Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Norberth

Quote from: carutasul on November 06, 2020, 08:15:24 PM
Asta ar însemna că bulgarii sunt chiar mai proști ca noi? :) Pentru că nu îmi e clar de ce din toate variantele au ales-o fix pe asta. Dacă tot l-au făcut pe banii lor puteau să aleagă măcar o variantă care să îi avantajeze.

Nu este din cauza ca linia via Calafat trece ad integrum prin UE? In cazul unei aderari la Schengen, trenurile ar putea circula fara opriri la frontiera BG/RS si RS/HU, mai ales in conditiile problemelor continue cu privire la intrarea de imigranti ilegali.

carutasul

Da, asta s-a discutat, discuția e de ce au făcut podul la Calafat și nu la Rast, unde înțeleg că au o infrastructură mai bună.
( m-am uitat între timp la trenurile lor și se pare că Sofia-Lom și Sofia-Vidin fac ambele mult, cam 4 ore, ceea ce pare imens chiar și pentru relieful montan de la ei) . Am reținut două argumente: unul că Vidin e mai mare ca Lom, al doilea că la noi, chiar dacă proastă, linia există.
Totuși am încredere că @frunzaverde știe ce spune, dacă la Lom se poate îmbunătăți linia și se poate ajunge la 2 ore mi s-ar fi părut mult mai bine, până la urmă cu presiuni politice făceam noi ăia 17km până la Băilești, și atunci puteam să sperăm la un Sofia-Craiova în trei ore și ceva, cu bonus turiști olteni în stațiunile lor montane, cumpărători bulgari la mall-urile din Craiova ( sau suporteri pentru "Stiința :) ) adică fix ceea ce înseamnă UE: integrare intercomunitară . Acum șansa e cam ratată, că dacă s-a făcut la Calafat nu mai face nimeni la Rast, iar dacă îmbunătățierea traseului Sofia-Vidin e aproape imposibilă degeaba facem noi Calafat-Craiova în 1 oră ( bănuiesc că pe acolo se ajunge)

frunzaverde

Consultantii alesi la mijlocul anilor '90 (Sir Alexander Gibb and Partners cred ca a fost) au dat Lom - Rast ca solutie optima. Si partea romana si partea bulgara s-au opus cu toata puterea solutiei. Romanii il doreau la Turnu Magurele - Nicopole. Bulgarii il doreau la Calafat - Vidin. A durat 5 ani sa se ajunga la o solutie, si s-a ajuns pentru ca bulgarii au platit tot podul din banii lor...

E clar ca bulgarii au luat decizia proasta - cifrele de trafic prevazute nu s-au atins niciodata (pe rutier MZA mediu s-a stabilizat la un pic sub 3000 vehicule/zi, adica cam un DJ circulat; pe feroviar trece un Desiro zilnic, marfarele lipsesc cu desavarsire; nu cred ca a trecut vreunul dupa probele initiale).

Vidin - Brusarti se poate imbunatati, dar la niste costuri foarte mari din cauza geometriei (1h40 pe 85 km) care limiteaza si tonaje si viteze. Lom - Brusarti e ca-n palma (22 km, 25 minute cu personalul cu 6 opriri intermediare), si este si electrificat. Brusartsi - Sofia e acelasi traseu pentru ambele, si e de dificultate medie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

bun, înțeleg perfect de ce românii voiau la Nicopole, că nici un drum n-are sens dacă nu trece prin București ( :) ), dar pe bulgari chiar nu îi înțeleg, mai ales că și consultanții le-au zis. De asta am și spus că par mai proști ca noi la faza asta, înțeleg că a fost un interes electoral - minor aș zice, nici măcar pe ăla nu îl văd prea evident ... Tocmai că au fost în situația să aleagă soluția optimă pentru ei și impresia mea e că de fapt au ales soluția cea mai proastă pentru capra lu' vecinu...   

tom_sawyer

Au vrut sa oprească depopularea Vidinului (60.000 in '90, 40.000 acum) și si-or fi imaginat că vine dezvoltarea peste ei, uzine, spații logistice etc.
Cam cum iși imaginează unii moldoveni că va fi dupa ce se face A8 montan.

Sorinus

M-am uitat pe Maps la linie si pare un fel de Crasna-Husi, zona de langa Husi :)

dan tm

@frunzaverde, cindva am plecat de acasa pe cod portocaliu de iarna.

  am prins acolo un marfar care era compus din doua cupluri.

Am avut timp ca am stat doua ore in gara Golenti.


E drept s-a intimplat cu multa vreme in urma , dar era un tren care era desigur dupa trenul de proba.

https://hosting.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Calafat%20Vidin%202015/DSCF2744_zpsiiml3rig.jpg

https://i976.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Calafat%20Vidin%202015/DSCF2748_zpstrszec02.jpg

Insa nu stiu daca in prezent mai trece marfa pe acolo.



carutasul

așa ocazional sigur mai trece, că înainte aveau ferry-ul acolo, deci mai treceau chiar și fără pod. Dar probabil nu frecvent.

Vlad94

Clubferoviar.ro a scris despre 3 contestatii pentru Timisoara-Arad. https://clubferoviar...BmKWz9ZZH4Hx8fw

denis2001

Ma gandeam azi ce solutie vor adopta pe sectiunea Gura Vaii-Orsova, tinand cont ca oricum traseul actual e destul de prost. Mi se pare mai dificil de proiectat ca pe Balota, acolo mi se pare ca au ales tunel in final.
Voi ce credeti?

florin74

^^
Partial acceptate (SIEMENS MOBILITY, FCC), una retrasa (ARCADA)
"dispune modificarea pct. 3.4 din caietele de sarcini ale celor două loturi, în ceea ce privește riscurile contractului, prin corelarea cu modelele de condiții generale atașate documentației, în concordanță cu
prevederile HG nr. 1/2018."

Vad ca si CFR practica  sportul asta cu aruncatul tuturor riscurilor in spatele ofertantului...

cristi5

Mie mi se pare o premiera majora ca CFR face design&build (cu riscurile de rigoare, aruncate la antreprenor) pe un proiect asa mare.

Oare care e explicatia? Absorbtie mai rapida?

razvan96

Procedura de mediu pentru Craiova-Caransebes a inceput. Memoriul tehnic aici: http://www-old.anpm.ro/upload/151756_Memoriu%20de%20prezentare%20Craiova-Caransebes.pdf.

Costul investitiei 1,15 miliarde de euro, mai ieftin decat Caransebes-Arad, care e mai scurt. In conditiile in care aici avem 4 tuneluri noi dintre care unul de 6 kilometri. SF-ul nu e gata deci mai poate creste suma asta, dar nu cred ca vor fi variatii wow. Intrebarea mea daca ne uitam la comparatiile cu celelalte proiecte CFR, cum am putut arunca atatia bani pana acum pe prostii?

Bun, scurta descriere: CF dublata cu exceptia Drobeta-Iablanita (52 de km) si Teregova-Slatina Timis (12km). Tunelurile existente reabilitate+4 tuneluri noi inclusiv la Balota care va fi facut cu TBM. Punctul slab par a fi cele 5 noi treceri la nivel in conditiile in care nu dispare niciuna din cele existente. 214 zone cu consolidari. Structurile majore vor fi reconstruite. Viteza 120-160 km/h dar nu stim inca pe ce distanta avem 160. 3 variante de traseu lungi:

QuoteFaţă de traseul existent, în cadrul alternativei avizate de beneficiar, pentru reducerea declivităţii şi creşterea vitezei operaţionale au fost alese următoarele variante noi de traseu:
- zona Balota – linia cf se desprinde din linia existentă în dreptul localităţii Prunişor şi se întâlneşte cu linia actuală înainte de staţia Şimian. Această variantă începe de la km pr. 333+000 şi se sfârşeşte la km pr. 359+390, având o lungime L = 26,390 km, linie de pr. 339+200 – km pr. 341+830), un tunel (km pr. 345+900 – km pr. 352+089), un pod (ax km pr.355+642), creşterea vitezei de la 50 km/h la 160 km/h şi scăderea declivităţii
de la 32‰ la 18‰.
- zona Cruşovăţ - Domaşnea Cornea– linia cf se desprinde din linia existentă la km pr. 421+628 şi se întâlneşte cu linia actuală la km pr. 431+650, cu lungimea L = 10,022 km.
Pentru această variantă viteza creşte de la 65 km/h la 120 km/h, linie cf dublă.
- zona Poarta– linia cf se desprinde din linia existentă la km pr. 431+650 şi se întâlneşte cu linia actuală la km pr. 443+020, cu lungimea L= 11,370 km. Pentru această variantă s-au prevăzut: 3 tunele (km pr. 435+407 – km pr. 436+686; km pr. 437+504 – km pr. 438+054; km pr. 440+221 – km pr. 440+526) și un pod (ax km pr. 440 +756), creşterea vitezei de la 50 km/h la 120 km/h, linie cf dublă şi scăderea declivităţii de la 24‰ la 18‰.

Imi e imposibil din ce am zis pana acum sa sesizez diferentele si motivul pentru care acum preturile sunt la jumatate fata de ce am avut.

Xenos

Pai pretul pt Craiova - Caransebes este in sfarsit ceva plauzibil, personal nu inteleg de ce costa asa de mult Arad - Timisoara - Caransebes.

Cetatean

Costa mult din cauza garii Timisoara si a caracatitei de acolo reprezentata de n linii. Nu stiu daca se reface si triajul din Ronat. Cred ca avem 2 poduri mari peste Mures la Arad.