Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Nu se poate baga toata magistrala 900 pentru ca nu este inca pregatita documentatia. Dureaza cam 20 de ani un astfel de proiect, de la decizia politica pana la darea integrala in functiune.

Caransebes - Timisoara exista SF+PT, e cu totul altceva. Iar Balota este o mega-mega rusine si totodata urgenta. Beneficiile ca timp daca se face un tunel de 4-5km la Balota le egaleaza pe cele ale unei reabilitari de 100 km pe o magistrala pe care deja se circula decent, gen Caransebes - Timisoara.

Chiar daca sa presupunem ca banii din "Next Generation EU" vor fi disponibili si peste 20 ani, adica nu expira - dar de ce sa nu-i folosim IMEDIAT pentru proiecte aflate in stadiu mai avansat? Sau care se pot face mai repede, gen cate un spital in fiecare judet - o cladire de spital are proiect standard si se poate face in 2-3 ani.

Deci hai sa nu ne aruncam AIUREA. Proiecte clare punctuale, vorba lor "mature". Si Caransebes - Timisoara e candidatul ideal.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Un RK pe Bucureşti - Craiova - Strehaia, cum s-a mai discutat, deci RK pe amplasament, nu doar că nu e AIUREA, ci chiar foarte necesar.

vancouver

RK e altceva, face parte din intretinerea normala, care trebuie facuta in mod curent. Ca la noi nu se face e alta poveste, noi in general nu intretinem nimic. Si iarba de stadion aveam impresia ca o data pusa o sa dureze vesnic - ca sa aflam cu stupoare ca gazonul se schimba de mai multe ori pe an, se uda, sa ilumineaza artificial, etc...

RK trebuie facut de la buget. Acum imediat, cu utilaje proprii. Si daca nu sunt suficiente utilaje proprii, cumparate cu fonduri europene aceste utilaje, nu platita o firma pentru asta.

Sincer - e enervant sa stai sa explici fiecare RAHAT. Adica noi discutam de REABILITARE PENTRU 160 pe Caransebes-TM, si tu vorbesti de RK pe M900, de parca ar fi asa greu de inteles ca eu cand am spus AIUREA si 20 de ANI in mod EVIDENT nu ma refeream la RK. Ci la reabilitare. O reabilitare pentru 160 pe tot M900, aia ar fi aiurea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

@Vancouver: Te enervezi de pomană sau suntem amândoi enervaţi pe situaţia descrisă de tine.
S-a tot discutat şi răsdiscutat pe forum că nu mai vrem reconstrucţii totale ca să circulăm după 10-15 ani cam la fel ca după reconstrucţie, şi că se preconizează includerea pe fonduri europene a unor RK-uri ample pe magistrale.
De vreme ce Bucureşti-Craiova nu e e pe niciun coridor, un RK pe amplasament e cea mai realistă soluţie. De la buget, acum? De acord cu ambele, aşa ar TREBUI, dar ştim foarte bine că bugetul alocă sume insuficiente (vădit insuficiente) pentru aşa ceva şi că CFR Infra se chinuie cu RK-uri de tip 9 km pe la Lunca Bradului pe M 400, şi alea licitate, căci se pare că nu mai sunt sau nu mai sunt folosite utilajele proprii de RK - chiar, mai există? suficiente? Chiar dacă ar fi aşa ar trebui făcute achiziţii masive de materiale pentru RK, nu?

Deci, ca să formulez clar şi complet ce voiam să spun, cred că dacă tot ne pică pleaşca asta de fonduri suplimentare, dar ele nu vor pica din cer, ci pe proiecte argumentate, să propunem, alături de multe altele, şi RK pe această linie care este praf, deci pe Bucureşti - Craiova - Dr. T. Severin - până la limita proiectului de reconstrucţie actual (parcă la Caransebeş).
Este clar acum?

pasadia

Dar apropo, nu-mi aduc aminte sa se fi spus asta: tunelul de la Balota, daca ar fi sa fie, cum ar trebui desenat? In principiu ma gandesc ca vrei sa reduci panta actuala, caz in care traseul nou ar trebui sa fie mai lung decat cel actual, cu serpentinele sale. Iar asta va insemna practic un tunel mai lung, oarecum intortocheat. Altfel spus, daca trag linia dreapta si tunelul cel mai scurt (vreo 4,5km) imi iese o panta mai mare decat cea de acum (spre 36 la mie). Daca doresc o panta mai mica decat cea curenta (27 la mie), sa zicem un 20 la mie imi da un tunel de vreo 8km bagat prin dealurile alea.

Deci cam care credeti ca ar trebui sa fie traseul si solutia (ce panta, ce lungime de tunel)? Exista vreun studiu, macar incipient sau superficial?

razvan96

Cred ca avem varianta finala de traseu aprobata pe Craiova-Caransebes. Intrebarea e cum facem rost de ea de la CFR. Macar sa prezinte la sediu ce avem in SF pana acum.

rizzuh


tom_sawyer

^^^

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat, vineri, la Timişoara, planurile Guvernului României în domeniul infrastructurii. Între aceste proiecte se regăseşte o cale ferată care va fi reabilitată cu 7,5 miliarde de lei şi pe care trenurile vor circula cu 160 km/oră. Va fi construită şi o haltă CFR în apropierea centrului oraşului, aproape de Calea Aradului.

"Am prezentat un portofoliu de proiecte care vizează dezvoltarea infrastructurii de transportrui rutier şi feroviar din regiunea de Vest în general şi în special din judeţul Timiş. Vom avea o activitate similară la Arad, unde vom prezenta  proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transporturi rutier şi feroviar din judeţul Arad. S-a încheiat şi un protocol, între Primăria Timişoara pe de-o parte şi CFR pe de altă parte. Am spus care este motivul pentru care a fost nevoie de  încheierea acestui protocol de colaborare şi susţinere a implementării proiectului important de modernizare de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad. Sunt 35 de kilometri pe raza judeţului Timiş, 28 pe raza administrativă a judeţului Arad. Am semnat în urmă cu două luni un protocol identic cu Primăria Cluj - Napoca şi Primăria Oradea pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihorului. În câteva luni a semnat avize, acorduri, avize de mediu, s-au obţinut şi noi, undeva, prin luna septembrie vom scoate la licitaţie proiectare şi execuţie acest obiectiv în valoare de peste 7,5 miliarde de lei. 166 km, modernizat. Sunt convins că semnarea acestui protocol va duce la o claborare mai bună între cele două instituţii", a declarat Lucian Bode.

Calea ferată Caransebeş - Timişoara - Arad care va fi reabilitată, cuprinde două loturi, în Timis. Primul este Timişoara Est - Ronaţ Triaj (13,86km), segment estimat la 1 409 000 000 lei, iar al doilea lot este Ronaţ Triaj - Orţşoara - Arad (22 km), segment estimat la 2.483.000 000 lei.

news.ro

Sealand01

Arad-Caransebes, intelegem, dar Craiova-Calafat nu are documentatie tot? In afara de fonduri ce-i lipseste?

AndreiB

Cu putin efort si cateva statii noi, ar putea deveni una din cele mai utile linii de S-Bahn din Romania, mai ales daca este legata si de aeroportul Timisoara (cu rebrusare) spre Lugoj.

Exista ceva planuri de a construi o legatura spre Aeroport? Ar fi pacat sa nu fie gandita acum inainte sa inceapa lucrarile, mai ales ca Aeroportul Timisoara este aeroportul natural pentru toata regiunea.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@pasadia - aproape sigur se va face varianta noua la Balota. Am vazut niste "carioci" neoficiale legate de solutii cu tunel la Balota - mi s-au parut surprinzator de elegante si nu foarte costisitoare, cu tunele relativ scurte si usor fezabile. Traseul alternativ propus ar fi destul de lung (25 km), pe cu totul alte vai, si muult mai drept. Mai dureaza pana vedem solutia completa - terenul acolo e pacatos si probabil mai trebuie investigat.

@AndreiB - exista multiple variante pentru legatura Timisoara - Aeroport; si primaria, si CJ-ul au variante. Exista si propuneri la nivel local.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Propunerea mea:










Avantaje majore ale acestei solutii:
- declivitate maxima 1,2% (fata de 2,2% in alte variante) => mult mai usor de folosit pentru marfare grele (dar si trenurile de calatori pot merge pe coborare cu viteza mare, ceea ce la 2,2% nu era posibil)
- toate curbele largi, de 160 km/h => timp economisit prin viteza mare pentru calatori
- numai 2,3 km de tunel (de departe varianta cu cel mai scurt tunel) - in plus ca. o treime din tunel se poate face cut+cover.

km 0 - 42 traseul este practic de campie, extrem de simplu de executat. Din acesti 42km ca. 13km sunt pe linia deja existenta Strehaia - Motru (cu ocazia asta se reabiliteaza si aceasta cale ferata).

km 42 - 44 tunel L=2,3km - La km 42 se atinge cota maxima de proiect, 220m Nm, apoi incepe coborarea cu 1,2% spre Drobeta

km 44 - 50 serie de viaducte in total ca 4km de viaduct, dar nu foarte inalte (pile cu inaltimea maxima de 30m, cele mai multe sub 20m)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


horatiu.cosma

Din ce am înțeles, s-ar studia un traseu pe la Prunișor-Husnicioara-Oprănești cu un tunel de vreo 2,5 km în dreptul Oprănești.