Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

District EA

Quote from: cristi5 on January 14, 2021, 10:37:50 AM
La trecerea la nivel DN7 unde se va face pasaj, este actualmente trecere la nivel si cu tramvaiul. Cum se rezolva cu catenarele (AC vs DC, tensiuni total diferite)? Locomotivele si tramvaiele coboara pantograful si trec din intertie :)
Doar locomotivele coboară pantograful, tramvaiul nu. Și o filmare recentă din zonă.


Phenol

Sa continui putin ideea domnului primar, ca mnah daca tot o adus in discutie. Exact cum spune si @cristi5 proiectul pe care s-a lucrat pana acum ramane asa, aia nu se va mai schimba.

Ma gandesc asa, omul nu se uita pe harta inainte sa faca o declaratie?

Bine vrei sa scoti traficul de marfa din oras, dar pentru asta nu trebuie sa construiesti nimic nou. Timisoara e printre putinele orase (norocoase) din tara care intr-un fel sau altul au CF in jurul orasului. Nu trebuie construit nimic nou, pur si simplu trebuie modernizat (ca mai noua la orice lucrare pe CF asta e cuvantul folosit) si electrificat linia Timisoara - Buzias - Lugoj (stiu ca linia nu suporta tonaje mari, de aia am zis modernizat). Astfel in viitor trenurile de marfa venind de la Arad de la Ronat pot fi trimise direct spre Timisoara Sud si mai departe spre Buzias iar la Lugoj astea pot intra in gara si dinspre nord (daca vor pot sa includa in proiect si o centura pentru Lugoj - vezi harta de mai jos).



Linia rosie - actuala linie pe unde se intra in Lugoj.
Linia neagra - viitoare linie cu investitii minore.
Linia albastra - viitoarea linie pentru centura Lugojului.

Insa, asta nu se va face de la centru. CFR dubleaza o linie pe care traficul se desfasoara destul de ok si pe linie simpla (Timisoara - Lugoj), corectati-ma daca ma insel. Ei nu vor mai investi in al treilea fir (sau al patrulea).

Nu stiu daca cer prea mult, dar eu ma gandesc ca ceea ce poate sa faca d-nul Fritz e sa porneasca proiectul pe plan local cu CJ si sa incerce ceva similar cum face d-nul Bolojan cu A11. Ar fi un proiect foarte indraznet, dar cred ca cu o echipa buna se poate realiza (in mai multi ani, nu si in mandatul actual). Marea problema totusi ramane finantarea.

dan tm

Linia neagra din harta ta este fostul racord Textila care a fost desfiintat adica demontat de CFR. Prin urmare existata racordului Textila exclude construirea unei linii noi marcate cu albastru in harta ta.


Insa in lume sint destule orase care sint brazdate de cai ferate si au un trafic mai mare decit este prin Timisoara.
DAr na, unele ciorbe se tot reincalzesc.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Sunt totusi 65km de modernizat (presupun de fapt refacut de la zero daca vrei trafic de marfa greu) via Buzias, vs. c20km de construit noi pentru un bypass feroviar in zona de N-E a Timisoarei. Cred ca varianta constructiei noua e mai ieftina, chiar si cu exproprieri (cand va fi nevoie, nu acum).

Vlad94

Eu vad centura feroviara mai degraba pe M900 si de la Remetea sa continue pe linia de alimentare a aeroportului si apoi prin fata aeroportului (ar fi necesara o gara supraterana sau constructia unui pasaj subteran pentru accesul la aeroport) si o dubla racordara spre linia Timisoara-Lipova, atat inspre Timisoara si inspre Giarmata. Linia de marfa ar continua pe 213 pana dupa Giarmata de unde va trebui construiti cam 10 kilometri pana la mijlocul distantei dintre Ronat si Giarmata, unde va fi o racordare dubla, spre triaj si spre Arad. Ar fi necesari 20 de kilometri de linie dubla electrificata, fie linie noua, fie dublarea si modernizarea liniilor existente si cateva lucrari de arta:
-Gara Aeroport, supraterana sau la nivel dar cu pasaj subteran auto si pietonal (3 sau 4 linii)
-Pasaj peste DN69 si DJ 691 si un pasaj peste CF la Covaci.
-Un HM in zona Covaci
Este ceva scump, dar este ceva realizabil, fiind un relief destul de facil)
Varianta prin Buzias eu as vedea-o pentru trafic metropolitan.
Va las o harta la care am lucrat cu dezvoltarea cailor ferate in jurul Timisoarei (am mai discutat pe topicul dedicat)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1u00zJyU7suV2sY-qm1lXe8brsSgZAil2&usp=sharing

cristi5

Am vorbit la Timsoara... Problema e ca urbanistii Timisorii viseaza desfiintarea rambleului CF si trecerea CF in subteran (cut&cover), cu un bulevard pe deasupra.

Temerea e ca daca EU investeste in actualul proiect, acest vis se va spulbera. De aceea sperantele lor se leaga de noul primar si de ministrul deputat de Timis, din acelasi partid.

Fireste ca e naiv, nimeni din CFR nu va zice "stop! SFul nu e bun, nu ne pasa de Curtea de Conturi! Oprim licitatia! Refacem SF cu CF subteran in Timisoara!". Dar nah, vedem ce urmeaza...

E clar ca un asemenea proiect trebuie pregatit de Timisoara, asa cum Clujul pregateste "metrou"

In plus, pe harta vedem 3 pasaje rutiere noi (de fapt 4 cu DN6). Adica mai mult decat a primit orice oras la reabilitarea CF...

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.752/21.251/0

cristi5

In Timisoara, actualele treceri la nivel cu str Banul Udrea (in Ronat) si Aleea Padurea Verde se desfiinteaza? Vor fi pasaje rutiere noi, relativ aproape.

AndreiB

Mi se par cerintele urbanistilor din Timisoara deplasate. Cred ca ar trebui sa se concentreze pe cum pot valorifica reteaua feroviara centrala, nu cum pot creste capacitatea rutiera in centru.

RobertH

Cu str Banul Udrea se desfiinteaza, cu Aleea padurea verde ramane trecere la nivel.

dobrogean

Mie mi se pare ca este acelasi gen de problema ca si la Bucuresti: planuri pe termen scurt sau mediu versus planuri pe termen lung.
Acum depinde de felul de a fi al fiecaruia: cei mai prozaici (sau sa le spunem cu spirit practic) vor solutii care sa dea rezultate cat mai repede posibil; cei mai vizionari (sau pot fi denumiti si visatori) vor sa se defineasca planuri pe termen lung, chiar daca sunt mai scumpe si, uneori, par sa nu fie fezabile.
Eu cred ca ar trebui sa nu respingem a priori nici-o idee. Concret, in cazul Timisoara, propunerea mea este:
- proiectul actual sa merga inainte, caci orice intarziere poate genera pierderi; se pot analiza imunatatiri (cum ar fi pasaje denivelate in loc de treceri la nivel cf - rutier) care se pot finanta din fondurile de rezerva de 5% pe care orice proiect le are;
- demararea unui studiu de fezabilitate care va prevedea ingroparea actualului traseu al cf in tunel, iar pe timpul lucrarilor traficul feroviar sa fie mutat pe centura orasului (centura feroviara care se poate construi in prima faza a viitorului proiect, si ulterior va putea fi utilizata de trenuri suburbane si de trenuri de marfa). Din cauza costurilor mari, noul proiect nu va putea fi finalizat inainte de amortizarea lucrarilor din proiectul actual, dar ar exista avantajul ca orice alte proiecte urbane ar tine cont de noul proiect. Sigur ca pe perioada lucrarilor la noul proiect nu toti clientii traficului feroviar vor putea fi serviti, dar pot fi gandite paleative, ca transbordare in tramvaie sau autobuze (sper electrice).
Recunosc ca Romania are o problema cu proiectele pe termen lung, in sensul ca schimbarile politice conduc, de regula, la modificarea sau abandonarea planurilor de acest gen. Dar se pot gasi si solutii legislative care se reduca acest risc.

Vlad94

Am citit articolul si nu cred ca Dominic Fritz a spus ceva legat de proiectul existent, punctand doar ca traficul de marfa va trece prin oras. El si-ar  dori probabil realizarea centurii feroviare in proiect exact ca la Arad sau demararea unui proiect distinct pentru centura. Portiunea eliberata de marfa ar oferi trase pentru trenuri metropolitane, regio si interregio.

dobrogean

Asa este, dar in actualul proiect nu se poate face modificarea traseului, iar ca sa adaugi suplimentar o cale ferata de centura nu se poate realiza doar cu cei 5% din fondul de rezerva.
Centura se poate rezolva cu un alt proiect.

vancouver

^ exact acesta trebuie sa fie raspunsul autoritatilor centrale. Ceva de genul: apreciem ideea excelenta a domnului Fritz de realizare a unei centuri feroviare prin estul orasului Timisoara. Avantajele sunt clare: eliminarea zgomotului provocat de trenurile grele de marfa din oras si posibilitatea folosirii liniei din oras pentru trenuri de naveta mai dese. Vom face demersuri pentru realizarea acestei variante in viitor. Eventuale modificari atat de ample ale proiectului aflat acum in derulare ar duce la o intarziere de cativa ani, asadar va fi nevoie de un proiect separat, cu identificarea surselor de finantare.

PS. Observati ca nu am folosit cuvantu "NU". Urasc acest stil in care prima fraza este "nu se poate".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

Daca s-ar include refacerea racordului Textila (cel desenat de Phenol cu negru) in proiectul M900 s-ar putea inchide tronsonul care tranziteaza sudul Lugojului. Trenurile venind dinspre Timisoara ar ajunge in gara Lugoj mai rapid (data fiind viteza geometria liniei). De asemenea, vor fi eliminate doua treceri la nivel, una cu DJ 592 (poate fi pastrata pentru trafic industrial) si una cu DN58A. Un alt avantaj ar fi amplasarea unui PO in zona cartierului IC Dragan, neatractiv pe firul existent. Dezavantajul ar fi nevoia de rebrusare pentru trenurile care merg dinspre Buzias inspre Ilia. In total ar fi cam 3 kilometri de linie ,masurata din vechiul racord pana la intrarea in depoul Lugoj.