatul acesta cu cîțiva centimetru seamana cu solutia de la Simeria.

Noua  linie  CF  va  fi  proiectata  ca  linie  simpla,  electrificata  si  adaptata  la  Viteza Maxima=160 km/h, incluzând un număr de 3 statii noi (Puturi, Bratovoiesti, Segarcea Sud) si reabilitarea a 2 statii existente (Leu si Jianca).

nu am găsit nici o informație despre astea 3 stații noi dar nici nu am înteles ce cauta statiile LEu și Jianca aici?

nu cumva este un fel de copy paste și din ceva documente aferente liniei 900?

AndreiB

Chiar sunt convinsi ca ar merita o investitie de genul intr-o linie cu un potential de trafic extrem de scazut?

cristi5

Daca directia coridorului e Curtici-Calafat, nu inteleg ocolul pe la Craiova. Am vazut o prezentare la conferinta Club Feroviar, cred ca seful GFR zicea ca o scurtatura gen Balota-Calafat ar face distanta Budapesta-Istanbul comparabila prin Romania fata de Serbia

Deci daca tot baga atata banet intr-o linie simpla, de ce nu un traseu complet nou?

AlexxC

Intradevar se vrea un traseu care sa ocoleasca Serbia pe relatia Turcia-Occident.
Mai jos o harta pentru perspectiva:
https://www.openrailwaymap.org/

Xenos

Incredibil sa arunci 3 mld pe fereastra pt linia aia, centralismul UE in toata frumusetea lui....mai bine ni-i dadeau pt RK-uri pe magistrale.

cristi5

Am vrut sa descarc licitatia Arad-Timisoara s-o pun pe serverul nostru de documentatii de licitatie. Simplu nu?

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170

"Descarca arhiva cu documente si clarificari" produce urmatoarea eroare in browser

Failed to load resource: net::ERR_EMPTY_RESPONSE

Deci e o eroare in SEAP. Alte licitatii merg (zice @oc7avian). Ma poate ajuta cineva, sa faca o reclamatie la SEAP si sa urmareasca problema? Multumesc mult!

Sau are cineva documentatia descarcata undeva? Nu conteaza daca nu sunt cele mai recente clarificari (inteleg ca e un raspuns consolidat al CFR de 300 pagini pus mai demult de @NGC) , pe alea le luam la bucata de pe SEAP. Dar sa descarcam manual toate partile alea RAR, pare cam multa munca manuala pt incompetenta SEAP.

cristi5

@Xenos dar despre tovarasii nostri care scot la 3 miliarde o linie simpla in camp (Craiova-Calafat) ce zici? Cum naiba au ajuns la pretul asta??? Pai daca stam sa socotim cred ca nici 614-Simeria nu e asa scump pe kilometru. Linie dubla in defileu ingust.

Si daca tot vor sa bage 3 miliarde, nu mai bine scurteaza coridorul ca sa fie competitivi la nivel european, facand Balota-Calafat pe traseu mai direct?