Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Sirbii modernizeaza din plin linia Belgred-Subotita spre Ungaria, dar se indreapta si spre Belgrad-Nis, Nis-Dimitrovgrad

Asta e alternativa.

https://www.railwaypro.com/wp/serbia-unveils-its-2025-railway-strategy/

carutasul

Asta ar însemna că bulgarii sunt chiar mai proști ca noi? :) Pentru că nu îmi e clar de ce din toate variantele au ales-o fix pe asta. Dacă tot l-au făcut pe banii lor puteau să aleagă măcar o variantă care să îi avantajeze.

dan tm

Pai nu-i avantajeaza?

traficul va trece pe la ei. Acuma mult trafic facut pe la noi de Rail Cargo Austria vine pe la Ruse.

Locomotivele fiind compatibile, electricele sint transportate reci intre Radulesti si Ruse.

Dar probabil ca o data cu finalizarea modernizarilor prin Bulgaria si Sirbia, traficul o sa fie si mai mare la ei si pe o distanta mult mai mare pe reteaua BDZ.

Podul ramine, pe riu in jos....

cica ar fi un coridor. ...
sint la moda coridoarele acuma

https://www.rfc-awb.eu/

frunzaverde

Coridorul principal de marfa spre Turcia si Grecia, si rutier, si feroviar, a fost dintotdeauna via Serbia (Viena/Trieste/Muenchen - Zidani Most (SI) - Zagreb (HR) - Vinkovci (HR) - Belgrad (RS) - Nis (RS) - Dimitrovgrad (RS) - Kalotina (BG) - Sofia - Istanbul (TR) / Nis (RS) - Skopje (MK) - Salonic (GR)). De asta, Orient Expressul Agatei Christie se impotmoleste la Vinkovci, nu la Predeal... Cam 70% din volumele de marfa trec si azi prin ex-YU,

Alternativa via Romania a aparut doar dupa razboi, cand infrastructura lor feroviara era distrusa, si cea rutiera blocata de sanctiuni. Dupa, cea rutiera s-a reparat repede; cea feroviara e inca in pioneze, dar o repara lent...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Și nu sunt șanse sa finanțeze UE linia de la bulgari? Pentru marfa, bineînțeles, ceva gen 80 km/h. Podul l-a fianțat (oarecum), linia de la noi o finanțează... ar însemna sa se înece la malul...Dunării.

Pare că sunt dispuși sa bage mulți bani în feroviar pe noul exercițiu bugetar.

carutasul

^^
Păi îi avantajează dar de ce ar mai fi făcut atunci podul, că din punctul ăsta de vedere îi avantaja și lipsa lui, gratis :)
Înțeleg întrucâtva că au plecat de la ideea că noi n-o să facem nimic, și atunci trebuia să îl facă undeva unde există deja linie. Dar atunci de ce nu au căzut la pace pentru Corabia, acolo nu au infrastructură? Pentru că acolo linia (cred) că e în stare mai bună și traseul până la Caracal ( unde intră pe magistrală) era mai scurt. Mă gândeam că dacă l-au făcut pe banii lor puteau să îl facă unde le venea lor bine.

frunzaverde

Bulgarii l-au facut unde le venea bine - la Vidin, singurul mare oras din zona. Stiau ca nu va aduce cine-stie-ce venituri din tranzit, si l-au facut pentru capital electoral in cea mai saraca zona a tarii.

Pe partea bulgara nu exista cale ferata in dreptul localitatii Corabia. Exista, in zona doar la Svistov (Zimnicea) si la Cercovitsa (langa Islaz), ambele sunt linii diesel, vai-mama-lor. Dupa, exista la Vidin si la Lom, electrificata.

Consultantii au recomandat Lom - Rast ca locatie a podului - avantajoasa si rutier si feroviar - ar fi evitat zona nasoala din Vidin - Montana complet, si o linie noua Bailesti - Rast ar fi fost foarte ieftina comparativ. Bulgarii au ales Calafat - Vidin, si asta avem.

Linia Vidin - Montana arata asa: https://goo.gl/maps/C7VEmnyYJZQrZ8mT8
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

păi asta nu înțeleg, că pare că lor le-ar fi fost mai bine la Rast. De bine de rău ne "forțau" ei cumva să facem ăia 17 km sau cât ar fi fost până la Băilești, pe rutier era același lucru dar mai scurt.... mi se pare că și-au furat cumva singuri căciula. În fine, acum e târziu...

Sealand01

Eu cred ca este orice, dar utilitate minima nu, o enumăr ce avantaje vad eu.
1 Revitalizarea sudului județului, chiar dacă pare Craiova nu e tot județul și e la o distanta enorma de Calafat 90 de km (personal nu știu doua orașe din Ro aflate la mai mare distanta în același județ, unul din ele find reședință)
2 Pt marfa și porturile Cetate-Calafat- Bechet pot fi revitalizante, transportul pe Dunăre mărit.
3 Pt turism, cu vizite la Domeniile Coroanei etc
4 Poate funcționa ca tren metropolitan, cu microbuze care sa aducă oamenii la garile din apropierea satelor lor și după în Craiova.

Înțeleg argumentul ca m900 e mult mai importanta, Craiova-București find cea mai aglomerata linie din tara, dar nu cred ca putem sa spunem ca e o linie de minima importanta, pana la urma n-a făcut-o Carol degeaba.
Căutați garile de pe linia aceasta, unele dintre cele mai frumoase din tara

dan tm

Pai deja din diversele raspunsuri de pe aici s-a inteles cum e cu podul.

A fost propus cind Iugoslavia era distrusa de razboi.
Bulgaria a vrut sa isi traga un trseu cit mai lung pe teritoriul ei. Cumva uite ca i-a reusit.

Apoi tarile fostei Iugoslavii si-au revenit.

Sirbia reconstruieste de zor linia spre Ungaria. Mi se pare ca o face cu RZD neavind nici un fel de ,,norme " europene.

Pe de alta parte daca nu ma insel au atacat si linia spre Bulgaria.

Asadar traficul isi va relua cursul firesc , mai scurt (si probabil) in conditii mai bune prin Serbia.

Doar n-o sa stea cu zilele prin gari ca in Romania.

catalin_i

Chiar dacă țările fostei Iugoslavii poate și-au revenit economic, nu o sa fie prea curând admise in Uniunea Europeană. O fi drumul mai scurt prin Serbia, dar și plin de vămi...

carutasul

E posibil ca dacă linia ar fi reabilitată să apară  ceva trafic, dar nu foarte intens. Funcția de "coridor" nu știu în ce măsură ar putea ajunge la îndeplinire. În cazul cel mai favorabil în care noi și bulgarii am intra în Schengen iar sârbii nu intră în UE să zicem că ar putea fi unele avantaje. Deși... nu știu cum e acum, dacă fac controlul de frontieră în tren practic nu pierzi timp, iar la marfă probabil pot găsi o formulă cu vagoane sigilate ca să elimine statul în vamă. Dar marginal ar exista situații în care preferi să eviți complet acest control.
Ar mai fi traficul local, Craiova e un oraș care ar avea posibilități de creștere și să zicem că zona Vidin ar putea ajunge în "aria de acoperire" cu linia reabilitată, dar cam la limită. Însă i-ar ajuta probabil tot pe cei din Dolj mai mult, podul e mai degrabă pretext...

dr4qul4

Vreo sansa sa faca o CF intre Vidin si Zajecar? Atunci ar avea rost podul la Vidin.  Pentru rutier oricum are rost acolo. Legatura Romania-Serbia prin DTS nu e prea ok pentru ca merge mult prin defileu. Practic, au mutat traficul pe la Vidin, unde pot face un nod rutier important.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@catalin_i : vamile la sarbi nu sunt o problema pentru marfa - Serbia si Macedonia fac o gramada de bani din tranzit, Iugoslavia inainte la fel, asa ca e in interesul lor ca totul sa mearga cat mai eficient. Si au experienta cat cuprinde in asta.

De altfel, Serbia si Macedonia sunt deja parte a Sistemului Computerizat de Tranzit UE (NCTS) si a Procedurii Comune de Tranzit (CTP) a UE. Totul e electronic, se rezolva cu cateva clickuri - asta e tot ce implica "vama in tranzit" sarba si macedoneana. La fel, scrisorile de garantie pentru tranzit (ca si exceptiile) sunt unice la nivel european, si se pot obtine foarte usor, prin orice agent sau asigurator. Nimic mai simplu.

Timpii de vamuire am inteles ca nu doar sunt competitivi, ci mai buni la granitele HR-RS si RS-BG decat la granitele HU-RO si RO-BG.

@dr4qul4 : Nici o sansa. Linia la Nis - Zajecar - Belgrad arata asa :
spre  Belgrad : https://goo.gl/maps/71snTiubYxLgW3PA8.
spre Nis : https://goo.gl/maps/ECnnCSein2MTrRbNA

O linie simpla, vai de ea, diesel, cu iarba pe terasament, sine ruginite si bariere manuale, mecanice, cu canton... Si inspre Nis si inspre Belgrad e o super-grea linia - prin Balcani, prin canioanele de pe vaile Timocului, e viaduct-tunel-viaduct-tunel... Sunt zeci si zeci. Toate simple, fara gabarit de electrificare, fara gabarit de transcontainer "high cube". A, si plin de marfa locala, spre minele de la Bor, spre combinatul de fosfat, si alte asemenea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

^ doar puțin off-topic, pentru @Sealand01 la punctul 1 de mai sus:

Da, exista multe exemple: Baia Mare - Borsa, Alba Iulia - Câmpeni, Brașov - Victoria, Reșița - Moldova Nouă (sau Băile Herculane), Suceava - Vatra Dornei și, probabil cel mai reprezentativ, Deva - Vulcan.

Deci nu e nimic semnificativ în distanta dintre Calafat și Craiova. E cat se poate de firească.