News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Cred că Arad-Caransebeș se va realiza destul de rapid, nefiind multe variante de viteză care să presupună expropieri. Pe Timișoara-Lugoj cred că ar ajuta închiderea completă a liniei, existând alternativa prin Buziaș.


Xenos

Nu cumva ar trebui să se mişte mult mai repede şi să se liciteze odată şi Arad - Caransebeş (suma mi se pare enormă, dar în fine) şi Episcopia Bihor - Oradea - Cluj?!

CFR e mult mai inertă pe partea de licitaţii chiar şi decât CNAIR...

tom_sawyer

^

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timişoara- Arad ˮ, lucrare de utilitate publică de interes național

Data publicării: 04.09.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.09.2020

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebeș -Timișoara - Arad își propune să  perfecționeze calitatea serviciilor feroviare prin modernizarea infrastructurii feroviare prin dublarea liniei de cale ferată pe întreaga lungime, exceptând distanţa dintre Aradu Nou şi Arad, zonă unde se realizează o variantă nouă de traseu și anume linia dublă 218A și creșterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h, pentru trenurile de marfă.

Lungimea traseului este de: 162 km
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 8.782.157 mii lei

MT


TibiV

Quote
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat luni dimineață licitația pentru Timișoara-Arad, în valoare de peste 800 milioane de euro. Între Timișoara și Arad sunt 57 km de cale ferată, iar în contractul ce va fi semnat va fi inclusă și modernizarea altor 7 km, între Aradul Nou și Glogovăț. Rezultă deci un preț mediu de 12,5 milioane de euro pe kilometru.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170 ce are ca obiect "Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D> Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad>".

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni (opt ani și jumătate), care include și perioada de garanție a lucrărilor.

Procedura este împărțită în două loturi
Valoarea totală estimată a contractului este de 3.917.081.120,59 lei, echivalentul a peste 800 milioane de euro. Procedura de achiziție este împărțită în două loturi, după cum urmează:

"Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D"
Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 lei

"Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad"
Valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 lei.

La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul ofertei) va conta în proporție de 74%, iar restul va fi punctat pentru componenta tehnică.

Traseele celor două loturi, prezentate detaliat
Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lotului 1 este: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218) de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est până la semnal cap Y, viitoarea ramificație Ronat Triaj.

În ceea ce privește Lotul 2, traseul este: de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D) la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de 7 km.

La Glogovăț este amplasat un terminal de tip RO-LA, pentru încărcarea camioanelor pe vagoane de cale ferată.

Licitația pentru Timișoara-Arad. Ce lucrări trebuie făcute
Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu, cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu, cu adâncimi între 0 și 8 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include: • Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; • Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; • Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; • Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; • Dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; • Ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; • Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); • Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; • Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); • Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; • Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de un an de zile de la aprobarea raportului procedurii.

Condiții de participare la licitația pentru Timișoara-Arad
Ofertantul trebuie sa facă dovada că a executat şi dus la bun sfârşit în ultimii 10 ani (perioadă ce se calculează de la data limită de depunere a ofertelor), lucrări similare contractului ce urmeaza a fi atribuit. Astfel, se solicită dovada privind realizarea de lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau reparaţie şi/sau reabilitare suprastructură și terasamente de cale ferată în valoare cumulată de cel puțin 830.000.000 lei fără TVA, prin prezentarea a minimum un contract, maximum cinci contracte. De asemenea, se solicită ca ofertantul să fi realizat lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau reparaţie şi/sau reabilitare lucrări de artă – cale ferata (poduri/podețe/viaducte) în valoare cumulată de cel puțin 247.000.000 lei fără TVA.

O altă cerință vizează realizarea de lucrări construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau reparaţie şi/sau reabilitare instalaţii de semnalizare feroviară (Centralizare electronică și ETCS nivel 2) şi telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R) în valoare cumulată de cel puțin 176.000.000 lei fără TVA. Se mai cere dovada privind realizarea de lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau reparaţie şi/sau reabilitare energoalimentare feroviară (inclusiv SCADA) și linie de contact în valoare cumulată de cel puțin 120.000.000 lei fără TVA.

Totodată, ofertantul trebuie să facă dovada că a prestat și a dus la bun sfârșit în ultimii trei ani servicii de proiectare în domeniul de cale ferată, cel puțin pentru specialităţile suprastructură, terasamente, lucrări de arta – cale ferată (poduri/podețe), instalaţii de semnalizare c.f. (Centralizare electronică și ETCS nivel 2), telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), energoalimentare (inclusiv SCADA), linie de contact in valoare cumulată de minimum 35.000.000 lei fără TVA. Domeniile se refera la calea ferată și nu cuprind domeniile metrou și tramvai.

Valoarea garanției de participare este: – pentru Lot 1: 10.000.000 lei şi pentru Lot 2:: 20.000.000 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 noiembrie 2020, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 23 iunie 2021.

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-timisoara-arad/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Deci cum se anuntase prima oara, Arad-Timisoara prioritizat fata de Timisoara-Caransebes, care e catastrofa in momentul asta. Bravo CFR.

pasadia

Ma tot uit la lucrarile propuse sperand ca e prevazut un pasaj pentru DN6 langa DS Smith, dar nici vorba. Bine, asta ca sa nu zic cat de bine ar arata un pasaj al DN6 cu o relocare apoi a DN6 pe vreo 2 km astfel incat sa fie evitata si cealalta trecere la nivel cu CF in apropiere de Dudestii Noi.

Vlad94

S-ar evita trecerea de Dudesti, daca s-ar reloca calea ferata pe sub pasajul propus si un traseu nou pana aproape de gara Dudestii Noi.

Vlad94

@razvan96, poate se va lansa si acesta. Problema majora este pe Timisoara-Lugoj unde este limitarea 70km/h. Pe Lugoj-Caransebes se circula bine.

AndreiB

Daca dubleaza linia ar putea lucra integral la firul II, sa mute circulatia pe firul nou si pe urma sa repare firul existent, fara sa incurce deloc circulatia trenului, sau nu e fezabil?

TRANSBALKAN461

Îmi poate spune cineva vă rog care este capul X al gării Timișoara Est : cel de la strada Bader sau cel de la padurea verde? Multumesc.

Cozak

Nu am vazut nimic despre pasaje, dar am inteles de la fosta administratie ca vor fi doua pasaje, la UMT(Continental) si la str Baader (inelul 2) despre care nu scriu nimic. Trecerea de cale ferata langa strandul fost UMT ( str Avram Imbroane) se ve desfiinta.
Deci probabil va exista si trecerea peste DN6, zic si eu.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Sa pun "just for the record" si postarea oficiala, publicata dupa articolul https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-timisoara-arad/...

Quote
CFR SA a lansat licitația, în valoare de 3,9 mld RON, pentru modernizarea secțiunilor Timișoara - RonațTriaj și Ronaț Triaj - Arad
București, 19 octombrie 2020

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D (lotul 3) și Ronaț Triaj Gr. D - Arad (lotul 4), aferente obiectivului"Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructura Mare - POIM.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.917.081.120,59 RON, lei fără TVA, din care 1.445.386.706,40 RON, fără TVA, pentru lotul 3, respectiv 2.471.694.414,19 RON, fără TVA, pentru lotul 4, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Operațional Infrastructura Mare - POIM.

Procedura de licitație publică este împărțită în următoarele două loturi, astfel:

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D.Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.De asemenea, se vor executa lucrări:
-     de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitarela 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și se vor executa 2 podeţe de descărcare;
-     de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
-     de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.
-     de modernizare a reţelele locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
-     se vor executa lucrări de proutecția mediului:panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.

Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 RON, fără TVA

Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km), dela km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla.Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza.Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad.Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrări:
-   de reconstrucție sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 podeţe,7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și se vor executa 9 podeţe de descărcare
-   de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
-   de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.
-   de modernizare a reţelele locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.
-   se vor executa lucrări de proutecția mediului:panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.

Valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19RON, fără TVA

Durata de implementare este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23.11.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice (S.I.C.A.P.), la adresa www.e-licitatie.ro., cu nr. CN1025423/19.10.2020

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5452-19-octombrie-2020-cfr-sa-a-lansat-licitatia-in-valoare-de-3-9-mld-ron-pentru-modernizarea-sectiunilor-timisoara-ronattriaj-si-ronat-triaj-arad
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus